Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä laittoi välit poikki.

Alkup.
01.01.2017 |

Hyvä ystäväni rakastui kolmisen kk sitten netissä tapaamaansa mieheen korviaan myöten, oli sitä mieltä että on löytänyt sen oikean. Minäkin olin todella onnellinen hänen puolestaan, koska hän oli vuosia haaveillut rakastuvansa, muttei ollut löytänyt sopivaa miestä. Pian heille alkoi kuitenkin tulla ongelmia kun mies alkoi puhua ettei ole varma pystyykö kuitenkaan vakavaan suhteeseen. Pari viimestä viikkoa heillä oli paljon riitaa asiasta, yritin lohduttaa parhaani mukaan ja olla kannustava, sanoa että kannattaa katsoa jos mies on vaan hitaasti lämpenevää tyyppiä jne.

Alkuviikosta ystäväni soitti minulle itkien ja kertoi että mies oli kirjoittanut hänelle ettei halua nyt suhdetta, haluaa vaan tapailla, jutella ja jotain muuta, niin kauan kun se tuntuu hyvältä... sanoin että minusta tuntuu niin pahalta ystäväni puolesta kun hän haluaisi vakavamman suhteen. Ystäväni sanoi että aikoo jättää miehen.Kirjoitin hänelle puhelun jälkeen, että on varmasti vaikea päätös tuo jättäminen, mutta uskon sen olevan oikea, ja että itsekin tekisin vastaavassa tilanteessa samoin. Lähetin sitten halauksen ja halaushymiöitä jne. ja toivotin paljon voimia rakas ystäväni jne.

Ystäväni suuttui minun viestistäni verisesti, ja ainut mitä hän enää kirjoitti, oli että loukaantui koska lietsoin hänen epävarmuuttaan miehen suhteen. En ole aiemmin sanonut mitään siitä ettei mies ehkä olisi sopiva tai tosiaan lietsonut hänen epävarmuuttaan miehen suhteen, tämä oli ensimmäinen kerta kun sanoin mitään sinnepäin viittaavaa ettei mies ehkä sopisi hänelle. Ystäväni on kyllä koko ajan ollut miehen tunteista epävarma.

Ystäväni katkaisi välimme kokonaan, eikä ole suostunut puhumaan puhelimessa eikä kirjoittanut kuin tosiaan nuo pari riviä, että lietson hänen epävarmuuttaan ja ettei olisi ikinä minusta uskonut tuollaista.

Olen kirjoittanut ja koittanut soittaa ja pyytänyt että voisimme puhua puhelimessa, koska viesteillessä helposti tulee väärinkäsityksiä, ja että minä oikeasti luulin hänen jättävän miehen kun hän minulle itkien soitti.

Nyt vain mietin, mietin ja mietin että tein väärin ja olin huono ystävä enkä voi käsittää ettei ystäväni suostu enää puhumaan kanssani. Mielestäni en ole tehnyt mitään niin väärää että välit pitäisi kokonaan, totaalisesti katkaista. Minusta asiat olisi hyvin voinut selvittää puhumalla. Viestien perusteella ei minusta pitäisi katkaisua välejä koska viesteillessä käsittää asiat helpommin väärin, toisin kuin jutellessa.

En hae tässä vain hyväksyntää itselleni, ja ystäväni syyllistämistä. Haluaisin vain näkökulmia asiaan.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan