Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko e-pillerien haittavaikutukset ilmetä vasta monen vuoden syönnin jälkeen?

Vierailija
05.01.2017 |

Olen syönyt Yasmin-merkkisiä e-pillereitä lähes 10 vuotta. Mielestäni pillerit ovat sopineet minulle yleisesti ottaen tosi hyvin. Sain tehokkaan avun kivuliaisiin ja runsaisiin kuukautisiin, akneen taipuvainen ihoni on ollut hyvässä kunnossa. en oikeastaan muista yhtäkään ikävää oiretta edes aloittamisvaiheesta. Nyt mulla on kuitenkin noin puolen vuoden ajan ilmennyt päivittäin etovaa ja pahaa oloa. En oksenna, mutta ruokahalua ei ole ja olo on vaan aika huono. Ajattelin näiden aluksi olevan närästysoireilua, mutta happosalpaajalääkityksestäkään ei ollut apua. Olen jättänyt ruokavaliosta kaikki närästävimmät jutut enkä tupakoi tai käytä juurikaan alkoholia. Tähystyskin tehtiin eikä siinä todettu mitään poikkeavaa. Nyt olen alkanut miettiä, että ovatko e-pillerit alkaneet yhtäkkiä aiheuttamaan minulle pahoinvointia? Olen kyllä viime aikoina ollut aika stressaantunut mutta yleensä en reagoi vatsalla stressiin. Tuntuisi kyllä sekin hassulta, että yhtäkkiä lääkeaine jota on syönyt useita vuosia alkaisi aiheuttamaan uusia sivuvaikutuksia. Mielipiteitä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täysin sama tilanne ja epäilen mun Desogestel Sandoz- minipillereitä! Onko jollain tästä kokemusta??

Onhan aina se 1% mahdollisuus, että on silti tullut raskaaksi, mut en tahdo uskoa siihen..

Vierailija
2/2 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Yleensä lääkkeiden haittavaikutukset ovat kumulatiivisia. Vähän sama kuin kotkalla, pikkujyrsijöiden syömät ympäristömyrkyt kerääntyvät ravintoketjun huipulla oleviin lihansyöjiin. En käsitä miksi naiset suostuvat myrkyttämään itseään e-pillereillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme