Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"mä oon sun perjantai ja maanantai"???????

Biisikärpänen
06.01.2017 |

Osaisko joku avata mitä hittoa kyseinen lause voisi tarkoittaa? Kyse on tuure kilpeläisen autiosaari -kappaleesta.

Alle voit myös laittaa biisien sanoituksia, jotka ei oo avautunu sulle, jos joku muu osaisi myös niitä avata.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että "olen sun viikonloppu ja arki" eli vähän niinkuin aina :) perjantai kun on yleensä semmoinen viikon huipennus eli "juhlapäivä" kun vapaat alkaa, ja maanantaisin on paluu arkeen.

Vierailija
2/11 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kysymysmerkkejä kuulu noin montaa laittaa. 1 riittää. Todella ärsyttävä lukea tuollaista tekstiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen että maanantailla tarkoittaa ikävää tunnetta ja perjantailla taas hyvää ja innostunutta. Eli se ihminen aiheuttaa toiselle erilaisia tunteita, ääripäitä. Näin minä tulkitsen, olisi mukava kuulla toistenkin tulkintoja :)

Vierailija
4/11 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee biisi anyway :(

Vierailija
5/11 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robinson Crusoe onko tuttu teos? Klassikko, jossa Robinson seikkailee autiolla saarella Perjantaiksi nimeämänsä orjan/karkulaisen kanssa...

Vierailija
6/11 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo.

Se tarkoittaa että on lähdetty baariin perjantaina seikkailemaan. Mies on siis sun Perjantai.

Mutta mies ottaa ja rakastuu suhun, ja jää luoksesi koko viikonlopuksi ja haluaa olla sun kanssasi vielä maanantainakin, mikä on kyllä suomalaisessa elämässä jo tosirakkautta. Eli mies nimeää itsensä hauskasti Perjantai&Maanantaiksi.

Tyhjä pieni peräkylä on se Autiosaari, jossa sekoillaan kahdestaan, kun seura on hauskaa silleenkin.

Ihana biisi. Ihana Tuure.

Vierailija
7/11 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Robinson Crusoe onko tuttu teos? Klassikko, jossa Robinson seikkailee autiolla saarella Perjantaiksi nimeämänsä orjan/karkulaisen kanssa...

Tämä. Luulisi jokaisen tietävän tämän kyseisen teoksen. Selvä viittaus siihen. Maanantaita voi sitte ite pähkäillä. Todennäköisesti selviää kun hetkisen miettii laulun sanoituksia.

Vierailija
8/11 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuure laulaa, että täällä ei ole ketään. "Oon sun Perjantai" eli se ainoa kaveri autiolla saarella. Lisäksi "oon sun maanantai" eli arki, tavallisuus, taivastakurkottelematon tasainen olotila, kokonainen uusi viikko vielä edessä.

Vierailija
9/11 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin et arki ja bilepäivä (kumppani)

Vierailija
10/11 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näköjään tällä palstalla tuttu teos.

Vierailija
11/11 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autiosaari,ihana biisi.Hyvät sanoitukset ovat juuri tuollaisia;niistä voi tehdä eri tulkintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi