Onko täällä sairaanhoitajia, varsinkin poliklinikoilla työskentelevät, hoi!
Valmistuin juuri ja nyt olisi mahdollisuus päästä polille pariksi kuukaudeksi sijaisuuteen. Työkokemusta ei ole parin viikon harjoittelua enempää joten jännittää, osaanko mitään. Lähinnä tietokoneohjelman käyttö pelottaa, kun ei ole yhtään tuttu ja aikojen antaminen ja papereiden pyörittely on kuitenkin iso osa työtä.
Kommentit (5)
Kyllä kuule jokapaikassa saa hyvän perehdytyksen. Tai ainakin joka paikassa on itseäni perehdytetty ja oikeastaan mitään ei ole saanut tehdä ennenkuin on jollekin näyttänyt tai kertonut suullisesti, että osaa tehdä asian x. Ja eihän sitä opi koskaan jos ei ole töissä. Kyllä ne osastonhoitajat tietävät, että suoraan koulunpenkiltä tulevan ei voi edellyttää osaavan kaikkea.
Kun sinut sinne kerran halutaan, niin he varmastikin ovat tietoisia kokemattomuudestasi ja heidän tehtävänsä on sinua opastaa. Eivät he sinua ottaisi, jos tarvitsisivat ehdottomasti valmiin, teräksestä valetun hoitsun, joka kykenee ensimmäisenä päivänä pyörittämään koko polia!
Tietokoneohjelmat ovat lopulta aika yksinkertaisesti sisäistettävissä. Aivan tavallisilla atk-taidoilla, jollaiset löytyy ainakin kaikilta kolmevitosilta ja sitä nuoremmilta, hoksaa äkkiä logiikan. Ovathan niitä oppineet käyttämään sellaisetkin, jotka ovat syntyneet kauan ennen kuin tietokoneista oli kuultukaan.
Ota tilaisuus vastaan, se voi poikia töitä pitkälle tulevaisuuteen ja kokemus hyödyttää joka tapauksessa uralla. :)
Kiitos! :)
Kai mäkin sitten opin tuon tietokoneen käytön. Oon jotenkin tosi huono ihan yleisesti koneella ja en sitä juurikaan käytä ees vapaa-ajalla. Tai siis pelottaa että sössin jotain peruuttamatonta, vaikka järjellä ajateltuna kaikki on luultavasti muokattavissa :D
Oon kyllä myös innoissani ja tiedän, että jos hoidan tän hyvin, niin voin saada sairaalasta helpommin lisääkin töitä. Olen ehkä liian vaativa itseäni kohtaa ja vertaan itseäni niihin 10v polilla työskennelleisiin hoitajiin..
Siitä se alkaa ja onnittelut! Polit on haetuimpia paikkoja joihin harvat pääsee!
T.sisätautipolin hoitaja
Millään et sitä myöskään opi, ellet harjoittele! Eli mars harjoitteluun vaan, kyllä ne siellä neuvovat ja opettavat!