Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤TOUKOISET torstaista eteenpäin¤

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ajattelin aloitella kun kello nyt näköjään on jo yli kaksitoista;) Ja tuo vanhahan olikin ihan kamalan pitkä!

Jaa jaa, tänään taas neuvolassa, edellisestä kerrasta ei ollutkaan kuin viikko.. Mukavaa kun illalla tiesi että herätys on kello 9. Viimeisen kerran katsoin kelloa nukkumaan menon jälkeen 2.35..Noh, se kostautuikin sitten kun kotiuduin neuvolasta, syötiin myöhäinen aamiainen miehen kanssa noin klo 12.30 jonka jälkeen mä nukahdin ja heräsin vasta 19.15. Ja taas väsyttää. Onneksi ehti hernekeitot keittää ennenkuin salkkarit alkoi...;)

Neuvolakuulumisia siis:

Viikot 32+6

Paino pysynyt entisellään(nousu yhteensä3,5kg)

Verenpaine 138/92

Pissa puhdas(vaikka viikonloppuna kotona testatessa oli glukoosit plussalla, sitä tänään pelkäsit mutta eipä ollut enää)

SF-mitta 34,5, eli edellisestä kerrasta noussut vain 0,5cm, mikä ilmeisesti on nyt hyvä asia kun reilusti käyrän yläpuolella mennään.

Vaavi edelleen raivotarjonnassa ja syke n 140.

Semmosia. Välilihan öljyämisohjeet sain kotiin ja heti nakitin sen homman miehelle, selviää varmasti paremmin kuin minä;)Viikon päästä saisi jo sitäkin alkaa tekemään.

Kohta joutuu sitte viimeselle lääkärikäynnille ja siinä samalla arvioidaan synnytystapa. Paska nakki, se vähän jännittää mitä siitäkin tulee. Piakkoin tarttis valmennukseenkin päästä, meillä ne järjestetään tulla neuvolassa ja kuulemma on kovin hiljasta kun seuraavan ryhmään on tulossa 3 pariskuntaa! Meitä on kaksi joilla on taoukokuussa laskettuaika ja sillä yhdessä on huhtikuun 29. Terkkari siis suunnitteli et selvitään kahdella kerralla kun on niin vähän porukkaa. Mä vaan pahoin pelkään että ne illat osuu joko maanantaille jolloin me AINA käydään katsomassa Suomen elokuva-arkistolla leffoja tai sitte just johonkin iltaan kun pelataan liigan play offseja. Miestä nimittäin ei saa kummastakaan jäämään pois, kaikkein pahin on se jos sille illalle sattuu vieraspeli. Sinne tietenkin täytyy päästä. Noh, toivottavasti pääsen sinne sitte ees yksin hyvällä omalla tunnolla, haluisin kuitenkin mennä kuuntelemaan niitä synnytysjuttuja..No katsotaan miten käy..

Tänne ei muuta. Nukkuminen on hankalaa, alkaa kontit särkemään ihan pirusti! Kyljellä kun on koko ajan pakko olla niin herään parin tunnin välein siihen että reisiä särkee tajuttomasti ja sitte pitää kääntyä. Inhottavaa.

Sais alkaa tää vauva nyt kyllä jo syntymään. Mä en millään enää jaksaisi tätä odotusta. Niin kovasti toivon että tulis tuossa huhtikuun alkupuolella...No, mun tuurilla mennään viikolle 42 ja... Ääh, ei sitä nyt kannata ajatella...

Mukavaa alkavaa loppuviikkoa(olipa hienosti sanottu) kaikille masuasukeille ja äiteille(voiko noin sanoa?)!!

Br1t ja Mercedes 33

Vierailija
2/54 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä juuri kotiuduin ja uni on taas karkuteillä...Josko sitten aikansa kuluksi kirjoittelisi muutaman rivin!

Otan osaa kaikille kotona sairastaville ja perheenjäseniä hoitaville. Tylsin sairastaminen on juuri tuollaista että annetaan vuodelepoa vaikka itse tuntee olonsa kunnolliseksi. No nyt ei auta kun ajatella mahaakin. Jollain oli raskausmyrkytyksen oireita, toivottavasti ei osu oikeasti aavistukset oikeaan.

Nimivaihtoehtoja on kertynyt useampi odotusaikana, mutta veikkaan että kun vauvan näkee niin se oikea kolahtaa. Kuulun kanssa niihin joille tytön nimi ei tuota tuskaa, mutta pojalle on vaikeampi keksiä. No onneksi aikaa vielä on.

Täälläkin ruvetaan tuntemaan oloaan tukalaksi. Töissä huomasin ettei niitä alalaatikoita enää niin vaan kumarruta pyyhkimään...Ja päätin tänään siivota kuiva-ainevaraston, jonka alahyllyt siivosin lattialla istuen. Oli pojilla taas hauskaa kustannuksellani =) Hengästymistäkin on paljon enemmän kuin aiemmin.

Posti oli tuonut pakettikortin äitiyspakkaukseen! Vihdoinkin! Josko sen ehtisi hakea torstaina töiden ja gastromessujen päätteeksi. Pesemisen ja muun laittamisen jätän suosilla äippälomaan, ettei aika tule tällaisella eläväisellä ihmisellä heti pitkäksi.

Sairaskassaan soittelin eilen ja kyselin lomani alkamispäivämäärää uuden työvuorolistan laatijalle. Paperit olen siis jättänyt tammikuussa. Sieltä todettiin että hyvä kun soitit, oli paperit hautautuneet jonnekin kaikkien muiden alle!!!Kas kummaa. No äippäloma alkaa 19.4 ja rahapäätöstä vielä odotellaan ilmeisesti jonkin aikaa!

Taidanpa ottaa kirjan kainaloon ja kokeilla tuota sänkyä...Minullakin on tullut jälleen noita yöheräämisiä ja toisinaan vie aikaa nukahtaa uudelleen. Tällä viikolla torstaina koittaa ilonpäivä; uusi harry potter ilmestyy!!! Olen siis jo 27 vee, mutta omistan kaikki edelliset osat ja osan myöskin englanniksi.;) Nytkin kaivoin jo ennakkoon ostetun lahjakortin valmiiksi. No se on minun " salainen paheeni" !

Dolosa ja sintti 29+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaillaanpa ekaksi.

Kevis67? Miehen tyttökaveri ei ole sairastunut ja ehkäpä niin parempi kun hällä olisi laskettuaika maaliskuun lopussa. Mikäli en nyt ihan väärin muista. Eipä olisi kivaa synnyttää oksennus ja ripulitaudissa. Mies onkin lupaillu viedä sitä sairaalaan jos sattuu vuorohommista olemaan kotona, niin ei tarvitse yksin yrittää ajella sairaalaan supistusten lomassa.

Miettikääpäs kuinka kätevää olisi jos mahan saisi pikalukolla irti ja vaihdettua vaikka miehen kannettavaksi... Ajatus on alkanu suorastaan houkuttaan mua. =oD Tässä on nimittäin meinannu lähteä kahvilan pöydätkin mun mukaan kun ei aina heti muista omistavansa tälläistä uloketta. Mutta niin se taisi olla muillakin haluja päästä tästä isosta olotilasta pois. Mä ainakin olen alkanut laskemaan jo päiviä milloin koettaa laskettuaika. Tunnit olen kuitenkin vielä toistaiseksi jättänyt laskematta. =o)

Sitten tärkeä kysymys.

Mitä vaatteita pakkaatte vauvalle sairaalaan tuotavaksi?

Kuvitelkaa että neljän lapsen äidillä ei ole hajuakaan mitä sinne pitää pakata!!! Listatkaa jotain etten mä tukehduta tai palelluta pientä heti alkuunsa.

Nyt kahveen keittoon ihan miehen kiusallaki... On muuten harvinaisen kärtynen kun ei pysty syömään tai juomaan edes kahvia. Kiusa se on pieninkin kiusa!!! Mutta toisaalta mies veti pizzaa ku mä oksensin ja arvatkaapa sylettikö mua.

Vierailija
4/54 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jo meinasin että NYT on väsymys menny liian pitkälle, että mihinkäs hittoon mun keskiviikkoni on hävinny. Mutta samaa sentään näyttää kalenterikin. Onneksi sekoilee muutkin enkä vaan minä :)

Laittelen tuossa iltapäivällä neuvolakuulumisia. Tänään heräsin VASTA 4.45. JEE!

Mä kanssa pohdin noita kotiutumisvaatteita, ja oon ajatellut, että vauva varmaan tarkenisi tulla sisävaatteilla+villahaalarilla+kypärämyssy+tumput. Mut taidan varata varmuuden vuoksi hollille myös jonkun paksumman haalarin, toukokuun säät kun voi olla ihan mitä tahansa lumisateesta helteeseen!

Vierailija
5/54 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee väsymys vaikaa tällä hetkellä vaikka nukuin ihan normaalit 9 h. tänään ois tarkotus mennä kahville yhelle kaverille. ei oikein nappaa mut pakko sitä on raahaa ittensä.

vauva on alkanu eilistä lähtien taas liikkumaan kunnolla. taitaa yrittää kääntyä. ihanaa ettei tarvii olla huolestunu enää. toivottavasti tää loppu-odotus menee " kaavan" mukaan loppuun asti. meillä vielä viikkoja niin reilusti että toivon että tää neiti pysyy toukokuuna asti masussa. vaikka rankkaa onkin ja ottaa koville mut kunhan se lumi sulaa niin ainakin mun mieli kohenee.

kevättä odotellessa tytöt, vaikka tällä hetkellä täällä meillä ai ainakaan on keväinen ilma.

nyt suihkuun ja aamupalalle niin et pääsen lähtee. =) voikaa hyvin mamit ja masut!

my_selene ja neiti Potkiva-taas rv 29+

Vierailija
6/54 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihana herätä kun ei tarvinnut miettiä mitä ehtii tehdä ennen töihin lähtöä. No nyt kysymys kuuluu mitäs tänään tekisi;)

Koneellisen pyykkiä olen pessyt ja eiliset nauhoitukset videolta katsonut. Olohuoneen ikkuna odottaa pesua ja kukat uutta multaa (eilen ostettu pikkusäkki loppui jo parin purkin jälkeen). Niin ja ne normaalit päivittäistoimet eli ruoan laitto ja imurointi. Väsytänköhän itseni sairaslomalla tällä kotityömäärällä? Tosin kivahan se on tehdä kun ei tarvitse kellon kanssa kilpaa tehdä ja voi välillä vaikka maata sohvalla...

Pian alkaa sydämen asiallla, sitäkin ehtii taas seuraamaan. Iltapäivällä parturi ja treenit koirien kanssa:)

t. Nasu ja Touko-masu 30+3

Vierailija
7/54 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa yksi kunnolla nukuttu yö takana! Olo ei silti ole kauhean virkeä, mutta tuntui uskomattomalle, kun vessassa tartti käydä vain kerran yön aikana ja kyljen kääntämiseenkin heräsin vain kerran :)

Nimistä on ollut puhetta: Meillä on nimen miettiminen vielä aivan kesken, olen netistä kerännyt jonkin verran nimiä ylös ja tytölle tuntuisi löytyvän enemmän mukavia vaihtoehtoja, mutta tosiaan ollaan nimen kanssa tehty niin että kumpikin listaa nimiä ja sitten vaihdetaan listat ja valitaan kumpaakin miellyttävät vaihtoehdot. Loppu onkin sitten hankalin osuus eli " tapellaan" mikä olisi hyvä nimi.. No, molemmat on toistaiseksi saanut tahtonsa läpi kerran ja muuten ollaan yhdessä päätetty että tasoissa ollaan.

Sairaalakassia pitäisi täälläkin jo alkaa pakkaamaan, ettei sitten tarvitsisi kiireellä lähtiissä pakata. Pitäis varmaan ostaa joku kiva oloasu/yöpuku, jolla olisi helppo imettää eli napit edessä. Voisin ottaa sen mukaan sairaalaankin niin ei tarvitsisi koko aikaa olla sairaalanvaatteissa. Tosin sitä mallia pitää miettiä, kun sairaalassa ollessa jälkivuodon takia on sellaset jättivaipat housuissa, että voi näyttää huvittavalta :D eli siis pitkä paituli ois varmaan paras.

Vauvan kotiuttamiseen olen varannut kevyemmän puvun, jossa vähän vuorta tai jos on lämpöisempää niin ohuen villaisen nutun+potkuhousut. Molemmat sopivat väriltään tytölle ja pojalle. käsiin sitten ohuet tumput ja päähän kypärämyssy, joka suojaa myös kaulan. Paksummassa puvussa on sitten tarvittaessa huppu ja käännettävät hihat niin että kädet jäävät puvun sisään.

Oletteko miettineet itsellenne vaatteita kotiutumiseen?

Rasittavaa, kun tietäisi mitkä vaatteet menevät synnytyksen jälkeen.. ajattelin pestä mukaan jotkut alkuraskaudessa käyttämäni housut ja paidan ja jos käy niin etteivät mahdu niin sitten vaan samoilla vaatteilla kotiin kuin synnyttämäänkin :) Puhtaat alusvaatteet tietysti myös mukaan.

Yhdet(ainakin) imetysliivit pitäisi käydä ostamassa jo, että saa ne heti sairaalassa käyttöön ja sitten ajattelin ostaa pestäviä liivinsuojia, kun ovat paljon mukavampia käyttää, eivätkä mene maidosta koppuraisiksi, vaan ovat ihanan pehmeät käyttää.

No, mutta nyt on taas tullut kirjoitettua riittävästi ole hyviä vointeja vauvamasuille ja tervetuloa kaikille uusille, jotka ovat mukaan ilmoittautuneet!

Alfiina+masuvauva 32+2

Vierailija
8/54 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

kävisikö kaikille tapaaminen torstaina 30.3 esim. klo 14? Paikka voisi olla esim. Siperian Waynes, siellä luulisi olevan päiväsaikaan tilaa, ja sinne mahtuu vaunujenkin kanssa jos jollain on vekaroita mukana. Itselleni käynee kyllä muutkin ajankohdat hyvin, mutta tuossa yksi ehdotus.

Heräsin tänään toooodella aikaisin, outoja nämä yöheräilyt! Sitten vauvelilla taisikin olla vähän aikaa hikka:) Plus hän on keksinyt, että äidin kylkiluita on kiva potkia...

Onko kenelläkään muuten kokemusta siitä, miten nopeasti rautatabletit alkavat vaikuttaa? Mä olen ollut huomaavinani piristymistä jo vähän yli viikon jälkeen, mutta liekö vain plaseboa:)?

Vierailija
9/54 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sympatiaa väsyneille ja sairastaville. Esikoinen heräsi jo 5.30, onneksi sain kuitenkin itsekin vedettyä kahdeksan tuntia unta palloon. Vaikka ei se kyllä siltä tunnu. Nenä valuu kummallakin ja esikoinen kiukuttelee kipeää oloaan.

Br1t säikäytti mutkin, luulin jo hetken että olen oikeasti niin dementoitunut etten muista keskiviikkoa enää olleenkaan :D. Kannattaa muuten yrittää opettaa mies joustamaan niistä lätkämatseistaan jo tässä vaiheessa, sillä viimeistään vauvan synnyttyä niitä kompromissejä on pakko oppia miestenkin tekemään. Vaikka ei sen puoleen, ei munkaan mies edelleenkään omia menojaan yleensä mun takia peru... Nytkään ei esikoista viety mummolaan, kun mies ei voikaan sitä hakea torstaina (koska on mieluummin gastromessuilla).

Nimistä oli puhetta. Mäkin keksin tytölle vaikka kuinka monta vaihtoehtoa, mutta poikien kanssa on vaikeampaa. Se mielestäni nätein nimi meni jo esikoiselle, joten jos meille tulee toinen poika, täytyy sitten keksiä jotain muuta.

Tekisi mieli itsekin lähteä huomenna gastromessuille, mutta kun ikinä ei voi tietää kestääkö selkä kävelyä. Ja viinimessuillahan nyt ei tulisi kuin vihaiseksi kun joutuisi kaikki maistiaiset sylkemään pois ;).

Vauva on hengaillut poikittain jo muutaman päivän ja aina samaan aikaan paukuttaa jaloilla ja käsill kumpaakin kylkeä. Hassun tuntuista, tekeeköhän se siellä jotain perus-haara-hyppelyä?

Jaksuja kaikille, toivotaan että tuo kevätaurinko saa olon tuntumaan vähän paremmalta.

Pampula, poika ja Sintti 30+1

Vierailija
10/54 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä " poikkeava tarjontaisiahan" (olipa hyvä termi :-) on täällä monta! Esikko köllötti rt:ssa koko raskauden joten olen kuvitellut että niin se aina menee. Lisäksi lääkäri siellä äitipolilla oli sitä mieltä että 32 viikkoon mennessä vauveli on jo paikkansa löytänyt joten aloin jo tosissani murehtia sektiomahdollisuutta. Mutta eihän tässä nyt varmaan vielä ole hätäpäivää. Kovasti mahassa on möyritty nyt pari päivää joten mielenkiinnolla odotan perjantaista neuvolaa. Jospa vauva olisi jo kääntynyt takaisin.

Täälläkin meni muuten tuo torstai ihan täydestä :-) Olen sairaslomalla kamalan flunssan kourissa joten ei ole niin tarkkaa noiden viikonpäivien kanssa Tytön vein äsken tarhaan ja nyt nautin harvinaisesta rauhasta yksin kotona. Miten te muut toimitte sairasloman aikana, pidättekö lapset kotona vai veittekö tarhaan? Meillä on tähän asti neiti saanut olla kotona jos jompikumpi ollaan oltu kipeänä mutta nyt olen sen verran heikossa kunnossa etten millään jaksanut kotona viihdyttää. Ja kauhean huonolla omatunnolla vein tytön tarhaan. No, hänellä ei montaa tarhapäivää enää ole edessäkään ennen äitiysloman alkua (säälittävä puolustus...).

Aurina 31+5

Vierailija
11/54 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin jo tuonne kuuskymppisiin, mutta laitanpa nyt tännekin. Tulin juuri sokerirasituksesta. Paastoarvo oli ihan ok (4.7), mutta tunnin arvo oli 11.5 ja kahden tunnin arvo 10, mikä tarkoittaa sitä, että minulla on raskausdiabetes. Voisitteko te, joilla on kokemusta asiasta, kertoa siitä jotain? Menen lähiaikoina sairaalaan, jossa diabeteshoitaja selittää asiaa paremmin, mutta en tiedä tästä raskausdiabeteksestä yhtään mitään.

Kevis rv 29+1 pää pökkyrällä litkusta

Vierailija
12/54 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs tässä näitä strategisia mittoja:

rv 32+1

sf 29 sama kuin 2 vkoa sitten

paino sama kuin 2 vkoa sitten (yhteensä tullu 10,9kg)

paineet 121/69

pisut ok

syke n. 142 (hereillä oli)

Ja kappas kappas, kaveri olikin raivotarjonnassa!

Tämän on ollut pakko tapahtua viime yönä, koska en mitään ole tajunnut ja eilen jyske tuntui ihan varmasti siellä alhaalla kuten ennenkin. Ilmanko nukuinkin vähän paremmin. Pää on kuulema tosi alhaallakin, ihmekö töihin käveleminenkin oli tänään vaikean tuntuista.

Itse ehkä pikkuisen huolestuin tosta ettei paino ja sf oo muuttuneet, mutta sf:n tietysti varmaan vaikuttaa toi asennon muutos, ja ihanhan sitä käyrillä vielä ollaan. Ja toisaalta johan tota painoakin on kymppi tullut, että rupeehan se riittämään...

Unettomuudestakin urputin, mutta terkka vaan hoki että päikkäreitä sitten (vaikka sanoin että EN SAA unta niilläkään). Kai mä kuitenkin näytin sen verran rähjäseltä että rupesi kyselemään mikä muuten on mieliala... MUTTA samaan hengenvetoon aloitti taas sen " huolestuttaako sua kuinka sä vauvan kanssa pärjäät yksin" -aiheen, niin empä sitten viitsinyt sanoa että yleinen mieliala on väsymys ja vitutus. Eikä mua huolestuta ettenkö mä vauvan kanssa pärjää. Eikä mua mikään muutenkaan huolestuta. En vaan saa nukuttua. Piste. Olkoon, enää pari viikkoa.

Jotainhan mun piti johonkin vielä kommentoidakin, mutten muista enää. No pinoudun sitten uudestaan :)

stellis&voitto 32+1

Vierailija
13/54 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs te ootte pistänyt noihin muita tietoja/ toivomuksia synnytyssairaalalle?

Tai tarviiko siihen laittaa mitään, mä esim. tahdon kivunlievityksiä ihan tarpeen mukaan, siis tarvittaessa vaikka kaikki mut jos ei ehdi/voi niin ei sitten. Ni tarviiko toi erikseen mainita, eikös se nyt oo ihan normaalikäytäntö ja oletus?

Vierailija
14/54 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on näköjään ollut eilen ihan oma kalenteri käytössä, sen siitä saa kun nukkuu pitkin päivää!

Sori siis tosiaan kaikille tasapuolisesti, nythän on perkeles KESKIVIIKKO ja torstai on huomenna. Kyllä muta on sitte pölö tullut. Itseasiassa tajusin sen illlla kun olin mennyt nukkumaan(juu, illalla eli joskus 3.30) mutta en millään jaksanut silloin nousta vahinkoani pahoittelemaan.

Noh, toivottavasti tästä nyt ei seuraa sanktiota tai palstan käyttökieltoa...? En tosiaan olisi aloittanut uutta pinoa jos taas olisin ollut siinä kohtaa kalenterissa kuin kaikki muutkin!

Punastuneena Br1t ja Mercedes32

Vierailija
15/54 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ehkä on parempi että mä pysyn täältä pois jonkun aikaa, nyt näyttää siltä että mun pää on ihan totaalisen sekaisin...;)

Todetaan nyt vielä se että tänne ei mitään uutta, samaa vanhaa kun eilenkin. Eli torstai aamuyöllä, hihii vai miten se nyt menikään.

Ai juu muuten, näin hyvää unta viime yönä. Meille syntyi kolmoset. Sairaalassa pahoiteltiin kauheasti sitä Ettei missään vaiheessa oltu huomattu että vauvoja onkin kolme. Kaksi ekaa oli poikia ja kolmas tyttö. Unessa mies sitten sanoi että hän ei ala kolmia turvakaukaloita autoon virittelemään, mun täytyy valita lapsista kaki jotka pidetään. Ja että tyttö tietenkin pidetään koska hän toivoi tyttöä. Enempää en muista mutta aamulla kun heräsin ja kerroin miehelle se kysyi millasena hulluna mä sitä oikein unissani pidän? Mumisin sitte jotain vastaukseksi enkä ehtinyt sanoa oikein mitään ku se sanoi jo että oikeesti me ei tietenkään ois pidetty kun se tyttö!

Että semmosia.

Br1t ja Mercedes 33.

Vierailija
16/54 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keviskö kyseli raskausdiabeteksestä??? Mulla todettiin raskausdiabetes ennen joulua. Muistaakseni paastoarvo ja 1 h tunnun arvo olivat hiukan koholla ja jouduin sitten seurailemaan sokeriarvojani. Nyt mittaan mittarilla kaksi kertaa viikossa koko päivän arvot; paastoarvo aamulla ja 1,5 - 2 h aterian (aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan) jälkeen. Seuraan myös satunnaisesti paastoarvoja. Kävin myös OYS:issa diabeteshoitajan juttusilla. Syötävä on tiheästi ja ruisleipää joka aterialla kaverina. Hiilihydraattien määrää vahditaan. Minulla on ruokavaliolla pysyneet toistaiseksi sokerit kohdillaan. Alussa otti päähän koko touhu, mutta nopeasti siihen tottuu. Ja kun syöt " väärin" pompsahtaa sokeriarvo armottomasti ylös. Meidän naapurirouvalla on joka raskaudesta seurattu sokeriarvoja.. Itselläni ei aikaisemmissa raskauksissa ole ollut ongelmia. Mutta..kyllä se siitä!

Kävin siis neuvolassa: Verenpaine ei ole alkulukemista muuttunut, jännitän mittaamista tolkuttomasti joka kerta :o( Kotona arvot ovat kuitenkin kunnossa. Neuvolan täti puhutteli tytteliä touhu-tiinaksi..meno oli vilkasta ja sydänäänet 160 - 185. Pissassa aavistus proteiinia, ei kuitenkaan plussalla. Painoa oli tullut +900 g (alusta asti 2,6 kg) Ja RH- kontrolliverikoe oli ok.

Veto meinaa loppua, vatsa on jo valtava. Olisin saanut saikkua jo 3 viikkoa sitten, mutten vielä huolinut. Viikko sitten en päässyt sängystä ylös, olin niin kipeä. Supparit tuntuivat ristiselässä kipeästi. Mutta kun olin talvilomalla niin lepäilin sitten päivän ja nappasin panadolin. Se auttoi. Neuvolantäti sanoi kyllä, että tuskin olen loppuun asti töissä ja arveli että saikku kilahtaa 27.3 olevalla OYS:in keikalla viimeistään. Mulla on välillä supistuksia ja lonkat ovat ikävän kipeät ja masu painaa häpyluuhun ikävästi/ kipeesti. No siis sinne asti (eli 2 viikkoa) taaperretaan hitaasti päivä kerrallaan ja alan pikkuhiljaa siivoamaan työpöytää.

Joku kyseli vauvan vaatettamisesta... Itse olen varannut fleesehaalarin neidille kotimatkaksi, body+kokopotkupuku alle ja tietysti tumput ja töppöset ja kypärämyssy+lakki täytyy olla.

Voimia kaikille toukokuisille masun kasvattajille!

Liz rv 30+1

Vierailija
17/54 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnä se Tampere tapaaminen:

Mulle sopii torstaina 30.3 klo 14 Siperian Waynes, niinkuin Aurora ehdotti. Mites muut???

Aminan ehdotus masun irrottamisesta oli loistava, olisi siinä luonnolle tuotekehittelyn aihetta. Saisi sitä mieskin sitten joskus oikeesti koitaa tätä masua. Ei se niin helppoa ole... se olisi sitä tasa-arvoa. ;)

Kevis:

Mulla on todettu raskausdiabetes jo joskus viikolla 20 ja risat, mut ihan dietillä on saatu kurissa pysymään, tosin joo... ihan en ole diettiäkään aina noudattanut. Sokereita mittailen kotona 2 kertaa viikossa 4 kertaa päivässä. Aamulla ja 1h aamiaisen jälkeen sekä ennen päivällistä ja 1h sen jälkeen. Arvot ovat onneksi pysyneet rajoissa, joten sen kummempiin toimiin ei olla ryhdytty.

Sairaala kassi ja vauvan vaatteet:

En ole kyllä vielä ajatellutkaan. Itselle otan mukaan omat tossut (sairaalan kun on jotenkin yöks) ja hygienia tuotteet. Muutenhan sairaala sitten tarjoaa kaiken, ihana on tuo paita ja verkkoalushousut :), hih, tyylissä löytyy. Ehkä ristikoita ja ehkä fläppiksen tai kirjan... ajankuluksi. Ja tärkein tietty on kamera! ja paljon suklaata toivottavasti tulee lahjoina. Nuo oli mukana viimeksikin, tosin ei fläppistä, mutta nyt aattelin et jos vaikka leffoja katselisi.

Samoissa vaatteissa ajattelin poistua, kun sinne menin tai sitten mies saa tuoda jotain.

Vaavin vaatteista en osaa sanoa, joku pieni potkis ja sitten muuta ilmojen mukaan. Sitä kun ei tuossa toukokuun lopulla oikein tiedä millaiset ilmat on. Niin ja meillä on tosi lyhyt matka kotiin...

Esitietolomakkeesta:

Viimeksi esikkoa odottaessani laitoin " kivuttmasti ja nopeasti, kiitos" . Nyt en laittanut mitään, kun ei sitä osaa etukäteen ajatella mitä tapahtuu. Kohdataan jutut sitten, kun tulevat vastaan. Niin ja perhehuone olisi tietty kiva, mutta taitavat mennä sellaisille joilla on jotain komplikaatioita tai jotain. Tays taitaa edelleen olla aika täynnä. Niin ja haluan tietysti uskoa, että kuulun niihin joiden synnytys menee normaalisti ja nopeasti ;)... ja äiti sekä lapsi voivat hyvin.

Voimia sairastupiin ja muuten väsyneille.

Niin ja hyviä unia meille unettomille zzzzz....

typy ja pähkynä30+

Vierailija
18/54 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty täälläkin...

Painoa on tullut 490gr/vko, eli yhteensä n.7kg.

Sf mitta on 28cm, eli turvallisesti keskikäyrää mennään.

Hb:tä ei edes mitattu, vaan jatkan rautalääkkeiden syöntiä.

Vaavin syke oli n.140, samaa rataa kuin ennenkin. Ja raivotarjonnassa on. Toivottavasti pysyykin siinä!!

Pissasta löytyi jotain ( en muista sitä nimeä......), joten labran kautta kotiin ja hiivahan sieltä löytyi =/ Tosi kummallista kun ei ole oireillut mitenkään, ja yleensä jos mulla on hiivatulehdus niin se kutina on ihan hillitöntä!!!!

En siis osannu yhtään epäillä että olisi ollut mitään tulehdusta. Terkka epäilikin että nuo mun masun pakottelut ja kivistykset saattaaki johtua vaan tosta hiivasta....

Nimistä: Tytölle on meilläkin monia nimivaihtoehtoja, mutta niin se vaan on että pojalle on hankalampaa keksiä! Vaikka on meillä pikku-ukkelillekkin jo nimi ( tai siis mulla on, mies ei vielä tiedä mitään...) =D

Siirrynpä tytön kans lastenohjelmia kattomaan..

Kristiina rv 31 tasan

Vierailija
19/54 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just heräsin! Siis päikkäreiltä. Tytölläkin meni unet myöhäseksi ja nyt on kaamea narina päällä:( Aamulla oltiin mun kaverilla kyläilemässä ja huomenna ois neuvola. Tänään ei oo ollu mitään kummia oireita. Pitäkäähän peukkuja, että mulla ois kaikki arvot huomenna ok!

Ai kauhea, täytyykin muistaa viedä huomenna neuvolaan se esitietolomake. Oon aikoja sitten täyttänyt muun paitsi sen toivomukset osuuden. Enpä tiedä laitanko siihen nytkään mitään, kun tilanteen mukaanhan siinä sitten mennään...

Meillä on vauvalle kotiintulovaatteiksi valittu puolipotkarit+boby, tossut, tumput, kypärämyssy+ohut hattu ja fleecehaalari. Saattaa kuitenkin olla toi päällihaalari liian kuuma, varsinkin jos synnytys menee juhannuksen tienoille, niin kun luultavasti käykin.

Kremppaa ja muuta vaivaa on kyllä vaikka muille jakaa, muttei kuitenkaan niitä suppareita:(

Äh, täytyy mennä tytön luo kun pitää ihan kauheeta nitinää!

pricilla 28+1

Vierailija
20/54 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirvee närästys taas tullu takasin. istun hetken täällä koneella ja odotan et csi alkais.

masun irrottelu kannatan minäkin. ois niin rentoutuvaa istua partsilla röökillä ja kattoo kun mies tuskistelee sohvalla kun kaikki paikat ihan rikki ja on närästys, ummetus ja peräpukamia...heh..joskus vielä hirveet nikat vaikka ollu ilman tupakkaa siitä asti kun plussasin. tulee olee tosi vaikeeta olla polttamatta sitten joskus kun imetys loppuu. vaati vaan paljon tahdonvoimaa.

väsyttää ihan hirveesti mut kello niin vähän et jos nyt menee nukkumaan niin herää keskellä yötä ja ei tuu uni uudestaan. ja harvoin tulee katottavaa ohjelma joten pakko sinnittää.

voikaa hyvin jatsemppiä pricillalle huomiseen neuvolaan! toivottavasti arvot hyvät!

kuulemiin,

my_selene ja " isin tyttö" rv 29+2