Miten muuttua takaisin pinnallisemmaksi?
Olen aina ollut pohjimmiltani melko maanläheinen, mutta silti kiinnostuin ennen pinnallisemmista asioista kuten muoti ja ulkonäköasiat. Tuntuu että viimeisen vuoden sisällä olen muuttunut liian syvälliseksi, tavalliseksi ja tylsäksi, ehkä jopa masentuneeksi. En jaksa tai ei ole tarpeeksi motivaatiota huolehtia itsestä, tai aloittaa esim. Uutta harrastusta. En halua olla enään tämmöinen. Haluan takaisin iloisuuden ja reippauden itseeni. Haluan innostua uusista meikkitrendeistä ja olla enemmän vaikka bimbo. Nyt identiteettini on kuin frigidillä 60- vuotiaalla kirjaston pölyjenpyyhkijällä. Tämä ei ole minä. En tiedä mitä on päässyt tapahtumaan.
Kommentit (6)
Minäkin olen onnellisempi silloin kun olen pinnallinen.
Saan paljon hyvää energiaa visuaalisista asioista, ja siihen tämä pinnallisuutenikin liittyy. Järkevät ja vakavat asiat ahdistavat, tuntuu kuin ne söisivät ja tukahduttaisivat minuuteni. Sen mikä on syvintä ja aidointa minuutta.
Meinasin juuri aloittaa ketjun pinnallisuudesta. Mutta päinvastoin.
Suoraan sanottuna vituttaa tämä pinnallisuuteni. Vaikka olisi muuten ihan täydellinen ihminen, mutta ulkonäkö ei ole erityisen viehättävä niin tuntuisi vaikealta aloittaakaan mitään koska ajattelen ihan liikaa mitä muut ajattelevat. Haluaisin että muutkin pitäisi kumppaniani hyvännäköisenä.
Eikö olekin ihan helvetin pinnallista ajattelua?
Ärsyttää ajatella noin, mutta en pysty olemaan ajattelemattakaan. Vaadin ihan liikaa, enkä itsekään ole mikään helmi.
Vaikka mielestäni olen empaattinen ja parisuhteessa tärkeintä on muut kuin pinnaliset asiat niin silti ajattelen noin.
Tämä ei ole ainoa asia missä noin ajattelen, mutta kevyesti inhottavin sellainen.
Onko tähän kellään mitään vinkkiä? Joo sen jo tiedän että olen kauhea ihminen kun ajattelen noin, mutta haluaisin tuosta eroon.
Tuo kaikki kuuluu myös pinnallisuuteen.
Kaikki halu muuttua esim. paremmaksi kuuluu pinnallisuuteen myös.
Yrittämällä pois pinnallisuudesta on mahdotonta.
Suosittelen sinulle J.Krishnamurtin kirjoja.
Ne kertovat itsetuntemuksesta.