Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos tekstari on lähtenyt omasta puhelimesta, onko se varmasti mennyt perille?

Vierailija
02.01.2017 |

Henkilö A on laittanut tekstiviestin henkilö B:lle keskiviikkoiltana. B on vastannut A:lle torstaipäivänä. Viesti on lähtenyt B:n puhelimesta, A sanoo ettei ole saanut viestiä. Voiko viesti jäädä matkan varrelle (koskaan aiemmin ei ole ollut tällaista ongelmaa, A ja B asuvat samassa kaupungissa eikä liittymissä ole ollut vikaa)?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen laittamaan toimitusraportin viestiasetuksista päälle, niin ei tarvi pohtia

Vierailija
2/14 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot A ni B huijaa eikä oo laittanu viestiä

Jos oot B ni A huijaa ja on oikeesti saanu sun viestin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhelin kiinni, niin viesti ei mene perille. Ainakin vuosia sitten viestiä yritettiin välittää kolme vuorokautta. Käyttäisit mieluummin sähköpostia tai kirjattua kirjettä.

Vierailija
4/14 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme muutaman ystävän kanssa jo huomanneet, että viestejä jää nykyään matkan varrelle jonkin verran. Tekstiviestit eivät ole enää niin luotettavia kuin aiemmin. Minulta on jäänyt mm. Postin saapumisilmoitus tulematta.

Vierailija
5/14 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tekstiviestejä voi jäädä matkan varrelle välillä.Olen itse tähän tutustunut sitä kautta kkun olen tehnyt työssäni ohjelmistoa joka lähetti tiedotuksia rekisteröityneille asiakkaille mm. tekstiviestinä. Kyllä niitä sattui ettei osalle mennyt aina perille.

Vierailija
6/14 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin miehelleni on tullut keskellä yötä jotain viestejä, jotka on lähetetty päivällä ja tylsä kyllä voivat olla sellaisia, joihin on odotettu vastausta siinä tunnin, parin sisään.

Vierailija
7/14 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiviesti ei välttämättä tule perille. Yleisin syy on se, että vastaanottavaan puhelimeen ei saada yhteyttä eli se ei ole päällä.

Jos molemmat puhelimet ovat päällä ja ovat verkossa, niin todennäköisyys sille, että viesti ei tulisi perille on todella pieni. Toki jos vastaanottava puhelin on paikassa, jossa ei ole verkkoa useampaan päivään niin tietenkään silloinkkaan viesti ei mene perille. 

Tässä puhelinyhtiön usein kysytyissä kysymyksissä on tähänkin vastauksia.

http://www.laitilanpuhelin.fi/puhelinliittym%C3%A4t/usein-kysytyt-kysym…

Itsekin muistelen, että viestiä yritetään maksimissaan kolmen päivän ajan saada perille. 

Alussa tiheämmin lopussa harvemmin. 

Tosin siitä on vuosikymmenen aikaa kun teiun näiden asioiden kanssa töitä.

Vierailija
8/14 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin lasten kanssa lomalle Kiinaan ja perille päästyämme laitoin miehelle viestin, että matka meni hyvin ja hotellilla ollaan. Sitten, kun tultiin kotiin ja oltiin päästy eteiseen asti, niin miehen puhelin piippasi. Siinä se minun viesti tuli perille, missä lie viikon pyörinyt. Miehen ilme oli näkemisen arvoinen, kun hän luki sen.

Vierailija
9/14 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin miehelleni on tullut keskellä yötä jotain viestejä, jotka on lähetetty päivällä ja tylsä kyllä voivat olla sellaisia, joihin on odotettu vastausta siinä tunnin, parin sisään.

Hah hah haa :D minunkin miehelle tuli pitkään yöllä viestejä jotka kuulemma vaan sattuivat tulemaan myöhässä.. Ex-miehelleni siis.

Vierailija
10/14 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Pomo lähetti kerran viestiä yhdestä jutusta, ja vastasin siihen heti. Parin tunnin päästä tuli uudestaan viesti että "vastaa mahdollisimman nopeasti, viimeistään klo X." Soitin tälle, viestini ei ollut mennyt perille.

Vierailija
11/14 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tekstareita menee johonkin Sonera-palveluun ja minulla ei ole sinne tunnuksia.

Vierailija
12/14 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista! Kaverini pisti monta viestiä vähän ennen joulua, vain murto-osa meni perille

Vierailija
13/14 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttää hevoslähettiä kuten muinaisessa Roomassa.

Vierailija
14/14 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kulki tekstiviestit niin, että jännäkakat housuissa odotettiin Nokian piippiip -ääntä eli tekstaria ihastukselta. Nykyään ei voi luottaa edes postiin.