Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhaku on kuin jotain talenttikisaa nykyään

Vierailija
03.01.2017 |

Siis pitäisikö normaalin ihmisen jotenkin innostua esim. tämän tyyppisestä rekrykampanjasta: https://www.solteq.com/fi/tyonhakijat/sltq100/ ? Miksi tuntuu, että nykyään työpaikan saamisessa merkkaa ihan muut avut kuin asiaosaaminen? Miten olis vaan osaaja tekemään työt, ei joku ninja taikuroimaan kasvua. Ihme sirkustelua...

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa huonosti tehty ilmoitus! Tuossa ei tullut mitenkään esille mitä haetaan ja millaisesta työstä on kyse.

Vierailija
2/40 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkin arkipäiväisestä asiasta kuin työpaikasta on tullut nykyään isokin palkinto jota tavoitellaan ja kilpaillaan. Ei kiitos. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä nyt taas? pikkasen huumoria ja johan taas on joku loukkaantumassa?

Vierailija
4/40 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT ala lienee pahin, joten älä muuta sano, ja sitte pitää käydä ostamassa vielä joku nettikamera että voi tehdä videohaastattelun? Ei saakeli mitä pelleilyä ja ammattilaisten alistamista, haen työpaikkoihin joissa minua arvostetaan eikä pidetä pellenä. Työpaikkaa vaihtamassa olen siis.

Vierailija
5/40 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan ne työpaikat siellä alhaalla, toihan oli huumoria tossa alussa. Solteq ei ole mikään mediaseksikkäin it-yritys joten yrittävät huumorilla saada näkyvyyttä. 

Vierailija
6/40 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaajien ei tarvi talenttikisaa

vain tusinatavaran

Vierailija
7/40 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa kyllä karsiutuu tehokkaasti kaikki huumoritajuttomat tosikot, jotka eivät sopeudu siihen yrityskulttuuriin.

Vierailija
8/40 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tossa kyllä karsiutuu tehokkaasti kaikki huumoritajuttomat tosikot, jotka eivät sopeudu siihen yrityskulttuuriin.

Tämä nimenomaan. Eikä aapee ole hyvä, että tiedät jo heti, että ei kannata edes hakea, koska ei ole sinuntyyppisesi firma.

Vierailija
9/40 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Olisi tietty paremmin voinut tuoda esille mitä haetaan, mutta muuten oli ihan hauskasti muotoiltu.

Voithan laittaa heille hakemuksen samaan muotoon: "onko teillä talenttia olla juuri oikea minulle?".

Vierailija
10/40 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon just tollanen hauska pelle ja todellakin oman elämäni tähti, aivan huipputyyppi! Koulutusta ei ole mutta se on varmaan tuolle firmalle ihan toisarvoinen asia.

Vierailija
11/40 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan hah-hah-hauskaa, melkein sai jähmeän hymyn vedettyä kasvoille. Kyllä oli joku saanut niin hassun idean ja päässyt toteuttamaan itseään.

Kun on ollut yli vuoden työttömänä on huumori vähissä.

J.K. Videohaastattelun voi tehdä tabletilla tai älypuhelimella, jossa on etukamera. Kirjoilla tms. voi tukea laitteen oikeaan kulmaan ja kannattaa varmistaa, että valoa on riittävästi.

Vierailija
12/40 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein yhtä hauska kuin teekkarivitsit.

Vierailija
13/40 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään pitää olla kaunis ja missin mitoissa oleva parikymppinen jolla on rutkasti työkokemusta saadakseen töitä.

Työnantajilla kun on vara valita nyky päivänä.

Vierailija
14/40 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut edellisissä työpaikoissani ns huumorintajuton tosikko, kun kyseessä oli isot rahat. Jostain syystä, vuodesta toiseen, projektista toiseen, työnantajasta toiseen, aina kun katsottiin ns henkkoht bonuskertoimia olin aina siellä "todella kireiden kertoimien" kohdalla.

Tämä nykyajan työnhaku on yhtä HR-posetiivarin marakattina tanssimista fetsi päässä...huilumusiikki-tuolileikkiä ryhmähaastattelussa, ei jumalauta, joku raja nyt sentään...

Vierailija
15/40 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon just tollanen hauska pelle ja todellakin oman elämäni tähti, aivan huipputyyppi! Koulutusta ei ole mutta se on varmaan tuolle firmalle ihan toisarvoinen asia.

Meinaat ettei ihminen voi olla yhtäaikaa huumorintajuinen ja koulutettu?

Vierailija
16/40 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä saa mitä ihmeellisemmin kriteerein. Paras oli se, kun sukunimestä pääteltiin, että hakijan suku on Sveitsistä, joten tämä voi varmaan valita viini-iltojen juustot.

Vierailija
17/40 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäkää hei joku ketjun marisijoista heille samaan tyyliin kirjoitettu hakemus, tyyliin " onko teillä potentiaalia? Onko teillä talentia? Oletteko Juuri minulle se oikea työpaikka? Nyt teillä on mahdollisuus näyttää kykynne!"

Haluan tietää, mitä vastaavat 😃

Vierailija
18/40 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuossa ilmoituksessa ei ollut mitään hauskaa, typerä ja lapsellinen, vastenmielinen vain ja kyllä osaan olla myös huumorintajuinen muidenkin kuin itseni mielestä mutta mitään räkätiräkäti voi hitsinpimpula kun on hauskaa, mikset naura tyylistä maanista hillumista en jaksa ja sellaisen kuvan tuosta ilmoituksesta sai.

Vierailija
19/40 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin oman elämäni tähti. Huipputyyppi ja taatusti uniikki ja persoonallinen. Osaamisaluekin on laidasta laitaan. Autolla kolaroimisesta pitsin nypläykseen. Ei vaan löydy työnantajaa, joka palkkaisi.

Ehkä pitäisi ihan kokeeksi laittaa hakemus tuonne jos ne tosissaan pelleä etsii.

Vierailija
20/40 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein näkee jo työpaikkailmoituksesta, kannattaako kyseiseen kioskiin edes hakea. Moni ilmoitus avoimesta työpaikasta on niin epämääräinen, että antaa huonon kuvan työnantajasta. Tietääkö työnantaja edes mitä hakee vai haluaako vain näkyvyyttä? Ensimmäisenä epämääräisestä ilmoituksesta tulee mieleen, että avointa työpaikkaa ei edes ole olemassa. Kiinnostaisi tietää paljonko tämä rekrytointishow kustantaa yrityksille. Tästä on tehokkuus kaukana. Kunhan on hauska videolla pelleilevä tyrkky, niin erottuu... Ammattitaidolla ei ole niin väliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän