Mietityttää kun lapsille ei tule jäämään mitään perintöä
Köyhänä perheellisenä kun kaikki raha menee elämiseen. Onko se lapsille aivan kamalaa jos mitään ei jää perinnöksi?
Kommentit (10)
Köyhällä on joko liikaa lapsia tai väärät prioriteetit kun mietit mitä "pitäisi" jättää jälkeensä.
Lapsesi saisivat mahdollisen perinnön todennäköisesti ehkä joskus 60v. Tuskin on kamalaa.
"Lapset" ovat keskimäärin noin 60-vuotiaita perinnön saadessaan.
Vaan ainahan kannattaa syyttää Sipilää tästäkin.
Saako Suomessa muutkin kuin eteläsuomalaiset ja rantaruotsalaiset perintöä??
Ei kannata jättää perintöä. Ne tuhlaa perinnön. Ja sinä kituutit sen vuoksi.
Minun vanhempani 77 v ovat vielä elossa ja elävät varmaan vielä 10 vuotta. Olen silloin itse 60 v. Mihin minä perintöä tarvitsen?
Minusta tuntuu, että olisi helpompi jos isältä ei olisi jäänyt perintöä. Ota henkivakuutus joka kattaa hautauskulut, se riittää. Niin ja en ole 60-vuotias vaan 24.
Perintö voi olla myös henkistä, hyvät käytöstavat, empatiakyky, työelämän pelisääntöjen osaaminen, työmoraali, halu kehittää itseään, tieto,mitenhuolehtii terveydestään.
Henkinen(kin)pääoma auttaa eteenpäin elämässä.
Olisin meagaonnellinen, jos vanhemmilta ei tulisi mitään perintöä. Perintöveron kanssa kikkailu saattaa pahimmillaan johtaa siihen, että perijä joutuu ottamaan lainaa, että saa verot maksettua. Tuttavalla on just tämmöinen tilanne. Isä kuoli, äiti vielä elää. Vanhempien asunnosta puolet perinnöksi, mutta äidillä tietysti elin-ikäinen asumisoikeus. Vero pitää maksaa silti.
Mun vanhemmilta ei paljoa olisi tulossakaan, miehen vanhemmilta ehkä jotain. Luulen, että oman sisareni kanssa ei tarvitse riidellä mistään, mut miehen sisarten kanssa voi olla vielä tiukka paikka. Itse en aijo mitenkään sekaantua, mut joudun tietysti seuraamaan. Vanhemmat käyttäköön varansa eläessään itseensä, ettei jälkipolvi jää pulaan.
Ei jää jälkeeni manttaalit, ei korut eikä kalliit taulut
vaan jää nuo iltojen idyllit ,suviluonto ja linnunlaulut
Talviset hanget ja raikas sää, kotimaa joka kauniilta näyttää
niin paljon kaunista jälkeeni jää, sitä saat sinä vapaasti käyttää
- tällaisen perinnön isäni jätti
Mitä sitten 🙄
Tuskin saan itsekkään omilta mitään muuta kuin huonekalut...