Oletko te-keskuksen työntekijä? Eikö hävetä yhtään?
Saatanallista sadismia kaikkia asiakkaita kohtaan, ei mitään armoa. Kaikki viestitkin pitää muotoilla vittuiluksi.
Kommentit (7)
Älkää p-aukiset vetelykset valittako. Olette sakkaa. Itkekää siellä sohvalla vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
"Oletko te-keskuksen työntekijä? Eikö hävetä yhtään?"
Ei tietenkään hävetä yhtään.
Jos minulla olisi selkärankaa tai edes omatunto niin en voisi olla TE-keskuksessa töissä.
Toisilla ei ole selkärankaa lojua työttömänä kotona jos mitä tahansa työtä on tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla olisi selkärankaa tai edes omatunto niin en voisi olla TE-keskuksessa töissä.
Toisilla ei ole selkärankaa lojua työttömänä kotona jos mitä tahansa työtä on tarjolla.
Kerro, mitä ovat ne mitä tahansa -työt? Pitäisikö niistä maksaa vielä palkkaakin?
En ole TE-keskuksen työntekijä, mutta puutun tuohon kirjalliseen viestintään. Kirjoittaminen on taitolaji, joka vaatii ammattitaitoa. Nyt monessa virastossa työskentelee pienellä palkalla ja huonolla kirjallisen viestinnän kyvyillä omaavia ihmisiä, jotka kirjoittavat näitä kirjeitä. Kun kirjeessä sana on se ainoa viestintäkeino, se korostuu. Lukija kun ei näe lähettäjän ilmeitä tai eleitä tai kuule hänen äänenpainoaan, vaan arvioi ne sanoihin liittyvien tosiasioiden, mielikuviensa, oman tunnetilansa ja aiempien kokemustensa mukaan. Lukija ei myöskään pääse heti tekemään tarkentavia kysymyksiä lähettäjältä.
On tärkeää, että kirjoitetut viestit ovat mahdollisimman neutraaleja, sisältävät paljon aitoa faktaa ja lähestyvät ystävällisesti lukijaansa. Asiaviestinnästä on olemassa kirjallisuutta.
Kirje voi henkiä jämäkkyyttäkin, mutta olla silti loukkaamatta lukijaansa. Kun lukija kokee itseään loukatun, hän ei keskity sanoman sisältöön, vaan energia menee puolustuskannalla olemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro, mitä ovat ne mitä tahansa -työt? Pitäisikö niistä maksaa vielä palkkaakin?
Esim. töitä jotka eivät ole henkilön unelmahommia tai eivät vastaa hänen osaamista ja koulutusta, mutta töitä kuitenkin. Totta kai niistä maksetaan palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. töitä jotka eivät ole henkilön unelmahommia tai eivät vastaa hänen osaamista ja koulutusta, mutta töitä kuitenkin. Totta kai niistä maksetaan palkkaa.
Eli kaikille työttömille on jossain työpaikka, mutta työtön ei suostu sellaiseen menemään. Selvä. Onko jo ruoka-aika te-keskuksessa? Ota salaattia ette perse leviä istuessa.