Onko keskivertokuukautiskierto tosiaan 28 päivää?
Muistaakseni itselläni on 21 päivää, voiko olla mahdollista. Auttaisi tietenkin jos olisin kirjannut ylös.
Kommentit (10)
Lasketko varmasti oikein? Ensimmäinen vuotopäivä on aina kierron 1. päivä. Kannattaa merkitä ylös.
Itsellä on 29 päivää, paitsi kerran vuodessa jostain syystä 21 päivää. Olen siis seurannut nyt 5 vuotta joka kuu tunnollisesti.
Nykyään on ilmaisia, hyviä sovelluksia aiheeseen liittyen, esim. Clue ja Ovuview.
Mulla on 30 päivää :) tosin sina heinä-elokuussa kierto on 38-40 päivää ja joka vuos oon tehnyt raskaustestin siinä kohtaa :D
Mulla vaihtelee 20-24 päivää. Toisilla on luonnostaan pidempi kierto, toisilla lyhyempi.
Ongelma on juuri se kun en ole laskenut. Söin välillä hetken pillereitä ja jätin pois enkä ole kirjannut ylös kuukautisia. Muistelin että joskus oli 21 päivää mutta ehkä laskin silloin väärin. Viimeiset kuukautiset alkoivat jouluaattona, yritän tässä päätellä seuraavaa ovulaatiopäivää.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on 29 päivää, paitsi kerran vuodessa jostain syystä 21 päivää. Olen siis seurannut nyt 5 vuotta joka kuu tunnollisesti.
Nykyään on ilmaisia, hyviä sovelluksia aiheeseen liittyen, esim. Clue ja Ovuview.
Tuleeko tuo lyhyempi kierto aina samaan aikaan vuodesta?
Mulla menee ihan miten sattuu. Parista viikosta pariin kuukauteen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko tuo lyhyempi kierto aina samaan aikaan vuodesta?
Joko heinä- tai elokuussa 😀
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 30 päivää :) tosin sina heinä-elokuussa kierto on 38-40 päivää ja joka vuos oon tehnyt raskaustestin siinä kohtaa :D
Nyt olen syönyt pillereitä jo monta vuotta, mutta minullakin oli luomukierrossa aina heinä-elokuussa pidempi kierto. Ajattelin silloin, että helteet pistävät kropan sekaisin, mutta tietääkö kukaan, mistä tuollainen "säännöllinen epäsäännöllisyys" voisi oikeasti johtua?
Mulla on hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen vakiintunu kierto just eikä melkein tasan neljään viikkoon, eli se 28 päivää.
Teinistä asti söin Diane novaa, kolmekymppisenä esikoinen ja imetyksen takia minipillerit, jotka eivät sopineetkaan. Niiden lopettamisen jälkeen ekat menkat kestivät kolmatta viikkoa, mutta sitten kierto säännöllistyi melkein kellontarkaksi.