Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eläinallergiat ja lemmikkitaloudessa kyläily

Vierailija
06.01.2017 |

Kysyisin neuvoa niiltä allergikoilta jotka pystyvät kyläilemään lemmikkiperheessä. Miten saatte kyläilyn onnistumaan mahd. kivuttomasti varsinkin jos paikassa ollaan yötä tai useampi yö? Tarvitsetteko lääkärin määräämiä troppeja vai pärjäättekl käsikauppalääkkeillä ja mitä muuta huomioitte?

Kyseessä on siskoni jonka luona kyläilemme usein useamman yön koska asuu aika kaukana. Hän on ottanut koiria joille olen allerginen, saan niistä nuhaa, silmäoireita ja ihottumaa vaikken juurikaan koske niihin enkä nuku niiden kanssa samassa huoneessa.

Viime vierailukin meni hieman harmillisissa merkeissä koska oloni oli melkein koko ajan nuhanenä, väsynyt ja epämukava. En kuitenkaan haluaisi lopettaa vierailuja tai mennä hotelliin koska lomavierailut on vanha, hauska tapa ja lapset ovat parhaita kavereita keskenään.

Eläinallergiani on todettu testein ja niiden mukaan se on kohtalaista tasoa, ei pahin mahdollinen mutta ei myöskään ihan lievä. En ole ennen ollut vastaavassa tilanteessa joten en nyt sitten oikein tiedä miten toimia että pärjäisin tämän kanssa.

Hyviä vinkkejä kehiin siis jos jollain löytyy, kiitos jo etukäteen :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat ap olla se rumempi ja tyhmempi kateellinen sisko ja nyt yrität saada huomiota itelles tolla "allergialla"...

Vierailija
2/13 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko allerginen kissan hilseelle vai syljelle?

Jos olet allerginen hilseelle niin pyydä että siivoavat yhden huoneen kunnolla ja pitävät oven kiinni.

Siedätyshoito auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet allerginen hilseelle niin pyydä että siivoavat yhden huoneen kunnolla ja pitävät oven kiinni.

Siedätyshoito auttaa.

Koira kyseessä siis. Olen allerginen ilmeisesti sekä pölylle että syljelle. Kiitos vinkistä :)

Ap

Vierailija
4/13 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin allerginen tätini joutuu kaikki sukujuhlat viettämään terassilla, mikäli niitä vietetään koirataloudessa. Ei pysty olemaan edes samassa junavaunussa eläimen kanssa.

Itselläni on keskivaikea allergia, otan silmäoireisiin histecia ennakoivasti. Ihottumaa tulee mutta se ei juuri haittaa, syyhyttää aikansa ja rokko laskee puolessa tunnissa.

Vierailija
5/13 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin allerginen tätini joutuu kaikki sukujuhlat viettämään terassilla, mikäli niitä vietetään koirataloudessa. Ei pysty olemaan edes samassa junavaunussa eläimen kanssa.

Itselläni on keskivaikea allergia, otan silmäoireisiin histecia ennakoivasti. Ihottumaa tulee mutta se ei juuri haittaa, syyhyttää aikansa ja rokko laskee puolessa tunnissa.

Onpa harmillinen noin paha allergia kuin tädilläsi :(

Histeciä olen itsekin ottanut, en osaa sanoa auttaako se. Mulla ihottuma on sellaista että kun se kerran ilmestyy niin se sitten pysyy, on vielä kotiin tultuakin muutaman päivän. Ja kutiaa ja kirvelee tietty.

Ap

Vierailija
6/13 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siedätyshoito auttaa.

Ai niin, meinaatko lääkärin tekemää siedätyshoitoa va luonnollista siedättymistä? Lääkärin tekemänä tuntuu olevan kallista ja epävarmaa hommaa :/

Ap

Vierailija
7/13 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä "allerkikkoja" sikiää. Ennen oli joka talossa eläimiä eikä kukaan valittanu.

Vierailija
8/13 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kissoille alllerginen astmaatikko.. Eniten tosiaan auttaa, jos kyläpaikassa tehdään perusteellinen pölysiivous, etenkin huoneessa, jossa nukun. En mä tätä keneltäkään vaadi, mutta mainitsen, jos kysytään. Vuodevaatteet, peitot, tyynyt, olisi myös tärkeää olla mahd pölyttömät.

Otan setiritsiiniä etukäteen ja jos tiedän jääväni yöksi, lisään astmalääkkeen annosta jo paria päivää aikaisemmin.

Erittäin hyvän avun saat hengityssuojaimesta, jos et turhia nolostele. Kirurginmaskit 50 kpl n. 8€, tehokkaampia "koppia" on monenlaisia ja monenhintaisia. Nuku ainakin edes kevyen maskin kanssa.

Vierailija
9/13 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kissoille alllerginen astmaatikko.. Eniten tosiaan auttaa, jos kyläpaikassa tehdään perusteellinen pölysiivous, etenkin huoneessa, jossa nukun. En mä tätä keneltäkään vaadi, mutta mainitsen, jos kysytään. Vuodevaatteet, peitot, tyynyt, olisi myös tärkeää olla mahd pölyttömät.

Otan setiritsiiniä etukäteen ja jos tiedän jääväni yöksi, lisään astmalääkkeen annosta jo paria päivää aikaisemmin.

Erittäin hyvän avun saat hengityssuojaimesta, jos et turhia nolostele. Kirurginmaskit 50 kpl n. 8€, tehokkaampia "koppia" on monenlaisia ja monenhintaisia. Nuku ainakin edes kevyen maskin kanssa.

Kiitti tästä :) Suojainta en tullut edes ajatelleeksi, sitä voisin tosiaan kokeilla.

Ap

Vierailija
10/13 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siedätyshoitoa EI kannata ottaa, se voi olla jopa vaarallista. Sen lisäksi että se on kallista ja hankalaa.

Vierailija
11/13 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/13 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään ei ole olemassa mitään "eläinallergiaa", siis sellaista yleistä, jokaista karvapäällysteistä elukkaa koskevaa. Itse olen allerginen kissoille, se ei kuitenkaan tee minusta koirille tai kaneille allergista.

Toisekseen käsikauppa-allergialääkkeet ovat ihan samaa tavaraa, joita saisit lääkärin reseptillä. Erona on lähinnä se, että reseptillä saat 100 tablettia sen 10 sijasta, suurinpiirtein samalla hinnallakin. Toki on olemassa vain reseptillä saatavia allergialääkkeitä, kuten vaikkapa Atarax, mutta lääkärit eivät niitä kirjoita ensimmäisenä vaihtoehtona. Etkä haluaisi Ataraxia muutenkaa , se ei juuri auta muuhun kuin kutinaan ja takaa useimmille erittäin hyvät unet (väsyttää voimakkaasti).

Osta nyt sieltä apteekista vaikkapa Kestineä, syö ensimmäinen annos jo ennen siskollesi menoa ja käytä ohjeen mukaista annostusta vähintään koko vierailun ajan, mielellään myös pari päivää sen jälkeen.

Vierailija
13/13 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista allergialääkettä ja silmätippoja. Aloita jo pari päivää ennen kyläilyä jos mahdollista. Ohjeen mukaan. Hyvä imurointi päivittäin. Voitko saada nukkua huoneessa jossa eläimiä ei ole.