G: RASKAUSOIREITA?
Piinaviikko taas meneillään ja oireita [color=violet](ainahan ennen menkkoja on kaikenlaisia kivoja nipistyksiä, tissien aristuksia ja valkovuotoa, joita mielellään kuvittelisi raskausoireiksi)[/color] bongaillessani ajattelin nyt laittaa tällaista galluppia tänne:
[color=deeppink]Minkälaisia oireita teillä raskaana olleilla oli ihan alkuraskaudesta, ENNEN kuin menkat jäi tulematta?
[color=blue]Erityisesti kiinnostaisi tietää mikä oli eri tavalla, kuin niissä kierroissa, kun ei tärpännyt? Vai oliko oireet niin kuin muissakin kierroissa?
[color=deeppink]Kuinka monella on ollut " se" tunne alkaneesta raskaudesta ja kuka oli aivan varma ettei tärpännyt, mutta sai kuitenkin plussan testiin?
Kommentit (12)
Mulla oli jonkinlainen tunne, että nyt ois voinu tärppi käydä. Suurinpana syynä oli pari oiretta: suolaisen himo parin päivän ajan ennen plussaamista. Yleensä makeanhimo ennen menkkoja, nyt vain suolaiset herkut himotti. Toinen oli painon tunne alamahalla, jota luulin eka ummetukseksi, mutta ei se sitä ollutkaan.. Menkkajomotuksia oli myös, mutta ne johtuikin raskaudesta.
Toivon kovasti sulle plussaa!! bd
Vähän oli mullakin aavistus, että olis voinut tärpätä, vaikka en sitä uskonutkaan ennen testaamista ihan tosissaan. Mulla oli oireena rintojen kipeytyminen (edelleen...) silleen " kokonaisvaltaisesti" , sitten kauhee vilutus, yhtenä iltana nosti jopa pienen kuumeen, mikä on mulle muuten äärimmäisen harvinaista. Mahassa ei tuntunu yhtään miltään, eikä juuri tunnu vieläkään. :) Muuta ei muistu mieleen, kun ei muita oireita ole tainnut ollakkaan ;)
hiljaa tissit kipeytyivät, ja mahaan ilmestyi se kuuluisa poikaviiva (ja tyttö tuli). En uskonut olevani raskaana!
Mikään näistä ei kyllä ollut VARMA merkki, mutta useat olivat erilailla, kun muissa kierroissa (7. yrityksellä tärppäsi):
- ensin oli kiinnittymiskipuja (kohtu kipristeli kovasti koko päivän) 6 päivän päästä oviksesta (normaalistikin mulla jonkun verran kipristelee varsinkin loppua kohden)
- mutta tämän jälkeen kohdussa ei tuntunut enää mitään (mikä oli erikoista, koska normaalisti kipristelee loppukiertoa kohden enemmän)
- kiinnittymisestä 2 päivän päästä alkoi lämpöily, lämmöt joka päivä 37,0-37,3 (edelleen...)
- armoton hiivatulehdus alkoi noilla main myös
Rintojen arkuudessa taas ei ollut mitään eroa normaaliin kiertoon (joissa myös vähän aristaa loppua kohden).
Alia rv6+2
Ehdottomasti eri tavalla oli myös se, että yleensä juuri ennen menkkoja (ja niiden aikana) olen tosi ärhäkällä tuulella. Nyt taas oli oikein hyvä ja iloinen fiilis koko ajan.
Rinnat tuli pikkuhiljaa kipeiksi, varsinkin sivuilta, kainaloiden kohdilta. Kipu oli alkuun ihan pientä, mutta voimistui koko ajan. Nännit tulivat todella kipeiksi vasta myöhemmin.
Menkkakipuja oli, mutta menkkoja ei vaan tullut.
Palelin tosi paljon, vaikka oli heinäkuu, kun minä plussasin. Tästä oireesta olin jo melko varma, että plussa tulee...
Pahoivointi alkoi vasta joskus rv6+...
NapNap + tyttö 11 vrk
Kirjoitit että sulla oli yksi oire maidon tihkuminen rinnoista, missä vaiheessa tämä tuli, jo paljonkin ennen kuin plussasit vai vasta myöhemmin?
Me yritämme kolmosta, aiemmissakin kierroissa on tuntunut sellaista maidon herumisen tunnetta, mutta nyt tässä kierrossa maitoa on myös oikeesti herunut. Ekan kerran huomasin tämän kp18, kun paita oli ihan maidosta märkänä. Nyt menossa kp21/27-38 (rinnat ovat tosi kipeät ja " täyden oloiset" ) ja toiveikkaana tietysti näin piinaviikolla luulen tämän herumisen johtuvan siitä, että olisin vihdoin raskaana :o)
Mulla ennen plussatestiä toiveita nosti se, että iltaisin [color=Blue] paleli [/color] aivan sairaasti, ja illat kuluikin torkkuen viltin alla sohvalla [color=Blue] väsymystä [/color] pois torkkuessa. Siinä sohvalla makoillessani tulin myös mitanneeksi [color=Blue] lämpöjä [/color] (iltalämpöjä siis) ja huomasin, että normaalin 36,4 sijaan ne olikin pompsahtaneet 37 asteeseen.
Muuta ei ole oikeastaan vieläkään, mutta nämä kaikki oireet ovat edelleen tykönäni :)
-Olivia rv 10+5
Ennen kun mensut jäi pois niin oli kova nälän tunne ja janotti koko ajan.Join paljon vettä.Toinen oli kauhea maidon himo,en yleensä juo maitoa.Kuukautismaiset alavatsan kouristelut mutta tätiä ei kuulunu.Kuvotuksen tunne aamuisin ja välillä päivisinki(ajattelin että on vatsatautia)Mutta plussa se sieltä tuli vaikka tiputtelin yhden päivän.
minä ja poitsu melekin 2vuotta.
Oireita on nytkin mutta odotellaan....
Ensimmäisessä raskaudessa en huomannut mitään ennen kuin täti oli myöhässä eikä sen jälkeenkään ollut mitään merkkejä raskaudesta, ei pahoinvointia eikä mitään. Joskun viikolla 10 aloin tuntea vasta ensimmäisiä oireita kuten rintojen aristusta (kasvua) ja muuta sellaista.
Toisessa raskaudessa, joka oli osittain yllätys, tunsin itseni ihan hirmu kipeäksi ja silloin vielä imettäessäni esikoistani, minua sattui rintoihin ja vatsaan ihan kauheasti imettäessäni. Ihmeteltiin sitä miehen kanssa että mikä meikäläiseen oli tullut kun iltaisin vaan voihkin kivusta, mutta selvisi sekin sitten kun tehtiin testi vihdoin ja viimein.
Täti tuli tänään, joten ei olleet mun oireet raskausoireita sitten... ;)
No uutta yritystä vaan kehiin!
Jos joku vielä innostuisi vastaamaan, niin olisi hauska kuulla lisääkin noita oireita tai oireettomuuksia!
" NIITÄ" oireita oli HETI alussa (ennen kuin oli tosiaan edes myöhässä vielä) lievä kuvotus, venyvä tunne kohdussa, maidon tihkuminen (paitsi tämä ei ollut HETI esikoista odottaessa, mutta seuraavissa)... Ja oli kyllä intuitiokin " mukana" ...mutta en tiedä, oliko se vaan toivoa...mielessäni olin kuitenkin kaikista kolmesta ihan varma. Tämmöstä... =)