*****MARRASMURUT KESKIVIIKKONA*****
Kommentit (29)
...meilläkin muksut vaan aikaistavat heräämistään valon lisääntymisen myötä. Sinänsä ihan hyvä, koska minä en meinaa käynnistyä millään ja töihin, hoitoon ja eskariin olisi melko toivotonta ehtiä esim. tuntia myöhemmällä heräämisellä :-)
Niin, mulla pahoinvointi ja väsymys vaan lisääntyvät ja se on kyllä ihanaa... hälventää kummasti epätodellista oloa. Että kyllä tässä on ihan oikeasti raskaana! Joku täällä sanoikin, että hänellä pahoinvointiin auttaa parhaiten pelkkä lepo silmät kiinni. Mullakaan ei juuri mistään muusta ole apua. Lojuu vaan niin kauan että helpottaa.
Millonkahan sitä kertoisi lapsille vauvasta? Ajattelin ensin että sydänäänien kuulemisen jälkeen, mutta kun ei millään malttaisi...
Ihanan keväinen päivä taas tulossa!
Voi vitsi, kun sais tuon painonousun pysymään jossain rajoissa! Lopetin laihduttamisen siihen, kun plussasin ja nyt näyttää siltä, että paino alkaa nousemaan ylöspäin! En jaksais enää laskea pisteitä. Väsymys rajoittaa pikkasen liikkumista ja onhan se muutenkin aika rajallista, lähinnä puistoon ja takaisin =/ Ja ruoka maistuu tietty aika hyvältä....
Onko muilla Marrasmuruilla vinkkejä, miten ei mopo karkaisi käsistä painon suhteen? Mulla on eka neuvola ensi viikolla ja nyt jo ahdistaa se punnitseminen =((
Muuten menee kivasti! Epäilen välillä koko raskautta, kun oireita ei juuri ole.
Yhden kerran sain itkuraivarin miehelleni ja tyrskin keittiöpyyhkeen märäksi kyyneleistä. Mies huokaisi, että NYT hän on varma että raskaana ollaan =D Se tuntee nämä hormoonimyräkät.
Maanantaina kävin kaupungilla ja siellä näin jonkun äidin ja hänen itkevän vauvansa. Mulle tuli niin pakahduttavan ahdistava olo siitä itkusta, että mun oli ihan pakko mennä pois siitä ostoskeskuksesta. Tämää on mulle ihan selkeä merkki raskaudesta.
Onko muilla tällaisia " oireita" ?
Aurinkoista päivää kaikille! T: Saaga RV6
Kohta lähdemme kaverin luo jolla marrasvauva vuosimallia -05. Vaunulenkki kutsuu...
Tänään testaan vielä uudestaan jos on postissa testi tullut. Lauantaina tilasin eikä vieläkään näy :-( Sain silloin aikaisemmin 4pvää sitten vaalean viivan (punaisen)siksi haluan testata uudestaan.
Kovin moni ei vielä meidän kaveripiiristä tiedä, sukulaisista yksi. kerrotaan kun on ekaultrassa käyty.
Nyt syliin änkää kakkahousu joten mentävä on...
Heipparallaa!
Meilläkin on päivä alkanut hienosti. Kävimme Kodin Anttilassa ostoksilla jo heti aamutuimaan. Saaliiksi saimme uuden maton ja kitaran :-) Saa nähdä oppiiko sillä soittamaan, vai pitääkö se pilkkoa saunan lämmittämiseen :-) Saapahan lapset rämpytellä ja ottaa tuntumaa, josko vaikka syntyisi intoa mennä soittotunneille.
Onneksi minulla on tänään vapaapäivä. En jaksaisi millään olla töissä, kun ulkona on niin ihana keli ja ajatukset ovat ihan kaikkialla muualla kuin töissä.
Olen kuulkaas miettinyt jo valmiiksi kaikki kantoliina- ja imetystyynyasiatkin, minulla kun ei edellisten kanssa ollut tuollaisista tietoakaan :-) Olen varmaan hullu kun menen jo ajatuksissani noin pitkälle...
Tuosta painosta: Sain edellisissä raskauksissa 25kg molemmista ja nyt olen jo valmiiksi ylipainoinen...Ajattelin pyytää neuvolasta tukea ja opastusta tuohon painonhallintaan odotusaikana. Kerään aina loppua kohden ihan hirvittävästi kiloja. Nyt on pakko päästä vähemmällä painonnousulla. Eivät ne kilot enää tällä iällä lähde niin helpolla poiskaan. Nyt on onneksi niin, että suuri herkkuni makea, eritoten suklaa suorastaan oksettaa, joten uskoisin, että pelkällä makean syönnin vähentämisellä, sekä liikkumisella jaksamisen mukaan, voisin jopa pärjätä...tosin, ei voi mitenkään tietää, jatkuuko tuo suklaaellotus loppuun saakka, vai onko se vain tätä alkua.
Äitinikin aiheuttaa minulle aina pahan mielen kun hän jaksaa muistuttaa, miten kaksosraskaudestaankin sai vain 8kg lisää painoa...onkohan tuo syönyt yhtään mitään odotusaikanaan? Olimme kyllä veljeni kanssa yli kolmekiloisia syntyessämme, joten kaipa hän on jotain syönytkin. Synnyimme kolmisen viikkoa etuajassa ja alatiesynnytyksessä, minä tietenkin perätilassa. On se 70-luvun alussa ollut ihmeellistä kun ei ole jo sektioon tuossa tilanteessa päädytty. Äitini kertoi saaneensa kuulla odottavansa kaksosia vasta muutamaa viikkoa ennen laskettua aikaa, kun eihän silloin mitään ultraseurantaakaan ollut. On meillä kyllä nykyään asiat hyvin!
En nyt muista kuka kirjoitti viime pinossa olleensa pettynyt Oran vaunuihin. Olisin kiinnostunut tietämään, mikä niissä oli vikana? Itse en suuremmin pitänyt Brio Finnesse-vaunuista silloin muinoin, kun edellisen kerran vaunuja työntelin. Jäin niillä kerran tien päällekin kun niistä romahti takapyörien akseli, joka sitten kyllä korvattiin, sillä se oli tyyppivika.
Jep, nyt pitää lopetella :-)
Aurinkoista keskiviikon jatkoa kaikille!
T. Kanelisokeri & agentti 007 (4+4)
Nyt on kaikki kuljetukset vähäksi aikaa ohi ja saa hetken levähtää ennenkun aloitan taas kotiinpäin kuskaamisen.
Onneksi olen kotosalla on meinaa olo niin väsy ja etova ettei työn teosta tulisi kyllä yhtään mitään. Tänään tilasin jo ultran ja pääsen vielä tänään iltasella, pikkasen kyllä jänskättää.
Aurinkoista keskiviikkoa marrasmuruille =o)
Olipa hauska (ja tiukka) tilanne, kun poikkesin anoppilassa. Siellä suunniteltiin perheen juhlia. Anoppi pohti tarjoiluja, mm. juomia. Kyseli minultakin, juonko mieluummin puna- vaiko valkoviiniä ruuan kanssa ja mikäs olisi sopiva alkujuoma? Siinä olikin pokerinaamassa piteleminen =))) Joo, punaviiniä mulle ruuan kanssa....
Juhlat ovat kuukauden kuluttua ja jos kaikki hyvin menee, niin siihen mennessä olen ekassa ultrassa käynyt ja voin pläjäyttää uutispommin. Mä luulen, ettei appivanhemmat enää ole salaa miettineet, tuleeko meille perheenlisäystä kun lapsia on ennestään jo kolme.
Siitäpä tulikin mieleen, että juhlavaatetus saattaapi olla pieni ongelma minulle... Mutta kaikki aikanaan!
Saaga RV6
Esikoinen on tämän viikon ollut kovassa kuumeessa :( Rassu on ollut tosi surkea. Siinä saa taas syliä jakaa, kun pienempi ei ymmärrä, että isompaa on nyt paijattava enemmän (ja tämä kakkonen kun on muutenkin melkoinen narinajaakko). Nyt toivottavasti alkaa paranemaan. Itse sitä on sitten valvomisesta väsynyt... Tai sitten tästä odotuksesta! Oireitahan ei minulla ole (koskaan) liiemmin ollut. Lähinnä jossakin vaiheessa iskee kauhea väsymys ja valtava ruokahalu :)
Kakkosen kanssa käydään tällä viikolla neuvolassa. Samalla sitten otan tämän uuden tulokkaan puheeksi. " Jänskätän" , mitä tarjoaa lasketuksiajaksi, sillä ekat (ja vikat) kuukautiset alkoivat tammikuun alkupuolella, mutta testasin ensin pari negaa ennen plussaa. Itse veikkaan la:ksi 11.11 oireiden, tuntemusten, plussa-ajankohdan ja arvioidun heldelmöittymisen perusteella. Pitää vain odottaa np-ultraa ja uskoa vahvasti, että kaikki on hvin :)
Välillä tarvitsisi kyllä useamman käden ja sylin, kun molemmat ovat yhtäaikaa " äitikriisissä" . Silti ei tule mieleenkään, etteikö riittäisi seuraavallekin :) Tuolla tuo vauhtikaksikko mennä painelee sen mitä esikoinen voinniltaan jaksaa; eihä tuo malta olla leikkimättä, kun pienempi " pyytää" :)
Aurinkoista keskiviikkoa kaikille!
Tänään ei kuulu kummempia....
Joku jo sanoi pohtivansa kaikkea kantoliinoista vaikka mihin - niin minäkin teen. Vaikka tavallaan toppuuttelee omia ajatuksiaan ei sitä kuitenkaan voi olla ajattelematta mitä sitten jos TOIVOTTAVASTI vauva tulee. Minäkin pohdin vanhempien lasten hoitoa, miten meillä nukutan (asunto 4h+k) ja vaikka mitä.
Mitään meidän ei tarvitse ostaa, äitiyspakkaustakaan (niisk, niisk) en taida ottaa, kun noita vaatteita on vaikka hevosille syöttää ja sekä pojalle että tytölle (kun molemmat meillä on jo omasta takaa :) ).
Uusista vaunuista tai oikeastaan rattaista haaveilen, mutta haaveeksi ne varmasti jää. Kestoilla en jaksa - edelliselle niitä hankin ja 2 päivää jaksoin käyttää (laiska kun olen). Kantoliinojakin löytyy jo kaksi vanhastaan...
Mulla myös iski makean ja etenkin suklaan yökötys päälle (jes!), harmiksenne voin kuitenkin todeta, että se menee ohi... Ainakin niin mulla oli viime raskaudessakin. Tällä hetkellä kauppansa tekee lähinnä vain leipä (toki paksulla Oivariini-kerroksella) ja sipsit...
Mä aion myös nyt tällä kertaa vahtia hieman syömisiä. En todellakaan halua sellaiseksi norsuksi kuin viime raskaudessa (painoa tuli noin 23kg). Ja varsinkin, kun nyt on lähtöpainoakin ainakin 6kg enemmän kuin viimeksi (ja ne mun ekan raskauden ekat äitiyshousut varmaan olisi ihan sopivat mulle tässä normaalitilassa :/). Tavoitteena olisi, että kaikki turhat mässäilyt jäisi pois, ja söisin vain silloin kun on nälkä. Ajattelin lanseerata myös karkkipäivän, ettei tule syötyä niitä joka päivä (sitten kun ne alkaa taas kiinnostaa...).
Alia ja miksu rv6+3
Tänään on ollu ihmeen oireeton päivä, toivottavasti ei enteile mitään ikävää. Toisaalta jos nyt yksi välipäivä on, niin ehtiihän tuo vielä etoa!
Minä jäin eilen puolille öin haaveilemaan nettiin ihanista äitiysvaatteista. Esikoista odottaessa ostin parit housut ja jotain muutakin, mutta aika lailla sovelsin... vaatteet siis venyi ja paukkui. Ehdin vain sukkelana tyttönä myydä suurimman osan äitiysvaatteista, vaikka tiesin että lisäähän näitä toivotaan. No onpahan syy ostaa uusia.
G: Onkos täällä kokemuksia sellaisesta masutuubista? Sen käyttötarkoitus selvisi minulle vasta eilen, mutta voisihan se olla kätevä ainakin ihan näillä alkumetreillä... saisi omille housuille lisää käyttöikää.
Sarafan rv 5
olis toi suklaa yökötys, mut ei kaikkee hyvää tekee mieli ja ekstrapaljon suolaista hyvää, ihan perusruokaakin mätän ihan hulluna naamaan...välillä toivon et olis pahoinvointiaki ennemmi ku kauhee nälkä koko ajan, mut empä tiiä sit jos laatta lentäis jatkuvasti niin ei sekään kivaa olis.
Mulle tuli reilu 20kg esikoista odottaessa ja toista 13kg
Ekasta jäi 10kg sairaalaan jotka imetyksen aikana tuli takas, mut lähti sit reilu vuodenpäästä itestään vaan johku ja olin melki samoissa mitoissa kun ennen raskautta, sit se paino on välillä noussut välillä laskenut ja noususuunnassa oli kun toista aloin odottaan, sairaalaan jäi 5kg jotka tuli runsainmitoin takas nyt muutaman kilon tiputin, mut eiköhän ne tällä syömisellä tuu takas hyvin äkkiä ellei oo jo tullut.
Onhan tuota ylimääräistä aikas paljon, ainakin omasta mielestä, mut se on sit loppuvuoden murhe se :) katotaan paljo täs raskaudes tulee ja alotetaan sit synnytyksen ja imetyksen jälkeen kunnon läskin poltto;) Heh helppoo joo tulee olemaan :)
No tulipas siinä tekstiä...
Tuuli rv 6
Tyhmänä kyselen, mut kerro mullekkin mikä se masutuubin idea niinku on? *punastelee tyhmyyttään*
Raskaus on päässyt vauhtiin x)
Esikoisesta raskausaikana, oireet olivat täysin samoja.
Tuli +20kg painoa lisää mutta kaikki häipyi muutamassa kuukaudessa.
Esikoisen aikaan mun lähtöpaino ennen raskautta oli 50kg (4 vuotta sitten) Nyt tässä raskaudessa lähtöpaino on 56kg, nähtäväksi jää kuinka paljon lisäpainoa on tulossa. Hoikka olen ollut aina, hoikka tulen varmaan aina olemaan.
Tänään olisi ollut esikoisella korvien puhdistusoperaatio terveydenhoitajalla, mutta en uskaltanut lähteä mukaan kun pyörryttää niin usein. Mies sai mennä pojan kanssa kahdestaan. Ensi viikolla on pojan neljä vee neuvola, sillon aion mennä vaikka mikä olisi. Mies jo vähän pehmentää meidän terkkaria tänään, josko se voisi yhdistää pojan ja mun neuvolat yhteen x) jos ei niin sit pitää soittaa uutta aikaa x)
Swehina rv 5+3
Masutuubin näin ensimmäistä kertaa pari päivää sitten kun surffailin bebes äitiysliikken sivuilla (heillä on liike Kampin uudessa ostoskeskuksessa). Se on siis " putki" joustavaa trikoota, eräänlainen toppi joka tulee masun päälle, kai se puetaan niin että yläreuna on rintojen alla ja alareuna jossain lantiolla. Bebes-sivujen mukaan kätevä silloin kun alkaa tuntua että omat paidat on kaikki liian lyhyitä, voi " kerrospukeutua" niinkuin olisi mukamas pidempi paita sen liian lyhyen alla... Ajattelin ehkä ostaa kokeeksi. Kun en ole tottunut siihen että on 10 cm paljasta mahaa paidan ja housujen välissä (vaikka minua nuoremmat näin kulkevatkin... siis ei raskaana-olevat)...
On muuten äitiysmuoti muuttunut (kivaan suuntaan) siitä kun viimeksi olin 90-luvulla raskaana. Silloin oli enemmän löysiä kaapuja. Nyt on paljon kivoja sopivan tyköistuvia yläosia joissa mahan muodot kivasti näkyvät. Ja Bebesin " under-the-belly" -housut näyttää myös kivoilta. Kun nyt vaan maha kasvaisi niin että voisi ylpeänä näyttää selkeää raskausmahaa, nyt siis maha kyllä pullottaa mutta näytän lähinnä ylensyöneeltä...
Selvispä tuokin asia sitten, täytynee kokeilla masutuubia :)
Etovaa oloa lähinnä.Ihan kuin tämä huono olo olisi pahempaa kuin edellisessä keskenmenneessä raskaudessa.Pöntön kanssa ei ole tarvinnut pahemmin seurustella muuta kuin pari kertaa oli pakko laittaa sormet kurkkuun kun tiesin,etä olo helpottuu heti jos vain jotain tulisi pois.Pahinta onkin,että olo välillä helpottuisi, kun saisi ruokaa syötyä muttei voi syödä kun on niin paha olo ja kaikki oksettaa..Keltainen jaffa on näköjään se ,mikä minua eniten auttaa.
Maha " oireilee" välillä..onko kellään tuntunut ihmeellistä " polttelun" tunnetta
vatsassa?
Muuten tässä vain odotellaan ultraa..enää 6 yötä.
Neitoperho rv 6+2
Minulla vain paino tippuu..työkaveritkin jo huomauttelee asiasta, että oletko alkanut laihduttaa..Onko kellään samaa?
Syömisestä näytti olevan puhetta ja sitä itsekin koko ajan ajattelen... Ruokaa uppoaisi tähän odottajaan vaikka kuinka, ruokahalu on valtava ja nälkä koko ajan... Aamupäivällä kaipaisi jo 9.30 kieppeillä välipalaa, lounasaikaan klo 11 on jo kiljuva nälkä ja siitä sitten vain iltaa kohti tahti kiihtyy, pahimman nälän saa aina lähtemään, mutta vähän tekee koko ajan mieli syödä. Etenkin suolaista tekee mieli, esim. leikkeleitä voisi varmasti syödä koko paketillisen kerrallaan... Ja maksamakkaravoileipää tekee mieli ihan älyttömästi, samoin graavilohta :) Totta kai, kun se on " kiellettyä" .
Itselläni tuli esikoisesta 18kg painoa, mutta nyt saa tulla yhtä paljon, jos on tullakseen, siitä en kanna stressiä. Kilot lähti silloinkin nopeaa ja nyt lähtöpaino on kolmisen kiloa pienempi kuin silloin Mua siis tuo raskaus ja äitiys on laihduttanut (enkä ennen sitäkään ole ikinä ylipainoinen ollut) ja olen ihan tyytyväinen mittoihini.
MasutuubiG: Ei ollut esikoisesta, enkä usko nytkään hankkivani. Mammahousut ja pitkät (mutta vartalon myötäiset) paidat miellyttää enemmän :) Enkä usko, että tuubi antaisi housuille lisää käyttöaikaa, kun nyt jo kiristää jopa nämä matalimmatkin lantiofarkut, alavatsa on sen verran turvoksissa. Ehkä enemmän auttaisi siinä paitapuolessa, mutta kuten sanottu, mammapaidat (ja pitkät tavalliset) sopii mulle hyvin.
Mutta tällaista tänään :)
Marrastoive rv 7+3
Mulla tuli ekasta raskaudesta 14kg joista imetyksen myötä lähti 12. Sitten onkin tämä kotielämä kostautunut ja painoa tuli lisää... juuri ennen plussaa sain kuitenkin parin kuukauden ryhdistäytymisellä pudotettua painon samaan kuin ennen esikoisen odotusta. Mulla ei ole vielä vatsan turvotusta, eikä öklötyksiä sen kummemmin kuin mielitekojakaan. Saas nähdä miten viikot etenee...
Sarafan
Täällä näköjään taas, ja vielä ensimmäisenä...No, meillä päivä on käynnissä jo ihan täysillä kun herättiin ennen seiskaa. (= Ihan outuoo, kun on niin aikaisin valoisaa!
On jotenkin epätodellinen olo vielä tästä raskaudesta, et välillä sitä ei meinaa uskoa todeksi....olispa jo se eka neuvola (= Empä olis uskonu et näin malttamattomaksi sitä käy, vaikka olis kai viisainta odotella rauhassa miten kaikki tästä edistyy!? Huomenna olis taas yks täys rv kasassa elikkäs hurjat 5+0
Hyvää keskiviikkoa kaikille!
W & VIP 4+6