Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Viihdepuhe" baarissa?

Ulkopuolinen
02.01.2017 |

En ole koskaan liiemmin käynyt baareissa saati etsinyt niistä seuraa. Olisin kuitenkin kiinnostunut tietämään, miten tutustuminen ja esimerkiksi yhden yön juttuun johtava kohtaaminen käytännössä toteutuvat. Tälläkin palstalla oli jokin aika sitten nuori mies, joka mietti myös baarikuvioita ja häntä syytettiin siitä, ettei hän osaa "tavallista viihdepuhetta". Mutta mistä oikeastaan koostuu tuo "viihdepuhe"? Erityisesti naiset, millaisista asioista miehen on osattava keskustella päästäkseen riman yli? Jos mies on sukupuolisesti kiihottava ja hyvännäköinen, voi pelkkään seksiin tähtäävissä tuttavuuksissa ehkä saada jonkin verran anteeksi hölinän sisällössä, mutta jotain tekstiä on tultava.

Millaisista aiheista siis olette puhuneet "viihteellisesti" joko pelkkään seksiin tai pidempiaikaiseen tuttavuuteen johtaneissa baarikohtaamisissa?

Onko muuten kiinnostava nainen/mies pilannut mahdollisuutensa olemalla tylsä, outo tms.? Mitkä aiheet olisivat selvästi pannassa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa sen kummemmin eritellä, koska ihmiset ovat erilaisia ja niitä viihdyttää eri asiat ja näkökulmat. Itse aikoinaan arvostin tyypiä jolla oli hauskat jutut (jälleen kerran - nää vaihtelee ihmisestä riippuen), mitään vakavikkoja ei missään nimessä, varsinkaan jos tähtäimessä oli vain yhden illan juttu, niin mitään syvällisiä ei tarvinnut ruveta kertomaan. Ehoton ei jos alkoi mollata exiä. Sellainen kevyt vitsailu, ei missään nimessä mitään poliittisesti latautuneita juttuja, vaikka no, kai joku niistäkin saa kiksejä. Mutta riippuu siis niin että mitä itsekin etsii.

Vierailija
2/5 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarissa olen jutellut ihmisten kanssa aika tavallisista asioista. Jos on ollut ulkomaalainen, niin vaikka siitä miten päätyi asumaan Suomeen ja siitä aukeaa jo paljon uutta puhuttavaa. En yritä väkisin vääntää tikusta asiaa, jos jonkun kanssa ei keskustelua synny luontevasti niin ei mahda mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baarissa olen jutellut ihmisten kanssa aika tavallisista asioista. Jos on ollut ulkomaalainen, niin vaikka siitä miten päätyi asumaan Suomeen ja siitä aukeaa jo paljon uutta puhuttavaa. En yritä väkisin vääntää tikusta asiaa, jos jonkun kanssa ei keskustelua synny luontevasti niin ei mahda mitään.

Ensinnäkin tämä ei ketju ei ole provo ja en todellakaan ole niin tyhmä, että ottaisin noin ison riskin ja puhuisin ulkomaalaiselle baarissa..

AP

Vierailija
4/5 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju ei ole provo, mutta kirjoittaja numero 3 ei ole AP. Miksi ihmeessä ulkomaalaiselle ei voisi puhua baarissa?!

Kiitos vastanneille. Täällä on tullut esille kevyt vitsailu ja se, että keskustelun on synnyttävä "luontevasti". On kuitenkin paljon ihmisiä, joille spontaani keskustelu tuntemattoman kanssa ei ole erityisen luontevaa, vaan he tarvitsevat jonkin tietoisen aiheen, josta puhua. Esimerkiksi itselleni helppoja olisivat juuri politiikka ja "raskaat" aiheet, mutta ne eivät ole toivottua viihdepuhetta. Tekstiä kevyistä aiheista ja sen lomaan nokkeluuksia ei niin vain tule itsestään. Kaltaisilleni tällaiset sinänsä hyväntahtoiset ohjeet ovat ylimalkaisia, vähän kuin lahjakas jalkapalloilija neuvoisi aloittelijaa sanoilla "sen kuin juokset ja harhautat". Siksi toivoin vastauksiin mahdollisimman paljon konkretiaa käytännön esimerkkien valossa.

-Todellinen AP

Vierailija
5/5 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai mitään tiettyjä aiheita voi etukäteen keksiä, mistä jutustella, kun ei tiedä, mikä toista kiinnostaa. Jotain yleismaailmallista, joista on helppo puhua ilman erikoisempaa tietämystä. Jos siis tarkoitus on löytää yhden illan kevyttä seuraa, niin tuskin jollain poliittisella kannalla tai koulutustaustalla on niin suurta väliä, kunhan seura on mukavaa ja helppoa (monellakin tapaa...). Voi puhua vaikka paikallisesta yöelämästä, "oletko käynyt siinä uudessa baarissa/ravintolassa". Tai yleensäkin jotain omaan kaupunkiin liittyvää helppoa triviaa, vaikka vastauksen tietäisitkin. En ole itse ehkä penaalin eniten opiskellut kynä ja yleissivistykseltänikin vain keskitasoa, niin jos mies kovasti haastaa mun älykkyyttäni ja saa mut tuntemaan oloni typeräksi, niin eihän se paras lähtökohta ole jutustelulle. Mutta kivassa seurassa olen kyllä mukava ja sosiaalinen keskustelukumppani ja otolliselle miehelle helppo yön seuralainenkin. Haistele siis ensin, kuinka fiksun ihmisen kanssa olet juttusilla, kannattaako kovin vaikeista aiheista puhua, vaikka ne siis sinulle olisivat läpikotaisin tuttuja. 

Lisäksi kannattaa aina olla (esittää olevansa) kiinnostunut henkilön mielipiteistä ja ihmisestä itsestään. Kysele, vaikkei kiinnostaisi. Oletko täältä kotoisin, minkälaista työtä teet (huom, älä kysy "missä olet töissä", kaikki ei välttämättä halua kertoa), onko sulla muuten sisaruksia, näytät aika urheilulliselta (sopusuhtaisuuskin riittää kattamaan tämän, vaikka olisi pieni valkoinen valhe), mitä tykkäät harrastaa..... Olen huomannut, että ihmiset lähtökohtaisesti tykkäävät puhua itsestään ja innostuvat, kun joku kyselee, näillä keinoilla pääsee helpostikin suosioon.

Tilannekomiikka puree aina ja herättää minun kiinnostukseni. Tärkeää että mies on myös hyväntuulisen ja positiivisen oloinen, eikä luonnollisesti liian humalassa. Outo saa olla, jos ei ole pelottavalla tavalla. Kiinnostus ei herää, jos mies on negatiivinen, synkkä, lannistuneen oloinen (elämään yleensä), iloton, katkera, en aio pilata iltaani vetämällä ketään suosta tai kuunnella marmatusta erinäisistä asioista.

Tietynlainen röyhkeys myös sallitaan yhden illan seuralaiselta tai sellaiseksi pyrkivältä, omalla kohdallani. Pitää uskaltaa "antaa ymmärtää", eli että emme ole tässä vain kuulumisia vaihtamassa, vaan mies on kiinnostunut viettämään aikaa baarin jälkeenkin yhteisessä paikassa. Sopiva kosketus tai joku seksuaalinen vihjailu, "saanko haistaa miltä sä tuoksut" ja hieman liian pitkä vierailu kaulani tuntumassa, kevyt suudelma... Sillä tavalla se eroottinen yhteys kehittyy illan mittaan jos on kehittyäkseen ja siitä on sitten helppoa kysyä jatkopaikkaa. Eikä mun kohdallani nämä kaikki ole miehen vastuulla, jos haluan miehen kanssa yön viettää niin en todellakaan ole turhan varovainen samansuuntaisissa aloitteissa kuin mitä tässä kerroin. Jos miestä ei kiinnosta (no, harvemmin näin), niin mitään liian sopimatonta ei ole tapahtunut enkä ole "kerjännyt" mitään, joten pystypäin sitten poistutaan paikalta moikkaamisen ja hyvän illan toivottelun jälkeen ja etsimään seuraava potentiaalinen .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan