Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alaikäisten pääseminen ulkomaille?

N44
08.01.2017 |

Tyttö (16) ja hänen kaverinsa (17) haluaisivat lähteä ulkomaille kahdestaan ensi kesänä. Ihan luotettavia tyttöjä ovat, mutta äidinvaisto tottakai tässäkin tulee vastaan. Mihin tämän ikäiset uskaltaa päästää vai uskaltaako mihinkään? Enkä yhtään tiedä miten matkan hoitaminenkin toimii kun aikuinen ei ole menossa mukaan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

-ap

Vierailija
2/16 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kiertelin tuossa iässä junalla kuukauden verran ympäri Eurooppaa (interrail). Eli oman kokemukseni perustella kyllä uskaltaisin päästää, riippuen toki mihin ovat suuntaamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdetta ei siis ole vielä päätetty. 

-ap

Vierailija
4/16 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku paikka jossa on luotettava taksijärjestelmä ja tytöt voivat lentokentältä ajaa suoraan etukäteen varattuun ja maksettuun hotelliin/hostelliin? Ja joku turvallinen maa, Islanti, Japani..?

Olen ihan täysi uuno matkustamisessa ja silti olen pärjännyt 10 maassa omillani parikymppisenä, uskon että kaksi 16-17v tyttöä pärjää vähintään yhtä hyvin ellei paremminkin. Sinisilmäinen ei saa olla, nuo ulkomaan gigolot kyllä osaa esittää mukavaa kunnes kohta puukolla ryöstetään, tutulleni kävi niin.

Vierailija
5/16 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on helppo vastata. EI,EI,EI! Teinithän vaan menevät juopottelemaan. 

Vierailija
6/16 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japania suosittelen minäkin, turvallinen paikka teineille!

Vierailija
7/16 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi joku kielikurssi? Tai matkatoimiston matka, jossa suomalainen opas?

Vierailija
8/16 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielikurssi tms vastaava järjestetty jossa olisi asiat "valmiiksi kunnossa" jos näin voi sanoa? Ite en 16 vuotiaana, eli tällä hetkellä osais reissata pahemmin :D 

Vierailija
9/16 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin ääni Japanille. Turvallinen paikka, mutta kuitenkin sopivan sopivan eksoottinen ja kiehtova. Tokio on varmasti hieno kokemus tuon ikäisille.

Vierailija
10/16 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurooppa on paljon muuttunut siitä, kun 80 luvulla kävin reilaamassa. Ja en sano että pelkästään parempaan suuntaan.

On toki hienoa kun voi mennä maasta toiseen ilman tulleja ja passin kaivamista ja rahaa joutuu vaihtamaan vain kun lähtee johonkin kauemmaksi.

Euroopasta varmaan helpoimpia paikkojat ovat entiset itä-blokin maat, ne ovat usein edullisia ja ei ole nuoriso-ongelmia kuten Ruotsissa tai muissa rikkaammissa maissa.

Englannilla pärjää paremmin kuin Saksassa tai Ranskassa.

Puolaan olen nyt itse ensi kesänä menossa.

Vierailija
11/16 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 16v tyttö lähti 6 vkoksi Barcelonaan ja otti nörttipojan kaveriksi matkalle (luokkakaveri).

Seuraavana kesänä 3 tyttöä interreilasi 4 vko Barcelonasta Roomaan.

Tyttäreni oli näistä eniten matkustanut joten hoiti varaukset ja majoitukset.

Hyvin meni ja matkat on jatkuneet vuosittain

Vierailija
12/16 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän on helppo vastata. EI,EI,EI! Teinithän vaan menevät juopottelemaan. 

Niin miksiköhän??

Vierailija
13/16 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 16v ja haluaisin kanssa kovasti lähteä! Vanhempien luotto ei vaan taida riittää.. 

Vierailija
14/16 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla Rodoksesta kokemuksia? Onko siellä minkälainen hinta laatusuhde? 

Vierailija
15/16 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin viime kesänä rodoksella ja tykkäsin. Ihan kohtalaisen hintainen paikka. Meinataan lähteä ens kesänä uudestaan.

Vierailija
16/16 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tytöiltä haluaako lähteä ibizalle? Siellä on paljon edm musaa ja biletystä (mikä varmaan käy tuon ikäisille) mutta paljon muutakin tekemistä löytyy! en siellä pariin vuoteen ole käynyt niin en tiedä mikä siellä on hinta laatusuhde nykyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi