Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Venlafaxinin jälkeinen aika

Vierailija
03.01.2017 |

Olen lopettanut kyseisen lääkkeen vähentämällä 150mg -> 75mg -> 37,5mg ja nyt 11pvä ilman. Sähköiskut laantuneet, eikä nekään ole paha ongelma, vaan ahdistuneisuus ja itkusuus on. Kysynkin nyt, kuinka olette päässeet yli tästä? Keskustelemalla? Rauhoittavilla? millä? Tää on nyt itsellä joka päivästä. Tästä ei kärsi pelkästään minä, vaan myös läheiset,jotka joutuvat näkemään kun itken ja ahdistun. Nappeja en haluaisi syödä yhtäkään, en ainakaa venlaa..
Välillä silti mietin, että tarvitsenko kuitenkin jotain pientä,mikä rauhoittaa tai takaapäin tämän. Toivon asiallista keskustelua!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetitko kuitenkin liian nopeasti? Jos käyttö on ollut pitkäaikaista, kannattaa varata vähintään 6kk lopetukseen.

Vierailija
2/20 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä samat kokemukset tuosta Venlasta ja tuli itsellekin yllätyksenä kuInka mieli käy läpi koko masennuksen ja siihen liittyvät tapahtumat ja tunteet läpi ikäänkuin selvästä päästä. Minulla oli myös aistiharhoja, harmittomia mitta kiusallisia. Kyllä se siitä, hyväksy tuo ahdistus ja ajattele että kehosi purkaa tuota pahaa oloa luonnollisesti. Jos lääke on nyt kokonaan loppu, voit kokeilla HTP-5 valmistetta, itsellä se auttoi todella paljon, nukuin paremmin ja suhtauduin asioihin rauhallisemmin eli ahdistus helpotti. Sitä ei vaan saa käyttää raskaana eikä imettäessä ja sitä saa sekä apteekista käsikaupasta sekä luontaistuotemyymälöistä. Muista myös nauttia kunnolla kalaöljyä, erityisesti EPAa. Paljon voimia sinulle kohti uutta elämänvaihetta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joiduin lopettamaan sen seinään isosta annoksesta serotoniinisyndrooman takia. Eli tämä lääke melkein tappoi minut, kriittisessä tilassa olin. Akuuttihoidon jälkeen olin aika kauan psyk. suljetulla, tukevasti lääkittynä.

Tätä scheissea älkää syökö.

Vierailija
4/20 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia en aloittanut kyseistä kuuria, koska olin kuullut millaista helvettiä siitä on päästä eroon ja nuo tuommoiset lääkkeet sekoittaa päätä muutenkin. Lääkärit yritti tunkea niitä väkisin mutta kieltäydyin kohteliaasti.

Vaadin saada vain rauhoittavia bentsoja, ja niiden lopettaminen 2 kk käytön jälkeen ei ollut mikään ongelma.

Luontaistuotteista L-teaniini on myös auttanut ahdistukseen, samoin E-Epa kalaöljykapselit ja voimakas D-vitamiini.

Mäkikuisma on luonnollinen masennuslääke, mutta sitä ei voi ottaa samaan aikaan e-pillereiden tai mielialalääkkeiden kanssa.

Vierailija
5/20 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas ei mitään ongelmia lopettaa, käytin 10 vuotta. Lievää sähköiskumaista tuntemusta, mutta se jäi siihen

Vierailija
6/20 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pahan allergiakohtauksen essitalopramista. Onneksi sain, niin ei tarvinnut alkaa syödä niitä. Sain apua luontaistuotteista kuten edellä mainitut, sekä rentoutumisharjoituksista iltaisin ennen nukkumaan menoa (mindfulness, sleep music, anxiety meditation, näitä löytyy youtubesta)

Paniikki- ja ahdistuskohtauksia varten on olemassa Opamoxit mutta niitä olen tarvinnut vain yhden 15 mg pillerin noin parin kuukauden välein.

Vierailija
7/20 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Uuteenvuoteen! Itse lopetin Venlan reilu 6 vko sitten ja vieläkin tulee kiertohuimausta silloin tällöin sekä itku todella helposti. Söin alunperin 150mg. Tiputin sen 75mg puoleksivuodeksi. Siirryin 37,5mg ja vasta siintä jätin kokonaan pois. Venlan kapselin sisällä on pieniä pillereitä ja otin ensinmäisten kolmen viikon aikana 37,5 mg kapselin sisältä viikon välein yhden tabletin eli 12,5mg. Se auttoin melko hyvin pahimpiin vieroitusoireisiin. Itsellenikin tuli yllätyksenä se, kuinka pitkään nämä vieroitusoireet voivat kestää. Ennen lopetusta luin, että pari viikkoa kestävät. No, kokemuksella sanon, että voivat kestää kuukausia! Ensin ripuli ja vatsavaivat pari vkoa. Venlaflaxiini on kova lääke, vaikka sitä määrätään melko helposti ja sen sivuvaikutuksista ja lopetusoireista ei kauheasti puhuta.

Vierailija
8/20 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lääkärit tunkee noita masennuskemikaaleja ja mielialamyrkkyjä kaikille nykyään, mutta eivät voi antaa perus bentsoja jotka ovat turvallisempia koska niitä on tutkittukin kauemmin? Kuvittelevatko lääkärit että KAIKKI suomalaiset käyttäisivät bentsoja vain viihdetarkoitukseen?

Jenkeissä ei ole mitään ongelmaa saada bentsoja lääkäriltä.

Vierailija
9/20 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt hyvät ihmiset jättäkö lääkkeitänne syömättä! Itsellä ei ollut lopettamisen aikaan mitään muita oireita kuin juuri ja juuri havaittava lievä huimaus nopeasti päätä käännettäessä tms. No tietysti, lievään ja keskivaikeaan masennukseen saattaa auttaa joku hengittely ja metsässä käveleskely mutta vakava masennus pitää hoitaa.

Vierailija
10/20 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! 😊 jospa näillä päästäisiin eteenpäin!

Voi olla, että lopetus tapahtui liian nopeasti, kuitenkin 6v käytin, mutta täysin lääkärin määräysten mukaan.

On parasta kuulla muidenkin kokemuksia tästä, kun tuntee olevansa niin yksin asian kanssa. Lähipiirissä ei ole yhtäkään joka olisi käyttänyt kyseistä lääkettä,ja sillä heidän on varmasti vaikea ymmärtää tuntemuksiani. hyvää uutta vuotta teille! :)

Vierailija
11/20 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lääkärit tunkee noita masennuskemikaaleja ja mielialamyrkkyjä kaikille nykyään, mutta eivät voi antaa perus bentsoja jotka ovat turvallisempia koska niitä on tutkittukin kauemmin? Kuvittelevatko lääkärit että KAIKKI suomalaiset käyttäisivät bentsoja vain viihdetarkoitukseen?

Jenkeissä ei ole mitään ongelmaa saada bentsoja lääkäriltä.

Itse sain puolestani neuroleptejä päiväaikaisiin ahdistuskohtauksiin otettavaksi ahdistuksen iskiessä, vaikka ajatukseni oli ollut saada jokin rauhoittava kokeiluun. Kokeilin, ei mennyt ihan nappiin lääkevalinta mielestäni. En ymmärrä, miten pitkälle noita viihdekäyttöpotentiaalin omaavia lääkkeitä voidaan koettaa pimittää ja antaa ihan yhtä suurta riippuvuutta aiheuttavaa tavaraa tilalle.

Vierailija
12/20 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin viiden vuoden käytön jälkeen. Lääke oli kapseleissa, jotka voi avata ja vähentää käytön vaikka yksi rae kerrallaan vähemmäksi. Isommalla vähennyksellä seurauksena oli päivässä huimaus, räpsyt ja etominen. Tarpeeksi hitaalla vähennyksellä ei muita oireita, paitsi ajatus kulki kirkkaana koko lopetusvaiheen ajan, hypomaaninen olo siis.

Vierailija
13/20 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni efexoria eli venlafaxiinia 450mg/vrk. Käytin lääkettä kyseisellä annoksella 2 vuotta ja 4 kuukautta. Ensin laskettiin 300mg/vrk. se kesti 2 viikkoa ja sitten 150mg/vrk. sitä 2 viikkoa. Sitten 75mg/vrk.  2 viikkoa ja sitten 0mg/vrk.

Ja en minä kokenut mitään "sähköiskuja" tai muutakaan vieroitus oiretta.

Vierailija
14/20 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla meni efexoria eli venlafaxiinia 450mg/vrk. Käytin lääkettä kyseisellä annoksella 2 vuotta ja 4 kuukautta. Ensin laskettiin 300mg/vrk. se kesti 2 viikkoa ja sitten 150mg/vrk. sitä 2 viikkoa. Sitten 75mg/vrk.  2 viikkoa ja sitten 0mg/vrk.

Ja en minä kokenut mitään "sähköiskuja" tai muutakaan vieroitus oiretta.

Olet onnekas. Jotkut eivät pääse lääkkeestä koskaan eroon vaan palaavat aina takaisin käyttäjäksi vierotusoireiden vuoksi.

Vierailija
15/20 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin aikoinaan 225mg seinään, tuli maniat. En ollut kovin kauaa syönny efexoria niin ei muistaakseni tullut mitään, tosin en varmaan tajunnut niitä kun menin mielipuolena manioissa osastolla...

Vierailija
16/20 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää htp 5 kuullostaa hyvälle,lueskelin netistä. Ainaki paljon paremmalle kuin nämä lukuisat mielialalääkkeet! Täytyy pistää korvan taakse!

Vierailija
17/20 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää htp 5 kuullostaa hyvälle,lueskelin netistä. Ainaki paljon paremmalle kuin nämä lukuisat mielialalääkkeet! Täytyy pistää korvan taakse!

Vierailija
18/20 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä myös lopetukse jälkee ollu ketutusta? Itellä yleensä tosi pitkä pinna ja nyt toisinaa järjettömän lyhyt ja hirvee ketutus ja sen jälkee myös perään itkut.. aiemmin sanoin, että htp 5 kuullostaa hyvälle, mutta nyt kun on lukenu juttuja netistä, niin useammat jutut kuullostaa pelottaville.. Vähä epävarmuutta tuli. Alkaa myös iskeä epätoivo, että millä ihmeellä tää päivittäinen ahdistuneisuus lähtee pois.

Vierailija
19/20 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/20 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas ei mitään ongelmia lopettaa, käytin 10 vuotta. Lievää sähköiskumaista tuntemusta, mutta se jäi siihen

kiva XD kaikilla ei mene ihan niin tän kanssa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi