Muita pieniä? Vauva 6kk ja paino vain 5500g!!!
Onko täällä muita näin pienikokoisia? Tosiaan meidän pojan 6kk mitat oli 5500g ja 66 cm. Mielestäni poika syö kohtalaisen hyvin, aamulla velliä n. 120, päivällä purkin lihasosetta, päivälliseksi purkin kasvissosetta ja illalla puuroa n 1,5 dl. Maitoa juo vähän eli n. 200-300 ml/vrk.
Poika on syntynyt ihan täysiaikaisena ja syntymämitat oli 3760g ja 52 cm. Olen lisännyt lorauksen rypsiöljyä ruokien joukkoon, tiedä nyt sitten onko siitä apua.
Enempää en pojalle ruokaa saa menemään. Neuvolasta ei mitään neuvoa saa. Sanoivat vaan että -25 käyrällä mennään ja että pitää seurata asiaa.
Kai tässä vaan kaipaa jonkun sanomaan että " kyllä se siitä kasvaa" ...
Kommentit (2)
Meidän poika on nyt nelikuinen ja painaa 4800g, kilon enemmän kuin syntyessään. Neuvolassa käydään joka viikko ja olen enemmän ja vähemmän huolissani. Järki kyllä sanoo, että kun lapsi on muuten hyvinvoiva, iloinen, kehittyy, niin silloin pieni koko on vain yksi ominaisuus eikä mikään ongelma tai ainakaan vakavan sairauden oire.
Itsekin kaipaan kyllä välillä jonkun muun rohkaisua, meinasin jo eilen itse aloittaa tällaisen ketjun!
Eli kertokaahan ne, joiden lapset on jo isompia, että hyviä on tullut pikkuisistakin lapsista...!
Miten teidän puolivuotiaan pituus? Meillä on sekin melko hidasta, nyt nelikuisena 61 cm.
kyllä se siitä kasvaa! =)
itellä tyttö 2kk ja painoa 5850 ja pituutta 59,5, ja rintaruokinnalla syötetty. kohta varmaan sanovat että pitää tarkkailla ruokintaa..
jos neuvolasta ei oteta ton enempää kantaa niin eikai siinä mitään hätää ole. ja jos syö ja on iloinen ja nukkuu hyvin niin mikäs siinä. mutta ainahan sitä on huolissaan jos ei kovasti kasva. tsemppiä, kyllä se siitä =)