Paljonko olet ottanut lainaa autoa varten?
Entä paljon luulet saavasi autosta takaisin, kun myyt sen? Itse en haluaisi ostaa autoa lainalla, mutta tietty se tarkoittaa sit alle 10 000 autoa ja, joka pitää ajaa romuttamolle asti. En tiedä, mikä olis järkevää.
Kommentit (27)
10 000 eurolla tai vähän alle saa aivan passelin auton, jonka voi huoletta ajaa ns. loppuun asti, ja sellaisistakin saa helposti 1000 e. Eli kulut 9000e. Jos autoa käyttää vaikka 5v, niin kulut on 1800 e/vuosi.
Jos taas ostat 30 000 euron auton ja 20 000 euron lainan, niin viiden vuoden päästä saat autostasi vaihdossa ehkä juuri 10 000 e, jolloin auton kulut on ollut 4000 e/vuosi + korot.
Itse en ole koskaan autolainaa ottanut, enkä ota. Sillä ajetaan, mihin on varaa.
Autolainaa 0e. Tyhmin laina ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä näin. Auto maksoi uutena melkein 60000 euroa ja maksoin sen itse.
Autolaina on kyllä surkein investointi ikinä.
Ei tulisi mieleenkään ottaa autoa varten lainaa. Poikkeuksena ehkä se, jos autoa käytetään johonkin työhommaan ja ostetaan esim. firmalle pakettiauto. Mutta tavalliseen yksityisautoon en kyllä lainaa ottaisi ikinä.
Äidiltä lainasin korottomasti 5 000 euroa, maksoin kahdessa vuodessa takaisin. Auto siis maksoi 10 000 e. Siitä on 8 vuotta ja hyvin tämä vielä pelittää. Olen tässä säästellyt seuraavaa autoa varten, kohta on kymppitonni koossa. Tämä nykyinen oli pakko ostaa osin lainalla, koska edellinen auto alkoi osoittaa hajoamisen merkkejä. Annoin sen vaihdossa (3000 e). Näin sen ajossa vielä neljä vuotta sitten.
Ostakaa järkevästi oikein hinnoiteltuja autoja!
http://www.nettiauto.com/yritys/ostetaanautoja
Ollaan otettu arviolta jotain 14 000 ja 4 vuoden maksuaika. Nyt tuo auto on maksettu ja ajellaan sillä vielä monta vuotta.
Autolla ikää 8 vuotta ja kilsoja takana 80 000.
Juuri pestiin auto ja kiiltelee kuin uusi.
Laina otettu koska rahaa ei ollut tarpeeksi. Korko oli 0 prosenttia niin että kyllä kannatti. Iso oli kyllä kuukausi erä mutta nyt se on ohi.
Auton ostaminen lainalla tarkoittaa useimmille osittain lainalla osamista. 10000 omaa rahaa ja lainaa otin 14000 kolmeksi vuodeksi. Maksoin lainan pois 2.5 vuodessa. 0- korko laina.
Tarkoitus ajaa tämä auto 7-vuotiaaksi. Sitten ostan pienemmän ja edullisemman uuden auton. Ja todennäköisesti laina 50% hankintahinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse investoinnista vaan että autossa on mukava istua ilman räkäisiä ja epämääräisiä ihmisiä ja pääsee helpolla joka paikkaan.
Ollaan aika paljon valmiita maksamaan siitä ettei bussiin tarvitse mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuha on varaani. Mikäs siinä. Warren Buffetti joskus sanoi että jos sulla on Kasko vakuutus, niin ajat tuloihisi nähden liian kalliilla autolla.
Otin vuonna 1996 60.000 markkaa, eli noin 10.000€ lainaa käytettyyn laatuautoon. Olin vastavalmistunut ja ensimmäisessä työpaikassani. Oli opintolainaa ja asuntolainaa, joten ei ollut rahaa autoon käteisellä. Maksoin lainan 3 vuodessa. Ajoin sillä autolla vuoden 2015 syksyyn saakka, eli 19 vuotta ja 200.000 kilometriä, kunnes myin sen 600€:lla.
Minusta se oli aivan mielettömän hyvä kauppa. Nykyisen auton ostin käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuha on varaani. Mikäs siinä. Warren Buffetti joskus sanoi että jos sulla on Kasko vakuutus, niin ajat tuloihisi nähden liian kalliilla autolla.
Puhvetti oli väärässä, vaikka muuten aika nokkela talousmies onkin ollut.
0e. Mies otti 20 000e. En tiedä hänen suunnitelmiaan auton suhteen. Itse ostan halpoja ja ajan loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä työttömälle.
Eikö autoliikkeestä ole tarjottu rahoitusta sulle? Me saatiin. Ostettiin hyvä auto ja autoliikkeen rahoitus oli erittäin edullista.
Sain rahoituksen niin pienellä korolla, että oli reippaasti kannattavampaa ottaa laina kuin irroittaa rahat sijoituksista. 18 000e aika tarkkaan, kymmenisen vuotta tuolla ajelee ja ehkä siitä sen pari-kolme tonnia saa sen jälkeen takaisin.
Monelta yksisilmäisesti lainat tuomitsevalta jää usein vaihtoehtoiskustannukset huomioimatta, välillä se laina on halvempi kuin käteisellä maksaminen, kuten esim nyt oli.
1. ostamani auto maksoi 19000 ja maksoin käsirahaa 4500 euroa. Eli velkaa jäi 14500. Ajoin auton loppuun. Ostin keväällä uudemman ja maksoin siitä 24000 e. Käsirahaa oli 3500 euroa. Autolainaa on siis vielä reilusti. Elämä on.
No itse olen ostanut uuden ja ajanut sen loppuun. Nyt alla toinen uusi ja ajan tämänkin loppuun. En jaksa vaihtorumbaa kolmen vuoden välein...enkä jatkuvaa lainaa.
En ole ottanut autolainaa enkä ota. Rahanhukkaa koko peltilehmä, vaikka sillä käyttöarvoa onkin.