Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEINÄvauvojen ja äitien GALLUP?

14.03.2006 |

En löytänyt pikaselauksella pinoja, joissa olisi ollut heinisten kuulumisia, joten aloitin oman. Tässä pientä gallupia:

Vauvan kuulumisia

- vauvan koko?

- syöminen?

- nukkuminen?

- liikkuminen?

- hampaat?

- muuta?

Äitien kuulumisia?

- mitkä fiilikset ja jaksaminen tällä hetkellä?

- töitä, kotia vai uutta vauvaa miettimässä?

- muuta?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä hyvin väsynyt ilmapiiri.. Vauvalle tullut viime neuvolakäynnin mukaan vaan puolisen kiloa painoa ja sentin verran pituutta, mutta on kyllä ihan normaaleissa mitoissa:) Syöminen meillä tuossa menneenä viikonloppuna takkusi pahasti koska hammas tulossa, mutta nyt taas menee ruokaa senkin edestä!

Nukkuminen taas onkin toinen juttu.. Pidimme pojalle unikoulua n. 6 kk iässä mutta se on saanut pahan takapakin, ollaan muutettu uuteen asuntoon ja pojalle tuli taas niitä hampaita pari lisää ja yksi vielä tuloillaan joten yöllä herää kokoajan, samoin hän oppi konttaamaan ja nyt reppana konttaa unissaan pitkin sänkyä ja " örisee" unissaan samanaikaisesti ja lopulta alkaa huutamaan.. Tätä on nyt jatkunut pari viikkoa ja alkaa olla aika väsy äiti!! Olen antanut pojalle siis enemmän rintaa öisin juuri näiden muutosten vuoksi enkä ole raaskinut huudattaa poloista.. Täytyy vaan aloittaa unikoulu uudestaan jonkin ajan kuluttua.

Meillä poika nyt 7 kk 3 vko ikäinen eikä vielä ainakaan vierastamisen merkkejä ole näkynyt, onko muilla?

Ja äidin kuulumiset.. Eli tosi väsyneitä ollaan miehen kanssa, viime yönä saatiin ehkä tunti tai kaksi unta. Ollaan tosiaan ostettu eka oma koti ja täällä riitäisi puuhaa muttei aika tahdo riittää tai sitten kun on aikaa niin nukuttaisi:) No kai tämä on ohimenevää. Sovittiin juuri että mentäisiin tällä viikolla vaikka leffaan tai jotain ihan kahdestaan ja heivataan poika mummilaan hoitoon, kyllä kaipaa vaan sellaista kahdenkeskeistä aikaa oman miehen kanssa ilman mitään hässäkkää..

Poikakaan ei ole kovin ollut koskaan hoidossa kun ei syö tuttia tai tuttipulloakaan laisinkaan niin täytyy olla äiti aina lähellä.. Siis on ollut hoidossa muttei pitkiä aikoja.

No mutta nyt kuuluu taas itkua, poika heräsi päikkäreiltä..

T:Minnis80 + poika 7 kk 3 vko

Vierailija
22/33 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan kuulumisia

- vauvan koko?

Ei tiedossa, kun seuraava neuvola on vasta huhtikuun alussa, mutta eiköhän tyttö ole hieman yli 70 cm ja reilu 8 kg.

- syöminen?

Tällä hetkellä onneksi tosi hyvin, kun viikko sitten ei mennyt mitään muuta kuin maitoa. Imetys loppui 7 kk kohdalla ja nyt mennään pullolla ja huimasti kasvanut maitomäärät viimeisen viikon aikana.

Teen itse soseita, mutta kaupan soseetkin menee yhtä hyvin. Puuroa saa aamuin ja illoin.

- nukkuminen?

Vähentänyt päikkärit kaksiin uniin, mutta ne onkin sitten 2-3 tunnin pituisia (ihania lepohetkiä äidille!). Yöllä nukkuu n. 21-7, mutta itkee useasti siinä välissä. Tutilla onneksi rauhottuu.

- liikkuminen?

Konttaa ja tutkii kämpän kaikkea kiellettyä. Nousee polvi-istuntaan ja tukea vasten välillä noussut seisomaan.

- hampaat?

Ei ole vielä.

- muuta?

Ihanana iloinen, mutta myös tosi tempperamenttinen.

Äitien kuulumisia?

Nyt yöunien laatu parantunut, joten väsymys on hieman helpottanut. Laihis on tepsinyt ja kiloja on tippunut 6, joten olo on hyvä.

Välillä tämä kotielämä leikkipuistoineen kyllästyttää, mutta toisaalta olen nauttinut siitä, ettei tarvitse joka aamu rynnätä päiväkotiin ja töihin.

Olen hakenut vauvalle tarhapaikkaa ensi vuoden alusta, joten siihen asti ollaan kotona. Uusi työpaikka pitäisi saada ja se vähän jo jännittää. Toisaalta miehen kanssa ollaan puhuttu, että ehkä vielä yksi lapsi hankitaan, mutta minä menen töihin välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan kuulumisia

- vauvan koko?

En tarkasti tiedä kun neuvola vasta viikon päästä, mutta arvoisin n. 71 senttiä ja 10kg

- syöminen?

Periaatteessa 5 kertaa pvässä, mutta nyt on ollut vatsataudissa ja ruokahalu vielä olematon

- nukkuminen?

Yöllä 20.00-n07.00 Paitsi jos isoveli herättää aiemmin. Yöllä saa useamman kerran laittaa tutin ja maitoakin antaa pari kertaa, pitäis kai unikouluttaa. Päivällä vielä hirveän vaihtelevasti. Joskus 3xpuoli tunita ja joskus vain yhdet pitkät.

- liikkuminen?

Konttaa, seisoo ja rakastaa kävelyttämistä

- hampaat?

ei..

- muuta?

isoveikan tavarat alkaa olla vaarassa...

Äitien kuulumisia?

Yöllä ois ihana nukkua edes kerran vaikka kuusi tuntia PUTKEEN

Kaksi lasta taitaa riitää. Töihin luultavasti kun tyttö täyttää 2-v. eli vielähän tässä ehtii olemaan. ;-)

- muuta?

Keväthaalarin ostoa olen miettinyt. Veikan eka vk-haalari on 86 senttinen joka on kyllä ihan liian iso tytölle. Joku kosteussuojaversio pitää ostaa kun tulee hiekkalaatikolla myöryttyä kuitenkin kunhan lumet sulaa. On niin kovasti isoveljen perässä joka paikassa.

Vierailija
24/33 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan kuulumisia

- vauvan koko?

6kk neuvolassa 67cm ja 7,6kg, seuraava neuvola vasta parin viikon kuluttua (8kk). Kotipuntari näyttää 8,4kg

- syöminen?

Neljä kiinteää ateriaa päivässä, pääasiassa purkista. Rintaa aina välissä ja muutamia kertoja myös yöllä.

- nukkuminen?

Nyt ollaan iloisia, että on oppinut illalla nukahtamaan itsekseen omaan sänkyyn (n. 21 jälkeen). Yöllä heräilee 2-3h välein, yleensä syötän, välillä nukahtaa silittelemällä uudelleen. Heräilee aamulla 7 aikoihin.

Päiväunet aamu- ja iltapäivällä, yleensä 2-3h ulkona, riippuen pakkasesta.

- liikkuminen?

Ryömii ja nousee konttausasentoon heijaamaan.

- hampaat?

Viikko sitten ilmeistyi ensimmäinen.

- muuta?

Tosi iloinen ja hurmaava tyttö. Kovasti seuraa isoveljensä, 5v, puuhia ja naureskelee. Tykkää myös kovasti seisoskella tuettuna.

Äitien kuulumisia?

Ihan ok, tosin kiloja pitäisi saada karistettua. Imetys ei minua ole laihduttanut, vaikka täysimetyksellä mentiin 6kk. Ihan kivasti jaksankin, vaikka yö ovatkin melko rikkonaista unta.

Kotona vuoden loppuun ja sitten takaisin töihin.

- muuta?

Hyvin menee ja nautin kotona olemisesta.

Vierailija
25/33 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan kuulumisia:

- vauvan koko

***Ei harmainta hajua, edellinen neuvola oli 5½kk, nyt perjantaina seuraava, kun poika on n. 8½kk. Villi - siis todella villi - veikkaukseni on 72cm ja 8.1kg. Pitääpä yrittää muistaa kertoa, kuinka villin veikkaukseni kanssa kävi ;-)

- syöminen

***Ukkeli syö hyvin, mitä nyt pari päivää tässä välissä on ollut vähän kehnompaa. Syöminen on ollut niin valtavaa, etten olisi ikinä uskonut vauvan osaavan syödä niin hyvin. Esikoinen oli aikanaan niin pieniruokainen, että pienestä pilttipurkillisesta riitti vielä tässä iässäkin kahdelle aterialla, ellei jopa kolmelle. Pikkumies syö usein kerralla vähintään sen verran. Jopa enemmän.

- nukkuminen?

***Huoh, kun oppisi hyväksymään lapsen säänöttömyyden tässä kohtaa. Yövieroitusta takana kaksi päivää, eikä näyttäisi poju kaipaavan maitoa yöllä. Imetän vielä täyttä päätä. Yöt on olleet aika karseita viime aikoina. Viime viikolla vielä sairasti kuumetta, joten oli ihan hirveän levotonta. Viime yö oli jo reilusti parempi, jospa tämä tästä.

***Päivisin nukkuu parit päiväunet, jotka nekin ovat jääneet tosi lyhyiksi parin viime päivän aikana. Oiskohan hampaita tulossa tai jotain muuta kehitysvaihetta.

- liikkuminen

***Ukkeli ryömii ja nousee polvilleen " seisomaan" . Ihana mies. Osaa myös istualtaan mennä mahalleen. Mutta ei itse nouse istumaan eikä konttaa eikä nouse kokonaan seisomaan vielä. Esikoinen osasi jo tuossa iässä, mutta ukkeli näyttääkin tulevan kuukauden jälkijunassa. No, hän puolestaan syntyi ennen LA:ta, esikoinen viivästyi siinä ;-)

- hampaat

***Ai mitkä? Joo, ei ole vielä ensimmäistäkään...

- muuta

***Vierastamisesta kysyttiin. Eipä tuo oikeastaan vierasta. Joskus väsyneenä voi naama mennä ruttuun, jos joku tulee liian lähelle ja äiti on liian kaukana. Tämä on oikeastaan aika ihanaa. Esikoinen aikanaan vierasti ihan järkyttävän paljon. Yhden lapsen kanssa vielä onnistuu hyvin pitämään vierastajaa koko ajan sylissä. Mutta nyt pitää ajatella nelivuotiasta esikoistakin, joka on vieläkin aika ujo vieraissa tilanteissa.

Äitien kuulumisia:

- mitkä fiilikset ja jaksaminen tällä hetkellä

***Kotona on aivan yli-ihanaa. Voi kun voisi jatkaa tätä. Olen kyllä todella väsynyt, kun on ollut levottomia öitä ehkä kuukauden kohta. Ukkelin lisäksi esikoinenkin kuljeskelee öisin. Nyt on onneksi molemmat osoittaneet merkkejä rauhoittumisesta öisin.

***Olimme kolarissa kolmisen kuukautta sitten, sen jälkeen nämä lapset ovat tuntuneet - mikäli vain mahdollista - entistäkin rakkaammilta. Se hetki kun luulin, että pienempi on loukkaantunut tai kuollut, on yksi elämäni mustimpia hetkiä. Edelleen tunnen sen tunteen, se heijastuu elämääni koko ajan. Vaikka loppujen lopuksi selvisimme vammoitta ja lapset ihan naarmuitta koko rytäkästä. Ja jotenkin olen fatalistisempi asenteiltani kuin ennen. Meidän oli vain tarkoitettu selviävän siitä. Onneksi.

- töitä, kotia vai uutta vauvaa miettimässä

***Ensin vuosilomat ja hoitovapaa, sitten elokuussa töihin. VALITETTAVASTI. Onneksi siihen on kuitenkin jonkin verran aikaa. Nyt nautin olostani erittäin parljon.

Oikein aurinkoista keväänalkua kaikille!!!

Vierailija
26/33 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja fiiliksiä kuin Minnis80:llä, paitsi että ei olla asuntoa hommattu ja poika ei konttaa vaan kävelee... Nyt poika on alkanut heräilemään yöllä parin tunnin välein. Nälkä ei ole sillä ottaa tissin suuhun mutta ei juurikaan ime. Viime yönä taisi mahaa vääntää kun piti konserttia klo 04-05. Ja kaiken hyvän lisäksi heppu nukkuu tunnin-puolentoista päikkärit vain liikkuvassa vehkeessä (auto tai vaunut) niin että äitin ei tarvi huilata siinäkään vaiheessa. Jos joku näkee zombin työntävän lastenvaunuja niin se olen minä... :(

Poika oli 8kk:n lääkärissä/neuvolassa 74cm ja 11,3kg. Taitaa tulla balettitanssija :)

Yksi hammas ja lisää taitaa olla juuri tulossa. Ryömii sujuvasti mutta ei siis konttaa kuin vahingossa. Nousee seisomaan joka paikkaan ja aiheuttaa äitille ennenaikaisesti harmaita hiuksia sillä unohtaa pitää kiinni ja seurauksena muksahtaa (yleensä pää edellä) lattialle. Tai sitten käydään mättämässä kirjahyllystä kirjat alas. 8kk+1päivä ikäisenä meni tavallisesta tuolista tukea ottaen sujuvasti 15 askelta eteenpäin.

Vierailija
27/33 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en yleensä vastaile näihin, mutta nyt oli niin herkullinen ja meille kuin nenä päähän galluppi, että liityn minäkin pinoon pitkään... meillä neitinen on nyt 7,5kk vanha.

Vauvan kuulumisia

- vauvan koko?

viimeks 6kk neuvolassa täti torui, että jos ei nyt ala kasvaa, niin tulee satikutia. oli ollut pari kuukautta saman mittaisena. mutta tässä välissähän se on venähtänyt muutaman sentin ja vasta kahen viikon kuluttua on seuraava neuvola, joten eiköhän me jäädä ilman piiskaa. vaihdoin 74cm kokoisiin vaatteisiin, joten eiköhän pituutta ole ainakin 70cm. kiloista en tiedä, veikkaan 9,5..

- syöminen?

syö kuin lintu, ei siis paljoa. mutta nätisti kylläkin. nyt olen antanut tissiäkin päivällä useasti, on ollut herkkänä meidän neiti. mutta 4-5 kertaa päivässä syö ja yöllä tissiä monta kertaa.

- nukkuminen?

nukkuu yhdet päikkärit, kerralla neljä tuntia. jos jää vajaaksi, niin loput siitä sit toisilla päikkäreillä illemmalla. yöllä on nukkunut levottomasti nyt muutaman viikon, ja tissittelee kyllä mielin määrin. olen harkinnut unikoulua. ehkä ens viikolla...

- liikkuminen?

ryömimiskonttaa... (neidin oma sovellus siitä välistä) ja istuu kuin tatti. nousee polviseisontaan ja yrittää pystyyn kaikkea mahdollista vasten, vaikkei jalat vielä pidä. ja poimii murusia, roskia, mitä tahansa pikkujuttuja lattialta ja laittaa tietty suuhun kaiken.

- hampaat?

toissapäivänä tuli ensimmäinen pieni nysä! ja tekee vissiin toista kun viime yönä sai taas itkupotkuraivarin kesken kaiken.

- muuta?

kaikki kakat tulee pottaan ja monesti pisutkin. on alkanut halitella ja pusutella mua ihan älyttömästi, joten kohta varmaan alkaa vierastaakin. kyllä neiti nytkin äitiä etsii, jos lähden huoneesta tai jos jää hoitoon.

Äitien kuulumisia?

kuten joku jo totesi, olis IHANAA nukkua vaikka se kuusikin tuntia putkeen. siksi mä olenkin sitä unikoulua miettinyt. kevään tulo onneksi piristää kummasti, tossa pari kuukautta sitten olin ihan maassa ja väsy.

kun on kerta mahdollista, niin olen vielä kotona. ainakin vuoden loppuun. uutta vauvaa ei nyt vielä, vaikka vauvakuume aina välillä käväiseekin taustalla. ehkä sit muutaman vuoden kuluttua...

ihanaa kesän odotusta kaikille!

Vierailija
28/33 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan kuulumisia

- vauvan koko?

Pojan 8 kk:n mitat olivat 73,3 cm ja 9,47 kg.

- syöminen?

Juo korviketta ja syö tekemiäni kiinteitä oikein kiltisti.

- nukkuminen?

Nukkumaan mennään n. klo 22 ja herätään klo 9 aikoihin. Siinä välissä on yleensä kerran aamulla n. klo 6-7 aikoihin hörpätty 2 dl Nania. Useimmiten poika nukkuu yhdet pitkät päiväunet (3-4 tuntia) ulkosalla tai jos ne syystä tai toisesta menevät mönkään, niin sitten nukkuu parit lyhyet päikkärit, joista ainakin toiset ulkona vaunuissaan.

- liikkuminen?

Ryömii vauhdikkaasti, harjoittelee konttausta ja nousee seisomaan tukea vasten. Tälläkin hetkellä pojan otsassa komeilee pari mustelmaa pystyynnousuretkien ansiosta... :(

- hampaat?

Pari alhaalla.

- muuta?

Terveenä oltiin pitkään. Reilun puolen vuoden iässä tuli ensimmäinen lievä yskä ja pari viikkoa sitten oli vatsatauti.

Äitien kuulumisia?

Ihan ok. Parisuhdekin voi jo paremmin eikä tapella yhtä useasti. Olen päässyt pari kertaa kavereiden kanssa tuulettumaan, ja ne reissut ovat piristäneet mieltä kummasti!

Töihin menen aikaisintaan vuoden vaihteessa, jolloin poika on 1,5-vuotias. Mutta katsotaan nyt... Tällä hetkellä viihdyn kotosalla sen verran hyvin, että ties vaikka olisin kotona siihen asti kun poika täyttää 3 vuotta... ;)

Vierailija
29/33 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä siis tyttö joka nyt 7,5kk vanha. viime neuvolasta on aikaa mutta arvelisin että kokoa on 70 cm ja 9,5kg. hyvin maistuu kaikki ruoka mitä vaan suuhun lapetaan! aamulla ja illalla menee puuroa ja päivällä 2x liha-kasvissosetta. korviketta noin 6dl päivässä, kun tissiä ei ole enää saanut noin kuukauteen.

varsin on mukava ja toimelias vauva. liikkuu ryömimällä ja istuu jo tukevasti. ylemmäskin tekisi mieli mutta ei vielä taito riitä. käsiään käyttää jo taitavasti ja poimii jo pieniä muruja lattialta. hauskinta on kuitenkin äitin kanssa tanssiminen! yöt nukkuu putkeen ilman syöttöjä 21-6.30. joskus jotain kitinää kuuluu sängystä mutta tyyntyy yleensä itsekseen. tämä on kyllä pienen unikoulun tulosta, mutta aika vähällä itkulla selvittiin, imetyksen lopettaminen auttoi! kannattaa nukkua kun saa vain pulloa ;)

hampaita ei vielä ole.

äiti voi erittäin hyvin ja olen vasta syksyllä palaamassa opintoihini. meillä arki (parisuhde) helpottui huomattavasti kun tyttö alkoi nukkumaan yönsä eli tsemppiä kaikille yösyötöistä vierottamiseen!

Vierailija
30/33 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä meidän pojan 7.5kk kuulumiset:

- vauvan koko?

Ei tarkkaa tietoa, kun neuvola on vasta ensi viikolla. Mutta luulisin että pituus on 74cm ja paino jotain 9kg ja risat

- syöminen?

Syödään 3 kertaa päivässä kiinteitä plus puuroa ja velliä, niin ja tietysti vielä korviketta päälle

- nukkuminen?

Poitsu nukkuu n. kolmet päikkärit ja yöunet on 21-07 (välillä aikaisemmin välillä myöhemmin)

- liikkuminen?

Pyörii väkkäränä napansa ympäri ja taaksepäin, mutta eteenpäin ei vielä ole lähtenyt, nousee myös polvilleen ja heiluu siinä edestakaisin

- hampaat?

Hampaita on alhaalla 2 ja ylös on tulossa kaksi (toinen jo puhjennut)

- muuta?

Päivät menee ulkoillessa ja leikkiessä.. Ja kaikkia uusia juttuja opetellessa.

Äitien kuulumisia?

Nyt kun poika nukkuu jo yönsä suhteellisen hyvin oon jaksanut tosi hyvin, no en kyllä ollut ennenkään kauhean väsynyt.. Välillä on tietysti niitäkin päiviä että tekisi mieli olla hetki erossa rakkaastaan, mutta kohta niin käykin kun palaan takaisin töihin tossa kuun lopussa.

Eli siis kaikkia noita on mielessä.. Menen töihin ainakin joksikin aikaa koska uusi talo on tuloillaan ja täytyy toi asuntolainakin jollain hoitaa. Ja uusi vauva on siinä mielessä mielessä että kunhan nyt olen ollut töissä taas jonkun aikaa, niin jos sitten tekisi taas uuden vauvan.. Suunnittelin sitä että kun esikoinen täyttää 1.5vuotta niin sitten voisi tehdä toisen.

- muuta?

Hyvää kevättä kaikille, niin ja ulkoilkaa nyt kun on ihana auringon paistekin ulkona! Palataan asiaan kun ollaan käyty siellä neuvolassa, eli ensi viikolla sitten taas viimeistään uutta pinoa kehiin!

Vierailija
31/33 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-8 kk ja paino jotain päälle 9 kg, pituus 74 cm (poika)

-Syö kaikenlaista kiinteää, kananmunaa ei ole maistettu.

-Nukkuu yöt läpeensä ilman syömisiä, nukkunut jo puoli vuotta.

-Harjoittelee konttausasentoa, nousee tukea vasten seisomaan, ei ryömi.

- kaksi alahammasta

- ihana vesseli :)

-Kotielämä maistuu esikoisen 3 v ja tämän pienemmän kanssa, tosi hyvin jaksanut kun pieni on tyytyväinen ja nukkuu yöt hyvin.

- töihin vasta kun pienempi on 2 v, uutta vauvaa ei mielessä vielä vuosiin.

Vierailija
32/33 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jäänyt huomaamatta tämä ketju, välillä tulee vierailtua täällä enemmän, välillä vähemmän. Viime aikoina ilmeisesti vähemmän...

Vauvan kuulumisia

- vauvan koko?

8 kk:n neuvolassa oli 70 cm ja 7770 g

- syöminen?

musta tuntuu, että poika syö ihan hirmuisesti, aamulla ja illalla iiiso annos puuroa, päivällä yksi kasvisose ja yksi lihasose n. 250 g, lisäksi jälkkäreiksi hedelmäsosetta ja juo vain tissiä, ei ole oppinut oikein nokkamukille ja multa ei huoli pulloakaan. Mutta kaikki ruoka maistuu pojasta hyvälle!

- nukkuminen?

vähän sitä sun tätä, nmukkuu meidän välissä, välillä on tosi levoton: repii mun nenää, korvia, silmiä, suuta, raapii, työntää sormiaan mun sieraimiin yms. YÖKS! Päivällä nukkuu ulkona parhaimmillaan neljä tuntia pötköön, joka päivä ainakin kaksi tuntia.

- liikkuminen?

konttaa, nousee istumaan ja pystyyn, välillä kävelee puita pitkin, joskus tuntuu, ettei jaksa perässä juosta koko ajan!

- hampaat?

ei ainuttakaan

Äitien kuulumisia?

välillä tosi väsähtänyt, kun miehellä on rankka jakso töissä ja automaattisesti sitä " suojelee" yöheräämisiltä yms. Ja tuo on tosi raivostuttavaa, kun vauva repii naamaa öisin!

mulla on opinnot kesken, en pysty jatkaa vielä pariin vuoteen niitä, joten kotona vielä. Ja ainahan voi toivoa, että toinenkin tärppäis tässä saumassa... :)

Terkkuja muille heiniksille, meillä on jo isot muksut!

Vierailija
33/33 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin..

Vauvan kuulumisia

- vauvan koko?

9kg ja varmaanki 74cm

- syöminen?

herkkua puurot ja marjasoseet. lihat menee tosi huonosti alas..

- nukkuminen?

nukkuu kahdet päiväunet ja yöllä 19.00-07.00 usean heräämisen kera

- liikkuminen?

ei ruömi eikä konttaa, mutta ottaa tukevasti jaloilleen. istua ei osaa vielä ilman tukea

- hampaat?

alhaalla kaksi ja ylhäälle juuri puhjennut 4

- muuta?

ihana , nauravainen muksu:)

Äitien kuulumisia?

hiukka väsymystä yöheräilyjen takia, mutta kevättä rinnassa!!

kouluun palaamassa syksyllä

- muuta?

osataan sanoa jo äittä:)