Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvauksen hakeminen VR:ltä myöhästyneen junan vuoksi.

Vierailija
07.01.2017 |

Tietääkö joku että löytyykö netistä jostain VR junien toteutuneet matka-ajat?

Viime vuoden puolella juna oli pari tuntia myöhässä. Olen hakemassa korvausta, mutta pitäisi nyt tietää että oliko juna myöhässä yli vai alle kaksi tuntia. Löytyykö näitä tietoja jostain.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haet vasta nyt korvausta?

Vierailija
2/11 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla oli juna reilusti myöhässä niin konduktööri on kuulutti korvauksen hakemisen mahdollisuudesta ja jonkin nettisivunkin ilmoitti mistä löytyy lomake. Matkalla ajattelin että haen, mutta loppujen lopuksi loman jälkeen ei tullut haettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lipussa kai se aikataulun mukainen aika lukee. Varmaan muutenkin tarvit lipun että voit korvausta hakea.

Vierailija
4/11 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha vaiva. Kaikki nämä "valitukset käsitellään tapauskohtaisesti" -käytännöt tarkoittavat sitä, että korvaukset jäävät pääsääntöisesti saamatta mutta valittajat pidetään tietämättöminä toistensa tilanteesta ja yhtiön korvauskäytännöstä.

Vierailija
5/11 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tiedä, paljonko junasi oli myöhässä, mutta korvausta pitäisi myöhästymisestä saada?

Hohhoijaa.

VR tietää vastauksen, kysy sieltä.

Vierailija
6/11 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siitä myöhästymisestä oli haittaa niin muistat kyllä paljonko se oli myöhässä.

Vierailija
7/11 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turha vaiva. Kaikki nämä "valitukset käsitellään tapauskohtaisesti" -käytännöt tarkoittavat sitä, että korvaukset jäävät pääsääntöisesti saamatta mutta valittajat pidetään tietämättöminä toistensa tilanteesta ja yhtiön korvauskäytännöstä.

Kyllä sen vakiohyvityksen lipun hinnasta saa kaikki, jotka hakee.

Muut valitukset (esim. ei ehdi varaamalleen lennolle) käsitellään tapauskohtaisesti.

Vierailija
8/11 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet sen mukaan mitä muistat, jos muistikuvasi on yläkanttiin, niin VR kyllä korjaa virheesi maksaa korvauksen sen todellisen mukaan.  

Vierailija
9/11 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollahan tienaisi aika hyvin. Ei mitään pelkoa, etteikö juna olisi myöhässä.

10/11 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haet sen mukaan mitä muistat, jos muistikuvasi on yläkanttiin, niin VR kyllä korjaa virheesi maksaa korvauksen sen todellisen mukaan.  

Mä oon hakenu useampaankin kertaan ja aina saanut nopeasti rahat tilille. Korvaus tunnista oli -25% ja kahdesta tunnista -50%. Opiskelijana sitä oikein aina pettyi, kun juna nytkähti pöpelikössä liikkeelle.

Rajat on tosiaan aika minuutintarkat. Esim 59min myöhässä ei riitä. Sinun täytyy vaan tietää lippusi tilausnumero, aika ja junatyyppi (Pendolino,Ic ym).

Hakeminenhan on ilmaista.

https://www.vr.fi/cs/vr/fi/hyvityslomake_fi

Vierailija
11/11 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katot siitä lipusta alkuperäisen ajan ja muistat varmaankin a) lähtikö juna ajoissa ja b) mihin aikaan olit perillä sillä junayhteydellä ja sillä asemalla, jotka lipussa olivat.  Laita googleen VR hyvityslomake. 

Olen käyttänyt pari kertaa ja parissa viikossa on ollut korvaussumma pankkitilillä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi