Vauva perinnyt äitinsä unenlahjat :/
Jepujee, vauva 4,5kk ja on ollut aina varsinainen iltavirkku. Ei tahdo millään nukahtaa yöunille ennen klo 00. Pari kuukautta sitten nukahti yöunille klo 02-03. Nykyisin sentään klo 00-01 välillä. Mutta, mutta...kyllähän tuo menettelee vielä, kun on ainut lapsi ja itsekin olen valvovaa tyyppiä ja olen aina kärsinyt nukahtamisvaikeuksista. Vauvakin usein havahtuu monta kertaa hereille, ennen kuin jää pysyvästi unille.
Tuleekohan tuostakin myöhemmin yhtä uneton tapaus kuin minusta? Kun olin pieni, niin jo silloin oli ikävää tuo unettomuus. En toivoisi samaa tyttärelleni. Ja tosiaan,häntä ei vaan saa aiemmin yöunille. Jos nukahtaakin aiemmin, niin sitten koko yö on levotonta pyörimistä sen jälkeen. Myöskään aiemmin herättäminen ei auta ja herääpä nuo muutenkin jo noin 7 aikaan aamulla. Päiväunet ovat myös vähäisiä. On kuitenkin hyväntuulinen ja terve, joten eiköhän kaikki ole hyvin. Ainut joka ehkä kärsii tästä rytmistä tai ainakon valittaa tästä tilanteesta on vauvan isä. Hänestä vauva pitäisi saada nukkumaan aiemmin, mutta eipä hän ole vielä kertonut että miten ; D
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Meillä esikoisella unirytmi normalisoitui, kun aloitti kiinteät.
Ap
Joo, aloittaja tajusikin varmaan, että vastaaja nro 1 ei ole aloittaja, hehe :)
Vierailija kirjoitti:
Ap
Saa nähdä muuttuuko vuorokausirytmi aikaisemmaksi, kun aloittaa kiinteät. Vauva on ollut syntymästä asti rintamaidolla ja tarkoitus olisi jatkaa siihen asti, kun vauva on 6kk. Aiemmin on herännyt 1-2 kertaa syömään yöllä, mutta nyt on ollut pari yötä, että on nukkunut heräämättä 01-07. Vähän sai paijailla klo 01 jälkeen ennen kuin rauhottui ja vähän ähisi jotain klo 05, mutta rauhottui unille pian ilman toimenpiteitä.
Ap