Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustelua aiheesta: "Ihmisen oikeus saada lastenlapsia, kyse on ihmisoikeudesta"

Oulunsaloilainen vaikuttaja kysyy:
09.01.2017 |

Mitä mieltä olette siitä onko ihmisillä oikeus saada lastenlapsia?

Siis jos ihminen on hankkinut lapsia saadakseen lastenlapsia, niin voiko lapsi sitten kuitenkin lyödä jalat ristiin ja alkaa vanhaksi piiaksi tai miksi lie yksinäiseksi? Onko lapsella oikeus katkaista suvun jatkuminen omalla päätöksellä, vaikka kyseiseen päivään asti suku on tätä tehtäväänsä täyttänyt?

Minun mielestä ei tietenkään ole "oikeutta", sillä Jumala päättää meidän elämästä. Kuitenkin lasten suuri määrä on siunaus suvun jatkumisen kannalta - suuressa katraassa kun on aina joku joka haluaa toteuttaa Herran käskyä lisääntymisestä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on oikeus tasan siihen, jonka Herra näkee tarpeelliseksi. Luulisi sun hihhulina tämän tietävän.

Vierailija
2/16 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan aijo lisääntyä ja se on täysin mun oma asia.

Lisääntymistä pitäisi muutenkin säännöstellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, se on jokaisen oma asia tekeekö lapsia, eikä herra Jumalalla kauan ole sen asian kanssa mitään tekemistä

Vierailija
4/16 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uutta mulle, että joku pitää ihmisoikeutenaan päättää lastensa lisääntymisestä.

Vierailija
5/16 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kehitys jatkuu tällaisena, niin tulevaisuudessa maailmassa on vain mustia ja tummaihoisia. Luonto kun karsii lisääntymishaluttomat.

Vierailija
6/16 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta! Jonkun lapsi on juurikin kertonut että lapsenlapsia ei ole tulossa.

Ymmärrän miksi.

Vierailija
7/16 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi todiste siitä, miten itsekkäitä uskovaiset ovat.

Vierailija
8/16 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluutio kirjoitti:

Jos kehitys jatkuu tällaisena, niin tulevaisuudessa maailmassa on vain mustia ja tummaihoisia. Luonto kun karsii lisääntymishaluttomat.

Voi harmi? Vihreäsilmäisyyskin on katoamassa, mutta en nyt sen takia viitsi tehdä maailmaan liutaa lapsia. Ja vähän menee ohi aiheesta koko viestisi.

Vierailija
9/16 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimaissa oikeus lapseen on jo niin merkittävä asia, että on olemassa käytäntö nimeltä adoptio. Voisikohan tuota laajentaa niin, että mikäli ihmisellä ei ole omia lapsenlapsia, voisi adoptoida lapsenlapsen? Onhan paljon lapsia, joilla ei ole isovanhemmat elossa, isovanhemmat eivät pidä yhteyttä tai isovanhemmilla on esimerkiksi mielenterveys- tai päihdeongelmia niin, että eivät voi tarjota lapsenlapsilleen normaalia suhdetta isovanhempiin. 

Vierailija
10/16 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta! Jonkun lapsi on juurikin kertonut että lapsenlapsia ei ole tulossa.

Ymmärrän miksi.

Tajunnut ettei huonoja geenejä kannata jatkaa.

Vierailija
11/16 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulunsalolaiset, kovin lestadiolaista aluetta kun on,  ovat ottaneet missiokseen Jumalan käskyn täyttää maa. Sitä taustaa vasten on vaikea ymmärtää, että joku valitsee vapaaehtoisesti lapsettomuuden.

Vierailija
12/16 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siltä sikiöltä kukaan pääse kysymään kuitenkaan, että aiotkos sitten aikuistuttuas lisääntyä. Joten miksi vaatia sellaista omalta aikuiselta lapseltaankaan omiin isovanhemmuusoikeuksiinsa vedoten? 

Vierailija
13/16 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään oikeutta lapsenlapsiin eikä  oikeutta vaatia omia lapsiaan lisääntymään. Itse aion viettää vanhuuteni matkustelemalla tulematta mummoksi koska lapseni ei lapsia halua ja sen hyväksyn.

Vierailija
14/16 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö... "Hankkiiko" joku OIKEASTI lapsia saadakseen lapsenlapsia? Kuulostaa niin keksityltä ajatukselta ettei tosikaan.

Vierailija
15/16 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluutio kirjoitti:

Kyllä nekin vaalenevat kun aikansa täällä asuvat. Niin  aiemmin Suomeen tulleillekin on käynyt.

Vierailija
16/16 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua (tällä hetkellä) lapsia. Pääosin siksi, etten olisi mielestäni hyvä äiti, oma elämäntilanteeni on sellainen, että hyvä kun selviän omasta elämästäni. En osaisi kasvattaa täyspäistä lasta tässä maailmassa tällä hetkellä. Hattua nostan niille jotka tähän kykenevät. Olen kuitenkin jo 32v, joten saatan jäädä lapsettomaksi. Ja se on mulle ihan OK.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi