Kampaajaa paikalla? Kotivärjäysmoka, apua..
Blondasin hiukseni eilen illalla, ja niistä tuli hieman laikukkaat ja kellertävät.
Mitä voisin tehdä . poistamiseksi? Hopeashampoo löytyy, mutta pitäisikö tukka blondata uudelleen? En tiedä kestääkö, on latvoista ainakin hieman huonokuntoinen.. Apuva!
Kommentit (18)
Ei välttämättä kannata tehdä heti uutta blondausta, voi nimittäin katketa hiukset. Itse aikanaan kun halusin blondit niin se oli todella pitkä prosessa ja piti kituutella jonkin aikaa vähän hassun värisellä tukalla. Mutta parempi se kuin oman tukan tuhoutuminen.
Vierailija kirjoitti:
Uusi blondaus ja sävyte päälle.
Tyhmä kysymys, mut mikä sävyte on? Siis kevytväri? Joku viileäsävyinenkö? EN ole kokenut värjääjä :( -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä kysymys, mut mikä sävyte on? Siis kevytväri? Joku viileäsävyinenkö? EN ole kokenut värjääjä :( -ap
Miten sä uskalsit lähteä tohon hommaan kotona? Blondaus on viimeinen asia, mitä kotona kannattaa yrittää. Mulla vaalennettiin hiljalleen kampaajalla, vaati 4 kertaa kuukauden välein, että saatii mulle viileän vaaleat hiukset. Ja balayagena tehtiin, ettei mulle tule sellaista tyhmää palkkityveä. Missään vaiheessa ei ollut oranssi / keltainen tukka, vaikka alkuun sävy olikin lämmin. Nykyään ei tarvitse vaalentaa, kuin laittamalla tyviraitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä uskalsit lähteä tohon hommaan kotona? Blondaus on viimeinen asia, mitä kotona kannattaa yrittää. Mulla vaalennettiin hiljalleen kampaajalla, vaati 4 kertaa kuukauden välein, että saatii mulle viileän vaaleat hiukset. Ja balayagena tehtiin, ettei mulle tule sellaista tyhmää palkkityveä. Missään vaiheessa ei ollut oranssi / keltainen tukka, vaikka alkuun sävy olikin lämmin. Nykyään ei tarvitse vaalentaa, kuin laittamalla tyviraitoja.
:D hyvä kysymys.. mulla oli valmiiksi jo kampaajalla blondattu tukka, mut tyviväri siis paistoi ja sen värjäsin + värjäyksen loppuvaiheessa levitin hiusvärin latvoihin asti.. Ja lopputulos on epätasaisen vaalea ja paikoin kellertävä. Rehellisesti sanottuna en raaskinut mennä kampaajalle... :(
Onko sulla kuvaa?
Aika hankala vastata ilman, jos on lievää keltaisuutta niin voi olla että saa korjattua sävytteellä, jos on vaalennus jäänyt vajaaksi eli aivan selkeitä keltaisia laikkuja niin ei korjaannu sävytteellä vaan vaatii lisää vaalennusta.
Ota kuva, laita tänne. Voithan sä kokeilla sitä hopeashampoota ja katsoa vaikuttaako mitään, epäilen ettei teho välttämättä riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D hyvä kysymys.. mulla oli valmiiksi jo kampaajalla blondattu tukka, mut tyviväri siis paistoi ja sen värjäsin + värjäyksen loppuvaiheessa levitin hiusvärin latvoihin asti.. Ja lopputulos on epätasaisen vaalea ja paikoin kellertävä. Rehellisesti sanottuna en raaskinut mennä kampaajalle... :(
Kampaajalla käyminen maksaa tietysti, mutta ehkä sunkin kannattaisi kokoblondista vaihtaa tuollaiseen balayagetyyliin, kun raidat tehdään tarpeeksi korkealta lähtemään, niin riittää, että käy nostamassa rajaa 3 kuukauden välein. Ja mulla kampaaja ei laskuta tuosta, kuin lyhyiden hiusten värjäyksen hinnan, vaikka sävyttääkin samalla koko tukan.
Blondasin Schwarzkopfin Live XXL Ice Blonde 01:llä eli tämän näköinen purkki: https://fi.pinterest.com/pin/317926054917744786/
Lopputulos on paikoin siis vain aavistuksen kellertävä, ei mitenkään räikeä kuitenkaan. Yritin saada kännykällä tukastani kuvan, mutta en saa kunnollista otettua..
Riittäisiköhän siis se sävyte pelkästään? ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampaajalla käyminen maksaa tietysti, mutta ehkä sunkin kannattaisi kokoblondista vaihtaa tuollaiseen balayagetyyliin, kun raidat tehdään tarpeeksi korkealta lähtemään, niin riittää, että käy nostamassa rajaa 3 kuukauden välein. Ja mulla kampaaja ei laskuta tuosta, kuin lyhyiden hiusten värjäyksen hinnan, vaikka sävyttääkin samalla koko tukan.
Tää balyage-vaihtoehto kyllä kuulostaisi helpommalta/turvallisemmalta, ei varmaan olisi ainakaan vaaraa palkeista ja laikuista! ap
Minä laittaisin kunnon blondauksen / värinpoiston päälle ja sitten vielä sävyn taittoon väri.
Mulla on kyllä hiukset ihan hyvin aina kestäneet rajutkin operaatiot, mm. mustasta blondiksi kerralla kotona. Siihen meni 4 purkkia super blonde värinpoistoa, jonka jälkeen tukka oli tipunkeltainen. Siihen päälle vielä tuhkan-keskivaalea kestoväri niin oli hyvä.
Kampaajilla ei ikinä saa minusta kovin hyvää, koska eivät uskalla, hiusten kunnon huononemisen pelossa, tehdä kunnolla kerralla vaan raidoitetaan tai muuta tylsän näköistä. Kotona on aina hyvin onnistunut, mutta toisinaan tosiaan vaatii vähän enemmän työtä kuin sen yhden blondauksen.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä kannata tehdä heti uutta blondausta, voi nimittäin katketa hiukset. Itse aikanaan kun halusin blondit niin se oli todella pitkä prosessa ja piti kituutella jonkin aikaa vähän hassun värisellä tukalla. Mutta parempi se kuin oman tukan tuhoutuminen.
Ootko kokeillut koskaan katkeaako ne hiukset? Kai jollain voi ollakin sitten niin hento hiuslaatu että katkeaa, mutta monella kyllä kestää hyvinkin. Itse teininä vaihtelin mustan, blondin ja punaisen väliä yhtä mittaa, ja ei ne hiukset mihinkään katkennut. Latvat nyt tarvivat reilusti hoitoainetta ja silikoni-silkkitippaa että näyttivät hyvältä mutta muuten ei ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Blondasin Schwarzkopfin Live XXL Ice Blonde 01:llä eli tämän näköinen purkki: https://fi.pinterest.com/pin/317926054917744786/
Lopputulos on paikoin siis vain aavistuksen kellertävä, ei mitenkään räikeä kuitenkaan. Yritin saada kännykällä tukastani kuvan, mutta en saa kunnollista otettua..
Riittäisiköhän siis se sävyte pelkästään? ap
No jos sulla on siellä alla kampaajan vaalennus, niin sävyte voi riittää. Kokeile nyt ensin vaikka sitä hopeashampoota, sehän tehoaa parhaimmin juuri heti vaalennuksen jälkeen. Etkä siinä nyt ainakaan menetä mitään. Sävytettäkin voit koittaa, menet ostamaan sen kampaamosta niin saat hyvät ohjeet. Älä lähde sitä ainakaan vaalentamaan enää, mene sitten kampaajalle korjaamaan jos ei hopeashampoo ja sävyte auta.
Jos on epätasainen väri ja jäänyt laikukkaaksi niin sulla ei ole ollut väriä ehkä tarpeeksi. Eli seuraavalla kerralla tuplamäärä väriä päähän.
Hoida hiusta nyt kunnolla ja vaalenna viikon päästä uudestaan ja sävyte perään. Tai sitten kampaajalle.
Ainiin mä ylläpidän tuota viileänvaaleaa väriä kotona tuon kolme kuukautta kampaajakäyntien välillä käyttämällä silloin tällöin vaahtosävytettä goldwell 10v, lorealin hopeashampoota ja color mask platinumia. Olen kuullut, että tuo goldwellin 10v on pelastanut monet, mutta en tiedä onko sun tukka tarpeeksi vaalea tuolle sävytteelle, mutta kannattaa katsoa noi muutkin goldwellin sävyvaihtoehdot. Noita saa joistain kampaamoista, sokkarilta ja törmäsin noihin prismassakin. Yksi pullo maksaa n. 17-18 euroa ja pitkiin ja paksuihin hiuksiin tuolla saa tehtyä useamman käsittelyn. Itse tykkään, että väri pysyy todella viileänä ja siksi käytän noita.
Vaalennuspesu auttaa vaalentamaan tukkaa aavistuksen, mahdollisesti poistaa keltaisuuttakin. Eli sekoita normaalisti vaalennusaine, kippaa se muovikippoon ja lisää kippoon shampoota (noin sama määrä kuin vaalennusainetta on). Sekoita nämä ja hiero märkään tukkaan. Jatka hieromista 5-10 min. Tämä on vähän hellävaraisempi käsittely kuin tavallinen vaalennus.
Eli mitä voisin tehdä kellertävyyden poistamiseksi, lause jäi vaillinaiseksi.. :D -ap