Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkärillekö hiusten harventumisen takia (naisella)?

Vierailija
03.01.2017 |

Hiukseni ovat harventuneet päälaelta. Aina ne on ohuet olleetkin, mutta nyt päälaelta paistaa päänahka läpi. Kun laitan jakauksen sopivaan paikkaan, niin tavallisessa valaistuksessa päänahka ei näy. Jos suuntaan kirkkaan valon päähäni tai jos jakaus on epäedukkaassa paikassa, niin näkyy nahka. :(

Hiukseni harveneminen sai kyllä vauhtia keväällä, kun päätin blondata itse hiukseni (hirveä virhe), hiuksia lähti aivan tukoittain. Sen jälkeen en ole värjäillyt.

Elokuussa aloitin syömään Priorin-kapseleita ja niitä olen siis popsinut jo 5 kk. Tuntuu että ehkä aavistuksen on hiukset saattaneet tuuhentuakin sen myötä ja nyt ainakaan päänahka ei enää ole punainen, kuten aiemmin. Syön nyt myös muita vitamiineja ja maitohappobakteereja ja käytän kasvisöljyjä.

Lisäksi nyt lähiviikkoina olen aloittanut hoitaa hiuksia erilaisilla naamioilla (öljyhoito yms. ja Priorin-suihke) sekä käyttämään vain laatushampoita ohuthiuksisille (aiemmin käytin halvinta Rainbow tms. merkkistä).

Kampaajani totesi hiusteni kyllä olevan ohentuneet päälaelta, mutta tällä hetkellä hiuksia ei lähde oikeastaan lainkaan esim. pestessä eli ei ole "hiustenlähtökausi" meneillään. Uutta hiustakin hieman näkyi.

Odottelisitko vielä sinnikkäästi vai varaisitko ajan lääkärille? Voiko lääkäri tehdä asialle jotain?

En ole lähiaikoina synnyttänyt tms.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkärille. Ja pyydä spiroa. Auttoi mulla.

Vierailija
2/8 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi ihan vielä koska taustat on nuo ja hiuksia ei nyt lähde. Jatkaisin hoitamista itse ja seurailisin paksuntuuko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene lääkärille. Ja pyydä spiroa. Auttoi mulla.

?

Vierailija
4/8 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
5/8 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vielä lisäravinteisiisi rautaa (vaikka Solgarin Gentle iron) ja piihappogeeli (hubner). Käytä päivittäin 2-3 kk ja jos ei mitään vaikutusta, voit alkaa miettiä lääkäriä. Minulla Nioxin-sarja auttoi kyllä muuten, mutta tulin sille allergiseksi, mikä ärsytti päänahkaa.

Vierailija
6/8 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spiro = spironolaktoni: http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/haku;jsessionid=D7BA36D884DA89BF9…

Tuo Hannuksela sitä mullekin määräsi.

Vierailija
7/8 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin lääkärille

Vierailija
8/8 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan sulla kohta lähtee kaikki hiukset, kun noin monta kuuria on päällekkäin. Lopeta mainoksiin uskominen ja mene ihotautilääkärille, joka toivottavasti tutkii, mistä hiustenlähtösi johtuu. Osalla naisista lähtee samalla tavalla hiuksia kuin miehillä, vaikka harvoin naiset kaljuuntuvat, jos ei taustalla ole jotain sairautta, esim. alopecia.