Auto ei käynnisty öljyvalon ja öljyn lisäyksen jälkeen. Apua!
Ei helvetti tuon auton kanssa. Kun olin sillä lähdössä, niin öljyvalo paloi. Kurvasin heti hakemaan Tokmannilta kaksi kannua öljyä ja kaadoin ne moottoriin. Yritin käynnistää, mutta kävi vain pienen hetken ja savutti hirveästi kunnes sammui, eikä enää suostu lähtemään käyntiin. Ei ole tietoa, että kuinka paljon tuota öljyä sinne moottoriin oikein pitää laittaa, mutta nuokin öljyt maksoivat melkein 70 euroa, enkä usko, että sitä ihan täyteen tarvitsee laittaa. Auttakaa joku, kun pitäisi päästä töihin huomenna!
Kommentit (34)
No, siellä on sellainen kuin öljytikku. Otat sen sieltä käteesi, siinä viivat max ja min. Tikun pää on öljystä kostea, joten näät paljonko öljyä siellä on. Max yli ei saa mennä eikä tietty min ali. Ei sitä öljyä sinne ihan summan mutikassa mennä kaatelemaan.
Käy vuokraamassa auto töissäkäyntiä varten, nykyinen tulee olemaan korjaamolla ihan jonkin aikaa. Sinun pitää tietysti hinausauto tilata että saat auton korjattavaksi.
Piripintaan tietenkin, et laittanut tarpeeksi.
Mihinkähän reikään sinä sen öljyn kaadoit?
Öljyvalon sytyttyä ei saa ajaa yhtään. Toinen moka oli, että laitoit liikaa öljyä. Huoltamoreissu tiedossa. Töihin julkisilla.
Musta autoon öljyn lisääminen on hemmetin hankalaa!!! Kun se täyttöreikä on niin hemmetin pieni! Mikä logiikka siinä on että sen on oltava niin pieni?
Katsotko öljymäärän tikusta? Puoli litraa olisi ehkä ollut alkuun hyvä määrä, sitten katsot tikkua uudestaan ja tarvittaessa lorauta hiukan lisää. Onko sun autossa öljymäärän ja öljynpaineen merkkivalo erikseen vai samassa, jos erikseen niin kumpi paloi?
Vierailija kirjoitti:
Musta autoon öljyn lisääminen on hemmetin hankalaa!!! Kun se täyttöreikä on niin hemmetin pieni! Mikä logiikka siinä on että sen on oltava niin pieni?
Öljytikun reikä ei ole täyttöreikä.
Siis onko asia ilmeisesti niin, että olenkin laittanut öljyä liikaa, enkä liian vähän? Kun joku puhui puolesta litrasta ja noissa kanistereissa taisi olla viisi vai kuusi litraa molemmissa. Öljykannun kuvalla oleva punainen valo siinä paloi, kun joku asiaa kysyi. Auto on 2006 mallin Mondeo. Toivottavasti tuosta ei isoa vahinkoa tullut.
ap
Vierailija kirjoitti:
No, siellä on sellainen kuin öljytikku. Otat sen sieltä käteesi, siinä viivat max ja min. Tikun pää on öljystä kostea, joten näät paljonko öljyä siellä on. Max yli ei saa mennä eikä tietty min ali. Ei sitä öljyä sinne ihan summan mutikassa mennä kaatelemaan.
Av-mammoista kun on kyse, lienee aiheellista muistuttaa, että öljyn määrää tarkistettaessa auton on oltava tasaisella alustalla, ja mikäli auto on ollut käynnissä, odotetaan jonkin aikaa. Kaikissa autoissa ei edes syty mitään merkkivaloa jos öljyä on liian vähän, vaan öljyn määrää pitää muistaa tarkkailla säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko asia ilmeisesti niin, että olenkin laittanut öljyä liikaa, enkä liian vähän? Kun joku puhui puolesta litrasta ja noissa kanistereissa taisi olla viisi vai kuusi litraa molemmissa. Öljykannun kuvalla oleva punainen valo siinä paloi, kun joku asiaa kysyi. Auto on 2006 mallin Mondeo. Toivottavasti tuosta ei isoa vahinkoa tullut.
ap
2006 Mallin Mondeossa, jos siinä on V12 moottori, on öljytilavuus 12 litraa eli litra per sylinteri, joten ei mitään ongelmaa pitäisi olla. Saattaa olla että bensa on loppu.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko asia ilmeisesti niin, että olenkin laittanut öljyä liikaa, enkä liian vähän? Kun joku puhui puolesta litrasta ja noissa kanistereissa taisi olla viisi vai kuusi litraa molemmissa. Öljykannun kuvalla oleva punainen valo siinä paloi, kun joku asiaa kysyi. Auto on 2006 mallin Mondeo. Toivottavasti tuosta ei isoa vahinkoa tullut.
ap
Oletko koskaan ikinä kuullut öljytikusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta autoon öljyn lisääminen on hemmetin hankalaa!!! Kun se täyttöreikä on niin hemmetin pieni! Mikä logiikka siinä on että sen on oltava niin pieni?
Öljytikun reikä ei ole täyttöreikä.
Öh? Mikäs sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko asia ilmeisesti niin, että olenkin laittanut öljyä liikaa, enkä liian vähän? Kun joku puhui puolesta litrasta ja noissa kanistereissa taisi olla viisi vai kuusi litraa molemmissa. Öljykannun kuvalla oleva punainen valo siinä paloi, kun joku asiaa kysyi. Auto on 2006 mallin Mondeo. Toivottavasti tuosta ei isoa vahinkoa tullut.
ap
2006 Mallin Mondeossa, jos siinä on V12 moottori, on öljytilavuus 12 litraa eli litra per sylinteri, joten ei mitään ongelmaa pitäisi olla. Saattaa olla että bensa on loppu.
Just joo. Jos siinä on suihkumoottori, kannattaa tankata kerosiinia. Kunnon soopaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta autoon öljyn lisääminen on hemmetin hankalaa!!! Kun se täyttöreikä on niin hemmetin pieni! Mikä logiikka siinä on että sen on oltava niin pieni?
Öljytikun reikä ei ole täyttöreikä.
Monessakin autossa öljyä lisätään sieltä öljytikun reiästä. Tikku on kiinni öljysäiliön kannessa, eikä tikulle ole mitään omaa erillistä reikäänsä. Jos öljyä ei meinaa saada sinne reikään, niin trattia voi käyttää apuna.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko asia ilmeisesti niin, että olenkin laittanut öljyä liikaa, enkä liian vähän? Kun joku puhui puolesta litrasta ja noissa kanistereissa taisi olla viisi vai kuusi litraa molemmissa. Öljykannun kuvalla oleva punainen valo siinä paloi, kun joku asiaa kysyi. Auto on 2006 mallin Mondeo. Toivottavasti tuosta ei isoa vahinkoa tullut.
ap
Se vuotaa. Jos öljykanisterin kuva palaa, katsot ensin, onko siellä öljyä. Mulla jäätyi öljyt joskus ja vaikka olen ihan blondi, kysyin korjaamosta neuvoa. Siellä oli pakkaset hajottaneet jotain ja ei se öljyn lisääminen auta. Korjauskulut oli yhteensä 370€. Mutta huoltomies sanoi, että huonommin olisi käynyt, jos olisin lisännyt öljyt ja ajellut töihin, sitten koko moottori olisi leikannut kiinni😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta autoon öljyn lisääminen on hemmetin hankalaa!!! Kun se täyttöreikä on niin hemmetin pieni! Mikä logiikka siinä on että sen on oltava niin pieni?
Öljytikun reikä ei ole täyttöreikä.
Monessakin autossa öljyä lisätään sieltä öljytikun reiästä. Tikku on kiinni öljysäiliön kannessa, eikä tikulle ole mitään omaa erillistä reikäänsä. Jos öljyä ei meinaa saada sinne reikään, niin trattia voi käyttää apuna.
Ruohonleikkureissa on noin, mutta autoissa harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko asia ilmeisesti niin, että olenkin laittanut öljyä liikaa, enkä liian vähän? Kun joku puhui puolesta litrasta ja noissa kanistereissa taisi olla viisi vai kuusi litraa molemmissa. Öljykannun kuvalla oleva punainen valo siinä paloi, kun joku asiaa kysyi. Auto on 2006 mallin Mondeo. Toivottavasti tuosta ei isoa vahinkoa tullut.
ap
Öljykannun kuvalla oleva punainen valo on yleensä ÖLJYNPAINE valo ja sen palaminen on merkki vakavasta ongelmasta moottorissa, ei vain öljyn vähyydestä. Esim. ajettu hyvin lyhyitä matkoja ja öljypohjaan on kondensoitunut vettä eikä se ole päässyt haihtumaan pois kun moottori ei ole koskaan lämminnyt kunnolla ja lopulta öljypumpun imusiivilä on jäätynyt umpeen.
Öljymäärän valo on yleensä keltainen öljykannun kuva. Ja olet kaatanut moottoriin öljyä ihan tolkuttomasti, sekin on voinut hajottaa asioita. Voi olla että menee koko auto paaliin, on sen verran vanha jo ettei kannata ehkä alkaa moottoria vaihtamaan.
Vierailija kirjoitti:
Musta autoon öljyn lisääminen on hemmetin hankalaa!!! Kun se täyttöreikä on niin hemmetin pieni! Mikä logiikka siinä on että sen on oltava niin pieni?
Irroita venttiilikoppa ja kaada siitä suoraan öljyt.
Ei mene läpi, yritä paremmalla stoorilla ensi kerralla.