Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hyvin Iittalan Kastehelmi-astiat kestävät arkikäyttöä ja konepesua?

Vierailija
03.01.2017 |

Tekisi mieli ostaa ihan perusastioiksi, ovat niin kauniita. Käytättekö itse arkiastioina vai pelkästään juhlassa/hienommassa kattauksessa? Kestääkö oikeasti konepesua niinkuin luvataan?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/22 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniita ja ihan kestäviä. Suosittelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan varmaan tulee harmaita raitoja, jos peset jatkuvasti astianpesukoneessa. Pilasin aidot 60-luvun Kastehelmet näin. Ottaa päähän.

Vierailija
4/22 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan varmaan tulee harmaita raitoja, jos peset jatkuvasti astianpesukoneessa. Pilasin aidot 60-luvun Kastehelmet näin. Ottaa päähän.

Millaisia harmaita raitoja? Miksi juuri Kastehelmiin tulisi, jos ei meillä muihinkaan lasiastioihin tule mitään jälkiä? Ap

Vierailija
5/22 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-luvun kastehelmiä tuskin on tehty konepesunkestäviksi...

Vierailija
6/22 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet kestävät, vanhat (ne 60-luvun) eivät. 60-luvulla tiskikoneet eivät olleet vielä niin yleisiä, eli astioiden ei tarvinnut kestää konepesua.

Vierailija
7/22 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidot 60-luvun astiat kestää konepesun, kissalla pari kuppia ruoka kuppina ja muut on myös käytössä.

Vierailija
8/22 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis tarkoitin näitä uusia versioita. Ap

Vierailija
9/22 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omenanvihreitä,kirkkaita ja karpalonpunaisia. Punaiset ovat käytössä oikeastaan vain marras-ja joulukuun. Vihreitä ja kirkkaita käytetään muiden astioiden ohella jokusen kerran viikossa. Eivät ole menneet miksikään koneessa tai käytössä.

Vierailija
10/22 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kestävät. Mulla on yksi 60-lukulainen kulho, joka on ollut aktiivikäytössä äidilläni siitä asti ja nyt siis minulla. Pesen senkin koneessa. Toki siitä näkee, että on käytetty, mutta paljon se on kestänyt. Uudempia lautasia, kulhoja ja kippoja on paljon. Käytän arkiastioina. Ei valittamista. Ovat kyllä kauniita.

Vierailija
11/22 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tosi paljon omistani! Ei ole käynyt kuinkaan konepesussa laseille eikä lautasille. Muistakaa vain, että mikroon niitä ei voi laittaa.

Vierailija
12/22 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään tosi paljon omistani! Ei ole käynyt kuinkaan konepesussa laseille eikä lautasille. Muistakaa vain, että mikroon niitä ei voi laittaa.

Miksi ei? Kyllä minä olen laittanut, enkä ole huomannut mitään erikoista.

Vierailija
13/22 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on omalla vastuulla. Yrityksen puolesta niille ei ole taattu mikronkestävyyttä, sillä ne ei ole valmistettu kuumuutta kestävästä erikoislasista. Tsaikka- ja Hot n' Cool -lasit ovat poikkeuksia ja ovat erikoiskäsiteltyjä. Tieto löytyy Iittalan sivuilta kun googlaa hoito-ohjetta.

Vierailija
14/22 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on omalla vastuulla. Yrityksen puolesta niille ei ole taattu mikronkestävyyttä, sillä ne ei ole valmistettu kuumuutta kestävästä erikoislasista. Tsaikka- ja Hot n' Cool -lasit ovat poikkeuksia ja ovat erikoiskäsiteltyjä. Tieto löytyy Iittalan sivuilta kun googlaa hoito-ohjetta.

Pakko näin sivuhuomiona lisätä vielä aikaisempaan, että vaikka virallisesti sitä kestävyyttä ei taata, niin onhan nuo lasit tehty satojen asteiden kuumuudessa. Eli periaatteessa kestää, mutta niissä ei ole sitä erikoislasia, joka on 100% varmuudella soveltuva kuumien juomien/ruokien kanssa myös mikrossa. Reklamoida ei voi Kastehelmi-tuotteita, jotka ovat hajonneet mikrossa. Olin aikoinani alalla töissä joten tästä tiedän.

Vierailija
15/22 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on omenanvihreitä,kirkkaita ja karpalonpunaisia. Punaiset ovat käytössä oikeastaan vain marras-ja joulukuun. Vihreitä ja kirkkaita käytetään muiden astioiden ohella jokusen kerran viikossa. Eivät ole menneet miksikään koneessa tai käytössä.

Ainakin punaiset ovat niitä uusia. Mulla on vanhemmilta saatu vanha turkoosi serviisi (iso booli/hedelmäsalaatti/jäätelömalja ja kuusi pienempää kulhoa), enkä todellakaan aio riskeerata niiden kanssa tiskikoneessa tai mikrossa. Sen verran lapsuusmuistoja niistä astioista 70- ja 80-luvuilta. :)

Vierailija
16/22 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vielä mieleen että saako näitä pinota? Joissain astioissa olen nähnyt erikseen kiellot, ettei saa laittaa päällekkäin. Ap

Vierailija
17/22 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kirkkaita kastehelmiä 70-luvulta, kovasti tykkään. En ole pessyt koneessa, en uskalla.

Olen päättänyt suosia kaikessa suomalaista, joten mietin, että tehdäänkö Kastehelmet Suomessa? Voisin ostaa värillisiä, jos ne tehdään Suomessa.

Arabian ostamisen lopetin, nehän ovat nykyään thaimaalaista roskaa. Tytär keräsi Muumi-astioita, on saanut lahjaksi pari thaikkukippoa ja särkyivät pienestä kolauksesta, joten ostan Muumeja hänelle enää kirpparilta. Miksi maksaa halpatuotantokipoista samaa hintaa kuin muista vastaavista, joita saa parilla eurolla? Ajattelin alkaa kerämään jotain Pentikin astiastoa, nehän kai sentään vielä tehdään Suomessa?

Vierailija
18/22 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko näin sivuhuomiona lisätä vielä aikaisempaan, että vaikka virallisesti sitä kestävyyttä ei taata, niin onhan nuo lasit tehty satojen asteiden kuumuudessa. Eli periaatteessa kestää, mutta niissä ei ole sitä erikoislasia, joka on 100% varmuudella soveltuva kuumien juomien/ruokien kanssa myös mikrossa. Reklamoida ei voi Kastehelmi-tuotteita, jotka ovat hajonneet mikrossa. Olin aikoinani alalla töissä joten tästä tiedän.

Ei varmasti ole lasialan ammattilainen, jos ei tiedä lasista edes perustietoja, kuten termiä LÄMPÖSHOKKI. Peruslasista valmistettu lasi ei kestä kuumaa käytössä. 

Vierailija
19/22 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän koko ajan, kestää hyvin, myös konepesua. Mulla siis uutta tuotantoa. Yksi lautanen särkyi, kun tyhmä laitoin uuniin - eli ei uunia. Ap

Vierailija
20/22 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kestä konepesua, meillä hajosi kertapesusta uusi kastehelmi kulho.huonolaatuisia syynä, en tiedä, mutta kalliiksi tuli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi