Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOkuiset keskellä viikkoa***

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis huomenta vaan kaikille!

Olipas eilisessä pinossa ruuhkaa. Kävin lukemassa viimeiset viestit nyt aamulla, kun en illalla koneelle enää päässyt, mies oli töissä.Pitääpä hieman kommentoida...

Katzu2:Toivottavasti lapsesi sairaus menee pian ohi.

Emine:Minulla on ollut koko alkuraskauden päänsärkyä lähes päivittäin. Minulla on migreenitaipumus, joten uskon näiden päänsärkyjen olevan hormoniperäisiä kuten migreeninikin on. Päänsärky ei varsinaisesti häiritse elämää, mutta on ikävä oire ja kiristää välillä pinnaa. Otan paratabsia, mutta se ei oikein auta asiaa. Hartiat ovat välillä kyllä aika jumissa, mutta en uskon sen olevan perimmäinen syy. Toivon, että tilanne helpottaa vähitellen raskauden edetessä.

Kirpulle:Tsemppiä rakenneultraan!

Nimistä oli eilen puhetta...Minä viime viikolla kerroin, kuinka yritin miehen kanssa käydä keskustelua nimistä, mutta eipä tuo innostunut aiheesta, sanoi vain, että katsotaan sitten kun vauva on syntynyt miltä tuo näyttää ja päätetään vasta sitten. Minulla olisi nimiehdotuksia vaikka kuinka, mutta nyt pidän ne sitten vain omana tietonani siihen asti, kun vauva on maailmassa. Meillä on niin perisuomalainen, kovilla konsonanteilla varustettu harvinainen sukunimi, että etunimen täytyy olla aika voimakas ja supisuomalainen.

Serkuistakin oli juttua...Minä olen neljästä sisaruksesta vanhin ja ikähaarukka on melkoinen. Yhdellä sisaristani on lapsia, ja veli vaimoineen yrittää prheenlisäystä. Pienin sisareni on niin paljon nuorempi ettei asia ole vielä ajankohtainen. Mieheni on ainut lapsi, joten siltä puolelta ei serkkuja ilmesty...

Nyt on pakko mennä...Palaan...

Opemamma ja vimpula rv 16+1

Vierailija
2/29 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Nyt on jo tosiaan puolessa välissä tämä raskaus ja eilen käytiin Jorvissa rakenneultrassakin :)

Saatiin pelkkiä hyviä uutisia, koska vauva näytti terveeltä ja tosi vilkkaalta ja hyvin kasvaneelta. Siellä se jumppasi vaihtelevin aktiviteettitasoin ne parikymmentä minuuttia putkeen. Nyt nähtiin kuinka vauva potki esim täysiä virtsarakkoon päin eli ei ihme jos joskus tuntuu jotain sielläkin päin varsinkin kun tämä vauveli vielä voimistuu tästä. Nyt oli vauvalla painoa n. 380 grammaa.

Mutta ihanaa se on nähdä, kätilö ei muuten edes yrittänyt katsoa sukupuolta tai halunnut sitä kertoa kysyttäessä ja koska tyttöarvio on kuitenkin yksityisellä jo kerrottu niin tyttöä mä vaan nyt kuvittelen.

Nimistä: Me ollaan oikeastaan jo aika varmasti päätetty molempien nimet eli tyttö ja poikanimi. Tytön etunimi on pikkasen harvinaisempi tällä hetkellä, mutta siihen on kanssa keksitty kiva nelikirjaiminen lyhenne jo. Pojan nimi taas on niitä muotinimiä nyt, mutta poikien nimiä onkin tosi vaikea keksiä.

Koittakaa kestää niiden päänsärkyjenne kanssa :( Mulla taas on alkanut olemaan vatsa aika kova eli on otettu jo kaikki luumut ja Mg-tabletti päivässä ja paljon vettä jutut mukaan. Mutta toimii vielä nyt kuitenkin ei vana ihan yhtä hyvin kuin normaalisti.

Pia rv 20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi viikko on jo puolivälissä!! Sää on vain kovin harmaa - ihan toista tälle viikolle luvatiin. Missä ihmeessä on se auringonpaiste, jota meille on luvattu???

Mulla on tänään se kauan odotettu 4D-ultra. Kävin eilen netissä katselemassa 4D-kuvia sikiöistä ja nyt alkoi vähän pelottaa. Pelottaa siksi, että menemme aika varhaisessa vaiheessa sinne ja mielikuvat sikiöstä saattaa olla jotain ihan muuta kuin todellisuus. Tämän ikäinen sikiö kai on vielä aika " alienin" näköinen eikä tosiaankaan mikään pulloposkin vauva. Ja tietenkin aina ennen ultraa vähän mietityttää se, että mitäs jos sikiössä havaittaisiinkin jotain poikkeavaa...

Serkuista oli eilen puhetta. Meidän esikoisella on neljä serkkua, kaksi miehen puolelta (miehen siskon lapset) ja kaksi minun puoleltani (minun veljen lapset). Minä en usko, että vähään aikaan olisi uusia serkkuja tulossa, sillä miehen siskon lapsiluku on kai täynnä, eikä veljenikään kai vielä kolmannesta haaveile. Toinen veljeni taas ei varmaan koskaan hanki lapsia, vaikka parisuhteessa elääkin.

Pääni on jotenkin tosi pöhnässä vielä, ei irtoa nyt parempaa juttua. Ehkä myöhemmin lisää.

Pepper (19+6)

Vierailija
4/29 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelen tässä nyt muutaman rivin ennenkuin lähdetään perhekerhoon. Turhauttavaa kun veimme jo eskarilaisen eskariin ja nyt pitää odotella ennen kuin perhekerho alkaa. Saa monta kertaa pukea ja riisua. Olishan sitä voinut jäädä ulos täksi aikaa mutta jäi kaikki aamupala jutut korjaamatta kun tuli hoppu.

Serkuksista vielä. Tänä vuonna tulee kaksi uutta serkkua miehen puoleta. Miehen puolelta niitä on jo ennestään 10 ja mun puolelta yksi. Mun sisarukset ovat kaikki mua nuorempia. osa opiskelee eikä ole vielä kumppania ja nuorimmat asuvat kotona toinen yläasteella ja toinen alaasteella.

Mä haluaisin kanssa käydä 3d/4d ultarassa mutta mun tietääkseni täällä ei sellaista ole. Maksaakin aikas paljon + matkakulut päälle. vielä olis pitkä aika että että pääsee rakenn ultraan.

Jaahas jos rupeis pukemaan lapsille päälle niin keretään ajoissa. Tuu vielä lukemaan kyllä pinoa. Hyvät päivän jatkot kaikille.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja masukirppu 17+6

Vierailija
5/29 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ole pahemmin aurinkoa näkyny maanantain jälkeen vaikka näin luvattiin. Eiköhän se aurinko sieltä kuitenkin taas kohta pilkistä ;)

Hyvinkään sairaalassa on käytössä ainakin 3D ultra. Meillä on siellä rakenneultra kuun viimeinen päivä. En tosin tiedä kuin paljo ne sillä kuvaa näyttää kun rakenneultrassahan sillä tavallisella ultralla näkee parhaiten ne kaikki verisuonten virtaukset ja sisäelimet. Voihan sitä tietysti kysäistä sit kun ollaan siellä ;)

Kohta pitäis alkaa pukemaan lapsia ja itteä kun lähdetään pojan kanssa sinne teatteriin. Odottaa ihan innoissaan kun muistaa Katto Kassisen viime syksyn Junibaggen käynnistä :)

Palailen illalla (jos kerkeän) lukemaan pinoa.

Peeveli rv 17+5

Vierailija
6/29 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Pari yötä olen kieriskellyt sängyssä saamatta unen päästä kiinni. Tuntuu, että pää on niin täynnä ajatuksia, ettei uni enää mahdu sinne mukaan. En ole kyllä aiemmin ollut täysikuulle herkkä, mutta ehkä sitä nyt herkistyy? Viime yönä oli kyllä taas turvotustakin reippaammasti, ja sekin vaivasi unen saamista.

Kummipojan kanssa touhutessa meni ilta nopeasti. Kaikkeen nuo reilun vuoden ikäiset ehtiikin! Mutta mies, jolla on nyt sitä vauva-ahdistusta ollut, oli yllättäen innostunut pojusta: " Sehän alkaa olla jo ihan hauska." Tästä se lähtee...

Nimistä ei meillä kannata vielä keskustella. Mulla olisi kaikkea kivaa varastossa, mutta mies tyrmää kaikki ja ehdottaa jotain älyttömiä vitsinimiä tilalle - jos edes kuuntelee. Ja sitten taas alkaa käämit palaa, kun kyseessä on kuitenkin Vakava Asia eikä mikään Vitsi.

Lohdutusta päänsärkyilijöille - täällä sama vaiva, eikä mitään apuja tiedossa asiaan. Kaikkeen tottuu ja aika aikaa kutakin?

Moneen muuhunkin piti varmaan kommentoida, mutta kun ei muista niin ei muista.

Aurinkoa!

Picapica ja Peukaloinen tänään 18 tasan :)

Vierailija
7/29 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on viikonlopun mahataudista selvitty - tytölle iski jo uusi vaiva: hirmuinen yskä ja nenä vuotaa yhtenään - on tämä kevät vaan sairastelun kanssa yhtä tuskaa, vaikka muuten olenkin kevät- ja kesäihminen 100 prosenttisesti! Vietiiin tyttö kuitenkin hoitoon, lääkärin kommentti viime keväältä on vielä muistissa, kun sanoi, että jos lapset olisivat aina yskän ja nuhan takia poissa, ei siellä päiväkodissa olisi ikinä ketään. Vähän oli suru tytön puolesta kun kaikki omat hoitajatkin ovat sairaina!

Lisäksi täällä töissä koneen äärellä on tällä hetkellä melkoisen väsynyt emali, kun tyttö ponkaisee jo kuuden maissa ylös, koska aamut alkavat olla niin valoisia. Täytyy käydä hankkimassa kunnollinen pimennysverho tytön huoneeseen, niin saisimme kaikki nukkua edes hiukan pidempään - aamulla puolikin tuntia on paljon (sanoo aamu-uninen äiti)!

Olen aivan tipahtanut kärryiltä aiheista, joista täällä on viime aikoina keskusteltu. Monella on ylittymässä tai ylitetty puolen välin rajapyykki, ONNEA! Itsekin yllätyin, kun maanantaisessa neuvolassa täti puhui jo papereiden täyttämisestä ensi kerralla eli 18.4., silloin olen jo ylitttänyt puolen välin :-o viikot kiitävät vauhdilla!

Neuvolassa kaikki hyvin, tosin verenpaine on ennätysalhaalla 120/62, minkä arveltiin johtuvan osaksi kuivumisesta tuon mahataudin johdosta. Koko alkuviikon on ollut pyörryttävä, heikko olo, joten arvelin hempan menneen alas myös, mutta ei: se oli 142. Nyt olen yrittänyt joka välissä tankata nesteitä ja olo on hiukan kohentunut. Sydänäänet olivat taas niin liikuttavat ja mieskin oli tällä kertaa mukana niitä kuuntelemassa.

Huomasin, että NIMISTÄ on ollut puhetta: meillä (yllätys, yllätys) mina olen niitä jo mietiskellyt ja kiva esikoisen nimeen sopiva tytön nimi olisikin jo tiedossa, mutta kivoja pojan nimiä en millään löydä. Miehellä on yksi suvussa kulkeva nimi pojalle, jota taas minä en ainakaan ensimmäiseksi nimeksi halua. Pojan nimi tuntuu olevan miehelle enemmänkin väännön paikka kuin tytön. On kai läheisempi suhde noihin ja sama kai se minulla on myös tyttöjen nimiin- on selvemmät suosikit ja inhokit. Lopullisesti nimi päätetään meillä vasta lapsen syntymän jälkeen, mutta toki ehdokkaat on siihen mennessä mietitty.

SERKUISTA on ollut myös puhetta: meillä molempien sisarukset (minulla sisko ja miehellä veli) ollaan niin samanikäisiä, että kaikki ollaan tässä " lisääntymisiässä" nyt. Esikoisella on kaksi serkkua, yksi molemmilta puolilta ja ensi kuussa on tulossa miehen veljelle kuopus, joten serkkuja on sitten kolme! Serkukset ovat myös kovin samanikäisiä eli miehen veljenpoika ja tyttömme ovat syntyneet kahden kuukauden välillä, siskoni tyttö on vuoden nuorempi omaamme ja nyt nämä kakkoset (miehen veljelle ja meille) tulevat neljän kuukauden välillä. Siskoni ei vauva-uutisia ole vielä kertonut, on palaamassa töihin nyt keväällä, joten saa nähdä! On tosi kiva kun olemme kaikki samassa elämäntilanteessa ja ymmärrystä lapsiperheen joskus kimurantteihinkin kuvioihin riittää lähipiirissä.

Nyt takaisin töiden pariin!

emali 17+0

Vierailija
8/29 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihana aamun aloitus kun poikakin päätti nukkua 7.30 asti. Mulla oli viime yö niin vauhdikas unien suhteen (painajaisten kaltaisia) että pidempi aamu uni kyllä maistui.

Meillä serkkuja löytyy miehen puolelta kaksi ja minun puoleltani samoin kaksi. Harmi, että kaikki serkut ovat jo vanhempia mutta voipi olla jos minun pikkuveli innostuisi suunnittelemaan perheenlisäystä... mummu ainakin kovasti toivoisi.

Rakenne ultrasta kysyisin: Onko teille sanottu, että pitääkö tutkimuksessa olla rakko täynnä? Esikoisen aikana piti olla ja meillä ei kai ultra olisi onnistunut jos olisin vessassa käynyt (poika yritti piiloutua häpyluun taakse). Nyt sanoivat kun aikaa varasin että vessassa saa käydä. Mitä ohjeita te muut olette saaneet?

voi höh, olisi taas iltavuoroon lähtö...

pubu ja Unski rv 17+5 (äitiyslomaa odotellessa.......)

Vierailija
9/29 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultrahan tehdään masun päältä, joten rakon tulisi olla täynnä. Np-ultran menneessä taas tyhjä, kun tutkimus tehdään emättimen kautta. Näin on minua ohjeistettu.

pubu:

Rakenne ultrasta kysyisin: Onko teille sanottu, että pitääkö tutkimuksessa olla rakko täynnä? Esikoisen aikana piti olla ja meillä ei kai ultra olisi onnistunut jos olisin vessassa käynyt (poika yritti piiloutua häpyluun taakse). Nyt sanoivat kun aikaa varasin että vessassa saa käydä.

Vierailija
10/29 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille ja sinne meneville!

NIMI ois meillä tytölle jo tiedossa. On sama vielä kun ois ollu jos esikoinen ois ollu tyttö. Toiseksi nimeksi on tosin kaks vaihtoehtoa. Ja mun mielestä se nimi on ihan yhteisymmärryksessä valittu.. :)

Pojalle vaikeempi löytää nimee. Ei oikein oo yhtään sellasta mikä kolahtais. Meillä ku on sukunimi yks yleisimmistä niin ois kiva jos etunimi ei sit ois ihan kaikkein yleisin. Mutta sit ei kuitenkaan voi olla mikään ulkomaalaisävyinenkään. Kuulostais hassulta meidän supisuomalaisen sukunimen kanssa..

Toinen nimi ois jo pojallekkin, se on miehen isän toinen nimi, hän kuoli viime syksynä jo tosin. Mutta sekin oli jo aikasemmin " päätetty" et tulee toiseksi nimeksi jos tulee vielä joskus toinen poika.

Minä nyt kyllä vähän tyttöä odottelen.. :)

MASUN RASVAUKSESTA oli eilen kans puhetta, viime raskaudessa käytin apteekista saatavaa öljyä, nimi on Ceridal tai jotain, ( laiska rouva kun ei jaksa käydä tarkistamassa, yläkerta on NIIN kaukana.. ;) ). Ei tullu kyllä arpia mihinkään ja nyt aion samaa öljyä käyttää. Niin ja rintoihin kans. Joskus aikasemmin joku puhui kans siitä VÄLILIHAN ÖLJYÄMISESTÄ, tuolla samalla öljyllä öljyttiin välilihakin. Ja mä uskon kyllä että se auttaa, ei revennyt ollenkaan synnytyksessä paikat. SItä aiotaan siis taas alkaa myöhemmin harrastamaan. Ja eihän siihen akrobatiaa tarvi loppuaikanakaan, niinku joku veikkaili, onhan meillä ilmeisesti kaikilla miehet. :) Eli mies vaan hommiin, meillä ei ainakaan vastustellu..

NEUVOLAAN meillä on aika vasta parin viikon päästä, eli rv. 18+0, viimeksi oli 10+2, eli aikas pitkät välit tässä tulee noihin neuvola käynteihin. Ei kyllä mitenkään epänormaalisti oo väsyttäny että jospa se hemppa ois pysyny hyvänä. Viimeksi oli 143.

PAINO on nyt saman verran kun ennen raskautta, Hieman verotti tuo alkuraskauden pahoinvointi tuota painoa. Ei kyllä haittaa, onhan tuota..

Katoin just esikoisen neuvolakortista et sillon oli näillä viikoilla paino noussu 5 kg. Et nyt elättelen toivoo ettei tällä kertaa niin paljon nousis paino kun viimeksi, yli 20 kg.

PÄÄNSÄRKY on vaivannu muakin useesti. Epäilen kans et ois jotain migreenin tapaista. Särkee just otsalta ja silmien takaa. Panadolia oon pari kertaa ottanu mut ei kyllä oo mitään vaikutusta ollu.

" Kiva" siis kuulla et muillakin on samaa vaivaa ja ilmeisesti kuuluu sit tähän meidän taudin kuvaan.

Mä sain jo matkalaukut sisälle ja pojan ruat, vaipat ym. pakattua. Vielä kun jaksaisi niitä vaatteita alkaa kattelemaan. Kun ei ollenkaan tiedä et minkälaista ilmaa siellä Tunisiassa on. Säätietojen aika vaihtelevaa. Ihan +10 asteesta +25 saakka. Ja illat/yöt varmasti kylmiä.

Huoh.. Ei millään jaksais tsempata niin paljon et alkais pakkaamaan..

Mut täytyy alkaa valmistautua tallille lähtöön, jospa sitä reippaan ratsastuslenkin jälkeen jaksaiskin jo paremmin.

Niin ja tulkaahan tosiaan kaikki kertomaan sit niitä ultrakuulumisia!

Calathea 16+2

Vierailija
11/29 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille taas!

Aika harvoin tulee kirjoitettua, mutta eipä tässä mitään kovin suurta ja ihmeellistä jokapäivä ole tapahtunutkaan.

Koulujuttuja ois tehtävänä enemmän kun ehtisi muutenkaan, ja nyt on kiinnostuskin niitä kohtaan pyöreä nolla. Illallakin ois sanakoe, ja olen kyllä ainakin 4-5kertaa kirjan avannut ja sanoja selannut läpi, mutta keskittymisestä tai mielenkiinnosta ei ole kyllä jäljellä häivähdystäkään.

Meillä vähän remontoidaan, maalataan ja tapetoidaan ja vaihdetaan kalusteiden paikkoja ja myydään ylimääräisiä pois jne. Tuon seinän maalaminen ompunvihreäksi olisi paljon mielenkiintoisempaa kun minkäänlaisten koulutehtävien suorittaminen. Järki kuitenkin yrittää takoa takaraivoon että nyt ois pakko saada nämä kurssit suoritettua, kun en kuitenkaan jaksa heti syyskuussa koulunpenkille palata, kun elokuun 3.päivä on LA. Sisustaminen on kuitenkin mun lempipuuhia, joten vähän on tsemppaamista että saa ajatukset kouluun..

Voinnista senverran että mulla ihan ihmeellisiä vatsakipuja, masu vissiin vähän kovalla kun ei se meinaa oikein helpottaa, täytyis varmasti olla tarkempi siitä mitä syö. Närästää kans aika helposti. Kaikkein kurjinta on kuitenkin hirmuinen ihottuma jota oon saanu koko keskivartaloon jostain kummansyystä?? Mulla muutenkin atopiaan taipuva iho, joka ajoittain (varsinkin talvella) niin kuiva että jos ei rasvaa niin se halkeilee ihan verille asti. Eikä sitä yhtään auta se, että olen ihminen joka pesee käsiä jokavälissä.

Eilen kävin taas ostamassa 2 äitiyspaitaa lisää, kun ärsyttää kun tuntuu että kaikki mihin mahtuu, on kokoajan pyykissä. Vielä kun löytäis sellaisen alushousu-mallin joka miellyttäis sekä silmää (ei mitään kamalia mummopöksyjä!) että olisi vielä mukavakin tämän mahan kanssa niin ois kiva.. ootteko löytäneet mistään kivannäköisiä ja niin matalavyötäröisiä että masukin mahtuu kasvamaan?

Se huono puoli noissa pitkissä alkuraskauden neuvolakäynti-väleissä on , etten ainakaan itse meinaa ikinä muistaa että monesko viikko se nyt onkaan menossa.. vissiin 19+6 ois tänään..tai 20+6..torstaisin se kuitenkin vaihtuu.

Vierailija
12/29 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa oli tossa pienoinen taistelu. Poitsu on aina ollut hirmu ailahteleva syömään ja nyt sitten ei suostunut syömään yhtään, ei edes maistamaan. Siitä syystä en laittanut ollenkaan pojalle videolta teletappeja, joita on saannu katsoa ruokailun jälkeen pikkuhetken potalla istuessaan. Poika istui potalla päättäväisesti odottaen teletappeja. Aina kun menin sen luokse laittaakseni vaipan tuli hirmunen huuto ja poika takas potalle osottaen telkkaria. Lopulta poika oli jo niin väsynyt, että huudolla ja rimpuilullahan se vaippa laitettiin ja sitten huudolla nukkumaan, onneks hiljeni melke heti. Kamala äiti siis olen...? Luulen kuitenkin sen jo ymmärtävän mistä oli kyse, kun sanoin että ensin syödään sitten teletapit. Pakko edes joskus pysyä siinä kannassa, mihin aluksi ryhtyy.

Muihin aiheisiin...

Muokin " lämmitti" kuulla, että muutama muukin kärsii päänsärystä. Ihmettelen vaan, ettei terkkari tiennyt ollenkaan että kuuluis " taudin" kuvaan. Ehkä tämä päänsärky on siis harvinaisempi oire. Eikä muuten tienny lääkärikään silloin aikanaan kun oli nla lääkäri. Mitä teille muille päänsärystä kärsiville on neuvolassa sanottu?

Kyllä kateeksi käy, kun yks sun toinen pakkailee matkalaukkuja. Me ollaan tässä suunniteltu jotain kylpyläviikonloppua, mutta sekin vasta suunnitteluasteella. Kesällä haluaisin lähteä käymään Tukholmassa. Me ei ollakaan vielä oltu Suomen rajojen ulkopuolella esikoisen kanssa, 1v5kk. Alunperin tarkotus oli lähteä kesällä vielä esim. Espanjaan, mutta nyt oon alkanut empiä sitä reissua, joten se siirtyy hamaan tulevaisuuteen.

Rasvauksesta on ollu paljon puhetta. Aika vähän on tullut rasvailtua, mutta vielähän sitä ehtii. Joku tossa mainitsi apteekin Ceridal öljyn, pitääpä ottaa käyttöön, kun mulla sitä on puolen litran pullo valmiina. Kiitos siis vinkistä!

Taas pää aivan tyhjä. Taidan hiipiä syömään ja tasaamaan verenpainetta. En oikein tiedä miks äskön hermostuin pojalle noin paljon... Ottaa päähän vaan toi taistelu ruokailtaessa!!

emine rv 18

Vierailija
13/29 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin aamulla rakenneultrassa Jorvissa ja siellähän se pikkainen köllötteli pää alaspäin. Kätilön piti sitä vähän herätellä että saataisin toistakin kuvakulmaa. No, mutta kuka sitä nyt aamulla klo 8 olisi virkeimmillään. Kaikki näkyi mitä pitikin ja pikkainen oli hyvissä mitoissa. Ultraaja kysyi halutaanko tietää sukupuoli ja sitten hän sen meille kertoi.... (se on salaisuus!). Muistoksi saatiin n. metrin pätkä kuvia ja kaikinpuolin kokemus oli oikein ihana.

Meillä muuten sanoivat että olis hyvä jos rakko olisi tyhjä, vaikka ultraus tehtiinkin mahan päältä (aiempien ohjeiden mukaan rakko ei taas saisi olla tyhjä.) (tiedä sitten).

No, mutta nyt takaisin töiden pariin.

Karmiini

Vierailija
14/29 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui kirjoittaa tuosta, eli esikoista odottaessa käytin ensin BodyShopin ko.tarkoitukseen valmistettua puikkoa, mutta arpia tuli, ja kun se puikko loppui niin ostin luontaistuote kaupasta sitä Veledan öljyä eikä siitäkään ollu apua, tai ainakin viiruja on alamasu keskeltä täynnä - Lähes kaikki repeämät tuli 2 viimeisen viikon aikana, taisi olla turvotustakin jo senverran että sekin varmaan teki tehtävänsä. Voihan tietysti olla että olisi vielä kurjemman näköinen jos mitään en olisi käyttänyt - vaikka nyttenkin on (kun oli napakoru ennen, ja sen pistokohta repesi tosi kurjasti sillon esikoista odottaessa ku masu kasvoi) ihan tarpeeksi kurjan näköinen verraten siihen kauniiseen sileään litteään vatsaan ja pieneen soikeaan napaan joka mulla joskus oli. Sniif.

Välilihan voiteluun meilläkin käytettiin sitä apteekin samaa öljyä kun mua ennenkirjoittanutkin sanoi käyttäneensä - enkä jaksa lähteä tarkistamaan minäkään purkin nimeä :) Ja joo, mies tekee tuollaiset mielellään. Eipä tämä meillä kuitenkaan täysin repeämiä estänyt syntymästä, tyttö kun syntyi käsi koukussa ja oikaisi sen juuri ulos tullessaan, repesin häpyhuulestani kahtia. Pissiminen oli yhtä hel*ettiä synnytyksen jälkeen, vaikka suihkutti viileetä vettä samalla.. se on oikeastaan ainut, mikä mua nyt seuraavassa synnytyksessä, tai sen jälkeisessä paranemisessa pelottaa. Sitäpaitsi, Se on vieläkin kahtia, ja mulla ois mahdollisuus korjausleikkaukseenkin, mutta olen sanonut että teen ensin kaikki lapset jotka aion tehdä, onpa sitten enemmän tilaa syntyä, ja korjataan sitten vasta. Se haava kun ei ole missäännimessä kivuton tuollakohtaa ollessaan, tai vaikka haavaa ei särkisikään niin pissiminen, ja lemmenleikit vielä pitkään paranemisen jälkeen.

Ja kyllähän se niin on, että pääasia että jollain rasvaisella tai öljyisellä voitelu tekee ihosta joustavamman, mutta se on ihotyypistä kiinni tuleeko niitä arpia vai ei. Suosittelen kyllä kaikkia jollakin rasvaamaan masua jne, oli ihotyyppi sitten millainen hyvänsä niin ei se ainakaan pahaa tee..mukavallekin se tuntuu ja ainakin meillä mies mielellään rasvaa masunkin :)

Vierailija
15/29 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jo niin kovasti odottelen aurinkoisia kevätpäiviä ja niitä jo jossain vaiheessa lupailtiin. Missähän viipyvät, kun on noin harmaata ulkona?

Rasvauksesta on ollut puhetta ja eilen sain siskoltani mukavia tuliaisia lomareissulta. Oli nimittäin ostanut mulle Biothermin voiteen, joka on tarkoitettu nimenomaan raskausarpien ennaltaehkäisyyn ja hoitoon! Varmaan aika kallista... mutta ilolla otin vastaan! Katsotaan, miten toimii. Ekassa raskaudessa vatsaan ei tullut mitään, mutta kun maito nousi, niin rintoihin tuli sitten oikein kunnolla arpia, jotka onneksi häipyivät ajan kanssa. Huh, tulikin oikein elävästi mieleen tuo maidon nouseminen. Oli melkoista touhua... Rinnat olivat aivan kovat ja tosi tosi kipeät. Jouduin pumppailemaan liikamaitoa ihan pakolla pois ja samalla oli tasapainoiltava, ettei pumppaamisella aktivoi lisää maidon tuotantoa. Ja kylmät kaalinlehdet olivat kääreinä ja suihkussa tyhjentelin rintoja... Toisaalta sitä maitoa sitten riittikin ja imetys lähti ainakin tehokkaasti käyntiin :)

Muiden matkasuunnitelmia lukiessa, pitää kertoa omat varsin pienet matkasuunnitelmatkin. Me ollaan kaavailtu miehen kanssa toukokuulle SASin bonuspisteillä reissua Tukholmaan. Tuli nimittäin hyvä pistetarjous, jossa pojoilla saa bisnes-luokan lennon Tukholmaan ja paluun laivalla Luksus-hytissä ja hintaan kuului vielä laivalla illallinen juomineen (mun kohdalla tosin jää tämä hyödyntämättä) + aamiainen. Omaa rahaa ei sitten menisi kuin ostoksiin ja jos innostutaan matka pidentämään, niin yhteen hotelliyöhön Tukholmassa. Mutta hauskoja reissuja kaikille matkoille lähteville!

Onnea myös kaikille, jotka ovat ultrasta saaneet mukavia uutisia! Aika jännä, että jorvissa kertovat sukupuolen. Kättärillä eivät meidän kohdalla edes tsuumailleet sinne jalkoväliin.

Pantteri 20+4

Vierailija
16/29 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en meinaa ottaa rasvaamisesta mitään stressiä. Ensimmäistä odottaessani hankin hienot raskausarpivoiteet, mutta ne jäi käyttämättä. Mutta eipä tullut arpiakaan. Ajattelin, että nyt en edes osta mitään voiteita, vaan rasvailen kun jaksan/muistan ihan tavallisilla perusvoiteilla.

Välilihan rasvaaminenkin tuntuu vähän vieraalta ajatukselta...

Vierailija
17/29 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole alkuviikosta enkä viikonloppuna saanut aikaiseksi kirjoittaa kuulumisia, lueskelin tänää tuota eilisen pinoa ja siellähän oli paljon aiheita.

NIMISTÄ Minulla on muutama nimi valmiina sekä tytölle että pojalle (uskoakseni poikaa odotamme). Meillä menee myös niin päin, että minä ehdotan ja mies yleensä tyrmää. Ja sitten itse ehdottaa mielestään jotain tosi kivaa, joka minun mielestäni on ihan kauhea.. Viimeksi teimme niin, että päätimme nimen sairaalassa vauvan nähtyämme, ja niin taitaa käydä nytkin koska jätin nimivaihtoehdotkin laittamatta sairaalan esitietolomakkeeseen.

SERKUISTA Siskollani on 2 lasta jotka kivasti ovat syntyneet meidän lasten perässä, eli sieltä puolelta on kaksi leikkikaveria. Muita sisaruksia minulla ei ole. Miehellä on kaksi nuorempaa veljeä, mutta ainakaan vielä ei mitään sen suuntaista ole kuulunut että edes kihloihin olisivat menossa. Eli jos joskus lapsia tekevät, niin siihen varman menee useampi vuosi.

RASVAUKSESTA Koitan kovasti muistaa masua ja lantiota rasvailla, ja viime raskaudessa minulle ei tainnut tullakaan raskausarpia vaikka painoa tuli 18kg. Ensimmäisessä raskaudessa tuli joitakin arpia lonkkiin sivuille, ja nyt koetan noita kriittisiä paikkoja rasvailla ettei tulisi lisää. Minusta hyviä ovat Body Shopin litteissä purkeissa olevan vartalovoit tai -voiteet, mitä nyt ovatkaan. Niissä on ihania tuoksuja ja kosteuttavat tosi hyvin. Minulla on myös se cocoa butter stick, mutta en olekaan muistanut käyttää taas muutamaan päivään.

OMASTA OLOSTA Työmotivaatio on täysi nolla täälläkin. Ihana olisi laitella kotia ja tavaroita vauvalle valmiiksi ym. paljon mukavampaa.. Onneksi minulla on ensi viikko lomaa. On niin ihana ilmakin, että tekisi mieli jäälle kävelemään tai hiihtämään tämän sisällä olon sijaan. Seuraava neuvola on vasta ensi viikolla, tuntuu että tosi pitkä aika tässä välissä kun on noin 4 viikkoa! Katselin aamulla aiempia neuvolakortteja, niin silloin kyllä alussakun käytiin parin viikon välein!

Olen koettanut ulkoilla ja liikkua paljon, sillä minulla painon on todellakin tapana nousta puolenvälin jälkeen, loppuajasta jopa 2kg viikossa! Molemmilla kerroilla on myös ollut raskausmyrkytys, eli se osaltaan on lisännyt tuota turvotusta ja nesteen kertymistä. Iltaisin on aina ihan hurja nälkä, varsinkin jos on liikkunut vähän reippaammin päivällä! Syömme perheen kanssa yhdessä iltaruoan klo 18 mennessä, ja 20 aikaan alkaa taas tuntua että voisin syödä vaikka hevosen. Tein parina iltana erilaisia kasvispiirakoita, joita olen sitten mussuttanut, ja hedelmiä myös ettei tulisi sorruttua suureen himooni irtokarkkiin!

Näin muuten viime yönä sellaista unta, kun taas ilmeisesti olin nälissäni, että painoni oli neuvolaan mennessä pudonnut 20kg, ja olin kauhean huolissani että saako vauva ravintoa tarpeeksi..

HANKINNOISTA Ihmettelen oikein itseäni, joka oikeasti olen pohjimmiltani oikea shoppaushullu, että en ole hankkinut vauvalle vielä mitään!! Mikä minua oikein vaivaa? Kerrankin olisi hyvä syy ostella, kun tarvitsee vaikka mitä, niin ei. En nimittäin aikonut ottaa äpakkausta, vaikkakin isommilta jo kaikki vaatteet laitettu kierrätykseen. Eli kaikenlaista hankittava olisi, mutta en tiedä mistä alottaisi..

KANTOLIINASTA Ajattelin tämän kolmannen kanssa kokeilla ensimmäistä kertaa kantoliina. Katselin Bebesin sivuilta muitakin tuotteita, ja siellä näin ihania ruskean ym. sävyisiä liinoja. Oletteko kokeilleet em. valmistajan/myyjän liinoja, ovatko hyviä vai onko joku muu parempi?

Nyt jätän tilaa muillekin ja yritän tehdä taas hetken töitä..

Aurinkoista iltapäivää!

RTiina ja viuhti tänään 16 tasan

Vierailija
18/29 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole taas aikoihin tullut kirjoiteltua...

Täällä on moni edennyt jo puoliväliin! hienoa ja Onnea! :)

Perässä tullaan...

RASVAUS, Mulla on todella kireällä nahka ja tuntuu että rasvaa kuluu purkki tolkulla ja silti ei tunnu aina auttavan... Suosituksia otetaan vastaan :)

OMA NAPA, Tänään oli vihdoin se kauan odotettu neuvola käynti ja siellähän se pieni sydän jumpsutti :)

Sain viikon päähän lääkäri ajan kun papakokeiden kanssa on ollut niin pitkään häikkää... ja lisäksi olen ruvennut saamaan outoja uuvahdus " kohtauksia" ... Saattaa ihan yllättäen lähteä voimat ihan kokonaan ja alkaa väsyttää ja särkeä päätä :(

LIIKKEISTÄ, siellä se pikkuinen heiluu :) pari päivää sitten tuntui nyt viimein selvää muljahtelua! aavistelua on ollut jo pitempää mutta varmuus tuli vasta nyt.

SUPISTUKSISTA, Onko kenelläkään kokemusta kertoa kivuliaista ja " pahoista" supistuksista??

Minulla ei esikoisesta ollut ikinä mitään epäilyksiäkään, mutta nyt on epämukvia polttvia ja väreileviä vihlaisuja sekä vatsaan, selkään ja alapäästä kohdunsuulle... huolestuttaa ettei vaan kävisi niin kohtu aukeaisi huomaamattani :(

Hittolainen kun osaa olla ikävä työpaikka... Sellaiset reilut 200 erilaista irtokarkkia nenän edessä joka päivä :P

Varmaan sokerit kohoaa vielä pilviin :/

RouvaKole rv 17+5

Vierailija
19/29 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palstailu on osaltani jäänyt lähinnä taustailuksi, ja saatttaa venähtää viikkokin, kun en tule seuranneeksi pinoja, mutta laitanpa nyt pari riviä tänne.

Huomenna olis rakenneultra, enkä oikein tiedä, kysyisinkö kumpi on tulossa. Miehellekin asian kysyminen on se ja sama, kun ei pääse mukaan kuitenkaan.Katsotaan, mikä tunne huomenna on.

Vointi on ollut ihan ok, nyt tosin olen saikulla flunssan takia.Toinen antibioottikuuri kuukauden sisään menossa :(

En ole pysynyt kärryillä gallupeista, mut vastailen nyt joihinkin tän päiväisiin.

Rasvaamisesta: esikoisen aikaan rasvasin masua ihan perusvoiteilla ja mahaan ei tullut arpia. Loppuvaiheessa meinasi kertyä nesteitä ja muutamassa viikossa tuli turhan paljon painoa, silloin tuli reisiin arpia, jotka häipyivät kyllä kilojen mukana. Nyt olen yrittänyt käynnistellä vanhan sektiohaavan rasvausta, ettei alkaisi kiristää. Nla-lääkäri käski rasvata sitä bepanthenella, masua ja reisiä tulee silloin tällöin rasvatuksi perusvoiteilla.

Nimi: molemmille on nimet ainakin laitettu sairaalan esitietolomakkeeseen. Luulen, että jos poika tulee, niin nimi ei aiotusta vaihdu, tytön nimeä ehkä vielä muotoillaan, jos tarvetta on.

Palailen taas jossain vaiheessa kertomaan kuulumisia ja yritän vähän ahkerammin lukea pinojakin. Hyvää vointia kaikille!

t. Elovena rv 19+1

Vierailija
20/29 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin esikoinen 3pv ja nyt minä. Huh huh mikä vihoviimeinen vitsaus! onneksi enää iltapäivällä en ole oksentanut, koko yö ja aamupv kuluikin wc_n puolella... ja olo on nääntynyt. Ei kai tämä masuvauvaa kumminkaan haittaa, äitiä vaan.

20. vko alkoi eilen, ens ti 20+0 on sitten rakenneuä. Jos näkis kuka siellä on...