Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienituloiset perheet

Vierailija
07.01.2017 |

Miten ihmeessä pärjäätte? onko teillä monta lasta? miten asuminen?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokittelen meidät vähätuloiseksi perheeksi mutta voin olla väärässä. Miehen kuukausipalkka 1600€, mutta vaihtelee. Joskus saattaa olla 1300€ ja joskus 1900€. Itse olen äitiyslomalla ja saan minimi äitiyspäivärahaa joka on kuukaudessa 600€ + lapsilisä 100€. Eli yhteensä noin 2300€. Asumiseen menee 1000€, laskuihin 400€. Loput käytetään ruokaostoksiin ja laitetaan säästöön. Kuukauden lopussa aina tilit nollilla. Hyvin me pärjätään. Kyllä ihminen pärjää kun on pärjättävä :)

Vierailija
2/2 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taas muista tarkkoja lukuja, voi siis olla ettemme edes kuulu pienituloisiin. Ei ainakaan tunnu siltä että kuuluisimme. Talouden nettotulot noin 2000e lapsilisä mukaanluettuna. Minä töissä, mies työtön, yksi lapsi. Asutaan pienellä paikkakunnalla ja rivarikolmiota maksellaan hyvää tahtia pois, syödään määrällisesti tarpeeksi terveellistä kotiruokaa, lapsi harrastaa. Kerran vuoteen tehdään ulkomaanreissu, vaatteet ostetaan kirppareilta ja uutena, tarpeen mukaan.

Totta on, että pakka hajoaisi jos lapsia olisi enemmän. Ei pelkoa, ei ole tulossa. Elämä on aika helppoa ja mukavaa näin, en koe että jäisimme mistään paitsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä