Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestän 10 h lennon?

Vierailija
31.12.2016 |

Pelkään turbulenssia ja lentämistä ylipäätään :-(

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhottavat lääkkeet? Minä en kyllä menisi noin pitkälle lennolle...

Vierailija
2/45 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pelättävää siinä on? Paitsi pitkästyminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se koneen heittelehtiminen on pelottavaa.

Ap

Vierailija
4/45 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turbulensseja on turha pelätä. Mitään syytä turbulenssien pelkoon en keksi, muutakuin, että ne tuntuvat inhottavilta. Muistat vaan pitää turvavyön kiinni, kun turbulenssejä esiintyy, että et lentele pitkin lentokoneen sisätiloja ja that's it, ja ei, ne eivät voi tiputtaa lentokonetta, eikä katkaista siipeä. Se on mahdotonta. https://www.youtube.com/watch?v=ztFbeONdWgg

Vierailija
5/45 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaan luettavaa, naposteltavaa. Sitten juot pari viiniä, selaat lentokoneen "mainoslehtiä", torkahdat hetkeksi,meditoit jne :)

Vierailija
6/45 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäminen on   turvallisempaa kuin autoilu, eikä turbulenssissa ole mitään pelättävää.

Vyö tosin kannattaa pitää kiinni aina muutoinkin.

Vierailija
7/45 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty noin pitkään, pahinta on lennot jossa alussa jo varoitetaan että turbulenssia matkalla, sitten istut siinä useita tunteja pulssi 200 odottaen koska se alkaa...mitkä lääkkeet tehoaa? En ole uskaltanut kokeilla lääkkeitä vaan vedän kännit loungessa ennen lentoa... kännissä ei vaan pysty olemaan 10h...ja mitä jos rauhoittavat ei toimi eikä alkoa pysty niiden jälkeen ottamaan?

Vierailija
8/45 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä lanttu solmuun ennen lentoa, niin joko a) sammut ja 10h menee kuin siivillä tai b) et sammu, mutta olet niin sekaisin, että 10h menee kuin siivillä. Tietysti jos et kestä hyvin viinaa niin aina on se vaihtoehto c) ja kännipäissään uhkaat räjäyttää koneen ja yrität ottaa koneen haltuun ja joudut Thaimaalaiseen vankilaan.

Vierailija
9/45 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se koneen heittelehtiminen on pelottavaa.

Ap

Ei siinä mitään pelättävää ole. Kuvittele että olet Lintsillä jossakin härvelissä jos osutte turbulenssiin. Suurin osa matkasta on tasaista matkantekoa.

Vierailija
10/45 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lensin Lontoo-Seattle väliä n.11 tuntia. Yritin nukkua, luin kirjaa, katsoin leffoja (jokaisessa istuimessa oli oma pikkuinen tv), pelasin peliä, kävelin käytävää edes takaisin, ettei jalat puudu. Parhaani mukan yritin olla ajattelematta ajankulua, tai sen hitautta.

Vierailija
11/45 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turbelenssi ei tiputa koneita mutta turb. +human error on todettu isoihin onnettomuuksiin, että ei se nyt ihan vaaratontakaan ole.

Vierailija
12/45 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriltä saa rauhoittavia senkun käyt kysymässä. Ei siihen viinaa tarvita.

Vierailija
13/45 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on niin ärsyttävää, että lentopelkoselle ehdotellaan jotain luettavaa, nukkumista yms. Te ette tiedä millasta on oikea lentofobia. Siinä ei voi rentoutua SEKUNNIKSIKAAN eikä keskittyä mihinkään. Se pelko on niin voimakas. Se on henkistä kidutusta. Mä olen ollut 8 tunnin lennoilla ja mä todella ylitin itseni ja olin ylpeä, että mä tein sen. Rauhottavia suosittelisin, joskin mulla ei niitä ole ollut, ainoastaan betasalpaajia pahimman varalle (jos tuntuu sydänkohtaus iskevän). Mulla auttaa parhaiten se, että kattelen ennen lentoa Flightradar24:sta sitä koneiden määrää, mikä on jatkuvasti ilmassa ja minkälainen käänteinen lottovoitto olisi joutua onnettomuuteen. Jotenkin aina selviän sinne koneeseen...ja aina se on yhtä tuskaa. Joten ymmärrän aloittajaa hyvin. Tsemppiä!

Vierailija
14/45 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xanax ja viiniä.

Vierailija
15/45 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lääkäriltä rauhoittavia, jos kovasti jännittää. Itse juon lennoilla vähän viiniä, tms. Ja se yleensä riittää. Olen lentänyt pitkiä matkoja paljon, ja tosi harvoin on ollut isompaa turbulenssia, koneet pyrkivät kiertämään myrskyisemmät alueet. Ota mukaan mielenkiitoinen kirja ja katsele elokuvia, niin saat muuta mietittävää. Itselle epämukavinta pitkissä lennoissa on turpoavat jalat ja ilmavaivat... Käytän kompressiosukkia ja cuplatonta. Mukavaa reissua, lentäminen on välttämätön paha, että pääsee ihaniin paikkoihin. 😉

Vierailija
16/45 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa lentopelkoiset mikä siinä tärisevässä koneessa pelottaa eri tavalla kuin tärisevässä autossa?

Vierailija
17/45 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa lentämisessä ajatus että sinä oot siellä helkkarin korkealla, suhteellisen ahtaassa ympäristössä etkä pääse pois. Siihen päälle vielä pelko koneen putoamisesta. Mulla ei ole paniikkihäiriötä mut sen tyylistähän tämä selvästi on. Harvoin lennän, mutta ihan taloudellisista syistä.

Vierailija
18/45 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota on se vähän eri asia olla maan kamaralla kuin 10 km korkeudella, josta ei ulos pääse kun haluaa. Joo tiedän kyllä, että turbulenssi on kuin " kuoppia tiellä", mutta ei se paljon lohduta.

Vierailija
19/45 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diapam naamaan. Kaada penkin selkänoja heti taka-asentoon niin saat mukavan selkähieronnan, jos taakse sattuu narsistinen AV-hahmo, jolle selkänojan kippaaminen on pahempi loukkaus kuin puolison syrjähyppy firman pikkujouluissa.

Vierailija
20/45 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se pitkäkestoinen turbulenssi nimenomaan saattaa hajottaa koneen, jolloin se voi pudota. Kapteeni pyrkii välttämään koneen joutumista turbulenssiin ja voi pyytää lupaa lentokorkeuden muutokseen. Onneksi turbulenssi on vain lyhytaikaista. Kannattaa ottaa lennolle omat hyvät kuulokkeet ja katsella elokuvia tai kuunnella musiikkia - hyvin se menee! Alkoholia ei kannata juoda tai sellaisia lääkkeitä syödä, joihin ei ole tottunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan