***ELOkuiset keskellä viikkoa***
Kommentit (29)
siitä akuutin raskausjutusta mä ainakin sain sellaisen käsityksen, että laajemmalla aineistolla se viivakaan ei oikein pitänyt paikkansa ? En tiedä kuulinko ihan oikein, mutta mielestäni kaikki tavat melkeinpä siis tyrmättiin.
Mulla ei ainakaan ole sitä viivaa kuin ihan himmeänä navasta alaspäin. Vaikuttaakohan sen ilmestymiseen myös auringonpaiste.
HUOMASITTEKO, että HEINÄ-ELOKUU on iltalehden artikkelin mukaan suosituimmat synnytyskuukaudet nykyään :)
Mä en ole saanut Jorvissa ainakaan edes täyttää mitään sairaalan esitietolomaketta ja ne sanoi, että jos synnytys tulisi e<= vko35 niin sitten pitäisi mennä NKL:lle eikä Jorviin, kun naikkarilla on se lasten teho-osasto lähellä.
5.4 saan neuvolassa ne paperit kelaan täytettäväksi ei malttaisi odottaa millään pakkauksen saamista ja kaikkea.
Pia
aika vierähtää, kiva lukea pinoa pitkästä aikaa....
mulla on neuvola perjantaina ja rakenne ultra maanantaina....ihanaaa!!! masu kasvaa ja joitain tavaroitakin on jo hankittu...äitiyspakkausta odotan kovin.
Aurinko sai hyvälle tuulelle.
eip täs ihmeit!!!!!!
Minttu rv 18+3
Hei kaikille! Olen taas tosi myöhään kirjoittelemassa, mut aiemmin ei millään mainaa ehtiä. Täältäkin onnittelut puoliväliin päässeille. Itse joutuu vielä odottelemaan jonkin aikaa.
Kiva, kun monet ovat kirjoitelleet rasvojen käyttämisestä. Olen itse nyt käyttänyt ihan perusvoiteita, mutta taidan ainakin käydä kattelemassa apteekin öljyjä. Monet ovat myös puhuneet painon nousemisesta. Itse olen miettinyt monta kertaa, kasvaako vauva varmasti kunnolla, kun paino ei nouse sitten millään. Painoa on tullut vasta vajaat pari kiloa, ja masukin on aika pieni. Olen hoikka eli ylimääräistä ei ole.
Rakenneultrista on kiva kuulla kuulumisia. sain omaakin aikaa siirrettyä myöhemmäksi, eli se on rv 19+. Jännittää kyllä kovasti, jos siellä löytyy jotakin hälyttävää. Ja onko niillä lääkäreillä siellä jotkut asteikot, joille vauvan pitää yltää eli miten pitkiä vauvat ovat tuossa vaiheessa? Myös minä olen kuullut monenlaista kommenttia siitä, pitääkö rakon olla tyhjä vai täysi. Mutta kaipa siellä pääsee tyhjentämään, jos vaikka menee rakko täynnä.
Nimiä ei olla vielä mietitty kovin paljoa. Pojille on kyllä vaikeampi keksiä nimiä kuin tytöille. Myös hömppähankinnat ja muutkin hankinnat ovat vielä suurimmaksi osaksi jääneet. Katsotaan sitten vähän ajan kuluttua.
Vointeja kaikille. Lomalle lähtijöille hyvää ja nautinnollista matkaa!
babyperhonen, rv 16+3
mietiskelit kasvaako vauva kun paino ei nouse. Mä olin kanssa asiasta huolissani kun paino ei millään meinannut nousta ja ylimäärästä painoa ei ollut silloin terkka sanoi että vauva ottaa aina omansa eli kasvaa ihan hyvin. Tän jälkeen en ollut huolissani.
Samaa sanottiin mun kaverille kun hänellä paino putosi alkuraskauden huonon olon ja muun seurauksena melki 5 kiloa. Eli vauva ottaa aina omansa ja kasvaa hyvin.
Nimia asia on ihan auki. Mies ei halua puhua asiasta. Enkä itsekkään osaa vielä oikein miettiä nimiä. Pari pojan nimee on varastossa. En tiedä kelpaako nämä miehelle. Tytölle ei yhtään kun kaksi viimestä on ollut tyttöjä. Kuopus tyttö niin hänellekin oli hankala keksiä nimeä. Pari nimeä oli ennen syntymää mutta kuopus ei ollut yhtään näiden nimien näköinen.
Kummeja oon itsekseni kanssa miettinyt. Tää on jo meisän kuudes vauva niin kaikki kaverit ja suurin osa sisaruksista jo käytetty. Eli vaihtoehtoja on vähän. Tuskin ketään. Osalla on jo monta kummi lasta niin ei viitsisi enään pyytää. Eikä toista kertaa varsinkaan. No onneksi tässä on aikaa miettiä.
Nyt laittaan lapsille iltapalaa.
puuhis ja pojat 97,00 tytöt 99,02,05 ja masukirppu 17+6
viimepäivien pinot lukematta, ei vaan jaksa ja ehdi... Menee kaikki voimat tonne työharjotteluun. Ärsyttää kun pitäs olla siellä skarppina jne ja sitten ei kotona jaksa mitään.... no ei tätä riemua kestä kuin reilu 5 vkoa enää :)...
NIMET on jo päätetty. Eikä niistä keskustella enään... ehkä hieman hienosäätöö.
SUPPAREITA ei mulla ole nyt täs raskaudes vielä ollu, jee jee *ja koputtaa puuta*, esikoisen aikoihin supisteli jo rv 18 lähtein. Mutta mrsKolea kyllä kehottasin kääntymään neuvolan puoleen, jos vaik lääkäri vois paikat tutkia, ne kun saattaa aueta sitten vähemmästäkin etenkin jos on aikaisempia synnytyksiäkin.
RASVAA käytetään mahaan kun jaksetaan, eli liian harvoin. en esikoisenkaan aikaan säännöllisesti rasvaillu eikä kyllä tullu arpiakaan, mutta mahakin oli PIENI. Nyt kyllä tää maha kasvaa niin paljon nopeempaa et pitäs vähän tsempata. Välilihaa en kyl ole aatellu rasvata, missä hitossa se semmonen edes on??? :), vois kyl ehkä koklata, ne repeämät kun ei ole mitenkään kivoja :(.
Mie otin itelleni semmosen testiurakan et syön nyt joka päivä GEFILUS tuotteita (yleensä 1 lasin mehua) ja katsotaan pitääkö se väite paikkaansa et äidin raskausaikana nauttimat gefilusjutut vähentää vauvan masuvaivoja. *toivossa on hyvä elää*
ahaa, nyt kuulostaa siltä et meidän mäenlaskijat saapuu kotiin joten got to go!
hanneli rv 19+?
Hyvinkäällä oli jo kuopuksen aikaan (2004) pyyntö että rakko tyhjäksi ennen ultraa. Ihan sama mikä ultra. Mulla kävi np-ultrassa niin et kävin vessassa, mut 10min odottelun aikana rakko kerkes jo täyttyä aika hyvin. Kohtu oli kallistunut voimakkaasti eteenpäin joten ultraus tehtiin mahanpäältä että näkyisi paremmin. Jouduin sit kesken käymään vessassa ultraavan kätilön pyynnöstä et sai paremmin selvää. Ja sama oli siis kuopuksen kohdalla jokaisessa ultrassa (kävin viikoilla 12, 20, 28 ja 36).
Peeveli
Mahtaakohan kukaan enää näitä illan viimosia juttuja lukeakaan ;)
NIMISTÄ: Meillä, kuten muillakin, minä olen se ehdottelija, ja mies vaan hymistelee tai ei edes kommentoi. Muutaman mun mielestä nätin nimen on kyllä tyrmännyt ihan täysin. Höh. Yleensä mä vaan hauskuutan lapsia kaikilla typerillä mun mielestä kamalilla nimiehdotuksilla. Esikoinen oikein suutui yks päivä, kun kidutin sitä kuulemma niin kamalilla nimillä...
RASVAAMINEN on vähän niin ja näin. Mahasta iho ei edes ole kuiva. Muualta kylläkin. Mä olen edellisillä kerroilla säästynyt r-arvilta *kopkop*. Mä luulen, että ihotyyppi on yks tekijä ja oman teoriani mukaan pieni rasvakerros ihon alla myös estää niitä arpia (eipähän tartte surra syömisiä, kun sehän vaan on hyväksi iholle). No joo, heheheh.
Muualta kyllä on kuiva iho ja kutisee kovin, erityisesti jalat ja rinnat.
ULTRA olis ensi viikon tiistaina. Jorviin menen. Ajattelin kyllä kysyä, että kumpaa sukupuolta on tulokas. Saa nähdä sitten, että kertooko vaiko ei. Mulla ainakin edellisessä raskaudessa oli rv20 lähtien 3-5 viikon välein ultra ja lääkäri (johtuen mun omasta terveydentilasta). Saa nähdä miten homma hoidetaan tällä kertaa. Toisaaltahan se on kiva käydä kurkkimassa mahaan mahdollisimman usein.
Onko muilla jo VATSALAUKUN koko pienentynyt? Mulla pienetkin ruokamäärät aiheuttaa ähkyn. Ja silti en voi olla syömättä jatkuvasti, ja nytkin olen siis koko päivän kärsinyt kauheasta ahdistuksesta. Ja jotta olo olis hyvä, niin selkäranka pitää ihan notkolle, ja se taas ei tee selälle ollenkaan hyvää. Voi kunpa sitä oppis syömään viisaasti!
Jamssa rv18+4
Miten on, kun rakenneultrassa monet sanovat nähneensä pojalla pippelin tai ainakin kivekset. Mä kun katselin noita aitoja valokuvia sikiöistä noin rv20, niin niissä se pippelikin oli tosi minimaalisen pieni ja ihan töpö vasta. Lisäksi siinä luki, että kivekset laskeutuvat vasta ihan loppuraskaudesta, joskus jopa lapsen synnyttyä. Elikkä siis olen nyt ihan ymmälläni siitä, miten ihmeessä ne kivekset voi näkyä. Siis tarkoittaako se, että siinä roikkuu joku " nahkapussi" ? Ja kives on vielä siellä " ylhäällä" ? Olen tosi huono näissä anatomiajutuissa! Auttakaa joku.
Jamssa vielä uudelleen
Missä se kevät luuraa????
ihan tylsä ilma!
Eilen illalla ennen nukahtamista innosuttiin niitä nimiä pohtimaan. Tai siis täälläkin vähän niin, että minä ehdotan ja mies tyrmää tai hymähtelea ainakin.... Tai esittää myös näitä fiksuja kommentteja kuten esi. mun Fanni ehdotukeen, etta " tai Jacky" (siis näistä vanukkaista...) :) Että nimi siis edelleen avoin ;)
Kiitos opemamma, tyttö on jo terve. Ykäs kaksi kertaa ja taisi olla vähän lämpöä. Mutta eilen illalla oli jo omansa. Tänään ulkoiltiinkin jo.
Onneksi meni näinkin vähällä.
Kuuta minäkin syytän näistä huonoista öistä. Ja unet on tosi tosi vilkkaita. Ja ihmeellistä, että taas, kuten eka raskaudessakin näen paljon unia henkilöistä, joita en ole vuosiin nähnyt tai edes ajatellut. (kuten ex-poikakavereista) Ja kovin ovat toden tuntuisia. Ei onneksi painajaisia, ihan kivoja unia oikestaan. toisinaan vaan on pää niin täynnä ajatuksia, ettei uni tule....
Meidänkin neito saa uuden serkun syksyllä, entuudestaan kaksi. Tämä uusi tulokas on vaan harmittavan kaukana (Ruotsissa)
Hitsi, kun missasin eilen sen Akuutin raskausosion. Luin äsken sen netistä kylläkin. Onkos teille muuten ilmaantunut sitä viivaa masuun? Mulle ei....
Jahas, tyttö heräs....
Huomenna ultraan..... :)
Katzu & asukki 19+6