Paljonko teille jää rahaa asumiskulujen jälkeen?
Kerro myös, missä päin asut ja kuinka suuri perhe kyseessä.
Pohdin, kannattaako meidän muuttaa Helsinkiin/muualle pk-seudulle, kun meille jäisi siellä nettona 3000e/kk. Miehelle ei oikein ole töitä täällä maalla, mutta täällä vuokra on puolet halvempi... Eli elääkö tuolla miten hyvin, jos lapset menevät pk?
Kommentit (20)
Asumisen jälkeen jää 1500€/kk ja pärjään mielestäni ihan hyvin Helsingissä.
2aik+ teinit 17/21. Tuloista jää lainan ja vaatikkeen jälkeen käteen yhteensä n. 4000e
Et ikinä usko miten kallis pk seutu on, ennen kuin näet. Jo auton parkit yli 100 € kuussa.
Kaupunki Etelä-Suomessa, 3 henkeä ja käteen jää nettona kaikkien asumisen (esim. lämmityskulut, vakuutukset, puhtaanapito jne jne) kulujen jälkeen 4480 €.
Pidän exelissä kirjaa talousasioistani, siksi aika tarkkaan pystyn sanomaan...
Meillä tuosta jää säästöön kuukausittain yli puolet, joten eiköhän sillä 3-tonnilla pärjää. Riippuu tietysti kulutustottumuksista.
n. 1000 euroa, Helsingissä, kaksi lasta päivähoidossa. Tulomme n. 4000 netto yhteensä.
Vuokran, veden, sähkön jälkeen mulle jää noin 260 euroa käteen. Saisin varmaan sossusta jotain, mutta en kehtaa hakea.
Nettona tienaamme 3000e/kk sisältäen jo työsuhdeasunnon vuokran. 2 aikuista ja lapsia tulee joskus. Nyt on varaa matkustella 2-3x vuodessa ja ostella kaikkea kivaa. Helsingin kantakaupungissa asumme.
Niin mitä lasket asumiskuluihin? Vakuutukset, sähköt, vesi, jätemaksut, vastike, vuokra, laina, yhtiölaina, kiinteistönhoito, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vuokran, veden, sähkön jälkeen mulle jää noin 260 euroa käteen. Saisin varmaan sossusta jotain, mutta en kehtaa hakea.
Kannattaa hakea, nythän toimeentulotuki haetaan Kelasta!
Mulla jää 3700 vaimosta en tiedä kuitenkin vähemmän. Ei ole ollut pulaa rahasta. Koodailen nettisivuja ja raha tulee mainostuloista.
Hyvästä säästä on http://bit.ly/2iPZy95
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä lasket asumiskuluihin? Vakuutukset, sähköt, vesi, jätemaksut, vastike, vuokra, laina, yhtiölaina, kiinteistönhoito, jne.
Kaikki kaikki. Vuokralla asuessa ei välttämättä tarvitse maksaa itse edes sähköä, joten asumiskustannukset koostuvat vain vuokrasta. Omassa ok-talossa täysin eri asia.
Lidl-miehelle jää noin 350-400 € käteen asumiskulujen jälkeen. Asun Helsingissä. Säästöön jää hyvin rahaa, pankkitili sen kun paisuu, kun käyn Lidlissä ja muissa halvoissa kaupoissa. Säästin esim. viime vuonna yli 3000 €.
T. Lidl-mies.
Asumiskulujen jälkeen, johon lasken veden, sähkön ja vakuutuksen, jää n. 1500€. Asutaan kahdestaan päiväkoti ikäisen kanssa helsingissä n. 10 kilsan päässä keskustasta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla jää 3700 vaimosta en tiedä kuitenkin vähemmän. Ei ole ollut pulaa rahasta. Koodailen nettisivuja ja raha tulee mainostuloista.
Hyvästä säästä on http://bit.ly/2iPZy95
Se välillä vituttaa kun pitää käydä mainostelee näillä sivuilla, kun google ei muuten nosta sivua ylös hakutuloksissa. Ainoastaan sanoman ja alman sivut on ylhäällä-
Netto 8400 Helsinki.
Asuminen 1300+ yksi auto 400 + ruoka 1000 + muuta
Hyvin jää rahulia. 2 lasta+ 2 vanhempaa.
Vierailija kirjoitti:
Laita vaan hakemus menemään, tuet haetaan nykyisin Kelasta eikä sossusta. Muistaakseni yksinäiselle pitäisi jäädä jotain 500e paikkeilla pakollisten laskujen jälkeen.
Nyt vielä 2k ja puolet asumiseen. En saa opintotukea tai mitään, mutta helmikuussa alkaa duunit minullakin ja sitten nettoamme lähes tuplat. Ei lapsia ja sijainti Helsinki.
Meille kahdelle jää joku 1200 € laskujen jälkeen. Ollaan molemmat työttömiä. Hyvin riittää. :)
Keski-Suomi, kahden aikuisen työttömän talous. Laskin juuri että työmarkkinatuesta ja asumistuesta jää vastikkeen + sähkölaskun maksun jälkeen kummallekin 370 euroa kuukaudessa.
Eipä tästä sinulle mitään hyötyä ollut, halusin vain vastata otsikon kysymykseen.