Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

työtön ulkomaan lomalle?

Vierailija
02.01.2017 |

Hei, haaveilen että pääsisin tekemään n. viikon kestävän, pienen budjetin ulkomaanmatkan. Tarkoitus olisi tehdä matka keväällä heti valmistumisen jälkeen, olen opiskellut työmarkkinatuella. Mietin matka vaikuttaisi työttömyysturvaan? Olin ennen opiskeluani pitkään työttömänä, enkä saanut lainkaan "työtarjouksia" työkkärin kautta. Eli kuinka iso karenssiriski minulla olisi?
Nykyään 3 kk karenssi voidaan ilmeisesti määrätä muustakin syystä kuin TE-toimiston sivuilla näkyvän aktivointi suunnitelman noudattamatta jättämisestä, mitä syyt ovat?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni työtön saa olla ulkomaanmatkalla viikon vuodessa. Näin ainakin ennen taisi olla. Tarkista työkkäristä varma tieto!

Vierailija
2/4 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömillä oli jopa tässä jossain vaiheessa oikeus käväistä ulkomailla, jopa asua. En tiedä joko hallitus sai tämän kumottua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olin työttömänä puol vuotta Thaimaassa, tosin en nostanut penniäkään mitään tukia.

Vierailija
4/4 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön saa olla ulkomailla vaikka 365 päivää vuodessa, kunhan ei käry käy. Tarkoittaa käytännössä sitä, että hoitaa asiansa Suomessa ikään kuin asuisi täällä vakituisessa osoitteessaan. Eihän kukaan edes ilmoita matkoistaan mihinkään, kun ei ole velvollisuutta ilmoittaa.

Työtarjoukset ovat lähes poikkeuksetta vain kopioita MOL:n sivuilla olevista ilmoituksista, eikä niissä todellakaan tarjota sinulle työtä vaan käsketään ottaa yhteyttä työnantajaan!

Riittää, kun teet hakemuksen ennen hakuajan päättymistä. Sen sinä voit tehdä yleensä sähköpostiin tai nettilomakkeella. Ihan sama, vaikka laittaisit sen Etelänavalta.