Jäätyneet jarrut, mitä tehdä?
Otsikossahan se kysymys tulikin, eli miten jäätyneet jarrut saa auki autoa hajottamatta muuten kuin sulaa odotellen? Onko mitään kikkakolmosta? Pari vuotta vanha Kia Ceed jossa jarrut hiljattain huollettu kyseessä. Eilen ennen paukkupakkasia menin vielä pesemään auton jotta olisko se edesauttanut tilanteen syntymistä... Takapyörät siis jumissa, en usko että käsijarru (joo, oli sekin vedetty ihan kiinni). Jos olisi käsijarru niin eikö se löisi sillain "tyhjää" jarrusta vetäessä? Näin muistan joskun vuonna kirves ja miekka jonkun käsijarrun tehneen.
Kommentit (14)
Voi sillä yrittää lähteä ajamaan, jos vähän rysähtää ei se siihen hajoa.
Napakkoja iskuja takarenkaisiin (ei tietenkään siihen kumiin) ja heijailet autoa edestakaisin.
Ajamalla voi yrittää irrottaa tai kuumailmapuhaltimella lämmittämällä.
Auto kannattaa toki pestä talvella jos haluaa että paikat jäätyy jumiin.
Joudut ottamaan renkaat pois ja puhaltelemaan kuumaa. Palat jäätyneet kiinni levyihin jos kerran pesetit auton.
Minä en talvella autoa pese.Mutta minulla jäätyy jarrut lumisilla teillä.Haluaisin tietoa saako jarrusatuloihin suihkuttaa jäähytin nestettä.Toimiiko jarrut sen jälkeen
Vika poistuu juhannukseen mennessä itsestään.
Kusemalla aukeaa! Jos olet nainen niin maahan selälleen renkaan sivulle ja sormilla ohjaat suihkun pyörän yläosaan jarrulevyyn.
Vierailija kirjoitti:
Minä en talvella autoa pese.Mutta minulla jäätyy jarrut lumisilla teillä.Haluaisin tietoa saako jarrusatuloihin suihkuttaa jäähytin nestettä.Toimiiko jarrut sen jälkeen
Ei sinne periaatteessa saa mitää suihkutella. Se on tuon auton tyyppivika jos jäätää jarrut noin.
Hiustenkuivaaja, kuumailmapuhallin, toho.
Onnistuu ihan ulkopuoleltakin, pölykapselit vaan irti. Varsinkin toholla tulee helpostikosmeettisia jälkiä.
Jäätyneet jarrut täytyy sulattaa. Hyvin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Kusemalla aukeaa! Jos olet nainen niin maahan selälleen renkaan sivulle ja sormilla ohjaat suihkun pyörän yläosaan jarrulevyyn.
Tätä suosittelisin minäkin.
Kuumailmapuhaltimella tai kuumalla vedellä.