Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uimahallissa sanottiin, että 10-vuotias tyttö saa mennä miesten puolelle isän kanssa

Maalaisjärki
09.01.2017 |

Piti ihan erikseen kysyä, kun palstalla on ollut aiheesta paljon keskustelua ja meillä on tapana saunoa yhdessä. Nyt siis suut vihdoinkin suppuun; isännän linjanveto on nyt kuultu eikä vierailla ole nokan koputtamista.

Saa tytär ihan itse valita milloin menee itse, jos on mennäkseen.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainittiinko tytön ikä vai katsoiko luvan antaja vain silmämääräisesti? Miltei kaikissa paikoissa enintään 7 vuoden ikäinen saa mennä vastakkaisen sukupuolen puolelle.

Ap voisi kertoa mistä uimahallista kyse jotta olisi jotain painoarvoa väitteellään.

Juu, vaan tuskin tulee kertomaan :)

Itse en kyllä veisi, vaikka "lupa annettaisiinkin". Enkä pelkästään aikuisten miesten takia, vaan jo ihan sen takia, että jos siellä sitten tulisi joku tytön luokkatovereista vastaan...

Vierailija
22/28 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokatissa oli joskus kylpylä, jossa kaikki olivat samalla puolella. Nykyään taitaa olla pipot kireempiä tai ihmiset ovat lyöneet ulkonäkönsä laimin eivätkä enää kehtaa näyttäytyä verhoutumatta "huntuihin".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyin samaa omasta uimahallista, poikien kanssa kun siellä usein käyn. Heillä ei kuulemma ole mitään tarkkaa ikärajaa, vaan lapsen täytyy pystyä itsenäisesti toimimaan pesutiloissa. Alle 8 v. he eivät missään tapauksessa suosittele menemään yksinään, se kun on ikärajana altaille menoonkin.

Ymmärsitköhän väärin, se että lapsisi menisi yksin uimahalliin/allasalueelle on eri asia kuin että lapsi menisi yksin pesutiloihin. Ensimmäisessä ikäraja on toki korkeampi (usein 9-12 v). Vastakkaisen sukupuolen puolelle menemisessä ikäraja on kouluikä miltei poikkeuksetta.

Vierailija
24/28 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt olisi kummoinenkaan ongelma rakentaa pesu- ja pukutiloista sellaisia, että siellä on vain yksi ihminen tai yksi perhe kerrallaan (vaikka kahta eri kokoa). Ei se kummemmin tilaakaan veisi, kun seinät voi olla vaikka alle sentin paksuisia. Olis varmaan muutenkin mukava asia ihmisille, joilla on joku kehitysvamma tai transjuttu tai hävettää tai uskonto tai mitä vaan.

Vierailija
25/28 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 10-vuotias voi livahtaa pukutiloista altaille vanhemman siitä tietämättä ja hukkua! Kukas sitten on syyllinen?

Kannattaa ottaa samalle puolelle.

Vierailija
26/28 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kuinka sisko oli vielä 13-vuotiaana meidän kanssa saunassa, siis kotona. Siinä sai vuosien saatossa kerran kaksi viikossa seurata rintojen kehittymistä.

Vierailija
27/28 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, että ihmiset on niin peloissaan alastomuudesta.

Tehdään sääntöjä, mikäli joku jossain kiusaantuu tai tulee kummallinen olo.

Ja tämä koskee vain alastomuutta.

Jos mulle tulee hampurilaisravintolassa kiusaantunut olo, niin ei siihen mitään sääntöjä luoda.

Se ei kuitenkaan ole niin tärkeää kuin jonkun toisen kiusaantuminen alastomuudesta.

Olihan se vähän hassua törmätä opettajaansa naturistirannalla, mutta ihmisiä kaikki tässä ollaan.

Ehkä moni asia ei tuntuisi niin vaikealta, jos ei kiusaantumiseen opittaisi kulttuurin takia.

Vierailija
28/28 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyin samaa omasta uimahallista, poikien kanssa kun siellä usein käyn. Heillä ei kuulemma ole mitään tarkkaa ikärajaa, vaan lapsen täytyy pystyä itsenäisesti toimimaan pesutiloissa. Alle 8 v. he eivät missään tapauksessa suosittele menemään yksinään, se kun on ikärajana altaille menoonkin.

On aivan selvää, että 8-vuotias poika ei naisten puolelle tule. Jos oman tyttäreni kanssa, joka on alakouluikäinen, tapaisin sinut eskari-alakouluikäisen poikasi kanssa naisten puolella, nostaisin asiasta todella kovan metelin ja vaatisin poikasi poistoa tiloista. On aivan selvää, että yhdenkään alakouluikäisen tytön ei tarvitse pelätä luokkakaveripojan olevan naisten puolella. Jos et tähän pysty avuttoman poikasi kanssa, pysy poissa uimahallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi