Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MISTÄ ihmeestä voi johtua kröhiminen ja limaisuus nielussa??

Vierailija
02.01.2017 |

Ihmetyttää todella, teini-ikäisellä pojalla ollut tuota jo lähemmäs 1v ajan. Terv.kesk lääkäri ei oikeastaan muuta miettinytkään kuin astmaa ja pisti lähetteen astmatutk Hyksiin. No, ei todettu astmaa ja ihan proffakin tutki ja jutteli kanssamme lähemmäs 30min ajan, mukana 5.vuoden lääketieteen opiskelijoita 5kpl.
Mitään sen kummempaa syytä ei mukaamme saatu, ei johdu mistään psyykkisestä "tavastakaan", poika toistuvasti kertoo tuosta limaisuudesta nielussa mikä pistää kröhimään.

Voisko johtua koulun ilmanlaatuongelmista, tosin ei joka luokassa ja hometta ei ole isosta koulusta löydetty, ei ainakaan kotiin ole siitä infottu. Jonkin verran oireiluja oppilaissa ja opettajissa.

Mutta tuota oireilua on kyllä kotonakin..muilla perheenjäsenillä ei.

Keksikää kiitos syitä, mahdollisia aiheuttajia, hulluksi tässä tulee.
Nyt myös väsymys lisääntynyt ja ruokahalu hieman heikentynyt..

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, ettei ole alkanut röökiä vetelemään? Siitä tulee limaa ja kröhimistä!

Vierailija
22/30 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama juttu, joka aamu kun herään ensimmäisenä on mentävä vessaan köhimään kurkusta yöllä kerääntynyt lima pois. Tämä alkoi varmaan jo neljä vuotta sitten siitä, kun olin pitkään kipeänä. Kamala räkätauti, jolloin limaa kertyi kurkkuun älyttömästi ja jotenkin se liman köhiminen ei sen taudin jälkeen vaan ikinä loppunut. Terveyskeskuksessa kävin n. vuoden jälkeen ja siellä vaan sanottiin "Semmoista se on, että limaisuus kestää". Minua ei kuunneltu ja hätyytettiin vain pois häiritsemästä. Maitotuotteiden poisjättämistä olen kokeillut, mutta se ei tuntunut vaikuttavan tilanteeseen mitenkään. Nyt olen vain oppinut elämään asian kanssa. Ikinä en ole tupakkaa polttanut, mutta välillä olen saanut kommentteja, että aamulla herätessäni kuulostan siltä kuin olisin vetänyt tupakkaa parikymmentä vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei polta tupakkaa ja minä olen sellainen tryffelipossu että varmasti sen haistaisin. Perheessä ei kukaan polta eli varmasti huomaisimme kys hajun.

Ap

Vierailija
24/30 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkittynyt poskiontelotulehdus? Lähtiskö kortisonisumutteella + nenäkannulla? Kortisonisumute auttaa myös jos allergiasta johtuvaa.

Minulla kipeytyy kurkku aina poskiontelotulehduksessa kun limaa valuu nieluun. Poskissa ei tunnu mitään kipua tms. joten ei tule ekana mieleen että kyse on posk.ontelotulehduksesta.

Vierailija
25/30 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä sama juttu, joka aamu kun herään ensimmäisenä on mentävä vessaan köhimään kurkusta yöllä kerääntynyt lima pois. Tämä alkoi varmaan jo neljä vuotta sitten siitä, kun olin pitkään kipeänä. Kamala räkätauti, jolloin limaa kertyi kurkkuun älyttömästi ja jotenkin se liman köhiminen ei sen taudin jälkeen vaan ikinä loppunut. Terveyskeskuksessa kävin n. vuoden jälkeen ja siellä vaan sanottiin "Semmoista se on, että limaisuus kestää". Minua ei kuunneltu ja hätyytettiin vain pois häiritsemästä. Maitotuotteiden poisjättämistä olen kokeillut, mutta se ei tuntunut vaikuttavan tilanteeseen mitenkään. Nyt olen vain oppinut elämään asian kanssa. Ikinä en ole tupakkaa polttanut, mutta välillä olen saanut kommentteja, että aamulla herätessäni kuulostan siltä kuin olisin vetänyt tupakkaa parikymmentä vuotta.

No niin,ja tähän väliin taasen tämä perinteinen kysymys, että onko asumuksesi sisäilma kunnossa, onko hometta tai muuta ongelmaa, mikä tuon aiheuttaa? Nämä on todella usein jollain tapaa yhteydessä, Suomen asuntokanta on melko rappiolla, jonkinasteista kosteusvauriota/sisäilmaongelmaa on jopa 50-70% rakennuksista.

Vierailija
26/30 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkukuppa

Vierailija
27/30 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sanoisin silti, että astma. Minulla on itselläni todella harvinainen allergisen astman muoto, joka voidaan todeta vain histamiinialtistuksella. Minua pompotettii lääkärillä yli vuosi ja haukuttiin lääkärinkin toimesta luulotautiseksi ennen kuin sain lopulta diagnoosin.

Onko sun astmalla nimeä? Mä reagoin histamiineihin. Lääkäri helmikuussa tämän takia.

Vierailija
28/30 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin,ja tähän väliin taasen tämä perinteinen kysymys, että onko asumuksesi sisäilma kunnossa, onko hometta tai muuta ongelmaa, mikä tuon aiheuttaa? Nämä on todella usein jollain tapaa yhteydessä, Suomen asuntokanta on melko rappiolla, jonkinasteista kosteusvauriota/sisäilmaongelmaa on jopa 50-70% rakennuksista.

Olen asunut kolmessa eri asunnossa tässä ajassa, joten siitä ei pitäisi olla kyse.

Vierailija
29/30 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa jättää maitotuotteet pois ruokavaliosta. Ne aiheuttavat usein limaisuutta.

Vierailija
30/30 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa. Ei ole tutkittu. Lääkäri määräsi refluksilääkettä mutta ei se auta. Tosi rasittava vaiva. Maitoa en juo. Kilpirauhasen vajaatoiminta on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi