Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön ystäväni ei tee mitään työttömyydelleen

Vierailija
04.01.2017 |

Yhteiskunta hoivaa niin hyvin, että täysin työkykyinen tuttuni on päivät kotona. Miksi menisi töihin, kun rahaa tulee tilille ja vuokrakin maksetaan. Minusta tämä on surullista. Hyvinvointiyhteiskunta on kääntynyt jotenkin päälaelleen.

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos me kaikki tekisimme samat kuin kaverisi niin yhteiskunnasta tulisi paratiisi. Kaikki saisivat kyllikseen elämiseen ja saman verran. Silleen voitaisiin sitten järjestää se asia.

Vierailija
102/123 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa miten jotkut työssäkäyvät jaksavat valittaa kuinka HEIDÄN verorahoillaan kustannetaan LOISTEN elämä. Niinno ihan tiedoks vaan että

a) niillä verorahoilka kustannetaan helvetin paljon muutakin

b) minä ainakin mielelläni maksan veroja että saan liudan ilmaisia palveluita + että myös vähäosaisemmat saavat näitä palveluita

c) ei ole ikinä, ikinä mahdollista että työttömyysprosentti olisi 0,00% joten ihan jo yhteiskuntarauhankin turvaamiseksi on täysin loogista turvata jokaiselle katto pään päälle ja ruokaa kaappiin

d) jos se sinua niin kovasti kyrpii maksaa veroja niin voit joko itsekin jättäytyä työttömäksi tai vaihtoehtoisesti voit asennoitua niin että se mitä saat käteesi on sinun palkkasi. Hyvin yksinkertaista. Miksi sinä koet että ne rahat jotka on verotuksella "viety" sinulta, olisi koskaan sinulla ollutkaan? Verot lähtevät sutomaattisesti ja niitä pitää jokatapauksessa maksaa, joten samalla vaivalla voit asennoitua siten ihan kuin et mitään veroja maksaisikaan. Älä ajattele että sinulta "viedään" joka kuukausi rahaa; ajattele että saat sen mitä saat käteen. Se on palkkasi. Ei mitään enempää. Piste. Mikä tässä on ongelma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin maksan veroja ja näen kuinka se konkreettisesti menee vähempiosaisille hyödyksi ja muutenkin meille kansalle, kuin se että maksan veroja ja se menee rikkaiden taskuun, eivätkä tarvitse sitä oikeasti vaan ahneus! 

Vierailija
104/123 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi ei vain ole kertonut sinulle olevansa työkyvytön. Enkä kyllä ihmettele miksi.

Vierailija
105/123 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta hoivaa niin hyvin, että täysin työkykyinen tuttuni on päivät kotona. Miksi menisi töihin, kun rahaa tulee tilille ja vuokrakin maksetaan. Minusta tämä on surullista. Hyvinvointiyhteiskunta on kääntynyt jotenkin päälaelleen.

Kyseessä lienee normaali eläväkuollut, eli zombie, joka odottaa työkyvyttömyyseläkkeelle pääsyä. Kipinä on ns. sammunut.

Vierailija
106/123 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on näköjään hyväksyttyä että terve ihminen henkilö makaa kotona tekemättä mitään. Yhteiskunnan tarjoamat rahat kyllä kelpaa. Minua huolestuttaa tällainen ilmapiiri :(

Kerro nyt ihmeessä mistä ne muutama satatuhatta työpaikkaa ajattelit taikoa et saadaan kaikki työttömät töihin. Paino sanalla työpaikka, ei mitään 9e/päivä orjuutuksia, "vapaaehtois" töitä mistä ei makseta tai mitään muutakaan vastaavaa tilastojensiivous kusetusta ei sit haeta.

Vierailija
107/123 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se on niinkuin minä. Haen aktiivisesti töitä mutta vielä ei valitettavasti ole tärpännyt.

Joo tai niinkuin minä - tulee neljä vuotta täyteen, joku fec-jakso tai muu naurettava ilmaistyöjuttu välissä. Kaikki varmaan luulee etten hae ollenkaan. Nytkin neljät paperit sisällä, yhdessä haastattelussa olin viime viikolla ja toinen paikka oli itse asiassa se jossa olin fec-harjoittelijana. Mutta aina ne perheleet löytää jonkun untuvikon jolla ei ole pätkääkään työkokemusta, sellaiseenkin paikkaan josta olen ilmoituksesta ja haastattelusta ymmärtänyt että relevantti työkokemus on tärkeää. Kun myöhemmin selvittää (esim. firman nettisivuilta tai LinkedInistä)  että kukas sinne menikään niin siellähän se reipas kesis on vakinaistettuna.

Onneksi en ole ihan köyhimys, ja onneksi puoliso on töissä, niin jotkut ovat luulleet että elän tuotoilla.

Vierailija
108/123 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta tuttusi itse lopetti työnsä ja on nyt työttömänä, vaikka alalle olisikin satoja vapaita paikkoja, eikö se jo kerro ettei hän halua tehdä tämän alan töitä?

Vierailija
109/123 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinunkos ongelmasi se taas on? En voi ymmärtää näitä besserwissereitä, jotka huolehtivat toisten ihmisten asioista ja tietävät syyn kaikkeen.

Tämä kysymys kuvaa hyvin vastuutonta tapaa ajatella! Sillä näitä ap:n kuvaamia tapauksia on tässä maassa tuhansia ja vaikutus näkyy jokaisen meidän elämässä. Maksamme veroillamme tämän lystin pyörittämisen. Me jokainen työssä käyvä maksamme näiden kaikkien laiskojen elämän. Jokainen "turhaan" työtön on liikaa. Ihan jokainen.

Kyllä ne veroista maksettavat tuet menevät pitkälti järjettömiin vuokriin ja sähkön siirtohintoihin ja sitä kautta valmiiksi varakkaiden taskuihin tai veroparatiiseihin. Ruoka maksaa hitosti sillä kilpailua ei ole. Auton omistaminen on riistohintaista jo nyt, tulevaisuudessa vieläkin kalliimpaa, ei edes maallemuutto auta vaan maalta pakenevat kohta kaikki tappelemaan niistä kalliista vuokra-asunnoista. 

Vierailija
110/123 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön 49v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se on niinkuin minä. Haen aktiivisesti töitä mutta vielä ei valitettavasti ole tärpännyt.

Joo tai niinkuin minä - tulee neljä vuotta täyteen, joku fec-jakso tai muu naurettava ilmaistyöjuttu välissä. Kaikki varmaan luulee etten hae ollenkaan. Nytkin neljät paperit sisällä, yhdessä haastattelussa olin viime viikolla ja toinen paikka oli itse asiassa se jossa olin fec-harjoittelijana. Mutta aina ne perheleet löytää jonkun untuvikon jolla ei ole pätkääkään työkokemusta, sellaiseenkin paikkaan josta olen ilmoituksesta ja haastattelusta ymmärtänyt että relevantti työkokemus on tärkeää. Kun myöhemmin selvittää (esim. firman nettisivuilta tai LinkedInistä)  että kukas sinne menikään niin siellähän se reipas kesis on vakinaistettuna.

Onneksi en ole ihan köyhimys, ja onneksi puoliso on töissä, niin jotkut ovat luulleet että elän tuotoilla.

Hei pakko muuten kysyä tuosta fec-jutusta (jos ikinä näet tämän viestin), että millaista se oli? Kun mulle tuli työkkäristä ehdotus, että voisin hakea Junior Business Talent -ohjelmaan (joka kuulosti pelkältä paskalta puettuna hienoihin sanoihin). Siis pelkkä ehdotus, ei mikään pakko. Mutta koska ajattelin, että mitä haittaakaan siitä voi olla (tylsistyn kotona tällä hetkellä) + saisin kuitenkin sen ekstra 180 euroa kuussa (9 euroa per päivä) + matkan Berliiniin, niin laitoin hakemuksen menemään. Mutta sitä vaan mietin, että jos mulle löydetään joku yritys joka mut haluaa ottaa, niin onko se työ ihan kamalaa simputtamista ja kahvinkeittoa?

Vierailija
111/123 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskorvauksen veroprosentti on 25. Työtön maksaa veroilla itselleen korvausta ja työssä käyville sairaanhoitoa, katuverkostoa, kouluja, kouluruokaa jne.

Vierailija
112/123 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyskorvauksen veroprosentti on 25. Työtön maksaa veroilla itselleen korvausta ja työssä käyville sairaanhoitoa, katuverkostoa, kouluja, kouluruokaa jne.

No tuohan nyt on pelkkää huuhaata kun valtiohan sen työttömyyskorvauksen maksaa niin sehän on pelkkää pelleilyä että työtön maksaa siitä "veroja" takaisin valtiolle. Se on eri asia, että yksityisellä sektorilla työskentelevät maksavat veroja valtiolle kuin työtön maksaa valtiolta saamastaan tuesta "veroja" takaisin valtiolle :D (Ps. se työttömän "vero"prosentti on kylläkin mulla 20)

Vierailija
113/123 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan parempi maksaa työttömyyskorvaus verottomana jotta kukaan ei voisi sanoa tällaista huuhaata.

Vierailija
114/123 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuohan nyt on pelkkää huuhaata kun valtiohan sen työttömyyskorvauksen maksaa niin sehän on pelkkää pelleilyä että työtön maksaa siitä "veroja" takaisin valtiolle. Se on eri asia, että yksityisellä sektorilla työskentelevät maksavat veroja valtiolle kuin työtön maksaa valtiolta saamastaan tuesta "veroja" takaisin valtiolle :D (Ps. se työttömän "vero"prosentti on kylläkin mulla 20)

Ansisidonnaisen maksaa kylläkin työttömyyskassa. Ja työttömyyspvrahan veroprosentti on 25.

Vierailija
115/123 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystäväni poika ilmoitti jo 17-vuotiaana ettei aio koskaan töitä tehdä. On nyt 32-vuotias ja pitänyt lupauksensa. Pärjää kuulemma tuilla ihan ookoo, välillä käy näennäisillä kursseilla jotta tuet ei vähene.

Hyysäysvaltio :(

Vierailija
116/123 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön 49v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei pakko muuten kysyä tuosta fec-jutusta (jos ikinä näet tämän viestin), että millaista se oli? Kun mulle tuli työkkäristä ehdotus, että voisin hakea Junior Business Talent -ohjelmaan (joka kuulosti pelkältä paskalta puettuna hienoihin sanoihin). Siis pelkkä ehdotus, ei mikään pakko. Mutta koska ajattelin, että mitä haittaakaan siitä voi olla (tylsistyn kotona tällä hetkellä) + saisin kuitenkin sen ekstra 180 euroa kuussa (9 euroa per päivä) + matkan Berliiniin, niin laitoin hakemuksen menemään. Mutta sitä vaan mietin, että jos mulle löydetään joku yritys joka mut haluaa ottaa, niin onko se työ ihan kamalaa simputtamista ja kahvinkeittoa?

ei simputettu eikä keitätetty kahvia (no, ei kahvinkeitto ole mikään ongelma, ainakaan pikkupajassa)) mutta töitä oli aika vähän. Sain tehdä irtohommia, varsinaista day-to-day-hommelia eivät lähteneet opettamaan. Oli silti oikein opettavaista ja mua kohdeltiin kuin vakkaria. Myös se opetus mitä sain oli tosi hyvää - tässä oli kyllä ansioitunut firma takana. Olen kuullut että huonojakin fec-koulutuspaikkoja on. Meidän ryhmässä kukaan ei kertonut joutuneensa simputetuksi tai kahvinkeittäjäksi mutta alle puolet työllistyi niihin harjoittelupaikkoihinsa. Mutta onhan pätkätyökin jotain täytettä CV:hen ja vaikka ilmoitan CV:ssäni rehellisesti että työ oli FEC-harjoittelua, niin onneksi koko fecci on monille vähän epäselvä juttu. Jos saat oikeata työtä, niin ote, jos et saa, niin FEC ja muut leikkityöt osoittaa kuitenkin sen että työ maistuu ja olet päivän tasalla.

Vierailija
117/123 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön 49v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei simputettu eikä keitätetty kahvia (no, ei kahvinkeitto ole mikään ongelma, ainakaan pikkupajassa)) mutta töitä oli aika vähän. Sain tehdä irtohommia, varsinaista day-to-day-hommelia eivät lähteneet opettamaan. Oli silti oikein opettavaista ja mua kohdeltiin kuin vakkaria. Myös se opetus mitä sain oli tosi hyvää - tässä oli kyllä ansioitunut firma takana. Olen kuullut että huonojakin fec-koulutuspaikkoja on. Meidän ryhmässä kukaan ei kertonut joutuneensa simputetuksi tai kahvinkeittäjäksi mutta alle puolet työllistyi niihin harjoittelupaikkoihinsa. Mutta onhan pätkätyökin jotain täytettä CV:hen ja vaikka ilmoitan CV:ssäni rehellisesti että työ oli FEC-harjoittelua, niin onneksi koko fecci on monille vähän epäselvä juttu. Jos saat oikeata työtä, niin ote, jos et saa, niin FEC ja muut leikkityöt osoittaa kuitenkin sen että työ maistuu ja olet päivän tasalla.

Ok, kiitos :) Ja eihän sitä oo mikään pakko laittaa cv:hen että kyseessä on ollut fec-paikka, tai ainakin mulle neuvottiin työkkärissä että mun palkkatukipaikkaa ei tartte merkitä palkkatukipaikkana, vaan ihan vaan työsuhteena. Toki jos multa tarkemmin kysytään (mutta miksi kysyttäisiin) niin voin ihan rehellisesti puhua mun työharjoitteluista sun muista, mutta eiköhän tosiaan tärkeintä ole se, että on tehnyt edes jotain :)

Vierailija
118/123 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ystäväni poika ilmoitti jo 17-vuotiaana ettei aio koskaan töitä tehdä. On nyt 32-vuotias ja pitänyt lupauksensa. Pärjää kuulemma tuilla ihan ookoo, välillä käy näennäisillä kursseilla jotta tuet ei vähene.

Hyysäysvaltio :(

Ja näitähän meillä riittää Suomessa kuten ap:nkin kuvaama tapaus. Me työssä käyvät maksamme näiden kaikkien elämän.

Vierailija
119/123 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLE voisi tehdä juttusarjan tosi-tv -tyyliin näistä tukien hyväksikäyttäjistä..

Vierailija
120/123 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse välttämättä ole rahasta, vaan siitä että jonain marketin kassana tai metron vartijana oleminen ei anna mitään positiivista omaan elämään muutenkaan. Sama vaikka on kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi