Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤Maalismussukat¤¤¤ (ke-to)

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ei nuku! Puoli kahdesta asti ollaan oltu hereillä... mies nukkuu makkarissa, laitoin oven kiinni että saa nukkua. Ja minä valvon tytön kanssa...

Kyllä soisi katjuskalle seuraavan synnytysvuoron! Tsemppiä sinne, toivottavasti kohta pääset...

Ja mun sympatiat on monkeyn puolella, tuttua toi turvotus. Nyt on onneksi turvotus kadonnut, nyt vasta huomasi, kuinka turvonnut sitä tosiaan oli. Jalat oli ihan turvoksissa reisistä varpaisiin asti! Vielä en ole muistanut niitä sormuksia testata, jos nekin jo mahtuisivat.

Tyttö on ruvennut pulauttelemaan, taitaa muutenkin masua vääntää, imetyksen jälkeen naama menee ihan mutruun ja alkaa hirvee vääntely ja potkiminen, ei kuitenkaan itke. Olisikohan vatsavaivoja?

Me käytiin ekalla vaunulenkillä kun tyttö oli 8 päivää vanha. Neuvolan terkka oli sitä mieltä, että jos on hyvä keli niin ihan hyvin voi viedä, ei tarvitse odotella sitä kymmentä päivää, mitä ainakin mulle sairaalasta sanottiin. Eilen käytiinkin tunnin kävelylenkillä, teki tosi hyvää.

Tänään on neuvola, saankohan yhtään nukuttua ennen sitä... aamusella pitäisi lähteä vähän asioita hoitamaan. Viittiiköhän sitä mennä tässä välissä olenkaan nukkumaan...

Onnittelu kaikille vauvan saaneille! Ja hyvä että Browniettella ja Sportilla kaikki meni loppujen lopuksi hyvin, vaikka ainahan nuo hätäsektiot hurjilta kuulostaa. Pääasia, että äidit ja vauvat voivat hyvin!

NapNap + tyttö 11 vrk

Vierailija
2/46 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni myös yöunet ihan harakoille, tosin eri syystä kuin NapNapilla. Olen ollut hirveän levoton parina viime yönä ja alkanut kärsiä myös " levottomista jaloista" turvotuksen aiheuttaman puutumisen lisäksi. Päivisin olen sitten täysin kuutamolla ja saamaton... Viime yönä alkoi jo lupaavasti vähän supistellakin, mutta se meni ohi melko pian. =)

Huomenna olisi taas neuvola, jossa aletaan varata aikaa äitiyspolille yliaikaiskontrolliin käsittääkseni ensi viikon lopulle. Miten sitä jaksaisi odottaa sinne asti...

No, tänään on taas siivouspäivä, joten kai se on nostettava tämä massiivinen " ruho" tästä tuolilta ja alettava imuroida.

AliisaS + Edvard rv 40+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6693353&p=2&tmode=1&smode…

Alkuviikon pino taas tähän alkuun... Täällä sitä siis edelleen ollaan. Eilen olin ihan varma että pääsen yöllä hommiin, mutta toisin kävi. Sanoin illalla miehellekin että menee ajoissa nukkumaan, sillä yöllä saattaa tulla lähtö. Meinasin jo tännekin tulla hehkuttamaan että nyt tää mamma lähtee synnyttämään....

Mä näin unta että käytiin siellä ya kontrollissa ja siellä otettiin ultra. Ultrassa kun mittaili ja katseli niin näin vauvalla ihan selvät miehiset vehkeet. Tästä on nyt tullut joku pakkomielle. Siinä unessa kaivoin sit varmuudeks sinisiä vaatteita valmiiks kotiin tuloa varten ja soittelin kavereilta poikien vaatteita lainaks.

Eilen piti käydä kiireesti keravalla kun miehen silmälaseista katkesi sanka. Autossa tää juniori alkoi möyrimään ja puskemaan itteänsä alaspäin, auto kun pysähtyi se loppui. Odoteltiin neidin kanssa autossa kun mies kävi siel optikolla ja masussa oli ihan hiljaista. Taas kun auto starttas ja jatkettiin matkaa möyrintä alkoi. Sattui ihan sikana.

Päivä kerrallaan mennään ja oon asennoitunut siihen et vasta maanantaina synnytän. Siihenkään ei ole enää kun 5 päivää! Onneks oma olo on muuten hyvä. Koittakaahan muutkin jaksaa, kuukauden sisällä meillä kaikilla on jo nyyttimme!

Ja nauttikaa te jo nyyttinne saaneet ihanasta vauvan tuoksusta, kyllä me muutkin kohta päästään nauttimaan!

Aurinkoisia ajatuksia kaikille!

Kati 41+3

Vierailija
4/46 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla alkoi alaselkää juilimaan niin perkuleesti, en tiedä olivatko supistuksia

(vauva kyllä meuhkasi samaanaikaan aivan valtavasti) vai saanko " kiittää" tota kipua tunnin mittaisesta vaunulenkistä jäällä, ei ollut nimittäin mikään paras paikka lenkkeillä vaikka hieno keli olikin.

Jokatapauksessa ensiksi en meinannut saada illalla milllään unenpäästä kiinni ja sitten heräsin keskellä yötä kun keskimmäinen yritti kammeta viereen (isoveli kuulemma haisee niin ettei voi nukkua samanssa huoneessa:), no siitä " virkistyneenä" sitten valvoin sellaiset rapiat kolme tuntia miettien syntyjä syviä. Loppuyön sitten " synnytin" unissani (ensimmäinen synnytysun muuten mitä olen nähnyt). Että silleen.

Nyt on olo kuin jyrän alle jääneellä, eikä oikein naurata jäädä koko päiväksi lasten kanssa kotiin (mies iltavuorossa). Meinasinkin pakata nuorimmaiset autoon ja hilata pesueen vaikka leikkipuistoon ja sen jälkeen lähimpään isompaan kaupunkiin syömään menee vähän kivuttomammin tämä(kin) päivä.

Katjuskalle ja kaikille muillekkin yliaikaiselle oikein kovasti hermoja ja

jaksamista edelleen, teidän vuoro on kyllä ehdottomasti seuraavaksi (vaikka kyllä tässä jo toivoo, että omakin vuoronumero kohta tulisi lunastukseen). Monkey: jaksamista turvotusten kanssa, voit ainakin luottaa sihen että suurin osa kertyneistä kiloista häippäsee nopsasti pois synnytyksen jälkeen:)

Huomenna aamulla taas polille, joka toinen päivä toivon, että synnytys käynnistettäisiin ja joka toinen että saisin vielä jäädä odottamaan sitä " luonnollista versiota" . No katotaan mitä ne viisaat lekuit huomenna tuumivat (välillä kyllä tuntuu, että lähinnä se on arpapeiliä, eli toinen lekuri näkee asian toisin kuin toinen ja lopputulos riippuu täysin siitä kuka tutkimuksen tekee..).

Palailen iltapäivällä, mukavaa ja supistusrikasta päivää kaikille, toivottelee,

Maisa71 rv 38+4

Vierailija
5/46 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Turquoise]kuten niin monella muullakin syystä tai toisesta. Mulla eilen turvotus taas ihan järkyttävää ja aattelin, että syön ennen nukkumaanmenoa purkillisen ananaspaloja ja se sitten kostautuikin yöllä (tai niin siis oletan) ja neljään asti juoksin tunnin välein vessassa. Ja aamulla turvotus kyllä ihan samanlaista kuin aina muinakin aamuina. Kiitos [b]Maisa[/b] ja [b]NapNap[/b] huomioinnista tän turvotuksen suhteen! Oonkin yrittäny lohduttautua sillä, että paino sitten ainakin putooo alkuun reippaasti, kun nestettä niin paljon.

Ja [b]Katjuskalla[/b] ihana positiivinen asenne tänään. Osaisinpa mäkin asennoitua noin hyvin jos ja kun tää meijän nappula menee yliajalle... Meillä eka yliaikaiskontrolli olisi sitten aprillipäivänä :) Mutta toivotaan nyt, että suostuu ulostautumaan aiemmin. Eilen taas emijän listaa päivitellessä katselin, että suurin osa tähän mennessä syntyneistä on syntynyt etuajassa. Ylimenneitä ei ollut kuin muutama.

Omaan napaan turvotuksen lisäksi kuuluu [b]Maisan[/b] tapaan ahkeraa limatulpan bongailua... (YÖK!) Mutta kun en sitten osaa sanoo, onks tuo limatulppaa vai vaan valkovuotoa... valkovuotoa kai (hieman vihertää). Esikoisen aikaan samanlaista tuli parisen viikkoa ennen syntymää ja sillon luultii ihan selkeesti, että se on limatulppaa. Jatkan bongailua!

Tänään palattiin hetkeksi arkirutiineihin. Mun serkku lähti eilen ja nyt aamupäivällä ollaan neidin kanssa kahdestaan ja ulos olis tarkoitus kohta suunnistaa. Iltapäivällä neidillä taas kerho ja mun isä tulee meille yökylään koiran kanssa. Taas siis hyvä aika lähteä synnyttämään! :) Huomenna mulla kampaaja ja pääsee hieman mieltä piristämään.

Ja sitten vielä MUISTUTUS VAUVAN SAANEILLE: käykää ilmoittamassa aina tuonne meijän listaan vauvanne [b]syntymäpäivä, sukupuoli, paino, pituus ja rv:t[/b]! Näin ei kenenkään tiedot jää epähuomiossa sieltä pois. Aina kun en välttämättä täältä huomaa sinne siirrellä, etenkin sitten kun joskus itse pääseen vauvaani hakemaan *elää toivossa*.

Supistusrikasta päivää kaikille sitä haluaville ja muille pitkää pinnaa!

-Monkey ja mosse rv. 39+0- (JEEEEE!! Viikko la:han)

Vierailija
6/46 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai hyvin ja hyvin, suhteellinen käsite, mutta kun vertaa menneen viikon yöuniin, niin oli ruhtinaallista herätä vain kolmekertaa ja vaihtaa vain kerran hikinen paita pois=)

Sain eilen sitten antibioottikuurin, kun olivat ne tulehdusarvot sen verran korkealla, että lääkärissä piti käydä: keuhkoputkentulehdus diagnoosina.

Tänään oli neuvola. Sydänäänet olivat onneksi vahvat, vaikka liikkuu miun mielestä jonkin verran vähemmän kuin aiemmin. Pää on kuulemma aika alhaalla, mutta epäili, että joudun vielä viikonkin päästä tulemaan...

No, eihän sinne ole kukaan vielä jäänyt. Tosin vitsailin tänä aamuna, että voisin vastavetona " taaperoimettäjille" olla " taaperosynnyttäjä" . Sori kaikki taaperoimettäjät, miulla on kieroutunut huumorintaju=)

-jossara rv39+1 ja mukelo-

Vierailija
7/46 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 pv ikäisen poikavauvan kanssa tässä aamupalallla ollaan, poju rinnalla. Voi kun tätä onnen tunnetta ja vauvan tuoksua voisi jotenkin varastoida myöhempääkin käyttöä varten.

Täälläkin näyttää olevan yhä enemän jo vauvan saaneita...

TSEMPPIÄ JA KÄRSIVÄLLISYYTTÄ kaikille odottajille!!

Hassua kun nyt sitten yhtäkkiä tuntuu, että joko se vaavi on tässä! Sittenkin kaikki kävi niin nopeaan, raskausaika todella sitten päättyikin. on melkein haikea olo... Aluksi tuntui hassulta, kun tajusi että masussa ei enää ole ketään, ei ketään potkimassa ja möyrimässä :-).

Synnytyksen aikanakin, vauva liikkui ja se tuntui aika karmealta välillä, mutta oli hassua ajatella, että ne VIIMEISIÄ POTKUJA jotka vielä saa masussa tuntea.

Isoveli 11v. oli myös jo tottunut aina taputtelemaan ja paijailemaan mun vauvamasua, ja jotenkin vanhasta tottumuksesta tulee vieläkin tekemään niin... ei enää niin mairittelevaa kun maha on vaan löysää nahkaa.. :-)

Koskahan sitä uskaltaisi lähteä vaikka KAUPPAAN / KYLÄÄN tms. , onko muut jo vauvan saaneet jo käyneet/minkä ikäisinä???

Muistelen että edellisen kanssa oltiin kauppakeskuksessa jo kun se oli vasta 5 päivän vanha, mutta taidettiin olla vähän nuoria ja hulluja vanhempia silloin ..

Toisaalta ollaan molemmat nyt niin hyvävointisia, että kiva olisi jossain käväistä.

Tosin viime yö oli tuskaa kun maito nousi oikein kunnolla, vaavi olisi nukkunut mutta yritin herätellä syömään että saisi helpostusta, tänään saa mies hakea kaupasta rintapumpun, kun ei tuo käsin lypsäminen oikein tuntunut kauhean paljon heruttavan maitoa.

Vierailija
8/46 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]täällä sitä kokonaisena ollaan. eiliset kekkeritkään ei saaneet mitään aikaiseksi, vaikka miehen kanssa roikuttiin juhlapaikalla puoleen yöhön. korkkareilla taiteilu tuntui kyllä aamuyöstä kun yritin kammeta veskiin, alhaalta kaikki liitokset huusi apua. aamulla oli jo onneksi parempi olo.

eilisessä neuvolassa kaikki hyvin. vauva on alhaalla valmiina, muttei puhunut mitään kiinnittymisestä. mulla oli vaan paino tipahtanut, varmaan tämän flunssan tekosia, joten sain ohjeen syödä nyt reippaammin ettei tuu itselle ongelmia sitten kun imetys kohta (toivottavasti) alkaa.

palataan päivän mittaan,

:) Caddie ja Pirpana, rv 40+1[/color]

Vierailija
9/46 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta tulin justiin ja verenpaineen alapaine oli koholla. Sain jo ajan huomiselle yliaikasuuskontrolliinkin, saas nähä käynnistelevätkö jo pian kun olo alkaa olla aika finaalissa.. Väsymys on ihan sietämätöntä ja voisin nukkua vaikka vuorokauden ympäri ja päätäkin särkee tuon tuosta. Hohhoijaa, kumpa jo saisi sen pienen nyytin kainaloon... Sitä on miettinyt, että minkähän näköinen siitä tulee, onkohan se jo iso kun on jo yliajalla, onko se terve ja niin poispäin...

Toivottavasti ei kuiten tarttis alkaa käynnistellä vaan tulis sieltä ihan itestään kun on siihen valmis. Taidan mennä nukkumaan.

Jaksamista kaikille yliaikaisille ja muillekin nyyttinsä jo saaneille :)

Tuuteli Rv 40+6

Vierailija
10/46 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]

Täälläkin pirtein mielin!!

4 vessareissusta ja runsaasta paidankasteluvahingosta huolimatta (vas. rinta vuotaa ihan kunnolla!) aikasen hyvin nukuttu yö takana ja tuo ulkona mollottava ihana aurinko tartuttaa hyvän mielen ihan väkisin!!

Neuvolassa kävin..ihan ok kaikki hb 118, mutta johtunee tästä turvotuksesta?! Muutoin arvot kohillaan ja veikkasi tuo täti, että jos laskettuun aikaan menee, niin 4 kg on painoa ja veikkasi, että tyttö olisi ehkä tulossa!!! Kivaa oli höpötellä tuollaisia epävirallisuuksiakin!! Laittaa kuulemma minut heti lääkärille, jos ei laskettuun aikaan mennessä tule, sen verran isolta vauva kuulemma vaikuttaa....

Eilen illalla kävin taas maratonlenkillä revittelemässä, mutta eipä se taannut kuin ne hyvät yöunet ja liitoskipuilua, mutta siihenkin alkaa jo vissiin niin tottua, ettei edes viitsi mainita :) Vähän kyllä harmittaa, kun mun kollegat on tällä hetkellä 4 päivää Roomassa koulutuspäivillä (lue:viihteellä!!) ja siellä siis olisin minäkin, ellei olisi tälläinen yksi pieni projekti tässä menossa..... ;) Mutta onhan tämä toki paljon tärkeämpää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mukavaa keskiviikkoa kaikille ja tänäänhän on muuten TÄYSIKUU, että eikun synnyttelemmän vaan kaikki!!

NIIN JA ONNEA SIIS KOVASTI UUSILLE JAKAUTUNEILLE!!

Urkki 38+1

Vierailija
11/46 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi SUURET ONNITTELUT JÄLLEEN UUSILLE JAKAUTUNEILLE! Ja tietysti isot tsempit kaikille masun kanssa jaksaville!!

Tänne ei ihmeempiä. Elämä vauvan kanssa sen kuin paranee vain. :) Tyttö on kuin enkeli. Syö ja nukkuu hyvin, eikä suurempia vaivoja ole. Välillä masua vähän vääntää, mutta Cuplatonilla taitaa suurimmat masuongelmat pysyä kurissa. Meillä myös pieni hieronta auttaa. NapNapille vinkiksi.. Kokeilepa, jos teillä auttaisi! :)

Eilen tuli tytöllä kuukausi täyteen. Tuntuu ihan hurjalta, että tyttö on jo niin " iso" , kun osalla teistä on vielä synnytys edessä. Ensi viikolla on vasta neuvola, joten uusia mittojakaan ei ole tarjota.

Kukas se kyseli KYLÄILYSTÄ/KAUPOISSA KÄYMISESTÄ VAUVAN KANSSA? Kauheeta ku mä en muista mitään.. :) No, me mentiin vasta ekan kerran kylään ja kauppaan ku tytöllä oli ikää se pari viikkoa. Mutta meillähän tyttö syntyi reilusti ennen laskettua aikaa ja oli olevinaan niin pikkuinen, etten raaskinut viedä pientä mihinkään. Nyt ollaan kyllä käyty " joka paikassa" . :) Eilen käytiin Jumbossa kiertelemässä ja hyvin onnistui imetys ja vaipanvaihto sielläkin.

Tyttö syö pääsääntöisesti vain kerran yössä, mutta poikkeuksiakin on. Mutta sen jälkeen kun saimme luvan lopettaa 3 tunnin välein syötöt, niin eipä ole tyttö kahta kertaa enempää yössä syönyt. Päivällä viihtyy rinnalla useammin, mutta se ei haittaa. Pumpattavaksikin riittää maitoa ja sitä on tuolla pakkasessa melkoisesti..

Ristiäisiä ollaan suunniteltu. Ensi viikolla tulee pastori käymään ja sovitaan yksityiskohdista. Leiponut olen jonkun verran, mutta osan aion ostaa valmiina. Lisäksi siskoni leipomuksiakin on vielä pakkasessa jäljellä. Eikä meille tosiaan ole edes paljon vieraita ristiäisiin tulossa, joten ei tarjottavaakaan tarvitse olla hurjasti.

Ai niin.. Mies on nyt ekaa päivää töissä vauvan syntymän jälkeen eli me ollaan ihan kaksistaan. Ihan hienosti on mennyt. Saa nähdä, kuinka paljon mies tulee olemaan poissa, kun on ennen raskautta ja vauvan syntymää tehnyt töitä mielipuolisesti..

Tyttö on nyt tutimassa ja suunnittelin lähteväni tuohon Selloon käymään kunhan neiti heräilee ja saadaan syödyksi. Oli puhe eräs kaveri tavata siellä.

Olikohan mulla vielä jotain?.. Hmm.. Enpä muista..

Nyt mä menen käärimään puhtaat pyykit tuolta kodinhoitohuoneesta pois kun nyt on hyvin aikaa. :) Oikein mukavaa päivää kaikille ja isosti jaksamisia jokaiselle masun kantajalle ja tietysti myös vauva-arkea opetteleville myös!

Lily & tyttö 1 kk 1 pv

Vierailija
12/46 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet]Minäkin nukuin jotenkin levottomasti yön, syömäänkin piti nousta aamuyöllä ja luin sitten samalla aamun lehden. Mies ei tuntunut välittävän kuuhailuistani, ei kuulemma tullut mieleenkään, että josko synnytys vaikka olis alkanut... Huonoista yöunista huolimatta jaksoin ihan hyvillä mielin nousta sängystä ja olen sitten pessyt ikkunatkin tänään! Nyt sitten saa mun puolesta vauva syntyä vaikka saman tien :) Saapas nähä, tapahtuuko perjantaina mitään, kun näin kerran sen unen, että synnytin 17.3. pojan. Oispa aika jännää, jos niin kävis!

Olo kun on suhteellisen tuskaton, niin luulen, että vauvan synnyttyä tuntuu myös haikealta, kuten 3.x kuvaili. Olen miettinyt, että tuntuu varmaan omituiselta, kun ei tunnukaan niitä liikkeitä enää. Silti tietysti kovasti odotan, milloin tämä vauva syntyy!

Minäkin katselin tuota syntyneiden listaa sillä silmällä, että harvalla mennyt vielä reippaasti yli. No, onhan meitä vielä jäljellä melkoinen määrä, että eiköhän sekin asia ehdi korjaantua... Jaksuja kaikille, joilla la jo ohitettu! Jos oma odotus yli menee, tuskastun varmaan niihin kyseleviin puhelinsoittoihin...

Mitä olette ajatelleet SYNNYTYKSEN KIVUNLIEVITYKSEN SUHTEEN? En tiedä, mikä todellisuus sitten on, mutta haluaisin käyttää ensin kaikki luomukonstit ja jos sitten ihan pakollista, miettiä lääkkeellistä kivunlievitystä. Voihan tuo olla, että olen jo ekasta supparista epiduraalia vailla... Olen kyllä kärsinyt melkoisista menkkakivuista, että ei sinänsä tuo kipu mitään vierasta ole (vaikka tuskin verrattavissa toisiinsa). Kertokaahan ajatuksia!

~cadavera&muru~ rv38+3

Vierailija
13/46 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me sitten jaksettukkaan lähteä yhtään mihikään. Innostuin leipomaan pullaa ja nyt laitoin vielä kinkkukiusauksen uuniin, joten vietetäänkin ihan kotipäivä. Olo on kummasti parempi, jotenkin kun saa jotain konkereettista itsestään irti niin mielikin virkistyy (ja mikäs on muutenkaan ollessa masu pinkeenä tuoreesta pullasta).

Cavandeerako kyseli kivunlievityksestä. Itse otin kahdessa ekassa synnyttyksessä epiduraalin, ilokaasu saa mut vain voimaan tajuttoman pahoin. Viimeisin synnytys oli nopea (about 3,5h) ja silloin kokeilin minispinaalipuudutusta. Tämä tuntui tosi hyvältä kivunlievitykseltä, vaikkakin jouduttiin hiukan odottelemaan ponnistuksen tunnetta,kun avauduinkin spinalin laiton jälkeen täysin auki vissiin kahdella supistuksella. Minispinaali laitetaan siis samalla tavalla kuin epiduralikin, mutta se tehoaa nopeammin ja sitä ei voi sitten laittaa uudelleen, joten vissiin ei suositella jos synnytyksen arvellaan kestävän kauan (vaikutus kestää noin kaksi tuntia).

Itselläni on melko hyvä/korkea kipukynnys mutta suosittelen ottamaan kivunlievityksen ajoissa, sen saaminen nääs saattaa kestää ja ainakin mulla se auttaa avautumaan kun pystyy rentoutumaan suppareiden aikana paremmin.

Nyt täytyy lähteä lukemaan keskimmäiselle aku-ankkaa, nuorimmainen onkin jo untenmailla. Jos musta ei kuulu huomisen aikana niin tiedätte missä olen (poliaikakin laitettiin heti aamun, siltävaralta jos päädytään käynnistykseen), vaikkakin itse olen nyt sillä kannalla, että kotiin haluaisin vielä tulla jos vauvalla kaikki ok.

Jaksamisia edelleen kasassa oleville, Maisa

Vierailija
14/46 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan eka, ett ootko Höpsis-75 jo synnyttänyt? Susta ei oo muutamaan päivään kuulunut mitään.

Mäkin näin viime yönä unta, että synnytin (niinku pari muutakin oli) ja hauskinta oli, ett lähdin siitä melkein samantien pelikentälle. En juossut, mutta pelasin ihan oikeessa pelissä. Joo onko tällä naisella kiire urheilemaan???

Mulla oli yöllä niin kauheita kramppeja koko kehossa, ettei ikinä oo ollut. Hauikset kramppas yhtäaikaa, jalkapohjat, lonkankoukistaja ja hartia vuorollaan. Mun kroppa ei todellakaan voi hyvin ja siksi harmittaa tän raskauden kesto.

Tänään neuvolassa vauvan syke 147 (poika siis tulossa), paino pudonnut -350g ja arvot normaalit. Ensi viikolla saa varata Jorviin kontrolliaikaa...

Leivoin äsken pellillisen rahkapersikkapiirakkaa ja korvapuustit on nyt uunissa. Mä leivon äärimmäisen harvoin! Nyt voi sit mussuttaa ja laittaa pakkasen täyteen.

Eilisessä Vauva-lehdessä oli synnytyksen jälkeen paöautumisesta, että älä hypi 3 kuukauteen...huh huh. Aika yksilöllistä varmaan. Mä hyppäsin pituushypyssä kisaa jo 2kk esikoisen synnytyksen jälkeen...

Monkeylle jaksamista turvotuksen kanssa. Ajattelin sua eilen, kun painelin Ikeassa menemään tarkoituksena tuottaa itselleni lisää kipuja;=) Sähän vasta olit siellä.

Pinja 40+1

Vierailija
15/46 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vain ilmoittelen että poika tuli :)

Pe 10.3. klo 11.50 rv 38+2

pituus 49cm

paino 3470g

pipo 35cm

äsken kotiuduttiin vasta kun äitee tartti vähän verensiirtoja ja antibioottia. myöhemmin lisää. :)

SEV + sammakkoprinssi

Vierailija
16/46 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Turquoise]maanantaina minäkin IKEAssa samat tavoitteet mielessä kuin [b]Pinjalla[/b], mutta eipä tullut lähtöä... Rahaa kyllä meni vaikkei mitään erityistä ollut tarkoitus edes ostaa. Siellä vaan aina kaikkea tarttuu mukaan.

Onnittelut [b]SEV[/b]! Nyt vaan vauva-arkeen totutteluun...

-Monkey-

Vierailija
17/46 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan kuulumisia tarkemmin kun ehdit:)

Caddie

Vierailija
18/46 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on rutiinit hakusessa vauva kanssa. Onneksi äiti on apuna pojan kanssa kun mies meni jo töihin. Eilen taisi olla tytöllä vatsavaivoja, koko päivänä ei nukunut kuin vartin pätkiä. Annettiin cuplatonia niin yö nukuttiin tosi hyvin. Mutta melkoista tankkaamista on ja tytöllä valtava imuote. Rinnat on kyllä tosi kovilla ja painon vuoksi meilläkin täytyy herätellä syömään kolmen tunnin välein. Mitat oli tytöllä 51cm ja 3190g

Tsemppiä viimeisiin päiviin kaikille odottajille. Musta tuntuu ihan uskomattomalta että vajaa viikko sitten olin ihan samassa tilanteessa. Ja todellakin se synnytys voi alkaa ihan yhtäkkiä. Mä voin tosi hyvin viime päivät ja sit vaan klo 24 meni vedet ja tyttö syntyi 2.47. Olin myöskin varautunut että yli menee ja paljon. Mutta nyt taas täytyy mennä. Voimia, uskomatonta että sitä masua voi tosiaan tulla ikävä ;)

M ja tyttö 5vrk

Vierailija
19/46 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päikkärit takana koko perheellä ja kohta pitäis kauppaan lähteä.

Vauva-arki sujuu kivasti ja vieläkin pitää ihmetellä,että onko meillä tosiaan nyt kaksi lasta. :) Isosisko on nyt alkanut enemmän kiukuttelemaan yms., joten pientä mustasukkaisuutta ilmaantui sittenkin. Kerkesin jo " pelätä" , että tyttö on jotenkin kummallinen, kun niin kiltisti ottanut vauvan vastaan. Joka paikassa kun sanotaan, että mustasukkaisuus on normaalimpaa kuin helppo hyväksyntä...No, hyvin kuiten sujuu. Poika syö, nukkuu ja kakka joka vaipassa. Onneksi on kestot käytössä, kalliiksi tulisi muuten...:)

Tänään kävi terveydenhoitaja kattomassa poikaa. Venyi näin pitkälle, kun oli viime viikolla sairaana ja nytkin kävi sitten sijainen. Mutta kiva oli hänkin. Aluksi niin harmitti, kun " oma" ei päässytkään käymään. Kaikki oli ok, minulla hyvä verenpaine ja kohtu supistunut hyvin ja pojallakin muuten kaikki niin kuin pitää, mutta paino oli laskenut. Nyt painoa siis vain 3010g, kun syntymäpaino oli 3085g ja ikääkin kolme viikkoa, eli yleensä jo syntymäpaino saavutettu. Mutta terkka sanoi, että se kalapuntari saattaa jopa 100g heittää, eli vielä ei tarvi hermostua. Huomenna käydään neuvolassa punnituksella ja katotaan sitten uudestaan. Toivottavasti oli vain puntarin vika!!

Nyt ei kyllä enää ajatus kulje, poika on tississä kiinni ja huono tuolikin alla.

Onnittelut kaikille vauvansa hakeneille ja tsemppiä muille odotteluun!!

Kyllä ne syntyy ennemmin tai myöhemmin. :)

-pixi ja poika 3vko-

Vierailija
20/46 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana hiljainen hetki kun isommat lapset kattoo lastenohjelmia ja vauva nukkuu.

Eipä näitä hetkiä koneen äärellä juuri nykyään saa.

Lyhyesti kuulumisia laittelen. Edelleen olen vastasyntyneen euforiassa ja väsymystä ei ole juuri lainkaan vaikka heräillää 2-3 kertaa yössä syömään 2-3 tunnin välein. Useimmiten vauva nukahtaa kuitenkin heti syötön jälkeen eikä jää kukkumaan. Kop kop koputan heti että myös jatkuisi näin ; ) Nämä nukkumis ja syömisasiat kun muuttuvat näin pienillä jatkuvasti.

Eilen oltiin neuvolassa ja nyt pojalla painoa 3450 g ja pituutta 51 cm. Syntymämitathan oli 3250 g ja 49 cm että kyllä nuo vauvat hurjaa vauhtia kasvaa. Haikeana nyt jo ajattelen että pian meidän poika on " jo" 2,5 viikkoa vanha ; )

Eilen ekan kerran jopa haikeena muistelin hänen potkujaan masussa mutta muuten loppuraskauden kamaluus vielä niin tuoreessa muistissa että ei kaipaa muuten sitä olotilaa enään..vielä..uudelleen. Haluisin vielä joskus neljännen lapsen..iltatähden joskus reilun 5 vuoden päästä mutta mies ei ole kovin innostunut. Mutta ompahan aikaa asiaa hautoa kun pienin nyt vasta 2 vkoa 2 päivää.

Joku olisko ollu 3 x joka kyseli vauvan kanssa kyläilyistä tms. Kyllä minun tietääkseni vauvaa voi viedä kauppoihin tms ilman " ikärajaa" vaikka kai sitä 2 viikkoa suositus...Me oltiin maanantaina ekan kerran autokaupoilla ja poika oli sillon just 2 vkoa mutta en sitä kyllä ajatellu sen kummemmin..Olisin varmaan voinu viedä jo viimeviikolla sen mukanani kauppaan jos olis tarve ollu. Meillä on vieraita käyny nyt paljon ja lisää on luvassa mutta me ei vielä olla vauvan kanssa missään kyläilemässä käyty eikä varmaan vielä hetkeen mennä kun meillä tosiaan käy niin paljon vieraita.

itse olen päässyt muutaman kerran kauppaan kun vauva tosiaan syö pullostakin. Ja nyt ollaan ulkoiltukin viimepäivinä jopa 1,5 tuntia kerrallaan kun ilmat ovat lämmenneet. Ekan kerran ulkoiltiin viime perjantaina. Oltiin puoli tuntia heti kerralla vaikka suositus on vain 15 min ekalla kertaa mutta laitoin viltin kuomun eteen niin että vaunuissa olo vastasi varmasti samaa kuin sisällä olo. Lauantaina sitten oltiin jo 45 min ulkona jne ja tänään tosiaan jopa 1,5 tuntia jo. Tekee ihmeitä itsellekin tuo ulkoilu.

Mies palaa lomilta töihin maanantaina ja sitten mulla alkaa aika pyöritys näitten kolmen tenavan kanssa. Ihan jännittää. Yks aamupäivä kuoron perunoita muusiin monta tuntia kun vauva ei halunnut olla muualla kuin sylissä joten pitää varata paljon nopeesti valmistettavia ruokia jääkaappiin ja hyväksyä myös valmisruuat hetkellisesti.

Ristiäisiäkin olen jo järjestellyt jotka ovat sitten 15.4 pojan ollessa noin 6 vkoa. Nimi on jo melko varma mutta papereihin en sitä vielä ole uskaltanu kirjoittaa.

Meillä siis jaksellaan hyvin. Poika rauhallinen ja kuin enkeli ja vielä ainakin ns helppohoitoinen (kai ne kaikki on vielä tässä iässä) . Kaikki siis oikein oikein hyvin.

JAKSELLUSTA JA TSEMPPIÄ VIELÄ KAIKILLE MASUN KANSSA KULKEVILLE. USKOKAA VAAN..PIAN SE TEIDÄNKIN PITKÄ ODOTUS PALKITAAN KULLAN ARVOISESTI.

Onnea myös kaikille jotka viimepäivinä ovat nyyttinsä noutaneet!

T.lyytikki ja poika 2vkoa 2päivää