Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bilevieraalle majapaikka?

Vierailija
03.01.2017 |

Järjestetään miehen kanssa tuparit, joihin on tulossa miehen kaveri hieman kauempaa.

Pitääkö hänelle tarjota majapaikkaa? Muuten menisi siis hotelliin. Miehen mielestä pitäisi tarjota..

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi kohteliasta tarjota majapaikka

Vierailija
2/12 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tulee vaan lisää stressiä majoittamisesta. Jos tulee kauempaa, tarkoittaa sitten varmaan, että tulee asuntoon jo ennen bileiden alkua, kun järjestelyt ovat vielä kesken. Näin mies onnistuu suistamaan järjestelyistä.

Tiedän, että olen hankala, mutta en vaan jaksaisi säätöä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asunnon koosta. Yksiössä ei tarvitse, esim.kolmiossa tarjoaisin itse...

Vierailija
4/12 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko tarjota majapaikkaa jos on työssäkäyvä aikuinen kantasuomalainen mies. Yöpykööt hotellissa tai ajakoot autolla yötämyöten kotiinsa.

Vierailija
5/12 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi ainakin huomaavaista tarjota yösijaa, jos mies saapuu kauempaa, eikä välttämättä tunne paikkoja, mutta myös koska hänelle tulee jo "hieman enemmän" kuluja paikalle tulosta. - En usko, että mies (vieraanne) odottaa hotellitason majoitusta. - Itse muistan yöpyneeni joskus kavereitten nurkissa,, juurikin siksi, että tulin kauempaa, jos tuota yöpymis  -vaihtoehtoa ei olisi ollut tarjolla, niin ainakin joitain kertoja olisin kieltäytynyt kutsusta, kun opiskelijana oli muutenkin rahat vähän tiukassa..

Vierailija
6/12 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en lähtisi kaverin tupareihin toiselta paikkakunnalta, jos ei kaveri edes yöpaikkaa tarjoaisi. Meidän piireissä on ollut tapana majoittaa kaverit. Ja kaverit voi myös sitten auttaa niissä järjestelyissä.

Vierailija
7/12 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on hyvätuloinen mies. Opiskeluajat ovat takanapäin.

Asunto on pieni kaksio, jossa on sängyn lisäksi sohva (ei vuodesohva).

Saattaa olla, että myös miehen tyttöystävä on tulossa - pitääkö siis tarjota molemmille?

Olen sen verran introvertti, että bilestressin jälkeen haluaisin vaan olla rauhassa.

Vierailija
8/12 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei tarvitse todellakaan...kattokaa läheltä hotelli ja sitten vaan sinne.

Jos teillä olis ollut kolmio tai neliö, niin ihan eri juttu.

Vierailija
9/12 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse majoittaa. Omissa kaveriporukoissa kaikki ovat keski- tai hyvätuloisia, mutta asunnot ovat pienehköjä kaupunkikämppiä. Harvalla on ylimääräistä huonetta vieraille eikä kukaan odota kotimajoitusta. Juhliin osallistuminen on vapaaehtoista, ja ei ole pakko tulla, jos majoittamisen järjestäminen itse on vaikeaa.

Itse en majoittaisi, mutta jeesaisin kyllä sopivan hotellin tms. löytämisessä. 

Isojen juhlien jälkeen haluan olla kotona rauhassa. 

Vierailija
10/12 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Minä kertosin mies -vieraallenne, ainakin hyvisä ajoin realiteetit; tarpeen mukaan korostaen ja yrittäen vihjaista tarvittaessa rivien välistä.. Meillä on vaan pieni sohva.. niin pieni sohva ja ei se pieni sohva ei ole vuodesohva...Aateltiin, että sä haluut mennä tyttöystävi kanssa mieluummin kunnon hotelliin kuin tyytyä meidän ahtaisiin nurkkiin...

Jos mies on liikkeellä kumppaninsa kanssa, niin pidän selviönä, että yöpaikka löytyy teiltä tarvittaessa molemmille tai sitten ei kummallekaan. 

Mutta teitte miten tahansa, niin varmistakaa, että vieraanne tietää ennen tuloaan, missä heillä on yöpaikka, älkääkä aloittakao asian selvittämistä vasta sitten he  ovat jo paikalla. - Huomatkaa myös, että jos tulevat omalla autolla, niin se saattaa rajoittaa mitä vieraanne voivat bileissä nauttia; ainakin toisen varmaan tarvitsisi olla selvä (=ajokunnossa). - Ja onhan asuntonne läheisyydessä myös vieraspaikka, jossa mahd. auto voi olla ilman, että autolla odottaa sakkolappu, kun lähdön aika koittaa.    

Vierailija
11/12 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti ole pakko majoittaa, mutta kyllä minusta ainakin on velvollisuus kertoa hyvissä ajoin, kuten kutsua esittäessään, että miten kaukaa tulevalla vieraalla on mahdollista yöpyä. - Vai olettaako, joku että jos joku tulee bileisiin toiselta puolelta Suomea, niin hän muitta -mutkitta tietää, missä yöpyy. -Ja ellei tiedä, niin yöpyköön sitten vaikka lumihangessa, kun eihän kutsun asettaja mitenkään voinut olettaa, että satoja kilometrejä tullut ei haluakaan heti bileiden päätyttyä lähteä ajamaan takaisin.

Vierailija
12/12 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti ole pakko majoittaa, mutta kyllä minusta ainakin on velvollisuus kertoa hyvissä ajoin, kuten kutsua esittäessään, että miten kaukaa tulevalla vieraalla on mahdollista yöpyä. - Vai olettaako, joku että jos joku tulee bileisiin toiselta puolelta Suomea, niin hän muitta -mutkitta tietää, missä yöpyy. -Ja ellei tiedä, niin yöpyköön sitten vaikka lumihangessa, kun eihän kutsun asettaja mitenkään voinut olettaa, että satoja kilometrejä tullut ei haluakaan heti bileiden päätyttyä lähteä ajamaan takaisin.

Perustettiin siis Facebook-event, joihin molemmat kutsuimme kavereitamme. Mies kutsui mentaliteetilla "nää ei ainakaan tuu, ku asuu niin kaukana". Jep.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi