Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helvetilliset pms oireet

Vierailija
05.01.2017 |

Kärsin ihan kamalista pms oireista. Aina ne alkavat muutama päivä ovulaation jälkeen ja loppuvat menkkojen kestettyä pari päivää. Joka päiväinen päänsärky, itkuherkkyys (saatan itkeä jos lapset itkevät, kiukuttelevat, mies valittaa jostain, tai ihan mitä tahansa.)
Myös edesmenneet sukulaiset ovat tällöin enemmän mielessä ja itken heidänkin perään yksin, yleensä ennen nukkumaanmenoa.
Ärtyneisyys, mies ärsyttää joka asiassa, jos vauva itkee tavallista enemmän, tai jos uhmaikäinen oikuttelee. Tai melkeen mikä tahansa syy. Järjetön väsymys, niinkun alkuraskaudessa, on riesana koko ajan, vaikka nukkuisi kunnon yöunet. Tosin harvemmin vauva (8kk) antaa nukkua kunnon unia, mutta se ei häiritse juuri ollenkaan kun pms oireita ei ole.
Lisäksi hirveä turvotus kasvoissa ja mahassa, finnit, ihan jatkuva hevosen nälkä ja suklaata menee!
Mies sanoo, että olen aivan eri ihminen kun pms oireita ei ole. Olen oikeasti kiltti, ystävällinen ja kaikille mukava, sosiaalinen, mutta kun pms oireet alkaa, kaikki muuttuu..
:( tällänen häiritsee elämää tosi paljon. Nyt kysynkin teiltä, onko tälle mitään tehtävissä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hormonaalista ehkäisyä?

Vierailija
2/19 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. en ole halunnut sellaista

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta helpottaa itselläni ja magnesium. Hyvä ja monipuolinen ruokavalio, pähkinöitä, avocadoa ym.

Vierailija
4/19 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Vauva 4kk ja saattaa johtua ihan raskauden jälkeisestä hormonien heittelyistäkin, mutta tunnistan samat oireet ja olen myös kiltti sekä hyväsydäminen ihminen. Omia oireita saattaa lisätä myös se, että kuukausi synnytyksestä menkat alkoi ja olleet RAJUT ja säännölliset, kun ennen raskautta olivat ihan sopivat ja kivuttomat. Ikää 30v.

Vierailija
5/19 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvutteletko vaan

Vierailija
6/19 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta helpottaa itselläni ja magnesium. Hyvä ja monipuolinen ruokavalio, pähkinöitä, avocadoa ym.

Ainiin. Mulla on sellainen kotijumppa menossa kolmesti viikkoon. Pms oireiden aikaan sekään ei kiinnostaisi, mutta teen kuitenkin. Sen jälkeen olo on entistä raskaampi ja jyrän alle jäänyt, muulloin leijun lähes 7. Taivaassa.

Ap

Vierailija
7/19 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oireet häiritsee, SSRI lääkkeet on myös yksi vaihtoehto.

Vierailija
8/19 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auttaneet tietyt ravintolisät , vahva kalaöljy, monivitamiini, magnesium iltaisin 400mg ja sinkki.

Hampunsiemenöljy tasoittaa hormonitoimintaa. Minulla oli todella helvetilliset mieliala- ja muutkin oireet , mutta aloin kiinnittää huomiota ravitsemukseen ja ottaa isoja määriä laadukkaita (life) ravintolisiä ,niin jäljelle jäi kuumotus ja lievä turvotus.

Tätä ennen halusin suunnilleen tappaa puolisoni.

Googlaa kaisa jaakkolan pms-oireisiin liittyviä juttuja, ne ovat aika toimivia.

Ainakin minulla olivat. Olo on sen 1-2 päivää nykyään hankalampi, kun ennen se oli 2 viikkoa.

Vierailija
9/19 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä sekoita päätäs millään ssri -paskalla , varsinkaan jos et ole vaikeasti masentunut (mitä et ole)

Lääkäri, jolla kävin muutamia kertoja hormonijuttujen (kilpirauhas yms.) Sanoi että ei missään nimessä mitään ssri -lääkkeitä pms oireisiin. On muutenkin hyvä ja asiallinen lääkäri.

Sun sukupuoli -, ja esim. Kilpirauhashormonitoimintaa voi tukea luonnollisilla keinoilla, niin pms lievittyy.

Eihän se pelkkä "aivo-ongelma"ole, vaan koko kehon hormonierityksen epätasapaino, mitä voi korjata juurikin noilla ravintolisillä, b-vitamiineillä, magnesiumilla , jopa parsakaalilla :-)

Vierailija
10/19 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja listasta puuttui arvottomuuden tunne ja melkein jatkuva paniikin omainen tunne :/ että jotain kamalaa tapahtuisi pian..

Vierailija
11/19 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sille on jotain tehtävissä. Tästä on ollut monta ketjua täällä, mutta toimiva neuvo tyrmätään täysin. Siinä kun ei käydä apteekissa, vaan ruokakaupassa.

Vierailija
12/19 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on auttaneet tietyt ravintolisät , vahva kalaöljy, monivitamiini, magnesium iltaisin 400mg ja sinkki.

Hampunsiemenöljy tasoittaa hormonitoimintaa. Minulla oli todella helvetilliset mieliala- ja muutkin oireet , mutta aloin kiinnittää huomiota ravitsemukseen ja ottaa isoja määriä laadukkaita (life) ravintolisiä ,niin jäljelle jäi kuumotus ja lievä turvotus.

Tätä ennen halusin suunnilleen tappaa puolisoni.

Googlaa kaisa jaakkolan pms-oireisiin liittyviä juttuja, ne ovat aika toimivia.

Ainakin minulla olivat. Olo on sen 1-2 päivää nykyään hankalampi, kun ennen se oli 2 viikkoa.

Sama juttu itselläni, kun aloin kiinnittämään ruokavalioon enemmän huomiota niin oireet helpotti. Turvotus on vähentynyt huomattavasti ja iho-oireet, en edes muista koska näppylöitä olisi tullut. Makeanhimo myöd vähentynyt. Lämpö jooga/pilates myös rentouttaa.

T.2

Vierailija
13/19 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläkin noi pms oireet vaikeuttaa elämää. Turvottaa, josta seurauksena ällöttävä ja epäviehättävä olo kaikin puolin, väsyttää ja erityisesti ahdistaa. Vaikea se on selviytyä mistään velvollisuuksista kun ahdistaa ja vituttaa. Olen todella ärsytysherkkä ja kärttyinen. Jotain pitäisi noille tehdä, mutta hormonaalista ehkäisyä en haluaisi aloittaa.

Vierailija
14/19 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ahdistuneisuus ,itseinho, masennus ja painonnousu on ne pahimmat.

Mulla on kuparikierukka, ei siis hormoneja.

Kyllä se oikea ravinto ja vahvat ravintolisävalmisteet, läpi kuukauden, oikeasti auttavat!

Ennen se helvetti alkoi heti ovulaation jälkeen ja puolet kuukaudesta olin ihan toimintakyvytön. Nyt ehkä 1-2 pv, eikä sekään sietämätöntä.

Ehdottomasti ottaisin käyttöön kalaöljyn , hampunsiemenöljyn, monivitamiinin , kuidut ,magnesiumin 400mg ja sinkin (tosin siinä ei saa nousta määrä liian korkeaksi)

Sokeri pois ,tai ainakin vähemmäksi.

T.8

en ole töissä luontaistuotekaupassa :-)

15/19 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just tajusin et pitkästä aikaa eka kuukausi ettei tee mieli tappaa ketään ovulaation ja menkkojen välis! Vähän vain kihisen.

Oon nyt kuukauden syöny mkaapit tyhjiks kaikenmaailman pillereistä. Mm maitohappobakteereja, lasten monivitamiinit, kalsium+D pillerit, ja joku ihme porkkanapuristetabletti. Voiko nää oikeesti toimia. Aloin syömään vain ku ärsytti purkit kaapis. Mulla kaikki edellämainitut pms-oireet vahvoina. Aina. Joka kuukausi. Ja se ärsytys ku tajuat mistä ne johtuu mut mitään et voi tehdä.

Vierailija
16/19 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monellakin teistä varmasti PMDD, ei PMD. Ite aloitin vuosi sitten Kelan tuetun, kognitiivisen psykoterapian jonka sain juurikin PMDD:n takia. PMDD todettiin YTHS:llä. Terapiasta on ollut hurjasti apua. Samoin esim. Fb:n PMDD-keskusteluryhmistä ja Youtuben PMDD-videoista. Ruotsissa tämän hetken johtavimmat PMDD-tutkimukset menossa ja siellä on pari vuotta sitten kehitetty jopa eka täysin PMDD-oireisiin suunnattu lääke. Päätutkija siellä on ilmeisesti ruotsinsuomalainen naistentautienerikoislääkäri ja olen harkinnut hänen vastaanotolleen matkustamista. Suruttaa, kun useimmat ihmiset/lääkärit eivät Suomessa ole PMDD:stä kuulleetkaan. Olen itse kieltäytynyt mielialalääkkeistä, koska haluan ne täsmälääkkeet sitten kun joskus tulevat. Itsehoitomuodoista liikunta ja veganismi ovat auttaneet hurjasti!

Vierailija
17/19 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin PMS. Kirjoitin vahingossa PMD.

18/19 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itsellä tismalleen sama kuin apllä! Kaikki alkoi kun aloin käyttämään e-pillereitä pari vuotta sitten. No pillerien käyttö kesti vähän päälle vuoden ja lopetin, koska tämä ja muut sivuvaikutukset. Mutta ei perhana... Nää pms- oireet jäi!

Itken pari viikkoa kuukaudesta, teen itse kuolemaa, pelkään ihan hirveästi, että joku tärkeä ihminen kuolee/sairastuu, itken menneitä tapahtumia ja kuolleita lähimmäisiä.... Tai vaan sitä, että joku asia on niin ihanaa tai kamalaa. Itken jopa "liikuttaville" tv-mainoksille.....

Vierailija
19/19 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama juttu. Synnytyksestä 9kk ja kierto vielä normaalia pidempi. Ovulaatiosta se alkaa, ovulaatiokin tuntuva. Satuin käymään naistentaudeilla ovulaation aikaan ja gynekologi joutui tikulla putsaamaan paikkoja, että näki paremmin. Pyöritti sitä limaa tikun ympärille ja päivitteli miten sitä niin runsaasti tulee. Kiva juttu..

Muita oireita turvotus, pöhötys, kiukkuisuus, itkuisuus ja näiden myötä itseinho. Oireet alkavat helpottamaan kun menkat kestäneet pari päivää. Sitten noin viikko pari tasaisempaa ja taas alkaa ovulaatiosta sama juttu alusta.

Käytössä ei hormonivalmisteita ja liikun paljon ja syön melko hyvin. Omaisuus sille, joka keksii oireisiin avun ilman, että pitää syödä jotain hormonivalmisteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi