Kånken "kettureppu", värien kesto kulutuksessa?
Katselin prismassa koululaiselle kyseistä reppua, ihania värejä, mutta itse oon aika tarkka silmäinen ja huomasin että moni reppu kun oli ihan rypyssä niin taitoa/ryppy kohdista väri oli kulunut..luulisi 70e repulla olevan parempi kulutuksen kesto, jos jo kaupassa väriä kulunut? Miten käytössä olette huomanneet, en tarkoita pesua, silloin kai väri haalenee, näin olen kuullut ettei siedä pesua, mutta ihan perus jokapäiväisessä käytössä, pysyykö värit hyvinä? Itse katselin vihreää, lilaa ja uutta ns viinin punaista. Luvattu laatu houkuttaa itseä, kyllästyttää kun moni reppu hajonnut, vetskarit, kantokahva, milloin mikäkin. Ja meillä tyttö joka huolehtii tavaroistaan että ei ole siitä kiinni.
Kommentit (16)
Ihmekös tuo että värit lähtee, kun rumilukset valmistetaan jossain Vietnamin hikipajoissa lapsityövoimalla.
Itselläni on vihreä eikä ole värit kuluneet vuosien varrella yhtään vaikka olen ulkotöissä eli on kaikki päivät mukanani ulkona. Pinta vain on muuttunut karheaksi kun olen pessyt normaalilla pesuohjelmalla mitä ei vissiin pesuohjeissa suositellakkaan. En tiedä miten noista jostain on sitten saatu värit kulumaan (omani on vanhahko mutta kuitenkin samaa "uustuotantoa"). ehkä jotkut tietyt, esim kirkkaat värit kärsivät eri tavalla kuin toiset.
Älä helkkarissa osta tuota reppua. Teet lapsestasi yleisen halveksunnan kohteen.
Känkkeni patinoituu sillä tavalla kauniisti ikääntyessään. Lisää vain sen arvokkuutta.
Vierailija kirjoitti:
Känkkeni patinoituu sillä tavalla kauniisti ikääntyessään. Lisää vain sen arvokkuutta.
Aivan, patinoituneesta repusta voi pyytää kirpparillakin melkein uuden repun hinnan. Konkkaaja on kuin upea merkkilaukku!
Kånkeneista sanotaankin, että ne päästävät väriä. Muutoin kyllä tuo hieman kulunut look kuuluu niissä asiaan, joten siitä ei kannata olla huolissaan.
Itse olen ihan keski-ikäinen kånkenin käyttäjä ja on todettava, että kestävämpää reppua saa hakea. Materiaali saattaa tuntua aluksi jäykältä, mutta se pehmenee käytössä. Värikin (musta) on pysynyt aivan ennallaan. On säänkestävä, ultrakevyt sekä selkähihnat pysyvät napakasti siinä kohden kuin on säädetty vaikka itse reppu olisi täyteen pakattu. Reppu kestää vuosia.
Prismasta? Ettei vaan ollut niitä reppuja, joihin kånken-hullu kehuskeli täällä vääntäneensä tortut?
Kånkeneissahan ei ole ongelmana niiden kestävyys vaan rumuus. Miten kukaan itseään kunnioittava ihminen kehtaa kanniskella moista pahvilaatikon muotoista kapistusta selässään?
Rekånkenin, siis sen kierrätetyistä materiaaleista (muivipulloista muistaakseni) tehty version, pitäisi kestää kulutusta paremmin. Etenkin värin pitäisi tekotavan vuoksi pysyä uudenveroisena. Itse sain viime keväänä lahjaksi, on ollut päivittäisessä käytössä, kastunut ja pesty jopa koneessa, ja väri ei ole normikånkeneille tyypilliseen tapaan haalistunut yhtään (tummanharmaa reppu mulla). Toinen ero on siinä, että tässä ei ole sitä valko-punaista kettulogoa vaan repunvärinen kirjailtu logo, jos se sattuu olemaan taärkeä - itse tykkään tästä enemmän. Koirankarvat siihen kyllä jää tosi tehokkaasti kiinni (koko reppuun siis eikä siihen logoon :))
Materiaali on kieltämättä vähän jäykähköä ja ryppykohdat korostuu ajan kuluessa. Ainakin tuossa etutaskussa sen huomaan. Nyt minulla on vaalean beigen värinen ja pysynyt varsin hyvänä vuoden käytön jälkeen.
Sori kirjotuvirheistä, nakkisormet ja puhelin ei oikein tykkää tehdä yhteistyötä :)
Mä olen saanut 50 euroa käytetystä Kånkenista joka oli jotain 10 vuotta vanha! Kyseessä siis laatutuote joka paranee vanhetessaan.
7-luokkalaiselle tytölle ostettiin koulurepuksi Kånken elokuussa 2014, nyt viikko sitten huomattiin että pohjasta saumalanka kulunut pois/katkennut, lanka puuttuu 3 cm matkalta, lisäksi pohjasauma auki (kulunut ?) samalta kohdalta 3 cm matkalta ! Reppu ollut siis yläkoululaisella päivittäisessä käytössä koulureppuna. Luulin että olisi kestävämpi reppu....
Oon just viemässä kirppikselle myyntiin tummansinisen Kånkenin (Oulu). Ostettu pari vuotta sitten ja oon käyttänyt ehkä kolme kertaa, ei ollutkaan tämmösen aikusen naisen juttu. Menisköhän kaupaksi, jos pyytäs 30 euroa vai onko liikaa?
On meidän kånkkeneista kyllä juuri taitos/ryppykohdista värit kuluneet mutta ehjinä on pysyneet (vetskarit, saumat jne). On siis useamman koulurepun kokemus. Pintaa saa uudistettua käsittelemällä sen mehiläisvahalla. Samalla pinta tulee vettähylkiväksi. Partioaitan sivuilla on ohjeet G-1000-housujen vahaukseen ja samaa ohjetta voi soveltaa reppuihin. Vahan tilasin muistaakseni varuste.netistä.
Up