Perheellisiä kerrostalossa?
Onko muita?
Meidän nelihenkinen perhe asuu kerrostalossa ja välillä tuntuu, että kukaan muu ei asu. :(
Kaikilla on hienot talot ja rahaa silti matkustella ym.
Meillä on kyllä kaunis koti, vähän ahdas tietty, mutta tunnen itseni jotenkin huonommaksi kun meillä ei ole taloa. Ei tietysti ole paljoa velkaakaan, mutta ei sekään paljoa lohduta.
Kommentit (6)
Onhan meitä täällä Helsingissä vaikka kuinka paljon, jotka olemme perheellisiä ja asumme kerrostalossa. Meidän perhe, 2 aikuista, 2 lasta ja 2 koiraa, asumme Viikissä kerrostalossa. Eipä edes kiinnostaisi mitkään omakotitalot yhtään. Kerrostalossa on helpompaa.
Missä ihmeessä asutte? Kyllä ainakin Espoossa kaikilla kerrostaloaluiella (kaliilla ja edullisemmilla) asuu lapsiperheitä. Meidänkin taloyhtiössä niitä on vaikka kuinka. 100-neliöiset ovat suurimpia tässä talossa.
Kyllä perheellisiä runsaasti löytää kerrostalosta, meidän kerrostalosta tiedän ainakin 3, vaikka en kovin naapuriin tutustujatyyppiä olekaan. Omasta mielestäni se ei ole lainkaan huonompi, kunhan lapset vain pääsevät ulos leikkimään niitä samoja leikkejä mitä omakotitalon pihassakin voi leikkiä, ja tämähän on aika helposti toteutettavissa, kun vaan lähtee lasten kanssa ulos päivittäin :) tai jos asuu syrjässä, turvallisessa paikassa niin voihan lapset silloinkin kerrostalon läheisyydessä itsekseen leikkiä ja puuhailla.
Asumisratkaisuthan ovat aina henkilökohtaisia, ei se niin mene että mitä isompi niin sen parempi. Isossa on paljon negatiivista, kuten hoito ja remontit täytyy itse hoitaa, pitää tietää talon hoidosta yms, mikä kerrostalossa on helppoa. Isomman tilan siivoaminen ja siistinäpito on myös haastavampaa.
Itse haluan "varakkaampana" ostaa omakotitalon itselleni, mutta arvostan suuresti kerrostaloasumisen helppoutta. Oma päätökseni perustuu siihen, että olen valtava koiraihminen ja rodut joista pidän ovat aktiivisia palveluskoiria, tällöin oman pihan omistaminen ja rauhallisen talon omistaminen on parempi ratkaisu kuin kerrostalossa asustaminen.
Uudemmissa kerrostaloissa ei ole enää lapsiperheille asuntoja. Talossa, jossa itse asuin ja joka oli rakennettu 2007 oli muistaakseni 3 asuntoa isompia kuin kolmio. Asuntoja oli yli 50.
Vanhemmilla asuinalueilla on enemmän perhekokoisia asuntoja.
100 neliötä Helsingin keskustassa ja pienet lapset.