En ole käynyt armeijjaa ja olen ylpeä siitä.
Kaikkeen ei tarvi suostua. Hankin vapautuksen...
Minä en pidä niitä armeijan käynneitä pelle (jotka mittaavat sillä ihmisarvoa) yhtään minään. En kunnioita paskaakaan.
Armeijasta jankkaavat ovat vähä älyisiä pellejä joista ei ole muuten mihinkään.
T. Mies46
Kommentit (22)
Oletko oikeasti tyttö?
T ratsumies
Olen olen. Olen ylpeä suostunut moiseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tää vastaus oli 1 kirjoittajalle .
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä en pidä niitä armeijan käynneitä pelle (jotka mittaavat sillä ihmisarvoa) yhtään minään. En kunnioita paskaakaan.
T. Mies46
Uudesti syntynyt Jeesus?
Vierailija kirjoitti:
T. Mies46
Ei tarvi kertoa vapautuksen syytä, se kyllä näkyy kirjoituksestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Mies46Ei tarvi kertoa vapautuksen syytä, se kyllä näkyy kirjoituksestasi.
Lieköhän tahallaan kirjoittanut väärin. :D
Arvostan enemmän totaalikieltäytyjiä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olet ylpeä suostunut moiseen?
Ap ei ole tainnut käydä edes peruskoulua. Ja on varmaan yhtä ylpeä siitäkin.
Vierailija kirjoitti:
T. Mies46
Ei armeijaan kaikenlaisia luusereita huolita, sä oot yksi niistä.
Sellainen tarina. Mihin pyrit tällä?
Lähtökohtaisesti en arvosta kieltäytyjiä, mutta jos kieltäytymisen syy on joku ehdoton sodan vastustaminen tai väkivallan vastustaminen, niin joo, arvostan että on vienyt vakaumuksen niin pitkälle että on kieltäytynyt sotilaspalveluksesta. Totaalikieltöytymistä on sitten jo vähän vaikeampi perustella.
Ap:n tapauksessa ei liene mitään ylevää periaatetta, vaan ihan jotku muut syyt.
Jos kaikki olisivat sellaisia kuin aloittaja, Suomi olisi aikoinaan joutunut Venäjän tai silloisen Neuvostoliiton valtaamaksi.
Miten joku menee näin ilmiselvään provoon?
Eihän sinne Suomen puolustusvoimain palvelukseen heikoimpia edes oteta vaikka haluaisivatkin. Mielenterveysongelmaiset yritetään karsia joukosta pois. Muutama sinne aina välillä eksyy, mutta hyvin nopeasti nekin lähetetään maitojunalla kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti en arvosta kieltäytyjiä, mutta jos kieltäytymisen syy on joku ehdoton sodan vastustaminen tai väkivallan vastustaminen, niin joo, arvostan että on vienyt vakaumuksen niin pitkälle että on kieltäytynyt sotilaspalveluksesta. Totaalikieltöytymistä on sitten jo vähän vaikeampi perustella.
Ap:n tapauksessa ei liene mitään ylevää periaatetta, vaan ihan jotku muut syyt.
Tämä. Lähtökohtaisesti en arvosta sitä että sluibataan velvollisuuksista,kun ei vaan huvita, mutta jostain syystä arvostan paljon jos aatteen vuoksi kieltäydytään.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku menee näin ilmiselvään provoon?
Miten joku jaksaa huudella provoa?
Saako se sinut tuntemaan itsesi kerrankin fiksuksi, kun kuvittelet olevasi ainoa joka tajusi jutun provoksi?
Mitä ihmeellistä tässä on? Eihän Suomessa edes ole pakko käydä armeijaa vaan voi mennä sivariin (tai vankilaan jos kumpikaan ei kelpaa). Mikään em. vaihtoehto ei tee kenestäkään parempaa tai huonompaa ihmistä. Vapautuksenkin voi hankkia niin kuin sanot tehneesi. Sekin on jokaisen oma valinta. Omana mielipiteenäni vapautus keksitylllä syyllä on kuitenkin vain vastuunpakoilua ja sitä en arvosta lainkaan.
Reppana saanut hullun paperit ja ei päässyt inttiin.
Armeijja?
Käynneet?
Vähä älyinen?
Toivottavasti et ole tosissasi.