Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetystä edelleen ja työt alkaa...

14.03.2006 |

Miten on porukoilla onnistunut imetyksen ja töissä käymisen yhdistäminen?? Itse aloitan työt huhtikuussa ja poika silloin 1v.3kk. Hoitaja on tuttu ja hyväksi koettu. Ollaan vähennetty aika reilusti imetystä, mutta edelleen poika haluaa rintaa ainakin sisällä nukkumisten yhteydessä. Toisaalta on pärjännyt esim. isänsä kanssa ollessaan monta tuntia ilman rintaa ja nukahtanutkin " vahingossa" . Minulla on välillä 9 tunnin päiviä ja hiukan jännittää tottuuko taapero ettei rintamaito-tarjoilua silloin ole. Meillä on hiukan vahingossa jäänyt tämä imetys vielä ja nyt tuntuu, että vieroitus ei enää ole järkevää ennen töihin paluuta, vaan teemme sen sitten kun poika on ensin tottunut äidin töissä käymiseen. Onko vastaavia kokemuksia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta hyvä idea jatkaa imetystä työn aloituksen yli- tai ennen kaikkea sen hoidon aloituksen yli.

lapsi oli 9kk kun palasin työhön, hoitaja vaihtui välilllä ja 14 kk:n iässä lopetin kun olin " muuten" jo ihan kypsä imetykseen. imetin lopussa aamulla, iltapäivällä, illalla, mutta aika kertalaakista ne sitten lähti. ensin lapselta unohtui aamutissit, sitten " töistä paluu" ja sit iltatissi " piti minun lopettaa" nmiin että en ollut nukuttamassa.

minä en onnistunut aijemmin nukuttamaan lasta ilman tissiä, mutta mummot, isä, hoitajat onnistui ihan helposti.

imetystä oli hyvä mielestäni jatkaa koska lapsi oli tosi tissiläheinen ja hoidon aloitus, äidistä ero ja hoitajan vaihtuminen oli aika rankkoja hänelle. imetys oli kiva rauhoittumishetki työn&hoidon alkamisen ja päättymisen jälkeen, ja iltaimetys rauhoitti aina meidän koko 3 hengen perheen ilta-rytmiin...

lapsi joi mukista vettä ja maitoa ruokailujen yhteydessä, mutta aika nihkeästi, ei paljoa. mutta ajan kanssa on lisännyt juomammäärää mukista.

Vierailija
2/4 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Minäkin olen järkeillyt että on järkevää jatkaa imetystä siten, että lapsi tottuu ensin äidin töissä käyntiin. Onhan lapsi niin iso jo, että ymmärtää ettei hoitotädiltä tissimaitoa tule. Meillä juodaan ja syödään kyllä maitotuotteita, tosin aika vaihtelevalla menestyksellä. Raejuusto, jogurtit ja viili maistuvat pojalle parhaiten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär oli myös 1v3kk, kun aloitin työt. Jäi isänsä kanssa kotiin. Pääasiassa meni hyvin alusta asti. Päivät tyttö ollut koko ajan tyytyväinen, mutta itki kyllä aluksi aamuisin perääni, kun tajusi, että äiti lähtee joka (arki)aamu pois. Töissä olen käynyt kolme kuukautta ja imetys jatkuu edelleen. Vähän aikaa sitten jätin yöimetyksen (tuli sopiva sauma kokeilla, joko onnistuis vähillä protesteilla), joten imetyskeroja on enää yksi päivässä. Jos haluaisin, niin kokonaan vieroitus onnituisi varmasti hyvinkin kivuttomasti. Mutta tyttö saa minun puolestani jatkaa vielä. Joten, jos sinusta itsestäsi tuntuu, että helpointa on jatkaa imetystä vielä jonkin aikaa, niin kannattaa jatkaa.

Vierailija
4/4 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidossa tottuvat kyllä hyvin kun ei vaan ole mahdollisuutta saada rintaa. Juoko maitoa kuitenkin mukista tai pullosta?

Meillä ei enää imetetä mutta hoidossa juo maidon lasista ongelmitta ja kotona taas vaatii vielä tuttipullon.

Pitäisi kohta vierottaa kokonaan tuttipullostakin kun kerran osaa hyvin mukistakin mutta olen ollut laiska :)