**LOKAMASUT** Keväistä keskiviikkoa!
Tosin täällä ei näin aamusta oo keväästä tietookaan, kun pakkasta -20, mutta kyllä se siitä päivän aikana iloksi muuttuu :)
Ekaksi tällainen alapääjuttu: Onko täällä kellään kokemusta hiivatulehduksesta? Onko siinä aina sitä kokkareista vuotoa? Kun mulla ei oo koskaan kyseistä vaivaa ollut, mutta nyt 2 päivää kutittanut tuota alakertaa kovasti. Mitään vuotoa ei kyllä oo.. Tuli vaan mieleen, että oisko sitte hiivaa?? Ja mihin lääkäriin siinä pitäs ottaa yhteyttä, soitanko neuvolaan vai meenkö jollekin tumpelolle tk-lääkärille (yök)
Lisää omaa napaa: Sain nukuttua viime yönä 10t putkeen ja aijai kun on ihana olo nyt. Pahaa oloakaan ei tänä aamuna ollut. Huomenna neuvolaan iltapäivällä. Pitää vaan ottaa tenavat mukaan (ja mitäköhän siitäkin taas tulee..)
Eipäs tänne sen kummempaa, mammahousut piti taas päällensä vetää ;)
Mianni 8+4
Kommentit (18)
täälläkin piti turvautua mammahousuihin, ettei masua purista :)
Sainpas minäkin aikaiseksi hypätä pinoon! :) On tosiaan kylmä aamu taas, täällä -20.... No, iltapäivällä on sitten lämpöistä.
Hiivasta... Kannattaa tosiaan soittaa vaikka ensin sinne neuvolaan. Mulla oli viime syksynä pariin kertaan hiiva. Kyllä oli rasittavaa! Ei hiivassa välttämättä tule paljoakaan valkovuotoa. Mulla ainakin kutina oli aikamoista. Hiiva voi näkyä myös ulkosynnyttimissä punoituksena ja turvotuksena. Kun hiiva on ekan kerran niin silloin on hyvä käydä lääkärissä mutta sitten myöhemmin voi muistaakseni itsekin hoitaa. Lääkkeet alkaa vaikuttaa onneks aika nopeeta ja kutina lakkaa.
ON: Tänään on tk:ssa alkuraskauden ultra. Jännittää kovasti onko kaikki vielä ok! Pari viikkoa sitten kävin yksityisellä kun epäilytti koko raskaus. Silloin kaikki oli ok. Nyt on jo jonkin aikaa ollut sellainen olo mahassa kuin ei olisikaan raskaana. Maha on ihan litteä ja tavalliset housut mahtuu jalkaan. Paitsi....tänä aamuna taas alkoi mahassa raskaus tuntua joten eiköhän siellä kaikki ole hyvin. Viime yönä kävin neljä(!) kertaa vessassa ja illallakin monta kertaa! Ja vielä eilen päivällä ajattelin että onpa ihme kun ei ole tarvinnut vessassa ravata päiväsaikaan. Yöllä on pitänyt käydä vessassa alusta asti. Ensi kuussa lähdetään Italiaan miehen ja esikoisen kanssa. Siellä näyttikin olevan jo +12 lämmintä, joten eiköhän reilun kuukauden päästä kun lähdetään, siellä olekin jo melkein shortsi keli! ;) Silloin mulla on rv jotain 15-16 joten voi alkaa jo liikkeitäkin tuntumaan. :)
Flofer 9+4 (voi olla että tänään rv:t muuttuu vielä kun saadaan paremmat mitat vauvelista)
Höh täällä sataa lunta. Onneksi näytttäisi ainakin vielä olevan tuollaista tihkua. Tympeetä. Vois jo kevät tulla kohisten.
Tänään sittten eka neuvola. Piti olla jo eilen, mutta th soitti ja siirsi aikaa. Tylsää sinäänsä että eilen ei ois tarvinnu ottaa kuin kuopus mukaan neuvolaan. Nyt pitää molempien lapsien kanssa mennä. Ja kun ei olla kerrottu vielä lapsille niin sekin jännittää. Toi esikoinen on niin tarkka korvainen.
Onkos muut odottajat, joilla vanhempia lapsia kotona, kertoneet jo heille vauva uutiset? Me ajateltiin kertoa vasta np ultran jälkeen. Eli viel ois noin kolme viikkoa aikaa.
Vielä tuosta yöllisestä vessa hommasta. Mä joudun käymään 1-3 kertaa ja oon ihan alusta asti joutunu sitä tekemään. Kyllähän se vähän rasittaa. Ja tunne on kylllä hirveä kun herää yöllä tunteeseen, että nyt on päästävä ja heti!
Hauskaa keskiviikkoa kaikille toivoopi
mamseli rv 9+3
pääkaupunkiseudulla on ainkain masentavan harmaata:/ ei tietoakaan keväästä..
aamu alkoi ällötyksellä, onneksi mies oli tänään myöhempään kotona ja auttoi pojan kakkavaippojen summuun kanssa, ja itse ehti vähän siinä jopa syödä aamupalaa niin että nyt jo pikkasen parempi olo.
tänään olisi ohjelmassa selviytymistä ja selviytymistä ja illalla vähän rentoutumista ulkona kaverin kanssa, lapsi jää miehelle, ja sitten vielä sauna, jee! saa nähdä vaan miten jaksaa ja antaako pahoinvointi periksi..
taas pötköttämään hetkeksi..hyviä päiviä kaikille:)
fiikuna ja mytty rv 9+6(11+)
Mä olen pitkästä aikaa oikeesti hyvällä tuulella kun puhuttiin miehen kanssa, että voitaisiin ottaa huhtikuun lopulla äkkilähtö jonnekin etelä-eurooppaan! Jippii! Mä olen viimeksi ollut reissussa yli pari vuotta sitten ja matkakuumetta on ollut siitä saakka. Piristää kyllä kovasti :) Rahaa meillä ei tosiaankaan ole, mutta mies lupautui viikonlopuksi ylitöihin ja sitten meikä varmaan nostaa opintolainaa...
Täällä kanssa ilmoittautuu yksi yöllinen vessaseikkailija! Joka yö vähintään kerran tulee käytyä ja se on tosi ärsyttävää!
Jeni: Onneksi olkoon! Tosi upeeta kuulla, että noinkin pitkien ja raskaiden hoitojen jälkeen ylläriplussan voi saada!
Nyt gradun pariin,
S-I ja Lumikukka 11+1 (hui!)
Ihanan aurinkoinen päivä:)) Mies oli yön töissä ja nukkuu vielä monta tuntia, kunnes lähtee taas iltavuoroon töihin. Itsellä vapaapäivä:) Koiran kanssa eläinlääkäriin puoli yhdeltä, kun pikkusella silmän pinnassa haava ja nyt pitää laittaa kaikki sormet ja varpaat pystyyn, jotta on parantunut viikossa!!! Muuten pitää rauhoittaa ja putsata :(
Mä kopioisin eilen ultrakuvat, kun kuulin noiden alkuperäisten menevän huonoksi jossain vaiheessa :) Nyt on sitte ikuisesti tallessa!
Te, jotka ette odottele ensimmäistä niin millaisia nuo kohdun venymiskivut teillä on olleet?? Itsellä on ollut sellaista ihme juilimista/vihlontaa ihan tuolla alhaalla keskellä ja masun sivulla...Nyt tosin ei tunnu taas mitään, illalla jonkin verran. Eivät ne " satu" eli tavallaan kivuista ei voi puhua, mutta ihan ku jonkun " pitäis antaa periksi" masussa ja aattelin, että voisivat olla noita " kasvukipuja" :)
Eipä tänne sitten kummempaa...Jatketaan aamupalan syömistä :)
Mä en ole vielä öisin joutunut ravaamaan vessassa mielestäni sen useammin kuin ennenkään, mutta päivisin/iltaisin kyllä tuntuu, että koko ajan on vähän hätä :))
Oikein aurinkoista päivää kaikille toivottelee:
Je_Ni 10+3
Eli laskettuaika on joskus lokakuun lopussa, tarkkaa tietoa ei ole mutta eiköhän se nlassa selviä tai viimestään ultrassa. vkot on kuitenki 7 pintaan. Ja neuvolaa en oo vielä varannu..
Pahaaoloa on, mutta hillitysti ainaki toistaseksi. Voihan se olla että tästä vielä pahenee mutta pitää toivoa että pysyy tällasena niin sen vielä jotenkuten sietää.
Syöminen on kamalaa, varsinki aamusin, mitään ei tekis mieli syödä..mutta pakkohan se silti on tai kohta on vielä huonompi olo. On täs se hyväpuoli ettei mitää makeaa ainaskaa tee mieli :) Paino on tippunu jonki verran, n. 100-200g/pvä täs vko ajan. Ei ollenkaa paha ;) Käyhän se laihutuskuurista tämäki!
Minulla on siis aviomies ja yks lapsi reilun puolivuotta. Pieni ikäero tulee mutta haitanneeko tuo..ei ainaskaa minua. Kakkavaipanvaihto on tuskaa, ja kaikkien kukkakaaliparskaali- soseiden syöttäminen IHAN kamalaa ku ne haisee niin pahalle. Istun avoinaisen ikkunan ääressä ku niitä syötän että saan raitista ilmaa samalla :)
Tosta hiivasta josta joku kyseli..mulla oli hiiva joskus lukioaikana stressin takia moneen otteeseen, ja mulle riitti ku kävin terkkarin luona ja kerroin oireista- se totes heti et on hiiva ja käy apteekista ostaan lääkkeitä. Raskaana ollessaki saa käyttää jotai hiivalääkettä, enpä vaan muista että minkä nimistä..kyllä ne osaa apteekis neuvoa tai neuvolas. Ite kertosin ongelmasta ensin nla th:lle ennenku lähtisin lääkäriin, koska en mä usko et se nyt on välttämätöntä lääkärille asti mennä.. En tiiä. Miten itestä parhaalta tuntuu. Mutta kärsiä sen kans ei kannata, koska se on niin inhottava juttu.
Yöllä ei välttämättä tarvi käydä vessas VIELÄ, joka on ihan hyvä koska yöllä nousemiset aiheuttaa heti yökin olon. Mutta aamulla kyllä on sitte rakko täynnä että meinaa haleta :)
Mutta kaunista päivää kaikille, täällä ainaski paistaa keskisuomessa aurinko makeasti.
T.Jääsydän rv 7?
Anteeksi kun vingun mutta hitsi että suututtaa!!! Autosta ei ovet auenneet aamulla ja koko p*ska piti hinata pois. Juuri kun ostimme sen alle kuukausi sitten eikä olla edes ajettu vielä juuri yhtään!! Hemmetin hemmetti. Onneksi rakas mieheni oli ottanut hinausvakuutuksen :D
On se ihana!
Joo, joku muukin yökkii soseita syöttäessään :D Luulin jo olevani ainoa. Mieheni naamakin haisee minusta pahalle, vaikka olisi vastapestykin! Ja ulkona haisee pahalta, itse haisen muka pahalta, kaikki haisee kauhealle.. Varsinkin tupakoivat ihmiset, grrr... En ole onneksi hyökännyt yhdenkään tupakoijan kimppuun!
Meillä myös puolivuotias pikkukaveri täällä :)
Onneksi poika ei suostu syömään kalamössöjä, ne haisee ihan über-pahalle!
-lupsakka ja rv 11+6 ??(varmistuu maanantaina ultrassa)
gynellä alkuviikosta ja hän sanoi, että on tavallista eikä haittaa, että nyt jo uusiutui. Raskauden aikana voi käyttää emättimeen laitettavia tabletteja (täällä meillä on sellaisia, jotka laitetaan kolmena iltana peräkkäin, viimeksi ostin keski-euroopassa sellaisen joka laitettiin vain yhtenä iltana). Lisäksi on tärkeää käyttää voidetta, jota levitetään alapäähän, koska usein hiiva leviää sieltä syvemmältä ulkosynnyttimiin ja saattaa levitä jopa peräaukkoon saakka. Olen ymmärtänyt, ettei sisäisesti otettavaa lääkettä suositella raskauden aikana, mutta kysy lääkäriltä tai apteekista.
Tosiaan parissa päivässä häviää kaikki oireet eli helppo hoito.
Itse käyn kyllä aina lääkärillä tunnistuttamassa oireet, jos vain mahdollista, etten turhaan käytä lääkkeitä. Ekan kerran tuli pari vuotta sitten ja muutaman kerran on uusiutunut. Itselläni ei ole ollut paljon oireita, ehkä vähän enemmän valkovuotoa, kuin tavallisesti. Nyt alkutalvesta keski-euroopassa alkoi todella kutittamaan ja en viittinyt laittaa rahaa lääkäriin ja marssin suoraan apteekkiin ja ohi meni.
Tästä vikasta hiivasta en ollut edes varma, mutta mainitsin asiasta gynelle, joka on myös naisten ja synnytyslääkäri ja tarkisti asian varmuuden vuoksi ja taas heti löytyi.
Itse menisin ehdottomasti ekan kerran lääkärille tarkistamaan että varmasti on hiiva eikä jotain muuta. Näin lääkepakkauksissakin suositellaan. Lääkkeitä saa ilman reseptiä ja sitten myöhemmin voit hoitaa itse, kun jo tiedät. Oireet voi muuten vaihdella tavallisesta valkovuodosta kokkareisempaan. Saattaa kutittaa vähän tai oikein kunnolla tai jopa sattuakin. Välillä ei oireita edes pahemmin ole.
Bakteerithan on siellä alapäässä koko ajan, hiiva vain tulee jos bakteerien määrä joutuu epätasapainoon ja näin tapahtuu helpommin raskaana ollessa.
Joo, tuli pitkä sepustus. Toivottavasti jotain apua...
Täällä keskisuomessa on tosiaankin ihana ilma, niinkuin jääsydän aikaisemmin jo mainitsi! Aurinko paistaa, linnut laulaa, vei tippuu räystäistä ja lämpötilakin taitaa olla + puolella, ihanaa, kevät!!!! Olen tosi kevät-ihminen:), kuten varmaan hehkutuksesta huomaakin....
Me on ajateltu, että kerrottais lapsille ultran jälkeen, täällä meillä on vaan yks ultra ja mulla se on 2 viikon päästä, kun viikkoja on 12+3. Meillä esikoinen varmaan riemastuu, kun kuulee vauvasta, se on nimittäin puhunut viime syksystä lähtien, että kyllä meillekin pitäis saada sellanen pieni vauva. Isälleen se on tokaissut viime aikoina tosi usein, että " kyllä sun pitäis antaa äitille sellanen vauvasiemen, että saatais meillekin vauva" .
Mäkin kuulun näihin vessaramppaajiin, kyllä yöllä korpeaa, kun herää siihen vessahätään ja tuntuu, että ei millään jaksais nousta. Yritänkin aina, että jos se uni kuitenkin tulis, eikä tarttis nousta, mutta tää taktiikka ei ole oikeen toiminut, aina on kuitenkin noustava ja sitten on vielä kiukkusempi! Mä oon ollut ihan tolkuttoman väsynyt iltaisin, eilenkin nukahdin sohvalle ennen puolta yhdeksää ja edellisenä iltana kävi samalla tavalla, jospa se siitä helpottaisi jossakin vaiheessa....
nöpö+masuasukki rv 10+3
Ilma on ollu aivan mahtava..ihanaa kun tulee kesä. Esikoinen oli pari päivä vatsataudissa mutta nyt onneksi paranemaan päin. Vatsa on kasvanut kyllä tälläkin mammalla jo sen verran että housuja sais ostaa vähän isompia. Rinnat on aivan super isot ja kaikki maitoherkut maistuu-jäätelöt ja jogurtit, voisin syödä niitä sata litraa päivässä. Uusi herkku on myös omenamehu johon laitan jäisiä mansikoita tavallaan jääpaloiksi..sitten noukin ne mansikat sieltä mehusta..ai että on hyvää :)
Saunomisesta oli jossain pinossa puhetta. Minä itse tykkään kovasti saunoa mutta nyt raskauden aikan olen varmaankin pari kertaa käyny saunassa koska minulle tulee niin älyttömän paha olo. Kaikki hajut tekevät vielä pahaa..minulle tuo pahan olon tunne tulee aina iltapäivästä, onneksi ei ole tarvinnut vielä pönttöä halailla. Ens viikon maanantaina on ensimmäinen neuvola...jännittää jo vähän. Jännittää myös se että töissä pitäisi kertoa raskaudesta.
Kivaa päivän jatkoa kaikille!
T.Opokas ja uppis 11+0
Ei täälläkään kovin keväiseltä tänään näytä... Eilen viel aurinko helotti mut tänää niin harmaata että. No, ehkä se tuosta käyntiin vielä lähtee.
Kattokos kukaan aamul kolmosen aamujumppaa. Siellä täti muhkean masun kanssa jumppas ja tuli olo et voi ku olis itelki jo tollanen. ;) Tosin sit sais muutenki olla jo pitemmäl ku saattais syksyyn mennes pikkusen väsyy masuun jos nyt jo sellain olis! ;) Hih! Mut kylhän työ ymmärrätte mitä tarkotin. :)
Mul on toi vessajuttu sellast et vähä se on vähentyny päivisin mut aamuyöstä kyl hätä iskee. Ja ku mein vanhas talos ei yläkerrassa ole edes vessaa niin kyllä jurppii eikä millään viittis nousta vessaan. Kerkee herätä liikaa ja sit ei meinaa uni tulla. Mietin et varmaa loppuraskaudest joudun nukkuu alakerrassa sohvalla ku eiks se sillon juoksuta viel enemmän vessas?
Hajut on mullakin. Heh siis et ihan kummallista et välil ulkoilmakin haisee pahalta! Ja maalla kuitenki asutaan joten ei luulis et tääl olis pakokaasuja tms. Ja just mies haisee joskus pahalta (ihan suihkunraikkaana, heh) ja jotkut ruoat yms.
Yks mikä meinaa pikkusen huolettaa on tää huonon olon lähes totaalinen loppuminen. Siis enhän mä sitä mitenkään " kaipaa" mut jotenki ku ei muutenkaan " tunnu missään" niin huolettaa et onhan kaikki hyvin? Välil toki alavatsas tuntuu sellanen ns repäisykipu ja tollast mut muuten on niiku " liian hyvä" olo. Vai onko? Ku ei tiiä. Housutki tuntuu päällä taas paljon paremmilta ku viel joku viikko sitte puristi niin pirusti.. Neuvolatäti sano että joillain se voi loppua tosi äkkiä ja et ei tarvi huolestua, että katotaan sitten lääkärissä. Ei vaan malttais odottaa kahta viikkoa. Mutta eipä auta. Toivon ja uskon että kaikki on hyvin! :)
Tosta hiivasta vielä, että ainakin mulle se th sanoi kun viime viikol kävin neuvolas että jos nyt jotain tulee niin ota tänne eka yhteyttä. Että kai sun kannattaa eka neuvolasta kysyä, sieltä varmast osaa neuvoa eteenpäin.
Ja autosta et meilläkin auto vinoili tos pakkasten aikaan (ja melko uusi vielä) et voin kuvitella että ottaa pattiin!
Mutta semmosta nyt täl kertaa... :)
Pupu ja masu 10+5
oikein hyvää keskiviikkoa! en oo taas hetkeen päässyt palstailemaan, mutta nyt taas täälä.
maanantaina oli nyt se eka neuvola, ja siel se sitten vahvistui todella että pienokainen sielä mahassa kasvaa.. näkyi siinä ultrassa jo pikkuinen vaalea mytty, ja mytyllä selvä syke..<3
kyllä tuntui hyvältä nähdä että sielä tosiaan kasvaa se oma pieni rakkaus!<3<3
tänään varasin sitten ajan niskapoimuun, ja se on n. kolmen viikon kuluttua.. toivottavasti mies saa edes siihen töistä luvan tulla, ettei yksin tarvi mennä jännäämään!:)
Ei täälläkään aurinkoa näy, ikävän harmaata a kadut kuraisia:( Mutta kun katsoo kalenteriin, niin on pakko uskoa, että kohta se kevät joka tapauksessa tulee, luotan siis siihen;)
Esikoinen sairastaa edelleen, nyt nukkuu tuossa vieressä sohvalla kun uni ei tullut omassa sängyssä. Sen sijaan uni tuli aamupäiväisellä lääkärireissulla ja siinähän se syy unettomuuteen onkin. Nyt saa kyllä nukkua tuossa niin kauan kuin haluaa ja mulla on omaa aikaa:)
(.) En kehtaa enää käyttää ).( oman navan raportoinnissa, sen verran pehmustetta on vyötärölle jo kertynyt:p Eikä ihme, sillä syön kuin hullu...Kaikki menee, makea, suolainen, lämmin, kylmä. Ja niin kuin eilen joku kirjoitti: koskaan ruoan määrä ei ole hyvä, joko syö liikaa tai liian vähän. Välillä syöminen onneksi auttaa huonoon oloon, mutta välillä päinvastoin. Illalla muakin väsyttää ihan liian aikaisin ja vastaavasti aamulla herään aikaisin->iltapäivällä olisi ihan pakko saada ottaa torkut, mutta työpäivinä kun ei oikein onnistu. Mikään ei siis oikein tunnu olevan hyvin. Aamulla suihkussa mietinkin, kuinka paljon rankempaa tämä toinen odotus minulle on ainakin näin aluksi ollut. Viime kerralla pahoinvointi kesti tosi lievänä max. viisi päivää ja väsymyskään ei koskaan ollut näin kokonaisvaltainen eikä mua ikinä heikottanut samalla tavoin kuin nyt. Toivotaan, että jatkossa menisi vähän paremmin...Olen kuitenkin äärimmäisen onnellinen vatsassa kasvavasta pienokaisesta, joten kestän kaiken kuin nainen!
[b]Je_Ni[/b]: kyllä nuo kuvaamasi tuntemukset ovat varmaan juuri kohdun kasvukipuja. Ei niitä oikein voi kuvailla sanoin, mutta jotain epämääräistä, ei välttämättä kipua, alavatsan seudulla. Vauva se siellä tekee itselleen tilaa kasvaa:)
Jokos [b]Flofer[/b] kävit ultrassa? Olihan kaikki hyvin?
Ei kai tässä muuta tällä erää. Kevättä odotellessa,
Lillis rv 9+6
Tosiaan ne on vähän sellasia epämääräisiä tuntemuksia...välillä niinku joku kutittelis, välillä repis ja välillä taas tuntuu sellanen lämmin tuntemus...heh no just joo, että oli sitte selvästi sanottu :)) Kuten sanoit: ei niitä oikein pysty tarkasti kuvailemaan....
Nivusissa on kans sellasta tuntumaa ja sitte häpyluun päällä....
Meillä tuli eläinlääkärireissu koiran kanssa tehtyä ja kyllä se piti rauhoittaa ja " kuoria" se silmä :(( Että mä itkin sydämeni pohjasta, kun jouduin jättämään kullanmuruni sinne tunniksi. Se on aina yhtä tuskaa nähdä miten koira nukahtaa sen lääkkeen vaikutuksesta...Joo tiiän, että olen tosi herkkis*nytkin kyyneleet silmissä* ja miten toinen oli niin reppana, kun sen sieltä herättelin...ei meinannut jalatkaan pitää lainkaan. Mutta nyt onnellisesti kotona ja tuolla muru köllii keittiön lattialla :) Nää koirat on mulle ollut aina kuin lapsia, kun niitä " oikeita" lapsia ei ole siunaantunut tätä masussa olevaa " Hippua" lukuunottamatta.
Jospa tämän loppupäivän sitten ihan huilisi vaan ja söisi kuten yleensäkin....Että on kyllä koko aika nälkä :D
Ihanaa loppupäivää toivotellen: Je_Ni
Ihana pahoinvointi taas saapu kun kello alkoi .lähestyä viittä.
Huomena labrapäivä,opettaja oli sitä mieltä ettei aineista ole haittaa kunhan käsittelee käyttöturvatiedotteen mukaisesti että kai uskon sitä sitten.
Suunnitelmissa olisi olla ens kuusta asti syyskuun alkuun paperitehtaalla töissä =) Löyty onneks vielä kesätöitä..Kyllä vähän hirvittää ku matkaakin sinne 40 km ja 5-vuorotyötä.No pakko jaksaa .
Masu kyllä pömpöttää mutta kitkuttelen vielä farkuissa kun useatkaan ei vielä tiedä odotuksestani,sitten np-ultran jälkeen rohkenen kertoa.
Wades & Natika 9+1
Pitkästä aikaa täällä kirjoittelen.Joka päivä käyn kyllä pinon lukemassa,mutta sitte muka on taas niin kiire ettei kerkeä kirjoittaa kuulumisia.
Elikkä asiaan:Mulla oli tänään eka neuvola.Sydänäänet kuulu ja olo on
tosi helpottunut,ainakin taas pari päivää.parin viikon päästä ois lääkäri ja kohta varmaan tulee aika np ultraan.
Väsymys jatkuu edelleen.Välillä yritän työpäivän päätteeks raahautua
ulkoileen,ettei nyt ihan makoiluks menis tämä touhu.
Mullakin yöt alkaa olla tosi rikkonaisia.Vessassa saa käydä vähintään kerran.Ja sitten nämä ihanat pienet yökaverit hiippailee meidän viereen lähes joka yö.
Kaiken kaikkiaan ihanaa olla taas raskaana.On se vaan niin ihmeellistä joka kerta! Syksyä odotellessa...
päivänsäde 10+3
Täällä töihin lähdössä reippaana. Onneksi pahaolo iskee vasta illalla! Joko muut lokakuiset käy kerran yössä vessassa? Mulla se on nykyisin jokaöistä..huoh.
Kannattaa varmaan käydä lääkärissä jos tuntuu hiivalle, eikä ole ennen koskaan ollut. Sehän on helposti hoidettavissa oleva vaiva, mutta en tiedä mitä sitten kun on raskaana. kyllä kait ne neuvolassakin osaa auttaa!?
Nyt täytyy kävellä reippaasti töihin..mukavaa keskiviikkoa kaikille lokakuisille :)
-Mandisofia ja tuplat 9+3-