Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤TOUKOISET torstaista eteenpäin¤

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva niin korkeealla että istuminen vaikeeta. nukun myös pätkissä ja sit kestää aina muutamia miinuutteja ennen kuin nukahtaa uudelleen. onneks vloppu niin voi nukkua justa sillon kun haluaa. =)

Valion keitoista; ole hyvä vaan! ne on just hyviä kun ne joilla on sokeriarvot koholla niin nekin voi juoda(syödä niitä, ja niistä löytyy myös kuiturikas maku jos on vatsaongelmia. mun suosikiksi on nousuu karviais- boysenmarja. nam! pakko taas tänään ostaa muutama litra kotiin!

Tänään pitää mennä hieman asioille ja huomenna lähetään miehen kaa käymään IKEASSA!! jee..siitä on aikaa ku on viimeks ollu aikaa ja rahaa käydä. pakko sitä on mennä kun vielä jaksaa kävellä vähäsen. =) vauva-juttuja pitää ostaa ja tietty sieltä aina löytyy " ylimääräistä" . katotaan jos selviydytään ilman riitaa. miehet ei tykkää oikein ikeasta.

nälkä jo hieman vaivaa joten pakko mennä..voikaa hyvin ja hyvää viikonloppua!!

my_selene ja neitinen rv 29+4 (jee..kolmekybä lähestyy..)

Vierailija
42/54 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja het alkuun MANSEN TAPAAMISESTA, voih, näillä näkymin en minä pääse messiin=( Ollaan sovittu likkakaverin kanssa Ikean reissu. Mutta toivottavasti tapaamisenne onnistuu niin, että innostutaan tapaamaan vielä ennen hoo hetkeä uudelleen!

Niin se taitaa suurimmalla osalla olevan noi yöunet niin ja näin. Mä pystyn nukkuu yhteen menoon noin kolmisen tuntia ja kyllä aamut sitten alkaa jo ennen kuutta, mutta onneksi on valoisaa ja kohti kevättä mennään, niin jaksaa paremmin=) Ja onhan tämä valmistumista tulevaan....eipä sen vauvelin kanssakaan öitä putkeen nukuta ja aamu herätykset ovat varhaita=)

Neuvolalääkäri oli keskiviikkona ja nyt sf mitta oli 30cm, joten vain 1cm tullut lisää entiseen hurjaan mittaan. Eikä lääkäri ollut lainkaan huolissaan kun yläkäyrien yläpuolella ollaan alusta asti oltu, kuin myös jo esikoisestakin. Painoa oli jälleen tullut lisää, +800g/vko, eli ikävä kyllä 20kg meni ja paukku=/ KÄÄK!!! No, mutta ei siihen lääkärikään puuttunut vaan totesi, että vauva voi ja kasvaa hyvin ja äidin olotila hyvä, joten kaik kohdallaan. Nyt sitten onkin neuvola käynnit kahden viikoin välein. Mutta siis täällä pyöristellään kunnolla ja kärsitään kamalasta närästyksestä. Liitoskipuihin tuli toivottu apu lantiotukivyöstä, sekä paksusta tyynystä polvien välissä öisin=) Nyt on ihanaa kun pääsee kävelemään ja nauttimaan ulkoilmasta=)

Nautitaan paisteesta vielä tänään, kun sitten jälleen uhkailivat että se olis ohi ja kylmät ilmat tulisivat....YÖK!!! Kevättä odotellen.

H-R rv 30+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huih, olipahan eilen taas semmonen ilta että ois taas kanssaihmiset joutunu pistää kypärän päähän jos ois saman katon alla olleet.

Kelalta tuli sitten nimittäin päätös minimiäitiyspäivärahoista... Muuten hyvä, mut mun ja laskureiden mukaan summa ois puolet suurempi!!!! Ensin otin itkupotku" tää-on-epäreilua" -kohtauksen ja sit olin niiiiin vihainen et tiskasin ja siivosin niin että kissatkin karkasi saunaan turvaan. Mä tosiaan koko syksyn tappelin kelan kanssa työttömyysasioista ja mua pompoteltiin ihan kuusnolla. Niin nyt jotenkin otti tähän hormonimyrskyyn niin aivoon tuo että taas pääsee tappelemaan. Laitoinkin nyt heti aamusta sähköpostia kelan tätille. Toivottavasti asiat nyt selviää ilman semmosta samanlaista selvittelyä ku syksyllä :-/

Mutta tulipahan tiskattua se hirveä vuori ja tänään pääsee viikonlopun viettoon hyvillä mielin kun ei heti tarvi ruveta siivoamaan :-)

Ja kyllä mulla nyt tuntuu tosiaan auttaneen nukkumisiin tuo vauvan alhaalla olo, viime yönäkin selvisin kolmella vessareissulla enkä valvonut niillä tunteja, vaikka meinasikin pyöriä nuo kela-asiat mielessä. *tuulettaa* Ehkä mä en sittenkään ole jo valmiiksi haudanpartaalla vauvan syntyessä.

Pitäis ilmottautua päksiin tutustumiseen. LAHTELAISET, onko tietoa, onko niihin kuinka paljon tunkua, vai pääsenkö tyyliin ensi viikolla jos tällä viikolla soitan?

Aurinkoista viikonloppua toukomahat! Menihän se tämäkin viikko näppärästi, enää 8 työpäivää!

stellis&voitto 32+3

Vierailija
44/54 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti tulee pirteä olo ja kevätfiilikset! Minäkin odotan että ilmat lämpenee ja saa kunnolla esitellä vatsaansa. Nyt kun on toppatakki päällä näyttää lähinnä vaan muodottomalta valaalta eikä raskaanaolevalta... ainakaan julkisissa liikennevälineissä ei kukaan luovuta paikkaansa kun joudun seisomaan... :-( Olis kiva saada vähän erityiskohtelua! ;-)

Neuvolakuulumisia:

HB kohonnut rauta- ja liikuntakuurin ansiosta 116:sta (kolme viikkoa sitten 106)

Paineet 118/62

SF-mitta 26 cm - keskikäyrän alla mennään koska vauva on sitkeästi poikittain

Sykkeet 146-152

Paino 613 g / vko (yhteensä 13,5 kg)

Mitään kremppoja ei ole ollut ja olo tosi hyvä! Ainoa sama kuin monella muullakin teistä että yöunet on vähän katkonaisia.

Genoveffa 30+0

Vierailija
45/54 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taaskaan ollut auringonpaistetta kun verhot aamulla avasin. Blaah.

Eikä tuo mun outo alavatsan arkuus ole hävinnyt minnekkään. Illalla kun menin makuulle, niin se oli tosi arka ja kipeää kävi kun yritti vähänkää liikkua. Piti siis selällään nukkua jokunen tunti, ja sit helpotti vähän ja pääsin just ja just kääntymään kyljelleni. Mitä himskattia tämä voi olla..???

Pakko kai soittaa terkalle tänään. Pelottaa vaan että ne puskee mut heti sinne äitipolille ja sinne en millään haluaisi mennä =/ =/

Saas nähdä mitä sitä viikonloppuna keksitään, ei ole minkäänlaisia suunnitelmia. Mies innokkaasti kauppaa autoja tosta meidän pihasta,ei niitä olekkaan kuin 4kpl..Arggh. No jos saatais myytyä vähän vähemmäksi =)

Kristiina rv 31+2

Vierailija
46/54 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa aurinko paistaa!!! Olipa mukava lukea taas teidän kuulumisia.

Mulla oli taas eilen kontrolli neuvolassa näiden raskausmyrkytysoireiden takia. Tässä vähän tuloksia:

rv 33+5

paineet: 106/78 !!!!!! JEE

pissa: ei proteiinia enää!!!!!

sf-mitta: 32,5

tarjonta: sitkeä pt

paino: viikossa 1000gr. vähemmän eli turvotuskin alkanut vähän helpottamaan

Eli siis todella positiivisia uutisia sen raskausmyrkytyksen suhteen. Olen tässä nyt kolme viikkoa vaan levännyt joten se on tainnut todella tehdä tehtävänsä. :)

Vauveli tosiaan tönöttää tukevasti pepullaan eli se on tässä vielä melkoinen jännitystekijä. Terkan mukaan peppu tuntui melko alhaalla häpyluun kohdalla... Ensi tiistaina on ultra jossa katsotaan miten hän siellä nyt tönöttää. Sitten vaan äitipolille lähetettä jos ei ole ensi viikon jälkeen kääntynyt. Itse en aio suostua ulkokäännökseen enkä myöskään lähde yrittämään perätilasynnytystä näin ensikertalaisena. Toivon siis vaan kovasti että vauva tajuaisi itse kiepahtaa ympäri. Ei se sektiokaan houkuta mutta huonoista vaihtoehdoista se on kyllä sitten tarpeen vaatiessa se mikä valitaan. No onhan tässä vielä toivoa.

Täällä olikin vissiin useampi jolla vaavi väärässä asennossa. Peukut siis pystyyn meille kaikille!

Nyt kun nuo arvot ovat mulla noin hyvät, sain luvan liikkua vähän enemmän ja olenkin kohta lähdössä uimaan Mäkelänrinteen uimahalliin siskon ja heidän tyttöjen kanssa. Kiva päästä kellumaan sinne tän mahan kanssa!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Emmi ja prinsessa 33+6

Vierailija
47/54 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei,

paistaa e aurinko vihdoinkin, ainakin täällä hesassa :9 vikonlopuksi onkin sitten luvattu huonoa ja talvista, mutta kyllä se kevät sieltä tulee. tulin neuvolalääkäristä. kohdunsuu oli edelleen kiinni ja kiinteä eikä kohdunkaula ollutkaan lyhentynyt. olen aivan ihmeissäni. jotenkin salaa toivoin jo muutoksia (taidan olla kreisi), jotka kertoisivat, että pääsisin synnyttämään vaikka viikolla 38. mutta kaikki on vielä mahdollista. en tosissaan haluaisi kärvistellä viikolle 42 ! vauvan painoarvio oli 1,8kg ja raivotarjonnassa oli edelleen. kaikki arvot oli ok. hemppa edelleen alhainen 108, paineet 114/77 ja paino tullut 500g/viikko. olen mässäillyt makealla ihan surutta, enkä supistusten pelossa paljoa liikkunut , mutta nyt muuttuu tahti. tämä mamma ryhtyy kuntoilemaan ja katsoo mihin suuhunsa laittaa. mulla on meinaan ylipainoa jo ennestään ja esikosta tuli painoa iloiset noin 20kg, joista en meinannut päästä eroon millään. en vaikka imetin yli vuoden.

yöuneni ollut järkyttävän huonoa, herään jatkuvasti vaihtamaan asentoa, lonkat särkee ja paikat puutuu. terveydenhoitaja ja läkäri kehottivat nukkua päivällä, mutta kun en oikein osaa ja olis muuta tekemistä. ensi viikolla yritän alkaa nukkua päivällä, jos yöt ovat edelleen huonoja.

lähden tästä hakemaan esikkoa. lupasin viedä hänet serkun kanssa luistelemaan. toivottavasti jää ei ole aivan vetistä.

oikein rentouttavaa viikonloppua kaikille ja hyviä yöunia !

t.aamos 32+6

Vierailija
48/54 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin aamulla kuudelta miehen kanssa kahville ja jatkoin sitten unia hänen lähdettyä töihin:)

Pyykkikonetta olen taas laulattanut ja mietin mitäköhän tekisi. Tänään en ajatellut käydä kaupungilla vaan annoin miehen tehtäväksi käydä ostamassa koiranruokaa. Soitin vain liikkeeseen ja sanoin mitä myydä.

Taidan kaivaa ompelukoneen esiin ja alkaa ompeleen verhoihin tankokujia. Voipi sitten innostuksen tullen vaihdella verhoja.

Omaan napaan ei kummosta, sekä minä että Touko nukuimme hyvin. Aamulla telkkaria katsoessa mahassa oli bileet, mutta aamupuuron jälkeen meno hiljeni.

Aurinko paistaa ja mittari näyttää nollaa joten lähden päivälenkille koirien kanssa.

t. Nasu ja Touko 30+5

Vierailija
49/54 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täällä suunnallakin on onneksi nyt auringonpaistetta, tosin pilviäkin taivaalla on joten ehtii varmaan aurinko kadota ennen kuin uudelleen ulos ehdin.

Neuvolassa aamulla kävin ja jaksoin jopa takaisinkin sieltä kävellä, vaikka hieman flunssa vaivaakin. On niin tyypillistä, että sairastun heti kun suurin kiire helpottaa..aina kun tulee loma tai viikonloppu tai vastaava.

No niitä kuulumisia sitten:

rv 31+1

paineet: 120/70

pissa puhdas (viimeksi oli hieman sokeria)

painoa oli viikossa tullut n. 600g (yht 9 kg)

sf-mitta: 29 cm

beibi oli raivotarjonnassa

sykkeet olivat jotain 140-150 väillä

Selkää pakottaa ja lantiota, yöllä kääntyminen tuottaa hankaluuksia ja asennon löytäminen. Muutaman kerran myöskin vessassa saa juosta, mutta suht hyvin nukutaan.

Valmennus alkaisi ilmeisesti ensi viikolla, joten sinnekin täytyisi sitten varmaan mennä. Odotukset eivät ole kovin suuret, koska tuo oma neuvolantäti sitä pitää, ja hän on hieman hössö välillä. No saa nähdä :)

Taidanpa lähteä kaupungilla pyörähtämään,täytyisi tehdä kaverille palvelus ja käydä kuuntelemassa yhden kuntosalin mainospuheet, jotta hän mahdollisesti voisi voittaa vuoden harjoittelut ilmaiseksi itselleen.

Piristyssäteitä kaikille! Hiljalleen se kevät ja kesä lähenee....

auringo + pampero 31+1

Vierailija
50/54 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, huh kun taas meikäläistä huippaa, toivottavasti en sentään pyörtyilemään rupea, tai jos rupean niin pliis, vasta sitten ku mies on heränny! Joo-o, ukko vaan vetelee sikeitä vaikka aurinkokin paistaa meidän verhottomista ikkunoista ihan kybällä silmään:)

Aamos, mulle ei tullu viime raskaudessa ku reilu 7kg painoa, mutta imetys ei kuluttanu multakaan grammaakaan!!! Ja mäkin täysimetin sen 6kk ja reilun vuoden ikäseksi neitiä. Kadehdin kyllä niitä joilta vaan paino putoo ja putoo imetyksen aikana:(

Stellis, ei sinne päksiin yleensä hirveetä tunkua ole, mut tietty riippuu kyllä ihan ajankohdasta. Mä soitin viime sinne jo kuukautta ennen, kun synnytysvalmennuksessa etukäteen varoittelivat, että sinä syksynä on ollu tosi ruuhkasta. Mut kandee siis soittaa varmuuden vuoksi hyvissä ajoin, niin pääsee tutustumaan paikkaan itelle sopivana ajankohtana!

Täytyy mennä vähän syömään, kun ipanakin on sopivasti päikkäreillä:)

Aurinkoista viikonloppua!

pricilla rv 28+3

Vierailija
51/54 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy nyt nauttia tuosta kauniista säästä kun tänne on luvattu räntä/lumisadetta huomiselle. ukko kävi kyl jo toukat ostaan huomista pilkkireissua varten. saa nähä tuleeko lähettyä.

mä ostin kans sitä valion keittoo, en ole kyl viel kerinny maistaan. oon kyl niistä tavallisista tykänny joten kyl tääkin hyvää varmasti on. se vaan on sellanen juttu et jos se on tosi hyvää niin se menee kerralla se litra :)

tänään mies sanoi ihanan kohteliaasti että onpas se sun maha oikein räjähtäny tän viikon aikana ;) no eihän se pahaa tarkottanu ja aina se ihailee masua. miehillä noi sanavalinnat ei vaan aina ole ne parhaat maholliset :) no kyl se maha on tosiaan kasvanu ja huomaa et joutuu jo vähän takakenos käveleen...

TAMPERE TAPAAMINEN!!!

SIPERIAN waynes torstaina 30.3. klo 13.30? olisko se hyvä kompromissiaika?

ja varmaan tunnistetaan toisemme mahoista! ja mut nyt tuntee siitä et olen muita päätä pidempi ;)

ja (H-R) toivottavasti nähdään uudestaan!!

ja nyt ulos taas!

keskustassa olis torilla vilinää ja tekis mieli kävellä sinne mut pelkään et en jaksa kävellä takasin kun on viel koko matka loivaa ylämäkee.

täytyy jättää väliin.

mut viikonloppuja jos en enää täl viikol kirjottele.

meppe81 ja ruoto33rv

Vierailija
52/54 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on seitsemän päivän työputki takana ja kalme päivää vapaata edessä. Sunnuntaina lähdemme sitten lomailemaan ruotsin puolelle. Ihanaa päästä välillä arjesta eroon.

Hain eilen äitiyspakkauksen postista. Ilta menikin sitten tavaroita hiplaillessa. Mä kyllä tykkäsin tosta 2005 pakkauksesta. Kokonaisuus oli kiva, joten varmaan tulee paljon käytettyä.

Eilen olin töiden jälkeen gastromessuilla ja illalla jalat oli ihan kuolleet. Jos mä turpoon tätä menoo niin en varmaan pääse kuukauden päästä liikkeelle. Öisin pääsen noin yhdellä vessareissulla. Nenä on kyllä oikutellut pidemmän aikaa. Mutta kohtuullisen hyvin saa kuitenkin nukkua. Mahaan en ole minäkään kyllästynyt, mutta varmasti sekin vaihe tulee vielä eteen. Vaatteiden kanssa onkin ollut enemmän ongelmia...Synnytyksen jälkeen varmaan tuntuu vaatekaappi uudelta kun saa taas hyllytetyt vaatteet käyttöön.

Kai se on aika ruveta siivoamaan, pyykkäämään ja pizzantekoon. Kaveri Turusta on täällä päin töissä ja tulee sitten yöksi. Pizzanteon hinnalla saan illalla parturoinnin!!! Viikonloppuja ja voimia kaikille mahakkaille (ja samalla muillekin!)

Dolosa ja sintti 30 (me ollaan vihdoin kolmekymppisiä)

Vierailija
53/54 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahasta¿ ei muakaan toi maha tähän asti oo mitenkään ahdistanut ja oon nauttinut raskaana olosta ihan täysillä. Voin allekirjoittaa sen elämän parasta aikaa =) Mutta nyt viimeisen viikon sisään on maha noussut niin ylös, että iltaa kohden alkaa istuminenkin olla jo niin ahdistavaa, että¿ Kenkien laittaminen on ihan tuskaa, lattialta on jokseenkin hankalaa poimia mitään. Nyt on alkanut toivoa, että tästä pääsis jo eroon¿ mutta sitten taas toisaalta on ihan haikea olo kun tietää, että raskausaika on kohta ohi.

Mä olin itseasiassa varmaan viikko sitten vielä ihan vakuuttunut ettei mulle mitään kyllästymistä tulekaan, mutta niin se vaan paukahti ihan yks kaks yllättäen. Fyysinen olotila vaan on niin tukala, että meinaa mennä hermot. Mutta eipä se onneks ihan koko aikaa kestä. Illalla ja yöllä lähinnä.

Viime yö meni samalla kaavalla kun alkuviikosta yks yö. Nukkumaan kun menin niin iski niin tajuton närästys ja masuahdistus (fyysinen), että kahden aikaan hain ristikkolehden sänkyyn ja tein ristikoita puoli viiteen¿ ja siihenkin meinas mennä hermo kun ei meinannu pystyä istumaan kun pacon peppu tunki kylkiluiden alle.

TAMPERE-miitti, 30.3. klo 13.30 sopii hyvin =) Harmi H-R ettet pääse mukaan. Seuraavalla kerralla sitten!

Mä kävin hakemassa tossa neljän ruuhkan aikaan tampereen keskustasta teatteriliput vaan huomatakseni, että olisin ne saanut myös Nokian cittarista. Voi ARGH! Noh, tulipahan ajeltua =D

Täällä odotellaan huomista kuin kuuta nousevaa¿ mies tulee kotiin =) Kyllä sitä jo kotiin kaipaakin¿ alkaa tulla sekopäiseks kun viikon on puhunu pääasiassa vaan masun kanssa =D

Tänään paukahti sitten 34 viikkoo täyteen! Alkaa tosissaan lähestyä eräpäivä¿

Nyt siirryn olemaan sosiaalinen¿ veli on nelikuukautisen tyttärensä kanssa täällä meitin porukoilla käymässä =)

[color=red]pikku-milli & paco 34+0[/color]

Vierailija
54/54 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on tainnut monella toukokuisella olla neuvola, niin myös meillä. Eli tuoreimmat tiedot:

- Vauva on kuin onkin kääntynyt takaisin rt:aan, JEE! Toivottavasti en hurraa liian aikaisin, tilaa on vielä kääntyä takaisin poikkitilaankin.

- Vauvan sykkeet ennätyskorkeat 152 (oli kovasti vauhdissa)

- Painonmuutos 200 gr/vk (tot 9.7 kg).

- Pissa puhdas

- Paineet 110/70

- Sf 29.5 eli pikkuisen keskikäyrän yläpuolella kuten tähänkin asti

- Turvotus +

Tuota turvotusta on tosiaan ilmaantunut varsinkin jalkoihin mutta ei vielä kovin paljon kuitenkaan. Työpäivän jälkeen on ihanat punaiset " traktorinjäljet" nilkoissa kun riisuu sukat. No, se helpottaa kahden viikon kuluttua kun työt loppuu ja saa lepuuttaa jalkoja enemmän.

Aurina 32+0 (vielä 8 viikkoa laskettuun...)