Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 3 pojan äiti

Vierailija
04.01.2017 |

Kolmen huikean, hyväsydämisen, kohteliaan, älykkään ja ihanan pojan ylpeä äiti.

Kun esikoiseni syntyi, minua onniteltiin. Minulta kuitenkin kysyttiin pariin kertaan, olisinko toivonut tyttöä. En osannut loukkaantua siitä, sillä iso osa naisista jostain syystä toivoo tyttöä.

Keskimmäisenkin kohdalla suurin osa vielä onnitteli minua pojasta, mutta uskokaa tai älkää sain kuulla näitä "no voi harmi, ehkä ensi kerralla sitten tyttö" kommentteja.

Kuopuksen syntymän jälkeen sain enemmän osanottoja kuin onnitteluita... Ja kaikki 3 poikaa ovat tosiaan terveitä, joten senkään takia ei ollut syytä harmitella...

Kuopuksen syntymän jälkeen yksi "ystäväni" sanoi minulle "Ei sinun tarvitse turhaan peitellä pettymystäsi vaikka tämä kolmaskin nyt oli poika. Jokainen nainen varmasti olisi pettynyt tilanteessasi." Olin niin vihainen...

Saan myös usein kaupassa ja muilla julkisilla paikoilla sääliviä katseita, ja pari kertaa ihan tuntemattomatkin ovat tulleet harmittelemaan "kohtaloani".

Rakastan poikiani yli kaiken enkä koskaan vaihtaisi heitä mihinkään. He ovat täydellisiä juuri sellaisena kuin ovat, enkä toivoisi yhdenkään heistä olevan tyttö.

Onko palstalla muita poikien äitejä jotka ovat saaneet samanlaista kohtelua osakseen? Tai eivät muuten voi mitenkään ymmärtää tuollaista käytöstä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin ainoastaan poikia kuin ainoastaan tyttöjä. Joskus salaa mietin että voi raukkoja, kun näen perheen, jossa on vain tyttöjä. Poikaperheen kohdalla en koskaan. Olen nainen.

Vierailija
2/23 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas moukkamaista. Minulla on yksi tyttö ja multakin on kysytty pari kertaa, että olisinko halunnut pojan ja että ehkä sitten seuraava on poika. Useammin on kysytty, että olisiko isä halunnut mielummin pojan. Ihan outoja juttuja. Eiköhän me vanhemmat olla kiitollisia ja onnellisia, kun saamme terveen lapsen eikä sukupuolen vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mies saa voivotteluja kolmesta tyttärestä eikä hän ymmärrä alkuunkaan miksi. Hänelle on aina ollut se ja sama, mikä lapsen sukupuoli on.

Vierailija
4/23 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös kolme poikaa, mutta heidän lisäkseen myös yksi tyttö. Sillä tytöllä saa varmaan nuo pojat "anteeksi" niin etten ole tuollaiseen juurikaan törmännyt. Päinvastoin, kuulun mieheni kautta niin vanhakantaiseen maalaissukuun, että siellä varsinkin miestäni pidettiin poika pojalta aina vaan suurempana onnenpekkana. Niitä olisi voinut varmaankin tulla toistakymmentä ja aina vaan oltaisiin onniteltu suu entistä leveämmässä hymyssä. Tyttöä taas pidettiin jonain äidin pikku yllätyksenä, ei erityisen mainittava asiana, mutta ei sen kummemmin haitallisenakaan. Minulle hän on todellinen aarre, aivan eri maailmasta kuin pojat. Jotka hekin ovat kyllä ihania ja suloisia tyyppejä.

Vierailija
5/23 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti yksi iso syy tuohon kohteluun on se, että poikia pidetään lähtökohtaisesti villeinä............villimpinä kuin tyttöjä.

Tottakai jokainen lapsi on yksilö ja varmasti löytyy tyttöjä jotka ovat villimpiä kuin osa pojista, mutta helposti ihminen reagoi kolmen pojan näkemiseen ajatuksella että mahtaa olla melkoista riehumista tuon naisen talossa.

Vierailija
6/23 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin ainoastaan poikia kuin ainoastaan tyttöjä. Joskus salaa mietin että voi raukkoja, kun näen perheen, jossa on vain tyttöjä. Poikaperheen kohdalla en koskaan. Olen nainen.

Häh? Miten ovat raukkoja, jos on vain tyttöjä? Vieläkö tällaista ajattelutapaa harrastetaan vuonna 2017? Että poika se olla pitää! Vaikka ei enää oikein ole selvää syytä, että miksi. Kaikki lapset ovat arvokkaita, sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
7/23 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen perheen jossa on 7 tyttöä. Ei kuitenkaan sen takia että he halusivat monta lasta, vaan siksi että he yrittivät poikaa.

Vierailija
8/23 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolme poikaa - olen onnellinen heistä kaikista! Sain mitä halusin.

Vierailija
9/23 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojat todella rauhallisia ja kilttejä (liiankin). Itse olin rämäpäätyttö ja leikin poikien kanssa.

Vierailija
10/23 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme poikaa. Esikoisen syntymän jälkeen tuli semmoista kommenttia sukulaisilta, että seuraavaksi tyttö sitten. Sanoin ettei tule tyttöä, kun neljä poikaa :) no neljäs jäi tekemättä. Hyvä näin.

Vierailija
11/23 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun tuttavissa ei ole moisia ihmettelyjä ollut ikinä.

Yhden kaverin mies oli kyllä sairaan pettynyt, kun esikoinen oli tyttö. Onneksi toinen oli jo poika, sen jälkeen tyttökin oli ok... Huoh teitä sairaita, joille sukupuoli on tärkeää.

Vierailija
12/23 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden pariskunnan jolla on kolme poikaa. Jokainen heistä aivan valloittavia. Itselläni on sekä poikia, että tyttö. Pojat on aivan yhtä ihania. Silti moni voivotteli kun saatiin toinen poika, eikä toista tyttöä.

Mikä niissä tytöissä on niin erilaista? Sekö että ne mielletään kiltimmiksi kuin pojat. Meillä ainakin tyttö on villimpi kuin pojat. Vai sekö että saa letittää tukkaa ja pukea kuin nukkeja?

Vierailija
13/23 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen perheen jossa on 7 tyttöä. Ei kuitenkaan sen takia että he halusivat monta lasta, vaan siksi että he yrittivät poikaa.

Joko ovat luovuttaneet?

Vierailija
14/23 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme poikaa. Rakastan heitä valtavasti, mutta toivoisin vielä joskus saavani tytön.

Vierailija
15/23 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti yksi iso syy tuohon kohteluun on se, että poikia pidetään lähtökohtaisesti villeinä............villimpinä kuin tyttöjä.

Tottakai jokainen lapsi on yksilö ja varmasti löytyy tyttöjä jotka ovat villimpiä kuin osa pojista, mutta helposti ihminen reagoi kolmen pojan näkemiseen ajatuksella että mahtaa olla melkoista riehumista tuon naisen talossa.

Itsekin uskon tämän olevan ainakin joidenkin kohdalla syy poikien vähättelyyn. Minun 3 poikaani ovat kaikki täysin erilaisia persoonia. Itseasiassa heidän "villeytensä" on jakautunut aika hauskasti. Esikoinen on kunnon vili vilperi, aina menossa. Keskimmäinen poika taas on todella rauhallinen, ja nuorimmainen siitä välistä.

Kasvatuksella voi kuitenkin vaikuttaa paljon, vaikka pojat olisivatkin villejä.

Minulle nämä 3 poikaa sopivat hyvin, kun itsekin riehun mielummin kun leikin nukkekodilla. ;)

Vierailija
16/23 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin uskon tämän olevan ainakin joidenkin kohdalla syy poikien vähättelyyn. Minun 3 poikaani ovat kaikki täysin erilaisia persoonia. Itseasiassa heidän "villeytensä" on jakautunut aika hauskasti. Esikoinen on kunnon vili vilperi, aina menossa. Keskimmäinen poika taas on todella rauhallinen, ja nuorimmainen siitä välistä.

Kasvatuksella voi kuitenkin vaikuttaa paljon, vaikka pojat olisivatkin villejä.

Minulle nämä 3 poikaa sopivat hyvin, kun itsekin riehun mielummin kun leikin nukkekodilla. ;)

Tämän kirjoitti siis ap. :)

Vierailija
17/23 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin 3 poikaa. Koskaan en ole tuollaiseen käytökseen törmännyt, en tuttujen enkä vieraiden kanssa.

Vierailija
18/23 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä typerä kommentoida tuommoista. Jokainen lapsi on vanhemmilleen ihan käsittämättömän rakas ja täydellinen juuri sellaisena että on tosi tahdintonta mennä niitä voivottelemaan.

Vierailija
19/23 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tyttölasten äidistä tekee raukan? Mulla on kaksi ihanaa tyttöä (enempää lapsia emme halua), mutta en koe olevani raukka. En saa ajatusmallistasi nyt kiinni, joten avaisitko vähän?

Vierailija
20/23 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden pojan jälkeen saatiin perheeseen tyttö. Ei olla koskaan toivottu tyttöä tai poikaa erikseen ja muutama tuttu sitten sanoikin että "vihdoin tuli tyttö" nämä sitten oli suurimmat ihmettelijät kun hommattiin neljäs lapsi (ja se nyt sattui olemaan poika, taas)!

Ei kaikille ole tärkeää saada molempia, eikä tosiaan yritetä kunnes tyttö tulee -mutta hirtehistä olen tehnyt asiasta jos joku tyhmiä kyselee ja olen sanonut että hommaan vaikka 7 lasta kunnes tyttö tulee.. Eihän se niin ole! Vaan on kiva heittäytyä samalle taajuudelle tyhmän kysyvän kanssa. Hommaan lapsen koska tahdon lapsen, en tekisi kuuttaKAAN jos raja on kolmessa. Tekisikö sinä vaan lisää lapsia, välittämättä edellisestä vain koska tahtoo tytön/pojan?

Järjen köyhyyttä on uskoa tuo. Tai ehkä Kysyjä itse olisi valmis pullauttaa lauma lapsia joihin ei ole valmis?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan