¤TOUKOISET torstaista eteenpäin¤
Kommentit (54)
Oi jos saisin mennä takasin nukkumaan. yöunet oli tosi huonot ja aamullakaan en sit saanut nukkua kun lapset päätti ettei oo väsyneitä enää. zzzz...
masussa kaikki hyvin, vaavi liikkuu joten mun huolestuminen oli turhaa, onneks. kaikki vaivatkin ovat tulleet takasin. jee..närästys on niin kivaa!
meiän toisella kissalla jo kolmas kerta juoksuaika. yks vaan kävelee ees taas p*rse pystyssä ja hirvee maukuminen koko ajan. odotamme vaan et toisellekin tulis jonkinnäköistä juoksua et vois viedä niitä leikauttavaks. onneks ovat sisäkissoja, muuten olis varmaan kämppä jo täynnä. vaikka ei se mua haittais mut mies sanoi ei. meiän kissaluku on jo täynnä.
mitäköhän tänään keksis, voi vaikka siivota niin ei tarvii huomenna. katotaan mitä jaksaa, mun lantiokivut ovta tulleet takasin ja voi sitä aina siivota ja sen semmosta mut vaatii monta taukoja ja lepo seuraavan päivän. jee..huomenna jo viikonloppu. en tiedä vielä jos lapset pois koska niitten isä on alkanu temppuilla hieman, ei ikinä tiedä tuleeko se vai ei. sellaista se on, uusperhen haittapuolet.
voikaa hyvin, mamit ja masut!
my_selene ja neiti Potkiva rv 29+3
My_selene: Sympatiat kissasta... Muistan kun omalla ekalla kissallani oli kiima. Huh, 20 neliöisessä yksiössä vielä silloin asustelin ja kyllä meinasi olla melkosta mouruamista sekä kissalla että omistajalla. Sen jälkeen onkin ollut rauhallisempaa, toinen kisu leikkautettiin ennen ensimmäistäkään kiimaa. Tosin se on semmonen maantiekiitäjä muuten vaan, että kyllä täällä välillä huutoa riittää vieläkin :)
Mä taas sain viime yönä nukuttua! Yhdellä pissa ja nenätukossahermotmenee reissulla selvisin. Varmaan auttoi näihin mun nukkumisiin se, että vauva on nyt " oikein päin" ja alhaalla. Tai toivotaan niin *koputtaa puuta*. Mahan asennon löytäminen ei ole yhtään niin vaikeaa eikä muutenkaan olo ole niin tuskainen. Ihan näyttäisikin siltä että maha ois pienentenyt.
Hööh, missä se luvattu aurinko on?! Ei täällä ole kahteen päivään paistanut vaikka sääkartoissa se leiskuu pilvettömänä! Olisi niin paljon pirtsakampi mieli kun on keväinen sää.
stellis&voitto 32+2
Hei!
Tylsää, kun aurinko ei paista täällä suunnalla. Piristäisi niin paljon, kun on hieman nuutunut olo. Yöt on menneet kyllä onneksi viime aikoina aika hyvin, väsymys vaivaa vaan kuitenkin. Onneksi saa olla lähinnä kotona nyt ...
Mitäs kaikkea täällä onkaan puhuttu, seuraillut kyllä olen, mutta ei ole saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään.
Nimistä on ollut puhetta. Meillä on kummallekin niin tytölle kuin pojalle ollut nimi valmiina jo ihan alkuraskaudesta. Jännittää vain, jos nimi ei sitten tunnukaan oikealta, kun lapsi on sylissä. Sitten täytyy alkaa pohtimaan uudelleen. Pojan nimen kanssa on täällä ollut myös vaikeuksia, paljon helpompaa on löytää itseä miellyttäviä tytön nimiä. Mutta aika sopuisasti löysimme kumpaakin miellyttävät ensimmäiset nimet, toisista nimistä ei ole vielä mitään tietoa. Niitä ehtii sitten pohtia. Miehen sukunimi tulee lapselle, koska aion sen itsellenikin ottaa sitten jos joskus naimisiin menemme.
Tänään täytyisi sitten siivoilla. Asunto on minunkin-ei niin siistin ihmisen mielestä- totaalinen kaaos. Tätä se on kun kummallakin on kiirettä, jonkin näköistä järjestelmällisyyttä täytyisi varmaan hieman opetella ;)
Mahaan kuuluu sitä samaa. Liikkeet tuntuvat todella voimakkaina, eilen melkein sattui, kun pieni tuntui tunkevan navan kautta ulos. Itsellä on selkä ollut todella kipeä viime päivät, ei sohvalta tunnu kohta pääsevän ylös. Samoin lantiossa on alkanut tuntua kipua. No ei tässä enää ole kuin 9 viikkoa laskettuun aikaan. IIK!
Kai sitä hiljalleen voisi aloittaa tuon siivousoperaation...jee.
Huomenna onkin neuvola, joten infoa lisää sieltä sitten.
auringo + pampero 31+0
heippa kaikille !
ihana lukea teidän juttuja varsinkin kun jaksatte tsempata muita ! empatia onkin yksi paras juttu mitä tältä palstalta saa. olen siis sairaan väsynyt ja sekös harmittaa :( välillä nukun hyvin ja välillä huonosti. viime yönä tuli taas herättyä jatkuvasti asennon vaihtoon, lonkkia särki ja vessassa piti juosta ja näin vielä kummia unia. aamulla jäin sitten itkemään väsymystäni eteiseen kun mies lähti. olisi taivaallista saada viettää muutama päivä oman ukon kainalossa niin tulisi parempi mieli. tuntuu ettei me ikinä keretä nähdä. mies tulee illalla töistä ja leikkii esikon kanssa ja sitten minä ja poika painutaan nukkumaan ja mies jää valvomaan. näin on kulunut koko raskausaika. minä en ole jaksanu valvoa. l
ohduttavaa kuulla, että muutkin haluaisivat mahasta eroon. minä olen niin kyllästynyt tähän raskaana oloon !!!! närästys on palannut kuvioihin, häpyliitosta särkee 24h ja hengittäminen on taas työläämpää. pakko se on vaan jaksaa ja yrittää saada ajatukset muualle, keksiä mukavaa tekemistä jne. auringonpaiste auttaisi, tulisi vähän parempi mieli. mulla on huomenna neuvolalääkäri ja saa nähdä onko paikat vielä kiinni, jännittää koko lekuri. tulen varmaan kertomaan teille miten kävi.
joku kyseli nimistä. meillä on pojalle nimi, muttei tytölle. ja lääkäri on meille tyttöä veikannut. tuntuu, että kaikki hyvät tyttöjen nimet on jo käytössä. sairaalakassia olen pikkuisen pakannut, mutta se on vielä pahasti kesken, kuten kaikki muutkin vauvavalmistelut. en ole vieläkään päässyt kellariin tonkimaan vaatteita ja varusteita.
tsemppiä kaikille masuille ! voikaa hyvin ! ja koittakaa jaksaa !
Ja heti huomaa energian tasosta. Jotain pitäs tehdä mutta innostus puuttuu.
Eilen istuin parturissa pari tuntia, mutta nyt on uusi tukka. Kivaa vaihtelua. Illalla olinkin niin väsynyt että nukahdin kesken CSI:n.
Ja yöllä heräsi myös masu vessareissulla ja sitten valvottiin pari tuntia.
Taidan siirtyä aamulenkille koirien kanssa jos sitä virtaa vähän saisi.
t. Nasu ja Touko 30+4
ps. Oululaiset! Mites se tapaaminen viikon päästä?
Ei kyllä kovin positiivisella mielellä täällä olla nyt. Miten voi olla näin vaikeata tämä töissä käynti. Aina jomottaa jonnekin. Nyt kun ei jomota mahaan, alaselkään eikä häntäluuhun; niin särkee sitten keuhkoja tuolta selän puolelta. Voi ankeus. Sattuu niin että itku kohta pääsee. Ei ole oireeton minun astmani raskauden aikana. :(
Lääkäri lupasi pelkästä soitosta sitä saikkua kirjoittaa, pakkohan tässä on kohta sille jäädä kun itkun kanssa täällä istuu.
En tiedä onko se positiivista, mutta näyttää olevan noita nukkumisongelmia kaikilla. Niin myös minulla. Asentoa saa vaihtaa, vessassa juosta, potkia/tökätä miestä kun se kuorsaa, on liian kylmä/liian kuuma, nenä on tukossa, ei tule uni, jne. listaa voisi jatkaa loputtomiin.
Melkoinen valitusvirsi, on vaan vaihteeksi sellainen olo että " hohhoijaa" . ;)
Nasumasu luit ajatukseni! Juuri mietin että pitäisikö meidän päättää se kellonaika, ja huudellaanko tuolla pinon ulkopuolella josko muita huhti/kesäkuun mammoja haluaa tulla mukaan? Päivämääräksi saatiin se 25.3.
Red_Cat & Möykky 29+5
Vähän on tööt olo, meni viimeyö vähän pyörimiseksi. Jostain syystä mulla kipeytyi illalla alavatsasta vasenpuoli kummallisesti. Kääntyminen sängyssä oli tosi vaivalloista ja jos nopeampaa liikahti niin sattui ihan pirusti. Ja nyt käveleminenkin on tosi hankalaa, ihan niinkuin jokin painaisi tuonne vasemmalle alhaalle. Ja kun sieltä vähän painelee niin on hieman arkakin. Mitähän tämä nyt on????!!! Meinaa vähän huolestuttaa. Onko muilla ollut mitään vastaavaa?
Ei aurinko paista, ei... Olisi itelläkin vähän pirteämpi olo jos olis kirkas ilma. Harmi kun en pääse mihinkään noihin tapaamisiin, Ouluunkin mulla on matkaa 80km =/ En nyt ihan sen takia viitsi lähtee ajamaan =)
Pitää lähteä pyykkivuorta raivaamaan..
Kristiina rv 31+1
ja aurinkokin paistaa vihdoinkin.
kristiina81; oisko jotain revenny? tai jotain jumissa? luut antavat periksi?
mulla on jo koko kroppa ihan rikki joten en enää huomaa jos tulee jotain uusia kolotuksia. toivottavasti kroppa paranee kun vauva on syntynyt. hirveesti pelottaa kun lihakset ovat löystyneet että jää virtsankarkailua, vaikka ei oo ollu odotuksen aikana mut pelottaa et alkaa tulla näitten viimesien viikkojen aikana. =(
mulle on muuten tullu uusia himoja; valion sokeroimattomat keitot. menee melkein litra päivässä välipalana. tosi hyvää ja vaan 9 kaloreita/ 100g. pitää myös hyvin nälä' n ja makean himon pois. kannattaa kokeilla. =)
pesukone munkin pitäis laittaa pyörimään mut sit on kämppä ihan kostee ja epämiellyttävä. taidan pistää vasta illalla.
kyllä nyt on pakko potkia ittensä persuksiin ja tekee jotain hyödyllistä. katellaan myöhemmin lisää..
m_s ja tytöt
Edellinen yö kun meni hyvin niin viime yö oli sitten taas tosi tosi hankala.. Mullakkin on nenän tukkosuutta öisin ja unta en saanut millään :( Närästys vaivaa täälläkin oikein tosissaan. Alkuun oli ihan siedettävää, mutta nyt on pahentunut ja polttaa oikein kunnolla ja alkoi tietysti nukkumaan mennessä. Siinä sitten yritin saada tyynyllä vähän pystymmän asennon, että pystyisi nukkumaan.. Sitten nukuin niin huonossa asennossa, että aamulla oli niska aivan jumissa ja on edelleen. Mikäs se onkaan raskausaikana suositeltava närästyslääke, muistaako kukaan? Täytyy neuvolasta kysäistä ensi viikolla.
Muuten olo on ihan siedettävä, mutta tää väsymys on rasittavaa, en jaksaisi mitään, kun on päivätkin melkein puoliunessa :( No, viime päivinä ollaan kyllä siivottu kunnolla ja sisustettu kotia, joten taitaa olla osasyy väsymykseen. Nyt täytyy ruveta ottamaan rauhallisemmin.
Eilen ostimme vauvelille turvakaukalon ja nyt pesin päälliset ja meinaan laittaa turvaistuimeen valmiiksi kaikki vauvan kotiutumisvarusteet odottamaan ja suojaan sen sitten pölyltä.
Sisarukset ovat ihmeissään vauvajutuista, etenkin pienin ja nyt kun meillä alkaa olla vauvaa varten kaikkea tavaraa valmiina ja äitin masu melkoinen pallo niin vauva on usein puheissa mukana ja olen saanut vastailla paljon kysymyksiin ja ihmettelyihin. Suloista kun pienet käyvät silittämässä ja pussaamassa vauvaa(eli äitin masua)! On se ihana huomata, miten hellyttävästi valmistautuvat tulokkaaseen ja muutokseen.
kristiina81: Voi olla että vatsalihakset kipuilevat venyessään tai sitten kohdunkannatin sillä puolella kipuilee jos on vaikka jotenkin revähtänyt nopeasta liikkeestä tms. Mulla on ollut kaksi kertaa vastaavanlaista kipua toispuoleisesti enkä oikein muutakaan ole keksinyt selitykseksi. Vauva voi tietysti myös olla jotenkin hankalassa asennossa masussa ja painaa sinne, mutta mulla ei ainakaan asennon vaihtaminen nukkuessa auttanut, joten vaikea uskoa että vauva olisi pysynyt niin kauan samassa asennossa, kun muutenkin liikkuu vielä vilkkaasti. Pää on tukevasti lantiossa, mutta muuten kääntelee selkää ja peppua puolelta toiselle.
Tsemppiä ja jaksamista kaikille! Synnytys lähestyy vauhdilla ja sitten onkin ainakin nämä odotusvaivat ohi, jaksaa taas liikkua ja kolotuksetkin vähenee!
Alfiina+masu 32+3
Eilen oli jotain häikkää linjoilla, kun en millään päässty kirjautumaan tänne sivuille, mutta nyt onnistuu : ) Kyllä tämä kotona oleminen (lue makaaminen) on sitten vaihteeksi ihanaa...esikoisen vien aamulla ryhmikseen ja sitten saan olla KOKO PÄIVÄN ihan itsekseni...jippiii!!! Yöt ovat sitten asia erikseen, kun asentoja on joko oikea tai vasen kylki ja lonkkia särkee ja pissattaa ja kun mieskään ei ole taas ollut kotona 3:een yöhön, niin sekin jo alkaa jurppimaan...No nyt illalla onneksi tulee kotiin ja on ainaki sunnuntai-iltaan saakka, ihanaa!!!
Red_cat, kyllä mulla olikin aikamoinen hässäkkä siinä ennenkuin jäin sairikselle, olin kertakaikkiaan jo aivan poikki ja en saanut oikein illalla/yölläkään levättyä/nukuttua ja siitä ne supparit sitten varmaan johtuivatkin. Ei muuta ku hae säkin saikkua, ei ainakaan meidän firmassa kukaan tuu jälkeenpäin kiittämään, että olipa kiva kun pystyit olemaan niinkin kauan töissä ennen äitiyslomaa. Nyt pitää ajatella itteänsä ja vauvaa, työt kyllä saavat odottaa jotain toista tekijää...
En muista kuka kysyi siitä, että kuinka kauan se lääkäri kehotti mua lepäämään, siis mille raskausviikolle, mutta taisi se tarkoittaa, että kun rv 34 on ohitettu, niin sitten vauvan keuhkot ovat jo hyvällä mallilla ja se selviäisi tosi hyvin vaikka lähtisikin sitten syntymään. Mulla oli ekassakin raskaudessa sama juttu, että supisteli ennen aikojaan, mutta tyttö syntyi sitten 39+5 sektiolla tosin, mutta lapsiveden menolla lähti käyntiin.
Täällä etelä-pohjanmaalla paistaa ainakin aurinko, joten taidanpa lähteä hakemaan tyttöä kelkalla ryhmiksestä, saisi samalla itsekin vähän raitista ilmaa...
Voikaa hyvin : )
Laura
Amina, tollanen pikalukko masuun oliskin kätevä¿ alkaa mennä hermot tähän pötsiin.
Mä pakkasin vauvalle sairaalakassiin bodyn, puolipotkarit, miehen ostamat lappuhaalarit ja hupparin, sukat, tumput, myssyn, kypärämyssyn ja keväthaalarin. Ai niin ja ne toppatöppöset ja tumput. Saapa niistä sitten jätettyä jotain laittamatta päälle. Mielummin liikaa mukana kuin liian vähän.
stellis, mä laitoin siihen esitietolomakkeen toivomuskohtaan sen, että en halua opiskelijoita synnytykseen ja että toivotaan että isukki saisi osallistua mahdollisimman paljon kaikkeen ja laitoinkos sitten vielä riittävän kivunlievityksen¿
Tänään oli neuvola ja samalla vielä lääkärin kontrolli niistä kipeistä suppareista.
rv 33+6
hb 143
paineet oli hyvät, mutta en nyt muista lukemia¿
pissa puhdas
sf-mitta 29 (taas eri mittaaja¿)
paino 65,5 ja muutos viikossa 150g, nyt tasan kymppi tullut lisää
ja vauveli edelleen rt:ssä
kohdunsuu napakasti kiinni edelleen
Tampere-tapaamisesta, 30.3 klo 14 sopii mullekin ja tuo siperian waynes käy kyllä.
Netti saadaan kotiin auki nyt sitten vasta viikon päästä¿ ärsyttää!
Ukkokulta kotiutuu lapista lauantaina. Elämä alkaa sen suhteen voittaa =D alkaa hermot mennä jo tähän yksinoloon. Varsinkin kun olo on niin kerpeleen tukala.
[color=red]pikku-milli & paco 33+6[/color]
täällä ainakin paistaa aurinko ja pitäis lähteekin ulos kevättä haisteleen!
voi että miten osaa olla kolmeviikkonen pikkurinsessa sulonen. eilen kaveri tuli näyttään tyttöönsä ja mä jopa uskalsin pitää sitä sylissä :) mulla ei siis ole mitään kokemusta vauvoista ja jotenkin aina olen pelänny niitä pidellä mut taitaa se äidin vaisto jo hiukan toimia kun niinkin rohkeesti uskalsin vaavin syliin ottaa ;)
ja kyllä se tuoksu hyvälle!
mä olen alkanu herään yöllä siihen et mulla on tosi ahdistava ja huono olo. asennotkin ovat ne oikea tai vasen kylki mut yleensä kun herään ni olen selälläni, jospa huono olo johtuu siitä??
täällä kaikki valittaa et sais mahan pois ja loppuis jo odotus, mä taidan olla joku kummajainen kun oikeesti viihdyn tässä tilassa ja musta tuntuu ihanalta kantaa tätä masuvauvaa, vaikka kaikkee pientä vaivaa välillä onkin. löytyykö kohtalotovereita ;)
treen taapaamisesta!!! päivä sopis mut toivoisin ajan kohtaa hieman aikaisemmin, esim yheltä?? mut jos ei käy niin täytyy se kaks sit jotenkin sovittaa. huhuillaan nyt vielä kun ei monikaan ole vielä ilmoittautunut!
meppe81 ja ruoto33rv
Ei mullakaan oo mitään tarvetta päästä mahasta eroon!
Tulisi vaan lämpöiset kelit niin pääsisi oikein kunnolla esittelemään, mulla on niin muhkea pusakkamallin toppatakki, että ei siitä vieraampi edes tajua että kahdeksannella kuulla mennään :-/
Musta ois kiva kun ihmiset tuijottaa, vaikka taputtelusta en kyllä tykkää.
Mutta ei maha mahana ole ahistanut tai vaikeuksia aiheuttanut. Vaatteet ja kengät on muutenkin sellaiset löysät ja pikamalliset ettei oo tarvinu ähistä. Ja unettomuusongelmatkin aiheutunu enemmänkin yleisestä hermostuneisuudesta ja siitä kirotusta nenästä kuin mahasta.
Siskonmuksua on kätevä pidellä mahan päällä :-P. Ja siihen pysähtyy näppärästi näkkärinmurut ym. kun sohvalla nakertelee.
Mutta sen verran on kyllä kompattava my_selenekö se oli, että kyllä munkin tekis mieli mennä saunan päälle olutpullon kanssa partsille tupakalle. Siis ihan vaan se tilanne, ei mun oo tehny mieli itseasiassa olutta eikä tupakkaakaan koko raskauden aikana.
Ja vaikka on kiva kerrankin tuntea olevansa naisellinen eikä semmonen hernekeppi ku normaalisti, ni täytyy myöntää että se ottaa välillä hermoon kun ei pysty niin ketterästi liikkumaan kuin normaalisti. Mutta enempi sekin johtuu tuosta lantionmallinmuutoksesta kuin mahasta.
stellis; jep, se on se tilanne.
maha täynnä spagettia ja jauhelihakastiketta ja jälkkäriks söin vielä pullan. hiiva varmaan tykkää..heh..isäntä kohta lähössä istumaan iltaa kaverille kun on huomenna vapaata. ihan kivaa saada olla yksin illalla kun lapset ovat lähteneet nukkumaan. taidan kattoa hömppää telkkarista ja kutoo jotain kivaa taas bääbikselle. =)
tulis muuten se toukokuu jo, hirvee vauvakuume.
my_selene ja nukkuva Mai-vauva rv 29+ ja isosiskot jotka kattoo my little pony-leffaa. =)
Pääsinhän minäkin koneelle. Mies kun on vapaalla, niin valtaa aina koneen koko päiväksi!
Alfiina, ainakin rennietä saa popsia raskaana. Siihen minäkin olen joutunut turvautumaan useasti.
Meppe, mä olin eka raskaudessa ihan elämäni kunnossa! Siis tuntu, että odotus on niin ihanaa, eikä mitään kremppojakaan ollut! Ja toisaalta vieläkin viihdyn isossa masussa hyvin, mutta kyllä se on selvästikin vaikeampaa nyt kun on kaikenmaailman vaivoja.
Aamulla kävin neuvolassa ja voi luoja nyt meikäläiselläkin karkasi toi painnonnousu!
Tässäpä tietoja:
Rv 28+2
Paino/vko +758! yht. 4.6kg
RR 128/81
Pissa ok
Hb 106!!!
Sf-mitta 29!!!
Syke 140
Kylläpä olikin paljon muuttunut reilussa kolmessa viikossa. Varsinkin toi painonnousu pelästytti:( Onneks terkka suhtautui erittäin asiallisesti. Ja luojan kiitos, ettei paineissa ollut mitään vikaa, vaan kaikki huippaukset ja näköhäiriöt voi pistää matalan hb:n tiliin. Nyt vaan rautaa popsimaan, kun ei liha ole tässä raskaudessa kasvissyöjälle maistunut:) Vähän oli muuten sf-mittakin hypännyt, kun viimeksi oli 23!
Red_cat, kannattaa kyllä pyytää sitä sairaslomaa! Ihan tosi, ne työt nimittäin joutaa kyllä odottamaan:)
Voih, täytyy mennä pyykkiä ripustamaan!
pricilla 28+2
kyllä stellikseen ja seleneen. Kyllä mäkin välillä kaipaan sitä tupakkaa sormien väliin, vaikken ole vuosiin polttanut.. Jotenkin vaan tää tilanne kun tietää, ettei saa tupakkaa tai saunasiideriä pistää sitä kaipaamaan:)
en mä mitenkään mollaa teitä joita raskaus jo kyllästyttää, älkää väärin ymmärtäkö :)
ja varmasti raskaampaa kun on ennestään lapsia ym...
ja luulen et mullekin kyllästys tulee viimestään toukokuun alussa. mut nyt nautin todella täysin rinnoin tästä tunteesta ja odotan kans et kelit lämpenis et saan masua esitellä. esittelen sitä kyllä nytkin, aina kun siihen pienikin mahollisuus suodaan ;)
onhan mullakin kaukenlaista pientä ja isompaa kremppaa, nytkin ahistaa mut jotenkin nautin niistäkin. sekopää?!
mut täytyy myöntää et aika helpolla olen näinkin pitkälle päässy.
nyt löhöään sohvalle...
meppe ja ruoto
Ihan tympääntyny olo. Viime yö oli taas oikeeta härdelliä. Esikoinen heräilee vielä tosi usein (niinpä, ikää 5½v...) ja kun herää, niin huutaa, itkee, raivoo, kiljuu jne. Ei suostu kertomaan mikä on hätänä. Eikä meinaa millään lopettaa, jos kerran herää huutamaan. Mulla ei meinaa pinna riittää millään. Ja tietty noi kaks muutaki meinaa sitten herätä. Ne nyt onneks osaa kertoa mitä haluavat, ja käy kiltisti takasin nukkumaan.
Luultavasti on itellä kokoajan semmonen univelka, että oon saanu ihan hyvin nukuttua. Tai oikeestaan simahdan heti, kun siihen tilaisuus tarjoutuu... Yössä tulee nukuttua semmonen 5½-6 tuntia ja siihenkin mahtuu ainakin pari herätystä. Vessassa ei tarvii onneks käydä yöllä ikinä. Meillä on semmonen jako ukon kanssa, että se hoitaa esikoisen yöpippalot ja mä sitte herään, jos kuopus herää. Keskimmäinen ei koskaan heräile öisin. Se kävelee unissaan. Mun hommiin kuuluu käydä metsästämässä se takasin punkkaan. Ja jokatoinen ilta ukko laittaa kuopuksen nukkumaan ja minä sitten joka toinen. Ihana kun tietää, että ei tarvii joka ikinen ilta käydä läpi kaikkia nukkumaanmeno rituaaleja :)
Löysin laatikollisen ihan pieniä vauvanvaatteita, kun kävin varastoa penkomassa. Nyt alkaa tulla semmonen olo, että olis jo kiva laittaa jotain valmiiks. Pitää vaan keksiä joku lipasto vaatteille. Pakkaushakemuksenki vein tiistaina... Saapa nähdä tuleeko uus vai vanha. Vanhan haluaisin.
Kotiintulovaatteiks meinasin laittaa bodyn ja potkarit, kypärämyssyn, tumput ja villasukat. Lisäks on semmonen kevyt jalkaterällinen ulkopuku ja siitä huppu päähän. Laitan luultavasti mukaan saman virkatun pikkusen peiton, kun kolmannellakin oli, jos on viilee, niin voi laittaa sen vielä päälle.
Mies on ens viikon talvilomalla *jeeee* vaikka remppaa se varmaan tekee, mutta onpahan ainakin lähellä, jos sitä vaikka sattuu johonkin tarviimaan :)
Toukokuun alussa olis taas lapsi-messut. Siellä oon käyny joka vuosi. Ihan kiva paikka lastenki kanssa, kun on paljon puuhaa. Toivottavasti sitten vielä oon siinä jamassa, että jaksaa siellä kävellä. Aika hankalaa on nyttenki, mutta vaikka tahdonvoimalla :D Ja sitä ennen on American Car Show.
*olispa jo Toukokuu* 30+5
Huomenta päivää kaikille,
sainpa sitten minäkin viime yönä kokea sitä kuuluisaa lantiosärkyä...ja vauveli venytteli oikeanpuoleisia kylkiluita kohti niin lujaa, että teki mieli herättää mies ja käskeä sitä pitämään lapselleen kunnon puhuttelu! Yövalvomiset alkavat siis jo paljon ennen vauvan syntymää, niinkuin muidenkin kirjoituksista huomaa:)
Tamperelaiset: lyödäänkö siis lukkoon torstai 30. päivä Waynesissä? Ajasta voidaan mun puolesta ainakin vielä neuvotella. Itse ehdin paikalle aikaisintaan n. 13.30, mutta jos muut tahtovat aloitella jo yhdeltä, niin sopii kyllä.
My_Selene, kiitos tuosta Valion keitto -vinkistä! Mä ryntäsin heti ostamaan vadelmakeittoa:) Ihana saada jotain makeaa mutta ei-sokeroitua herkkua (joudun tarkkailemaan sokerin käyttöä)!!
Nyt täytyisi jaksaa tehdä töitä. Aurinkoista päivää kaikille...
t. A ja pikkutyyppi 31+4
Ok, kiitos teille sokerijutuista kommentoineille. Harjoittelin eilen sitä verikokeen ottamista, helppo masiina, jos vain osaa käyttää. Aamuarvo oli nippanappa alle sallitun, saas nähdä miten tässä päivänmittaan käy.
Eilen kaivelimme miehen kanssa laatikoita tarkoituksenamme löytää pikkuiset vauvanvaatteet. Osa niistä on äidin tekemiä, enkä takuulla ole niitä kenellekään antanut, omaksi ainakaan. Ja niin vain kävi, että ihan muutaman tutunnäköisen potkarin löysimme, mutta ne söpöt pikkupaidat ja potkarit - niitäpä ei sitten olekaan tullut vastaan. Eikä sitä suvun kastemekkoa, eikä...
Ihan hirvee ahdistus iski päälle. Aina on se mahdollisuus, että jommassa kummassa muutossa, joita meillä on ollut nyt neljän vuoden aikana, olisimme vahingossa heittäneet vaatteet johonkin kirppari- tai kaatiskasaan. Yhyy! Sehän on tietenkin vain materiaa, mutta kun ei enää ole sitä äitiä, niin olisi säilyttänyt mielellään muistoja hänestä. Lähipäivinä jatkamme selvittelyä, toivottavasti nämä hormonit tasaantuvat siiheksi.
Kevis kahelina rv 29 + 2