Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitä englanninkielisestä työhaastattelusta?

Vierailija
14.03.2006 |

Juuri sain tietää, että pääsen haastatteluun ja pakokauhu iski. Joskus olen ollut lyhyessä haastattelussa, mutta siellä haastattelu käytiin pääasiassa suomeksi. Nyt paikalla olisi vain englanninkielisiä.

Olen lukenut lyhyen englannin ja tiedän että englantini ei ole fluentia. Mutta olen sillä kuitenkin pärjäillyt, pystyn kommunikoimaan vieraskielisten ystävieni kanssa jne. Mutta työhaastattelu on asia erikseen! Miten voisin valmentautua? Mitä jos en ymmärrä mitä kysytään? Mitä jos sanat unohtuu?

Apua! Auttakee. Ja kuitenkin haluaisin sen työpaikan...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Olen pahoillani, nyt en aivan ymmärtänyt, mutta voisitteko toistaa kysymyksen" tms. Näin et jää ainakaan tuppisuuksi missään vaiheessa.

Kannattaa myös selailla vaikka vanhoja englannin oppikirjoja lukioajoilta tms., lukea niitä vaikkapa yksin vähän ääneen kotosalla jne.

Fluentiksi englantiasi et varmastikaan pysty saamaan muutamassa päivässä/viikossa, jollei se sitä jo ole. Pahimman ruosteen pystyt varmasti kyllä raaputtamaan pois lyhyessäkin ajassa :) Ja jos lopulta käy niin, että et tule valituksi puutteellisen kielitaitosi vuoksi, niin kannattaa varmaankin ajatella positiivisesti niin että jos työhaastattelussa tämän takia jo oli takkuista, niin itse töiden teko olisi varmasti aivan kamalaa.

Good luck!

t. nimimerkki englantia päivittäin työssään käyttävä

Vierailija
2/6 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaa katselemalla englanninkielisiä telkkuohjelmia ilman tekstitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymykset on samoja kuin olisi suomeksikin. Mieti mitä niihin vastaisit.

Treenaa ammattisanastoa. Telkkariohjelmien yliessanaston osaavat kaikki. Komponenttiliimojen liuottimista puhuminen on eri asia. lue kaikki firmasta löytämäsi enkunkielinen materiaali.

Vierailija
4/6 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan sieltä telkusta muutakin kuin yleistä hömppäohjelmaa, esim. erilaisia dokumentteja jne.

Vierailija
5/6 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja jos lopulta käy niin, että et tule valituksi puutteellisen kielitaitosi vuoksi, niin kannattaa varmaankin ajatella positiivisesti niin että jos työhaastattelussa tämän takia jo oli takkuista, niin itse töiden teko olisi varmasti aivan kamalaa.

Itselläni työhaastattelujännittäminen katosi, kun tajusin tämän. Eli jos haastattelu on epämukavaa eikä oikein suju, niin tuskin olisin kyseiseen työhön silloin sopiva :) Ja tietysti päinvastoin: jos kelpaan omana itsenäni ja sujuu hyvin niin silloin myös työt siinä tehtävässä ovat minulle sopivampia. Mitä turhia jännittämään, siis ;) Tsemppiä ja onnea matkaan!

Vierailija
6/6 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos työhaastattelu on englanniksi, ilmeisesti työssäsikin joutuisit käyttämään englantia? Ja jos pelkäät, miten selviät haastattelusta, miten sitten selviäisit ao. työssäkään..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi