voinko laittaa työhakemuksen vielä tänään, viim. hakupvä 31.12?
Noloa mutta viimeinen hakupäivä tänään.
Voinko hakea vielä vaikka on ilta?
Kommentit (14)
Se olis iltatyö. Tavallaan sopis mulle.
Ap
Toivottavasti työ ei ole mitään kovin suurta ajatustyötä vaativaa
Fyysisesti helpompaa kuin nykyinen työ.
Mä oon kuule joskus saanut työpaikan hakuajan loputtuakin, kun en tiennyt sen loppumisesta.
En tiedä raaskisinko luopua nykyisestä työstäni vaikka se on määräaikainen.
Ap
Älä hae ollenkaan niin säästyt vaivalta
Riippuu, mitä ilmoituksessa lukee. Hakea voit, mutta hakemusta ei vlttämättä oteta huomioon. Olin ed. työpaikassa lisätietojen antaja yhteen työhön. Ilmoitus oli työkkärissä 3kk ja oli minuutilleen sanottu hakuaika, koska oli valtion paikka kyseessä. Ajan loputtua mulle seuraavana päivänä soitti mies, joka alkoi vänkätä, että täytyy saada hakea paikkaa, koska oli ed. päivänä vasta sen huomannut. Onneksi oli ilmoitus ja säännöt selvät, ja sisällä 170 hakemusta, ettei tarvinnut myöhästyneestä piitata. Ajoissa oleminen on myös todellisen kiinnostuksen merkki. Mutta sinulle ap onnea työnhakuun.
Voit jos ei ole mainittu kellonaikaa.
Valtion virastossa kun sanotaan, että hakemusten tulee olla perillä päivänä x klo 16.15 mennessä, se tarkoittaa sitä, että ne ovat vastaanottajalla viimeistään tuolloin. Muita ei todellakaan huomioida. Terkuin entinen postinkäsittelijä.
Vierailija kirjoitti:
Voit jos ei ole mainittu kellonaikaa.
Ei ole mainittu. Ei ole valtion virka.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, mitä ilmoituksessa lukee. Hakea voit, mutta hakemusta ei vlttämättä oteta huomioon. Olin ed. työpaikassa lisätietojen antaja yhteen työhön. Ilmoitus oli työkkärissä 3kk ja oli minuutilleen sanottu hakuaika, koska oli valtion paikka kyseessä. Ajan loputtua mulle seuraavana päivänä soitti mies, joka alkoi vänkätä, että täytyy saada hakea paikkaa, koska oli ed. päivänä vasta sen huomannut. Onneksi oli ilmoitus ja säännöt selvät, ja sisällä 170 hakemusta, ettei tarvinnut myöhästyneestä piitata. Ajoissa oleminen on myös todellisen kiinnostuksen merkki. Mutta sinulle ap onnea työnhakuun.
Ei ap ole myöhässä, koska tänään on viimeinen hakupäivä
Onko ilmoituksessa kellonaikaa?
Jos ei ole, tavanomaiseen tapaan postissa lähetetty katsottiin muinoin ajoissa "saapuneeksi", jos oli leimattu viimeisenä hakupäivänä. Käytännössä odoteltiin muutama päivä hakuajan päättymisen jälkeen, vieläkö posti tuo hakemuksia.
Nykyisin varsinkin nettihakemuksissa lomake voi sulkeutua täsmälleen klo 00:00 kun vuorokausi vaihtuu. Niitäkin ilmoituksia on, joissa hakuaika päättyy "klo 15.00", eli työntekijälle ilmoitetaan samana päivänä ennen virka-ajan päättymistä, että saa tulla (taas) huomenna töihin.
Eihän siinä voi olla mitään epäilyttävää, kun hakuaika päättyy tiistaina ja torstain posti tuo päätöksen, kenet on valittu ja hän on jo ehtinyt aloittaa keskiviikkona uudessa työssä.
Tietenkin voit.